Microsoft zapowiada automatyczny tryb gry i wsparcie dla Freesync 2 dla konsol Xbox

Daniel Górecki, 2018-03-12 08:42 | Źródło |

Wiele telewizorów posiada tryb gry, który wyłącza wszelkiego rodzaju wspomagacze płynności obrazu, redukując lag. Korzystanie z niego potrafi być jednak irytujące poza grami, ponieważ niekiedy wymaga ręcznego wyłączania za każdym razem, kiedy np. chcemy pooglądać Netflixa czy filmy na Blu-ray.

Użytkownicy Xbox One już wkrótce nie będą mieli tego problemu - Microsoft ujawnił bowiem interesujące szczegóły na temat nadchodzącej aktualizacji dla konsoli Xbox One, która zawierać będzie wsparcie dla trybu Auto Low Latency. Jeśli więc posiadać będziemy kompatybilny telewizor (kwalifikują się niektóre modele Samsunga, a nadchodzące urządzenia także powinny korzystać z tej opcji), konsola automatycznie rozpozna, kiedy rzeczywiście gramy i w tym momencie włączy tryb gry w naszym TV. Jeśli zaś oglądać będziemy film, powróci np. do trybu filmu.

To jednak nie wszystko, ponieważ gigant z Redmond potwierdził także, że Xbox One X oraz S otrzymają wsparcie dla technologii Variable Refresh Rates (VRR) i konsola podpięta pod odpowiedni monitor wykorzysta możliwości AMD Freesync 2 (druga generacja wprowadziła m.in. wsparcie dla HDR). Oznaczać ma to wyeliminowanie efektu rwania obrazu oraz płynniejszą rozgrywkę. Być może w końcu doczekamy się także telewizorów z obsługą Freesync, bo taka opcja sygnalizowana była przez AMD już jakiś czas temu.

Nowe funkcje wprowadzone będą osobno, wsparcie dla Freesync 2 konsola otrzyma na wiosnę, a tryb Auto Low Latency w późniejszym terminie w tym roku.

Tagi: Microsoft, Xbox One, konsola, monitor, Telewizor, Xbox One S, Xbox One X, tryb gry, AMD Freesync 2, Auto Low Latency,

Komentarze (0)

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.