14.03.2017 22:58

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 1508

wizard

Są różne szkoły. Ogólnie w testach cpu nie powinno się testować gier, gdzie wąskim gardłem jest gpu. Dlatego jedni w skrajnych przypadkach testują 720p na ustawieniach niskich by mieć pewność, że karta graficzna nie będzie wadzić. W takich testach wszyskie cpu generują po 100 czy 200 fps - niby bez sensu, ale właśnie tutaj najlepiej widać różnice. Im wyższa rozdzielczość, tym wyniki dla konsumenta są bardziej zrozumiałe, lecz 1080p na ultra już może spłaszczać wyniki, jeśli gpu zaczyna niedomagać. W dzisiejszych czasach w dobie 1080Ti raczej już żadna gra w testach nie uświadczy gpu bottleneck dla 1080p, ale dla 4K już jak najbardziej.

Dobra zasada:
do testowania gpu wybieramy scenariusze, gdzie cpu nie będzie miało wąskiego gardła, czyli 4K, i 1080p Ultra i poglądowo 1080p low dla ludu prawdopodobnie ze spłaszczonym wynikiem.
do testowania cpu wybieramy scenariusze, gdzie gpu nie będzie miało wąskiego gardła, czyli 720p low, 1080p low i ew. 1080p ultra poglądowo dla ludu ze prawdopodobnie spłaszczonym wynikiem.

 

Odpowiedź pochodzi z wątku http://frazpc.pl/b/336191