Jakiego smartfona kupić? - kwiecień 2012

Kamil Pieczonka

2012-04-18 18:45

Nokia Nokia E7 HTC

Niemal dokładnie pół roku temu opublikowaliśmy nasz pierwszy poradnik, w którym próbowaliśmy Wam pomóc przy wyborze smartfona do określonej kwoty. Mamy już za sobą wszystkie najważniejsze dla rynku mobilnego imprezy w tym roku i sporo nowych modeli pojawiło się już na rynku, dlatego chyba najwyższa pora aby odświeżyć tą publikacją i sprawdzić jak bardzo zmienił się rynek i czy faktycznie można zauważyć postęp, czyli czy smartfony nadal tanieją, a wraz z tym, czy mają coraz większe możliwości. Poniżej prezentujemy Wam modele w kilku przedziałach cenowych, wybrane w drodze selekcji przez redakcję FrazPC.pl nie tylko na podstawie czystych specyfikacji, ale także na podstawie opinii jakie można znaleźć w sieci i waszych poleceń, jakie niemal codziennie pojawiają się w wątkach z pytaniem o wybór smartfona. Na pewno nikt nie ma już wątpliwości, że smartfony zdobędą rynek telefonów komórkowych, co zresztą doskonale będzie widać na poniższych wykresach, dlatego warto zaopatrzyć się w ten najlepszy, który nie będzie nas ograniczał. Zanim jednak przejdziemy do samych poleceń, zapraszam na krótki wstęp z analizą, obejmującą zmiany na rynku jakie zaszły przez ostatnie pół roku.

Kupujemy smartfona - czym się kierować poza ceną?

Kamil Pieczonka

2011-11-21 20:00

telefon Microsoft Android

Smartphone, czy może już bardziej po polsku smartfon, to urządzenie które szturmem zdobywa coraz większą popularność, wśród coraz większej rzeszy użytkowników i to nie tylko osób młodych i lubujących się w nowych technologiach, ale także wśród tzw. mainstreamu, czyli szerokiego grona odbiorców. Bardziej po polsku, można napisać, że teraz smartfona ma każdy Kowalski i  nie jest to nic nadzwyczajnego. Trudne się temu dziwić, jeśli ze smartfonami związany jest szereg akcji marketingowych, jak choćby ta którą zorganizował Play, a która pozwoliła zapoznać się z dotykowymi telefonami grupie ponad 150 000 osób. Tu jednak - nomen omen - dotykamy kolejnego problemu, a mianowicie jaki telefon można tak naprawdę nazwać smartfonem? To znaczy co czyni go "smart"? Czy wystarczy dotykowy ekran? A może jednak chodzi o coś całkiem innego, funkcje komunikacyjne, obsługę technologii 3G? Obawiam się, że jednej, pełnej definicji nie ma, ale rozgraniczenie pomiędzy smartfonami, a zwykłymi telefonami komórkowymi na pewno istnieje, z tym że te różnice coraz bardziej się zacierają, bo przecież na dobrą sprawę każdy telefon z kolorowym ekranem posiada już przeglądarkę internetową i pozwala na korzystanie z sieci, a przecież o to głównie chodzi. Na potrzeby tego poradnika zmodyfikuję jednak nieco tę zasadę i mianem smartfona, będę określał telefony wyposażone w dotykowy ekran i tylko takie propozycje znajdziecie poniżej. Oczywiście nie wyklucza to modeli z fizycznymi klawiaturami, czy to tylko numerycznymi czy alfanumerycznymi. Mam nadzieję, że po poniższej lekturze, będzie Wam łatwiej wybrać model, który spełni oczekiwania.

Nokia E7 Communicator

Maciej Guguł

2011-05-04 09:00

smartfon recenzja smartphone

Autor „Sztuki wojennej” uważał, że „atak nie musi być pomysłowy, ale musi być niezwykle szybki”. Obecnie te słowa nie znajdują odzwierciedlenia jedynie w konfliktach zbrojnych, które świetnie sprawdzają się również na rynku towarów oraz usług. Dzisiejszy świat biznesu stał się polem walki, w którym toczy się bój o pozyskanie coraz to większej ilości klientów. To właśnie szybkość i determinacja są coraz częstszym, kluczowym elementem dla odniesienia sukcesu. Wiele firm stawia sobie jako priorytet dotarcie do klienta w czasie szybszym niż konkurencja, bo jest to jeden z podstawowych sposobów, aby podbić rynek. Dlatego tak wiele koncepcji Sun Tzu znajdują zastosowanie w dzisiejszym biznesie. Oczywiście zamiast przelanej krwi mamy wyniki finansowe, najlepsze zbroje zastąpiły wysokiej jakości garnitury, a bronią stały się elektroniczne gadżety. Tak naprawdę ciężko jest sobie wyobrazić człowieka biznesu bez laptopa oraz telefonu komórkowego, bo to właśnie one pozwalają na ciągły kontakt ze światem i szybkie pozyskiwanie informacji, które umożliwiają przygotowanie odpowiedniej strategii działania. Nawet najlepszy rekin przedsiębiorczości pozbawiony swojego smartfona może nic nie znaczyć w morderczej walce o klienta. Fiński producent sprzętu GSM ma tego pełną świadomość i zawsze starał się dbać o zaoferowanie jak najszerszej gamy urządzeń stricte biznesowych. Jednakże w ostatnich latach do gry wkroczyło kilku mocnych przeciwników i grunt pod nogami Nokii został mocno zachwiany. Jednakże Finowie nie zamierzają poddawać się bez wali i niedawno wprowadzili do sprzedaży nowy smartfon biznesowy – Nokia E7 Communicator. Zapraszam do zapoznania się z poniższą recenzją, w której obnażymy „broń” Nokii ze wszystkich wad oraz zalet.

GeekWeek poleca