Star Wars Battlefront 2 - recenzja

Daniel Górecki, 2017-11-22 16:25 | Źródło FrazPC Game Lab |

Kiedy przed dwoma laty recenzowałem Star Wars Battlefront, moje główny zarzuty tyczyły się braku kampanii singleplayer (to była także najczęstsza wada powtarzająca się w Waszych komentarzach), drogich dodatków i ubogiej zawartości podstawki. Kiedy więc EA i DICE ogłosili, że kontynuacja doczeka się pełnoprawnego trybu fabularnego, wszystkie DLC będą darmowe, a na starcie otrzymamy więcej treści, to dałem się kupić tej marketingowej zagrywce, dochodząc do wniosku, iż twórcy wsłuchali się w głosy fanów i to nie może się nie udać. A jednak … "Elektronicy" po raz kolejny udowodnili, że potrafią schrzanić nawet murowany hit, na jaki zapowiadał się Battlefront 2 i swoimi mało uczciwymi zagrywkami skutecznie zniechęcają do siebie graczy (wydaje się, że nawet Ubisoft wyciągnął wnioski ze swoich wpadek).

star_wars_battlefront_ii_20171116211908

Po chłodno przyjętym Mass Effect Andromeda oraz mocno przeciętnym Need For Speed Payback (z obowiązkowymi skrzynkami z łupem) otrzymaliśmy więc kolejny tytuł bazujący na mocnej marce, który uznać trzeba za spore rozczarowanie. I nie chodzi mi tu tylko o zamieszanie w związku z mikrotransakcjami i systemem pay-to-win, z czego twórcy postanowili tymczasowo się wycofać na ostatniej prostej przed premierą, ale także o jakość samej gry.

Co jak co, ale Gwiezdne wojny wydają się być wręcz idealnym materiałem na epicką opowieść w kampanii, a rozmiar tego uniwersum i jego różnorodność dają twórcom naprawdę duże pole do popisu i o ile sam pomysł przedstawienia historii z perspektywy żołnierza Imperium nie jest wybitnie oryginalny (warto przypomnieć sobie choćby Star Wars: The Force Unleashed), to jednak wciąż wydaje się być ciekawy. Poza tym, Battlefront 2 ma tę przewagę, że historia z kampanii dla jednego gracza jest kanoniczna, co oznacza, że ma swoje konsekwencje także w pozostałych mediach, w tym filmach. Byłem więc zaintrygowany, czy producent zagra dość bezpiecznie, czy też wydarzenia z gry będą miały poważniejsze przełożenie na filmy. Wybrano ten pierwszy wariant, aczkolwiek domyślam się, że scenarzyści mieli pewne ograniczenia i nie mogli poszaleć w tym zakresie.

star_wars_battlefront_ii_20171118110421

Nie zmienia to jednak faktu, że kampania w Battlefront 2 jest po prostu bardzo słaba. To chyba jeden z najnudniejszych singli z jakimi miałem do czynienia w ostatnich latach, a powodów takiego stanu rzeczy jest naprawdę sporo. Zacznijmy od samej fabuły, która rozgrywa się po wydarzeniach z Powrotu Jedi. Wcielamy się tu w niejaką Iden Versio, dowódczynię oddziału Inferno, czyli swoistej jednostki specjalnej armii Imperium. Historia przemiany głównej bohaterki, która uświadamia sobie, że walczy po złej stronie, jest tak miałka i przewidywalna, że szkoda się tu rozpisywać. Twórcy ani nie potrafili dobrze nakreślić motywacji postaci, ani wykrzesać z nich jakichkolwiek emocji, pomimo odwoływania się do wątków personalnych (admirałem Imperium jest ojciec Iden). Nie mam tu nawet żadnych pretensji do aktorów wcielających się w poszczególnych bohaterów, ponieważ ci poprawnie wywiązali się ze swojej roli, ale co z tego, skoro nie mieli za bardzo co grać, bo scenariusz leży. Mówię tu oczywiście o oryginalnym dubbingu, ponieważ polskie głosy, jak to przeważnie bywa, wypadają bardzo sztucznie i tak szybko zaczęły kłuć mnie w uszy, że nie zdążyłem nawet dobrze obejrzeć pierwszej sceny i już podmieniałem je na angielskie.

star_wars_battlefront_ii_20171116205841

Niestety fabuła to tylko początek problemów kampanii, ponieważ ta zawodzi także na całej linii, jeśli chodzi o rozgrywkę. Po jej ukończeniu, co zajmuje jakieś 4-5 godzin, nie mogłem oprzeć się wrażeniu, że tak naprawdę otrzymałem tu kilka losowo dobranych zadań bez większego składu i ładu, których celem jest tak naprawdę jedynie przygotować nas do zabawy w multiplayerze. Tak nudnych i schematycznych misji spodziewać można się po jakimś budżetowym tytule sprzedawanym w niższej cenie. Było to o tyle rozczarowujące, że o ile DICE raczej nie ma ręki do singla, to przecież kampania przygotowana została przez inną ekipę, a mianowicie Motive. Najwyraźniej "Elektronicy" także dostrzegli, że Szwedzi nie rodzą sobie z przygodami dla pojedynczego gracza i pozwolili im się skoncentrować na multi, ale ekipa dowodzona przez Jade Raymond  sromotnie poległa także na tym zadaniu. Jest to o tyle niezrozumiałe, że na przygotowanie singla studio miało 2 lata, cała technologia była już praktycznie gotowa, a do tego deweloper nie był rozpraszany przez inne elementy Battlefront 2.

star_wars_battlefront_ii_20171118095942

Niestety większość misji to proste zadania typu udaj się we wskazane miejsce, wybij wszystkich przeciwników, broń jakiegoś punktu, idź dalej i powtórz. Ten schemat do bólu przypomina to, co robimy w sieciowych potyczkach, a podobnie jest z poziomami, które wyglądają nieco jak mapy wycięte z mlutiplayera. Teoretycznie nudę tę przełamywać miały misje koncentrujące się na bitwach w kosmosie za sterami myśliwców czy też prowadzone z perspektywy słynnych postaci z uniwersum Gwiezdnych wojen, ale również  tu wykonujemy praktycznie te same czynności. Gdyby jeszcze realizacja była lepsza, to mógłbym to jakoś przełknąć  jako typowy wypełniacz, ale potyczki ze sztuczną inteligencją nie sprawiają żadnej frajdy, ponieważ przeciwnicy nie błyszczą bystrością i ładują się nam pod celownik, przez co starcia nie stanowią większego wyzwania. Wracając jeszcze do bohaterów, jak Luke Skywalker, Leia czy Han Solo - za każdym razem, gdy miałem okazję się w nich wcielić, miałem nieodparte wrażenie, że ich obecność na ekranie jest tak sztucznie wymuszona, że twórcy zapewne otrzymali takie wytyczne, ale nie mieli na to żadnego pomysłu. A już szczytem mojej tolerancji okazała się misja Lukiem, kiedy to przez większość czasu wymachiwałem mieczem świetlnym rozprawiając się z … żukami. Podobnie jest z miejscówkami, po których skaczemy najwyraźniej tylko po to, by zaprezentować ich różnorodność, bo motywy udania się w to, a nie inne miejsce, nie mają większego sensu.

star_wars_battlefront_ii_20171117183217

I co by nie mówić o Call of Duty, to jednak seria ta pokazuje jak robić relatywnie krótkiego, ale satysfakcjonującego singla, który dostarcza mnóstwo frajdy, a pod względem rozmachu i filmowości nie ma sobie równych w shooterowym świecie. Życzyłbym sobie, żeby Battlefront 2 miał tak dobrą kampanię jak WWII, gdzie nadmierna widowiskowość i liczne skrypty prezentujące epickie wydarzenia na ekranie zapewne wpasowałby się w klimat Gwiezdnych wojen. A tak, otrzymaliśmy singla, który nie tylko nie podnosi oceny gry, ale w sumie to nawet ją zaniża i chyba lepiej by było, gdyby twórcy ponownie go sobie darowali. W obecnej formie jego ukończenie motywować można jedynie dość szybką metodą na zdobycie sporej ilości kredytów potrzebnych do multiplayera, choć EA obniżyło w ostatniej chwili ilość jaką możemy tu uzyskać. Jeśli więc ktoś przymierzał się do zakupu Star Wars Battlefront 2 głównie z myślą o singlu, to zdecydowanie odradzam zakup tej produkcji, no chyba, że jesteśmy bezkrytycznymi fanami uniwersum i kanoniczność tej opowieści jest dla nas wystarczającym argumentem (lepiej chyba jednak przeczytać streszczenie fabuły w sieci).

star_wars_battlefront_ii_20171118111329

 

Strona 1 z 4

Tagi: PC, PS4, Xbox One, recenzja, EA, shooter, TPP, DICE, FPP, ocena, gwiezdne wojny, nasza opinia, Motive, Star Wars Battlefront 2,

Komentarze (15)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

22.11.2017 16:29

Wątków: 860 | Odpowiedzi: 17122

spoko recka

ale nie kupię tej gry. Nie przez reckę, bo ta jest spoko, więc się nie przejmuj i rób dalej recki, ale po prostu nie przepadam za Star Wars. W zasadzie to nie trawię. Jest tam parę fajnych rzeczy, ale przeważają te głupie i dziecinne.

i7 2600K 4,7Ghz,Raijintek Aidos, Asus P8P67 PRO, 24GB DDR3 G.Skill 2133,MSI GTX 970 4GB, SSD 850 PRO 256GB, WD Red 6x 4TB,Sound Blaster Z

22.11.2017 18:32

Wątków: 284 | Odpowiedzi: 10248

no i uj bombki strzelil

Starczy mi tyle: "Jeśli więc ktoś przymierzał się do zakupu Star Wars Battlefront 2 głównie z myślą o singlu, to zdecydowanie odradzam zakup tej produkcji, no chyba, że jesteśmy bezkrytycznymi fanami uniwersum i kanoniczność tej opowieści jest dla nas wystarczającym argumentem..."

A mialo byc tak pieknie... Ikona: fou Ikona: :(

i7 4770K, 16GB DDR3, GTX780Ti, Z87-GD65 i EVO 840 zasilone RM650

22.11.2017 18:38

Wątków: 284 | Odpowiedzi: 10248

P.S.

ta recenzja chyba tlumaczy, dlaczego juz tyle po premierze, a w kioskach jeszcze nie ma kopii Ikona: ;)

i7 4770K, 16GB DDR3, GTX780Ti, Z87-GD65 i EVO 840 zasilone RM650

22.11.2017 21:53

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 56

hahahaha

SW Battlefront II to pseudo gra, a nie gra.

22.11.2017 22:43

Wątków: 50 | Odpowiedzi: 403

eee

"(...)zniecięcać do dalszej gry


Grę do stestów odstarczyła firma: EA

Autor recenji: Daniel Górecki"

ciężko wrzucić tekst w jakiś edytor przed opublikowaniem? Ikona: :O


a co do samej gry to z pewnością nie kupię Ikona: lol


22.11.2017 22:48

Wątków: 19 | Odpowiedzi: 648

Ja grę kupiłem i nie żałuje gra się super. Co do singla fabuła jest słaba ale grało się przyjemnie. A co do coda doszedłem do 3 misji dalej mi się niechce grać gra jest tak sztywna i drętwa że masakra. Widać ze jest robiona na prawie 20 letnim silniku

I7 4790K4.4GHZ 1.1V|Arctic Liquid Freezer 240|GA-B85M-D3H|24GB 1600mhz|SSD 480GB PNY|HDD 2TB|GTX 1060 6gb|be quiet 500W|Fractal define r5|Eizo FS2434|Xonar XD| LG g5|Nvidia shield tablet

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

23.11.2017 01:50

Wątków: 316 | Odpowiedzi: 5723

.

@Piter666 - ale to moze celowe. Gra byla slaba, wiec tylko stestowana delikatnie. A odstraszylo EA Ikona: ;)

Shall we play a game ?

23.11.2017 07:14

Wątków: 11308 | Odpowiedzi: 279

up

literówki wynikały z pospiecju przy wrzucaniu gotowego tesktu :P, a gra testowana była tydzień, to i tak dłużej niż większość mediów.

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

23.11.2017 09:39

Wątków: 296 | Odpowiedzi: 48568

hm

chetnie przejde singla jak pojawi sie w OA i chyba nie bede musial dlugo czekac sadzac po tym jak cieplo ta gra zostala przyjeta i jak dobrze sie sprzedaje Ikona: ;)

i7-8700K@4900 / Z370-F / 16GB 3200 CL14 / GTX 1080@2050/11600 / BX100 250GB / RM750

23.11.2017 12:32

Wątków: 102 | Odpowiedzi: 7288

buahahahah

Oculus Rift +1700x@4ghz +Asus Crosshair VI+Team Group Dark@3200c14 +WymiotTytanik@2.1/11.5+Samsung NVME SM961+SuperFlower Platinum 1200+ Phobya Nova 1080 Watercooling zabawka Integra JDM DC2

23.11.2017 12:47

Wątków: 118 | Odpowiedzi: 27089

Pewnie jak andromeda będzie po pół roku

i7-6700K / MSI Z170A Gaming M5 / 16GB DDR4 Patriot Viper 4 3000 / GB Aorus 1080Ti / Corsair RM850i / Samsung 960Evo 500GB + 850Evo 500GB + Crucial 480GB / Fractal R5 / ASUS PG279Q

24.11.2017 22:48

Wątków: 150 | Odpowiedzi: 5203

"a do tego deweloper nie był rozpraszany przez inne elementy Battlefront 2."

Co za bzdura, DICE robi kilka gier na raz.

Przykład = 3ci dodatek do BF1 będzie... na raty. Najpierw 2 mapy, potem w styczniu kolejne dwie.

I jest jak jest...

Najlepszy platnik :)

24.11.2017 23:51

Wątków: 11308 | Odpowiedzi: 279

up

czytamy ze zrozumieniem, tu chodziło o studio Motive, które robiło tylko singla i mogło skoncetrować się tylko na tym elemencie gry.

25.11.2017 08:42

Wątków: 150 | Odpowiedzi: 5203

A ile zrobili gier na Frostbite?

Sorry, ale to jest EA - dostali sztywnego deadline - bo jest premiera filmu i musieli się wyrobić. Trudno się robi jak nie umiesz, masz mało czasu i jeszcze narzucone wytyczne licencjodawcy.

Już jedne misie robily Hardline, dziś nawet studia już nie ma.

Najlepszy platnik :)

25.11.2017 19:16

Wątków: 92 | Odpowiedzi: 514

najlepsze

że głównie hejt pochodzi od osób, które w grę nie grały...
Ja kupując SWBF2 liczyłem się z tym, że fabuła porywająca nie będzie, ale multi jest co najmniej bardzo dobre. W SWBF1 przegrałem bardzo wiele godzin i dużo bardziej podobało mi się niż Battlefieldy ze względu na luźniejsze podejście do rozgrywki i mogę powiedzieć, że SWBF2 to duży krok naprzód (choć parę rzeczy mogli zostawić jak np starcie heroesów razem z normalnymi graczami przez co było 6x6 graczy na mapie - teraz mapy są ciut większe a jest 4x4 bohaterów), również walki powietrzne są bardzo mocno poprawione.

Co do skrzynek za kasę - jest to oczywiste skur.. wydawcy, jednak nawet teraz jak spotkałem kogoś z 3 fioletowymi kartami, to nie był nieśmiertelny i noob zawsze zostanie noobem... Przynajmniej dodatki będą za free, a nie za powrórną wartość gry.

Co do grafiki - jest co najmniej bardzo dobra (w porównaniu np do cod:ww2) i na ultra detalach w 2k działa na 1080ti i 4790k > 100fps praktyfcznie cały czas.

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

26.11.2017 09:03

Wątków: 296 | Odpowiedzi: 48568

Hm

'najlepsze że głównie hejt pochodzi od osób, które w grę nie grały...'

Norma w internetach Ikona: :D

i7-8700K@4900 / Z370-F / 16GB 3200 CL14 / GTX 1080@2050/11600 / BX100 250GB / RM750

28.11.2017 01:31

Wątków: 19 | Odpowiedzi: 648

Zgadzam się z maniekkk mam już przegrane prawie 50H multi jest bardzo dobre. Minus to skrzynki i że nie można wybrać w jaką chcemy grać mapę i nie ma wyboru serwerów. I rozwój postaci dzięki kartą a nie gry nimi - jest to mega dziwne

I7 4790K4.4GHZ 1.1V|Arctic Liquid Freezer 240|GA-B85M-D3H|24GB 1600mhz|SSD 480GB PNY|HDD 2TB|GTX 1060 6gb|be quiet 500W|Fractal define r5|Eizo FS2434|Xonar XD| LG g5|Nvidia shield tablet

30.11.2017 21:10

Wątków: 102 | Odpowiedzi: 7288

coraz lepiej




EA klamie jak i godzie sie da LOL

Oculus Rift +1700x@4ghz +Asus Crosshair VI+Team Group Dark@3200c14 +WymiotTytanik@2.1/11.5+Samsung NVME SM961+SuperFlower Platinum 1200+ Phobya Nova 1080 Watercooling zabawka Integra JDM DC2

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.