Resident Evil 7: Biohazard - recenzja (PS4)

Daniel Górecki, 2017-01-31 18:30 | Źródło |

Nigdy nie ukrywałem, że boję się grać w horrory - nie jest to więc mój ulubiony gatunek i sięgam po niego tylko w przypadku najciekawszych produkcji oraz z recenzenckiego obowiązku. W przypadku Resident Evil 7 zadziałały oba te czynniki, przez co przez ostatnie kilka dni musiałem zasypiać przy zapalonym świetle i ze słuchawkami na uszach, ponieważ dźwięki, które jeszcze do niedawna wydawały mi się naturalnymi odgłosami mieszkania, nagle zaczęły wzbudzać niepokój. Mówiąc krótko, biorąc pod uwagę założenia tego gatunku, Capcom osiągnął zamierzony cel i najnowsza część kultowej serii jest survival-horrorem nie tylko z nazwy.

Całe szczęście, bo japońska firma mocno nadwątliła mocną swego czasu markę Resident Evil i chociaż czwarta część była swoistym przełomem i uznawana jest za bardzo dobrą grę, która rozpowszechniła kilka standardów w grach akcji (choćby widok znad ramienia w trakcie celowania), to jednak mocno odeszła od swoich korzeni, a kolejne odsłony praktycznie całkowicie postawiły na akcję zamiast straszenia. Co prawda nawet oryginalna trylogia podchodziła do tematu horroru zupełnie odmienne niż np. Silent Hill, ale mimo wszystko potrafiła podnieść ciśnienie, co rzadko udawało się „piątce” i „szóstce”.

resident_evil_7_biohazard_20170131165220_01

Capcom stanął więc przed trudną decyzją, efektem której jest całkowicie odmienione oblicze serii - jak łatwo można się domyślić, nie wszystkim się to spodobało i na firmę spłynęła fala krytyki choćby za takie elementy, jak zmiana widoku TPP na FPP czy brak zombie. Ale czy to faktycznie koniec świata? Postanowiłem przekonać się o tym na własnej skórze, o czym zaraz Wam opowiem.

Zacznijmy od tego, że aby zagrać w Resident Evil 7 i czerpać przyjemność z gry (o ile macie w sobie nieco z masochisty) nie musimy znać poprzednich odsłon. I w sumie to dziwię się, że Capcom nie zrezygnował z numerka w tytule, zaznaczając w ten sposób nowe otwarcie, bo obecna „7” może zniechęcać część graczy.

Tak czy inaczej, fabuła jest dość prosta i niezbyt oryginalna, ponieważ wcielamy się w niejakiego Ethana Wintersa, który niespodziewanie otrzymuje wiadomość od swojej żony. Co w tym dziwnego? A choćby fakt, że ta zaginęła 3 lata wcześniej i praktycznie wszyscy pogodzili się z tym, że nie żyje. Mia informuje nas, że znajduje się w domu Bakerów w Dulvey, w stanie Luizjana, ale jednocześnie prosi byśmy trzymali się z dala od tego miejsca. Co robi nasz bohater? Oczywiście spieszy na ratunek żonie … sam jak przystało na logikę stosowaną w horrorach. Gdy docieramy na miejsce, dom zdaje się być opuszczony, ale szybko możemy wyczuć, że coś tu nie gra, a Ethan przekonuje się, że samotna wyprawa ratunkowa nie była najlepszym pomysłem.

resident_evil_7_biohazard_20170131165252_01

Jak już wspomniałem, historia w RE 7 nie jest wybitnie odkrywcza i tego typu schematy widzieliśmy już w grach (Silent Hill 2) czy literaturze („Nie mów nikomu” Harlana Cobena), ale trzeba przyznać, że Richard Pearsey, który odpowiada za scenariusz tego tytułu, spisał się naprawdę dobrze. Jego opowieść przykuwa naszą uwagę i kolejne warstwy odsłanianej tajemnicy sprawiają, że chcemy poznać jej zakończenie, a kilka zwrotów akcji potrafi naprawdę naskoczyć. Poza tym, po iście japońskich dziwactwach, jakie seria fundowała nam w ostatnich latach, tak przyziemna „rodzinna historia” wydaje się być powiewem świeżego powietrza. Przygotujcie się więc na mocny spektakl z szaloną rodzinką Bakerów w roli głównej, który miejscami nasuwa skojarzenia z takimi filmami, jak „Teksańska masakra piłą mechaniczną” czy „Droga bez powrotu”. I trzeba przyznać, że ten brudny i brutalny klimat gore sprawdza się w przypadku nowego Residenta naprawdę wyśmienicie.

 

Strona 1 z 3

Tagi: PC, PS4, recenzja, Xbox One, FPP, Capcom, survival-horror, Resident Evil 7, Resident Evil VII, Resident Evil 7: Biohazar,

Komentarze (13)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

31.01.2017 19:37

Wątków: 305 | Odpowiedzi: 2538

a ja się pytam

gdzie som łobrazki?

i52500K@4.7GHz, GTX970, GA-P67A-UD4 B3, Patriot 8GB DDR3 1600 Sector5, Freezer 13, OCZ Agility3 120GB, Crucial BX200 480GB , 2x500GB@RAID0 Sam.F3, 1TB Sam.F1, DVD, OCZ ModXStream Pro600

31.01.2017 19:41

Wątków: 86 | Odpowiedzi: 1789

Daniel bal się wkleić ..Ale zamiast tego może jakieś misie i cukierki
Upadającej serii ..Serio ?? Re 4 był super 5 też ok jedynie ostatnia część była tylko sredia

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

31.01.2017 19:59

Wątków: 293 | Odpowiedzi: 47223

bardzo fajna gra

ale troche krotka Ikona: ;)

the end

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

31.01.2017 20:55

Wątków: 3316 | Odpowiedzi: 45579

obrazki..

... już są, przekonałem Daniela, że nie ma się czego bać, wszyscy wiemy, że PS4 to nędza Ikona: ;)

...

01.02.2017 08:21

Wątków: 305 | Odpowiedzi: 2538

chwilkę pograłem

i muszę powiedzieć że momentami włoski na karku się prostowały. Niezły klimat.

i52500K@4.7GHz, GTX970, GA-P67A-UD4 B3, Patriot 8GB DDR3 1600 Sector5, Freezer 13, OCZ Agility3 120GB, Crucial BX200 480GB , 2x500GB@RAID0 Sam.F3, 1TB Sam.F1, DVD, OCZ ModXStream Pro600

01.02.2017 11:59

Wątków: 118 | Odpowiedzi: 26830

chciałbym w to zagrać w vr, trzeba będzie kiedyś sprawdzić

i7-6700K / MSI Z170A Gaming M5 / 16GB DDR4 Patriot Viper 4 3000 / GB Aorus 1080Ti / Corsair RM850i / Samsung 960Evo 500GB + 850Evo 500GB + Crucial 480GB / Fractal R5 / ASUS PG279Q

01.02.2017 16:39

Wątków: 305 | Odpowiedzi: 2538

PiwO

sądzę że w VR to bym się posrał...

i52500K@4.7GHz, GTX970, GA-P67A-UD4 B3, Patriot 8GB DDR3 1600 Sector5, Freezer 13, OCZ Agility3 120GB, Crucial BX200 480GB , 2x500GB@RAID0 Sam.F3, 1TB Sam.F1, DVD, OCZ ModXStream Pro600

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

01.02.2017 16:42

Wątków: 293 | Odpowiedzi: 47223

hm

ja to chyba za duzo horrorow sie w zyciu naogladalem bo o ile gra jest naprawde klimatyczna, tak zeby straszyla? chyba ani razu Ikona: ;)

the end

02.02.2017 11:07

Wątków: 98 | Odpowiedzi: 3350

Mnie trochę razi debilizm

z tym otwieraniem drzwi, tzn że trzeba jakieś gówna zbierać by pasowały kształtem do zamka w drzwiach. Albo kolejna rzecz, dom w stanie ruiny ale oczywiście nie można wyjebać drzwi z kopa i uciec Ikona: :)
Wkurzają też przeciwnicy, ten tatuśko po 10 kulkach w głowę wsiadł radośnie do automobilu i zaczął sobie bączki kręcić. Ikona: :)

i5-6600K@4.4GHz, Asus Z170-A,Ripjaws V 3000MHz CL15 16GB,Crucial MX100 256GB/ WD Red 1 TB,MSI Gaming X 470 4GB.HP Omen 32 1440p VA 75HZ Freesync.

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

02.02.2017 11:10

Wątków: 293 | Odpowiedzi: 47223

odnosnie kluczy

podobne rozwiazanie bylo juz chyba w czesci pierwszej, wiec.. Ikona: ;)

the end

02.02.2017 11:12

Wątków: 98 | Odpowiedzi: 3350

Jeszcze dodam

że gra sama w sobie nie ma jakiegoś ciężkiego klimatu. Outlast miał cięższy klimat i męczył mnie psychicznie, że musiałem przerwy robić. Silent Hill w sumie cała seria też była niezła a jeszcze granie w 1 w nocy na słuchawkach to hard core.

i5-6600K@4.4GHz, Asus Z170-A,Ripjaws V 3000MHz CL15 16GB,Crucial MX100 256GB/ WD Red 1 TB,MSI Gaming X 470 4GB.HP Omen 32 1440p VA 75HZ Freesync.

04.02.2017 00:37

Wątków: 158 | Odpowiedzi: 24724

...

"trzeba jakieś gówna zbierać by pasowały kształtem do zamka w drzwiach" - ja na to mówię 'klucze' i używam również w realu Ikona: ;)

ASRock Z97 PRO4, i5-4690K, RipjawsX 2x4GB 2133MHz, MSI GTX970 4G, SB Z, WD30EFRX, Crucial MX100 512GB, Cooler Master G650M, DVR-215D, HP LA2306x; Galaxy Tab S; XBox One

04.02.2017 23:32

Wątków: 3 | Odpowiedzi: 7076

fajne bylo

ale nie wiem czy bede gral drugi raz przed wydaniem patcha na pc pod vr...

6700k, asus m8e, titan ikspe chwilowo blower, 2*g.skill f4-3000c15d-32gtz, tt water 3.0, corsair 450d + ax760, samsung 950 pro 512, 850 pro 256 + 1tb, acer x34, iiyama b2888uhsu

07.02.2017 13:09

Wątków: 490 | Odpowiedzi: 13408

RE7 bardzo fajny ale

zbyt krótka i zbyt łatwa .
W korytarzach pustawo,w poprzednich odsłonach(mam na myśli 1,2,3) pełno było wszelkiej maści paskudztw i z amunicja było krucho w tej jest zupełni inaczej.Historia całkiem fajna i klimat również ,najlepsza cześć od czasu RE3-Nemessis. bo gniotów w postaci RE4,5,6 nie liczę.

07.02.2017 16:29

Wątków: 257 | Odpowiedzi: 16182

Właśnie skończyłem

i przyznam ze baaardzo mnie wciągnęła. Klimat niesamowity (i jak najbardziej residentowy) i potrafi na początku przyprawic o zawał. Potem sie człowiek przyzwyczaja Ikona: :)

Bez Ciebie schne jak mokry chomik na patelni.....

07.02.2017 20:21

Wątków: 4 | Odpowiedzi: 56

Ja

pograłam trzy godzinki, może cztery i nie mogę ruszyć tego dalej Ikona: helpme

07.02.2017 20:26

Wątków: 3 | Odpowiedzi: 7076

w sensie co

zacinka czy brak motywacji? Ikona: :P

6700k, asus m8e, titan ikspe chwilowo blower, 2*g.skill f4-3000c15d-32gtz, tt water 3.0, corsair 450d + ax760, samsung 950 pro 512, 850 pro 256 + 1tb, acer x34, iiyama b2888uhsu

07.02.2017 21:04

Wątków: 4 | Odpowiedzi: 56

:P

Tchórzem jestem, ot co Ikona: :P

08.02.2017 17:58

Wątków: 257 | Odpowiedzi: 16182

ale po 3h to juz

nie jest takie straszne Ikona: :)

Bez Ciebie schne jak mokry chomik na patelni.....

08.02.2017 19:57

Wątków: 3 | Odpowiedzi: 7076

dokladnie

po piwnicy to sie juz ammo odklada do skrzynek tylko Ikona: ;)

6700k, asus m8e, titan ikspe chwilowo blower, 2*g.skill f4-3000c15d-32gtz, tt water 3.0, corsair 450d + ax760, samsung 950 pro 512, 850 pro 256 + 1tb, acer x34, iiyama b2888uhsu

09.02.2017 00:54

Wątków: 4 | Odpowiedzi: 56

Póki co

Utknęłam w kostnicy/prosektorium i nie daję rady, ale jutro planuję coś ruszyć Ikona: :D

09.02.2017 09:48

Wątków: 158 | Odpowiedzi: 24724

...

z kostnicy się już raczej nigdzie nie rusza samodzielnie Ikona: :(

ASRock Z97 PRO4, i5-4690K, RipjawsX 2x4GB 2133MHz, MSI GTX970 4G, SB Z, WD30EFRX, Crucial MX100 512GB, Cooler Master G650M, DVR-215D, HP LA2306x; Galaxy Tab S; XBox One

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.