ZAMKNIĘCIE SERWISU

Cyfrowy Polsat S.A. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Łubinowa 4a, 03-878 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000010078, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, o kapitale zakładowym 25 581 840,64 zł w całości wpłaconym, NIP 7961810732, niniejszym informuje, że kończy działalności w zakresie działalności Serwisu FrazPC.pl. Zamknięcie Serwisu nastąpi w dniu 31 grudnia 2018 roku. Do dnia 31 grudnia 2018 roku serwis będzie działał na dotychczasowych zasadach. Zachęcamy aby w tym okresie pobrać z Serwisu potrzebne użytkownikom materiały, gdyż po dniu 31 grudnia 2018 roku żadne materiały nie będą dostępne.

[OT] opony całoroczne + zimowe

  • Sprawdź bezpośredni link do posta
  • Statsy wątku

lonio | 19.11.2018 12:56 | Odpowiedzi: 67 | Śledzony: 4 | Czytano: 1985 razy

Wątków: 706 | Odpowiedzi: 18756

jedna z opon zimowych uległa uszkodzeniu (ma jakieś lekkie wybrzuszenie z boku i chcę ją wymienić).
Wyczytałem że trzeba min 2, aby na osi były takie same. W innym aucie wymieniłem kilka lat temu opony na całoroczne i było to bardzo dobre posunięcie. Tutaj też chcę ale czy mogę założyć 2 całoroczne + 2 zimowe, jak tak to które gdzie. Auto ma chyba napęd na przód.

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

Odpowiedzi:

19.11.2018 13:15

Wątków: 24 | Odpowiedzi: 312

w starym

samochodzie jeździłem kilka sezonów w układzie - przód zimowe lub letnie, tył - wielosezonowe.

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

19.11.2018 13:23

Wątków: 3321 | Odpowiedzi: 46595

mozesz...

... w Polsce nie ma przepisów, które by to regulowały, na jednej osi muszą być tylko takie same opony.

...

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

19.11.2018 13:34

Wątków: 706 | Odpowiedzi: 18756

Nie chodzi o przepisy. Tylko czy będzie dobrze i bezpiecznie się jeździło. Dzisiaj spadło trochę śniegu i zrobiła się breja, miałem problemy na lekkim wniesieniu (tyłem) i czas najwyższy zmienić. Te zimowe są w miarę nowe z małym przebiegiem, gdyby nie te uszkodzenie to bym nie zmieniał.
Auto trochę będzie dziwnie zimą wyglądało, różne felgi (przód i tył).

edycja podpisu

19.11.2018 13:34

Wątków: 440 | Odpowiedzi: 4274

...

oczywiscie ze mozesz Tak jak pisze Mayor

*HTPC* A10 7890K Gigabyte A88X 8GB DDR3 Xonar 4TB *HOME* 2500k@4.5GHz 16GB DDR3 GTX460 4TB all water-cooled

19.11.2018 13:36

Wątków: 222 | Odpowiedzi: 13295

jak zawsze dwie szkoły - jedna mówi, że opony o lepszej przyczepności na tył, druga, że na przód. "Mój" gumiarz radził, żeby na tył dać te co lepiej trzymają, więc wielosezonowe dałbym na przód a zimowe na tył.

57cm, 3200g i całe życie do przemeblowania :)

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

19.11.2018 13:42

Wątków: 706 | Odpowiedzi: 18756

A nie te co lepiej "trzymają" na oś na którą jest napęd?

edycja podpisu

19.11.2018 13:45

Wątków: 222 | Odpowiedzi: 13295

A jak kto woli tak zakłada Ikona: :)

57cm, 3200g i całe życie do przemeblowania :)

19.11.2018 13:48

Wątków: 444 | Odpowiedzi: 24225

Kup 4x zimowe i będziesz miał rozkminy z głowy.
Poza tym co to za opony masz, że lekkie wzniesienie na mokrym mają problem. Letnie i łyse?

2600K@4,5GHz || GTX970 Strix || P8P67-M || 32GB DDR3 || MX100 256GB || L8 430W CM || BitFenix Phenom || 2x Dell U2312HM

19.11.2018 13:59

Wątków: 44 | Odpowiedzi: 759

lonio

pytanie czy wolisz się lepiej rozpędzać czy martwić o to czy Ci dupa nie odjedzie na zakręcie...

Ja tam znam teorię, że w przednionapędowym aucie lepsze opony daje się do tyłu. A robi się tak w celu zmniejszenia prawdopodobieństwa ucieknięcia tyłu w poślizg. Z przodu na słabszej gumie będziesz się słabiej odpychał, ale jednocześnie powinieneś dzięki temu nie przekroczyć granicy w której przód zajebiście się rozpędzi a tył nie ogranie i wpadniesz w poślizg.

i have a drinking problem... two hands and only one mouth...

19.11.2018 14:08

Wątków: 54 | Odpowiedzi: 32254

hmmmz

+1 do: lepsze opony na oś bez napędu. Plus mały WTF: jak można nie mieć pojęcia, czy auto ma przedni, tylny, czy jeszcze inny napęd? O_o?

Capitalization is the difference between "helping your uncle Jack off a horse" and "helping your uncle jack off a horse" https://www.boardpc.pl/u/titus_fox

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

19.11.2018 14:49

Wątków: 706 | Odpowiedzi: 18756

Titus Fox

Poszedłem do salonu, pojeździłem autem i mi pasowało więc kupiłem, po co miałem się zagłębiać czy ma napęd na przód czy tył. Z tego co wiem nie ma jednoznacznej odpowiedzi który jest lepszy.

Poślizg raczej mi nie grozi bo jest kupę systemów które temu zapobiegają i raczej nie zapierdalam jak głupi.

No i nie jest powiedziane że zimowe będą lepiej trzymać bo mają parę lat, choć przebieg mały i nie ma śladu zużycia a te całoroczne będą jednak nowsze.

Fabrycznie dostałem dunlop i jestem zadowolony zimowe dopiłem goodyear i też jestem zadowolony. Jest jeszcze coś innego godnego polecenia? W poprzednim aucie zmieniłem na dębica i to była tragedia.

edycja podpisu

19.11.2018 14:59

Wątków: 54 | Odpowiedzi: 32254

hmmmz

nie no, jednoznacznej odpowiedzi, który napęd lepszy, nie ma. Opinii bowiem tyle, ilu kierowców. Jak jednak można kompletnie nie wiedzieć jakim autem się jeździ? To nie wóz wypożyczony na wakacje czy do ślubu, ale bryka używana na codzień. I o ile w 90% przypadków istotnie nie ma różnicy, to w sytuacji kryzysowej technika jazdy odrobinę się jednak różni, a elektronika nie sprawia, że auto wiecznie będzie się kleić do drogi. No, ale co tam, nie moje małpy, nie mój cyrk. Ufam tylko, że chociaż wiesz jakim paliwem go trzeba tankować Ikona: ;)

Capitalization is the difference between "helping your uncle Jack off a horse" and "helping your uncle jack off a horse" https://www.boardpc.pl/u/titus_fox

19.11.2018 15:07

Wątków: 222 | Odpowiedzi: 13295

Titus
Założę się, że obecnie elektronika w autach zrobi co trzeba znacznie, znacznie lepiej niż 95% kierowców.

57cm, 3200g i całe życie do przemeblowania :)

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

19.11.2018 15:14

Wątków: 706 | Odpowiedzi: 18756

+1 szafiri
nie wiem jak teraz ale za moich czasów na kursie nie uczyli zachowania w krytycznych sytuacjach. A jeździłem samochodem sportowym bo silnik z tyłu i napęd z tyłu jak porsche.

edycja podpisu

19.11.2018 15:18

Wątków: 444 | Odpowiedzi: 24225

Ta, maluch wybitnie przypomina sportowe auto Ikona: :D

Zachowanie auta z napędem na przód i tył diametralnie się różni - no ale nie chce mi się tłumaczyć, że elektronika w samochodzie nie sprawia, że nie trzeba umieć myśleć i autem jeździć.
Chciałbym zobaczyć co te systemy zrobią podczas wpadnięcia w poślizg (przy 50km/h) na oblodzonym zakręcie. Strzelam, że guzik pomogą a ratowanie sytuacji zależy od kierowcy.
I niestety w większości przypadków tacy "leję do baku i jeżdżę, no i mam ABS" kończy tyłem do przodu po kontakcie z barierkami albo w rowie.

+1 Titus Ikona: ;)

2600K@4,5GHz || GTX970 Strix || P8P67-M || 32GB DDR3 || MX100 256GB || L8 430W CM || BitFenix Phenom || 2x Dell U2312HM

19.11.2018 15:40

Wątków: 4 | Odpowiedzi: 188

lonio


Poślizg raczej mi nie grozi bo jest kupę systemów które temu zapobiegają i raczej nie zapierdalam jak głupi. 


JW,. żebyś sie k... czasem kiedyś nie zdziwił jak ci na oblodzonym zakręcie z dupy zadziała ESP i ockniesz się w rowie... Jak chcesz żeby te systemy działały 100% poprawnie, miej wszędzie takie same opony. I pojedź nim na szkolenie na płycie. Wiem co mówię.

19.11.2018 15:44

Wątków: 222 | Odpowiedzi: 13295

Torwald

Piszesz w takim mentorskim tonie, jakbyś był co najmniej instruktorem prowadzącym kurs na prawko wśród licealistek.

Każdy wie, że napęd na przód i tył różni się (przynajmniej każdy, kto wie czy ma w swoim aucie napęd na przód czy na tył). I naprawdę nie musisz tłumaczyć, że elektronika nie zwalnia z myślenia.

A systemy elektroniczne codziennie ratują dupę tym, którzy nawet nie wiedzą o ich działaniu. Bo po to są.

57cm, 3200g i całe życie do przemeblowania :)

19.11.2018 16:22

Wątków: 444 | Odpowiedzi: 24225

szafiro

No patrz, po poście autora tego wątku mam wrażenie, że jednak nie każdy - stąd ten "mentorski" ton Ikona: ;)
Skoro autor nie wie czy jego auto ciągnie czy się odpycha, a w sumie to nie musi wiedzieć bo ma systemy.
I się zastanawia, czy na osi powinny być takie same opony: "Wyczytałem że trzeba min 2, aby na osi były takie same."
Wyczytał...
A prawko ma od przynajmniej 20 lat.

2600K@4,5GHz || GTX970 Strix || P8P67-M || 32GB DDR3 || MX100 256GB || L8 430W CM || BitFenix Phenom || 2x Dell U2312HM

19.11.2018 16:31

Wątków: 54 | Odpowiedzi: 32254

hmmmz

...ale robione na Porsche 126p, więc wiesz, tylnonapędowa bestia Ikona: ;)

Capitalization is the difference between "helping your uncle Jack off a horse" and "helping your uncle jack off a horse" https://www.boardpc.pl/u/titus_fox

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

19.11.2018 17:15

Wątków: 26 | Odpowiedzi: 4687

lepsze opony na przód

czyli zimówki na przód, a całoroczne (klasyfikują się jako letnie z homologacją zimową) na tylną oś

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

19.11.2018 17:18

Wątków: 26 | Odpowiedzi: 4687

przy takich samym oponach

powinno się robić rotację i zamieniać opony z przodu na tył i odwrotnie

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

19.11.2018 18:41

Wątków: 529 | Odpowiedzi: 22252

thegambit

dobrze gada. Sam w zyciu nabilem juz pewnie z 1 mln km ale bylem kiedys na torze w Lodzi na takim szkoleniu i okazalo sie, ze czlowiek uczy sie cale zycie Ikona: ;)

The kids of today should defend themselves against the seventies...

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

19.11.2018 18:42

Wątków: 58 | Odpowiedzi: 2225

lepiej zimowe dębice na dwie osie

niż Premium na jedną.
@lonio - ja ostatnio kupuję tylko Bridgestony - dla mnie klasa premium, a zwykle tańsze od Michelina (gówno po roku od kupna - guma się starzeje okropnie!, Continentala (ok, ale drogie), Dunlopa (letnie Bluesporty Fajne, ale zimówki nie wyróżniają się), czy innych.
Podaj jaki rozmiar i w jakich cenach masz.

eh

19.11.2018 20:02

Wątków: 97 | Odpowiedzi: 1989

Hmm ...

W skrócie:
- uważam, że lepsze gumy na tył - zazwyczaj jest on mniej dociążony i bardziej podatny na wyjazd w zakręcie, wolę nie wyjechać spod domu i pójść na autobus bo napęd się ślizga niż wyjechać ... z zakrętu Ikona: ;)
- elektronika w autach potrafi głupieć jak są różne opony na kołach a czasem nawet nówki z fabryki mają inną średnicę, kumpel w renówce miał jazdy z powodu różnych kół na przedzie i tyle ( abs dziczał )
- systemy wspomagające są dobre ale trzeba wiedzieć że są i jakie są ( to była pierwsza rzecz o której mówili na kursie bezpiecznej jazdy ), inaczej się opanowuje auto bez abs, inaczej z abs a jeszcze inaczej z abs i esp. Kiedyś auta wylatywały prawie zawsze na zewnątrz zakrętu ( fizyka ) a od jakiegoś czasu często lądują w rowie po wewnętrznej bo kierowcy są zaskakiwani przez działanie systemów stabilizacji toru jazdy. Zresztą podobnie jest z czteronapędówkami z automatycznie dołączanym tyłem, czasem załącza się on na tyle późno i niespodziewanie że potrafi zaskoczyć nawet doświadczonego kierowcę.
Podsumowując - sprzedać to co masz i kupić 4 identyczne

"Biada Ci wzbudzić gniew w ludziach cierpliwych" John Dryden

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

19.11.2018 20:08

Wątków: 706 | Odpowiedzi: 18756

Sprawdzałem na oponeo (już tam kupowałem i było bezproblemowo) po modelu auta, sprawdzę jeszcze czy oznaczenia się zgadzają z tymi co mam bo przy kupnie auta były różne. Cenowo ~400 różnice raczej małe więc zastanawiam się nad marką.

A to nie jest tak że na płycie wyłączają wszystkie systemy wspomagające aby był większy fun?

szafiro
_Torwald_ tak po prostu ma

edycja podpisu

19.11.2018 20:29

Wątków: 97 | Odpowiedzi: 1989

lonio

Na płycie poślizgowej, w kontrolowanych warunkach z instruktorem na prawym fotelu może być fun.
Na zaśnieżonej bocznej drodze z rowem i drzewami na poboczu oraz cała rodziną w aucie zabawne jest tylko sprawdzanie czy zwieracze dały radę czy jednak trzeba prać majty Ikona: wpysk

W osobówce przez 7 lat może ze dwa-trzy razy udało mi się doprowadzić do sytuacji kiedy zadziałały wspomagacze. W terenówce z napędem na tył i dołączanym ręcznie przodem mam takich akcji tyle w miesiącu, tyle że ona nie ma esp więc wszystko w moich rękach. Ostatniej zimy miałem dokładnie taką sytuację jak opisałem powyżej - pomimo zapiętego 4x4 na prostej drodze tył zaczął mnie wyprzedzać ( moja wina - słabe zimówki, za dużo gazu, straciłem czujność 200 metrów od domu ). Nadal uważam, że to była bardziej kwestia farta a nie moich umiejętności, że po dwóch kontrach ( druga już na pasie w przeciwnym kierunku ) udało mi się wyciągnąć auto i nie było rowu i dachu.

Jak to mówił Bill Clinton ? OPONY głupcze Ikona: rotfl

"Biada Ci wzbudzić gniew w ludziach cierpliwych" John Dryden

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

19.11.2018 20:47

Wątków: 706 | Odpowiedzi: 18756

Mi sygnalizacja od wspomagania czasami daje znać przy ruszaniu, na zakręcie jeszcze nigdy nie miałem takiej sytuacji nawet jak jechałem sam. A i system wariował jak miałem objazd w Czechach drogą z drobnych nieubitych kamieni pod górę.

W poślizg wpadłem raz, starym autem bez żadnych systemów jak wyjechałem po zmianie opon z letnich na zimowe (dębica).

Wczoraj słuchałem wywiadu pilota jakiegoś polskiego kierowcy rajdowego, pytali go o opony całoroczne i mówił że zmienił zdanie z powodu postępu (wcześniej uważał że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego) i zmiany klimatu. Pewnie większe znaczenie ma klasa opon i ich stan niż przeznaczenie, chociaż moje obecne są wybitnie letnie.

Ten indeks prędkości to prędkości maksymalne czy zwyczajowe?

edycja podpisu

19.11.2018 21:04

Wątków: 54 | Odpowiedzi: 32254

hmmmz

to prędkości sugerowane w mieście. Kto jeździ wolniej niż indeks ten lama.

Capitalization is the difference between "helping your uncle Jack off a horse" and "helping your uncle jack off a horse" https://www.boardpc.pl/u/titus_fox

19.11.2018 21:18

Wątków: 222 | Odpowiedzi: 13295

ja tylko raz miałem "przyjemność" posmakować działania ESP. 110 km/h, wyprzedzałem TIRa na autostradzie i w pewnym momencie wyjechałem z fragmentu autostrady, który był osłonięty drzewami na otwarty teren, na którym był nie tyle śnieg co roztopione błoto pośniegowe. Auto zaczęło tańczyć na drodze, po lewej stronie barierki, po prawej TIR. Poczułem przyhamowywanie kół i w ciągu sekundy auto jechało już prosto. Magia.
Prawie 20 lat mam prawko i już się nauczyłem, że nie na wszystko nie na drodze mam wpływ.
Kilka lat temu wyskoczyło mi na A4 5 dzików. Miałem 140 na budziku, 4 dziki zdążyły przebiec przez pas a piątego minąłem poboczem tylko dzięki temu, że w ostatnim momencie puściłem hamulec.

Lepiej mieć dobre opony, dobre hamulce, dobrą elektronikę, olej w głowie i jeszcze do tego farta.

57cm, 3200g i całe życie do przemeblowania :)

19.11.2018 23:41

Wątków: 137 | Odpowiedzi: 2576

Miałem nawet wczoraj utworzyć wątek , mimo że jest sporo informacji w twoim to chyba utworze własny

19.11.2018 23:58

Wątków: 444 | Odpowiedzi: 24225

lonio

Nie loniuj tylko posłuchaj dobrych rad.
Pisałem od początku, kup 4x zimówki zamiast kombinować jak ostatni Janusz.
Opona to jedyna rzecz, która łączy twój bolid z drogą - jak ktoś na tym oszczędza to jest debilem.

Tyle w temacie.
A to, że ktoś nie wie jaki jego auto ma napęd dalej bawić mnie będzie Ikona: ;)

2600K@4,5GHz || GTX970 Strix || P8P67-M || 32GB DDR3 || MX100 256GB || L8 430W CM || BitFenix Phenom || 2x Dell U2312HM

20.11.2018 08:14

Wątków: 78 | Odpowiedzi: 1271

moim zdaniem

jak nie mieszkasz w górach to nie ma sensu kupować zimówek. ja jezdze na calorocznych juz 4 sezon i w zamian za oszczedzone pieniadze z wymiany teraz kupuje juz nowy komplet. jak masz tylni napęd to zakładaj nowe opony na tył. jak są takie opony co chcesz kupić o wyższym indeksie prędkości to kup bo taka opona będzie trwalsza w użytkowaniu, są specialnie wzmacniane boki opony... kupuj opony co maja najnizsza droge hamowania na mokrym na etykecie. to tyle ja tak robie i zadnych problemow nie mam a mam w firmie i w domu razem 8 samochodow...

20.11.2018 09:09

Wątków: 276 | Odpowiedzi: 11795

odnośnie teorii, że lepsze dawać na przód/tył

w jednym roku miałem 2 nowe opony z przodu i 2 marne z tyłu - zaliczyłem kręciołka 360.
w kolejnym roku założyłem je odwrotnie - zaliczyłem kręciołka 360 w dokładnie tym samym miejscu
w kolejnym roku olałem ten szajs i dokupiłem dobre opony (wszędzie te same opony) - już nie zaliczyłem kręciołka.

wniosek - lepiej nie kombinować tylko założyć od razu wszędzie takie same i to w miarę dobre. na pewno efekt będzie lepszy.

Xperia Z3C, Surface 2 PRO, HTC Himalaya, Asus Transformer 101, http://smakowyraj.blogspot.com

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

20.11.2018 09:13

Wątków: 1 | Odpowiedzi: 11135

wiekszosc

aut to naped przedni, potem mamy trcohe SUvow z napedem na 4 (choc przod zazwyczaj wpierw) i klase premium jak mercedesy z napedem na tyl.

W tych na tyl latwo wpasc w poslizg...

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

20.11.2018 11:05

Wątków: 529 | Odpowiedzi: 22252

Na butach

i oponach sie nie oszczedza Ikona: :p

The kids of today should defend themselves against the seventies...

20.11.2018 11:17

Wątków: 97 | Odpowiedzi: 1989

Hmm ...

Jak będzie gołoledź to nawet jakby auto miało założone gąsienice to i tak nie zatrzyma się na czas albo wyleci z zakrętu. Może opony kolcowane by pomogły ale nie są dozwolone, zresztą na normalnej nawierzchni kolce zniknęłyby po paru kilometrach.

"Biada Ci wzbudzić gniew w ludziach cierpliwych" John Dryden

20.11.2018 11:23

Wątków: 54 | Odpowiedzi: 32254

hmmmz

trzeba jak w ostatnim Bondzie z Brosnanem - kolce chowane Ikona: ;)

Capitalization is the difference between "helping your uncle Jack off a horse" and "helping your uncle jack off a horse" https://www.boardpc.pl/u/titus_fox

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

20.11.2018 11:27

Wątków: 60 | Odpowiedzi: 21947

Hmmm

Torwald

Pewnie nie wie nawet jakim jeździ, grunt, ze czerwone Ikona: lol

"Poszedłem do salonu, wsiadłem, jest ok to biore" Ikona: hahaha

i7 2700k@4.5GHz+Olymp /P8p67r.3.1/2x8GB 2133MhzCL8 DDR3 /980Ti Strix@1380Mhz / 850EVO-250GB+V4-128GB+5TB-HDD /RMx 750W White /NZXT Phantom White/ Prodigy Cube@8066+DenonD400+Solo7C /XL2720z

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

20.11.2018 11:27

Wątków: 159 | Odpowiedzi: 12982

4 x zimowe

Z77N-WIFI / 3570K@4GHz / 16GB@1600 / SV300S37A120G / BITFENIX PRODIGY / Ebox R99

20.11.2018 11:30

Wątków: 222 | Odpowiedzi: 13295

a paczemu nie 4 x wielosezonowe?

57cm, 3200g i całe życie do przemeblowania :)

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

20.11.2018 11:44

Wątków: 159 | Odpowiedzi: 12982

oponeo

Opony całoroczne - kiedy lepsze? Opony całoroczne, czy warto je stosować?

Zdecydowanie tak, opony uniwersalne to dobry wybór, jeżeli: Gdy jeździsz przeważnie w dużym mieście, w którym ulice są regularnie odśnieżane Pokonujesz rocznie samochodem jedynie kilka tysięcy kilometrów (do 5-6 tysięcy kilometrów) Jeździsz spokojnie, brzydzisz się brawurą.

Opony zimowe – kiedy lepsze? Opony zimowe to dobry wybór, jeśli:

Jeśli jeździsz sporo, co w polskich warunkach oznacza pokonywanie rocznie więcej niż 6 tysięcy kilometrów Poruszasz się samochodem poza miastem lub w trybie mieszanym (trasa/miasto) Lubisz czasami „trochę depnąć” Cenisz komfort i cichą pracę Masz samochód z silnikiem o sporej mocy Cenisz swoje bezpieczeństwo.

zimowe i całoroczne są wielosezonowe Ikona: ;)

ostatni punkt do mnie przemawia najbardziej Ikona: :P

Z77N-WIFI / 3570K@4GHz / 16GB@1600 / SV300S37A120G / BITFENIX PRODIGY / Ebox R99

20.11.2018 11:44

Wątków: 97 | Odpowiedzi: 1989

szafiro

Teoretycznie wiele zależy od tego gdzie mieszkasz i używasz samochodu. Jeżeli to głównie centrum większego miasta, które jest utrzymywane przez drogowców w przyzwoitym stanie i dodatkowo możesz skorzystać z komunikacji publicznej w razie śniegokalipsy to wielosezonowe jak najbardziej są wporzo.
Ale jak mieszkasz w okolicach podgórskich, poza centrum, do najbliższego przystanku masz ponad kilometr a autobusy kursują raz na godzinę to musisz być przygotowany na to, że parę razy w roku możesz nie dotrzeć do / wrócić z pracy. Z zimówkami jest jak z AC - liczy się na to, że nie trzeba będzie z nich korzystać awaryjnie ale jak już się coś dzieje to lepiej je mieć.

"Biada Ci wzbudzić gniew w ludziach cierpliwych" John Dryden

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

20.11.2018 11:45

Wątków: 706 | Odpowiedzi: 18756

_Torwald_

jakbyś przeczytał wątek to byś się dowiedział że mam 3 opony zimowe w bardzo dobrym stanie, jedna jest do wymiany z powodu wady/uszkodzenia. Mam przebieg 80k na 2 kompletach jakieś 75% na letnich.
Nie rozważam zakupu zimowych skoro jest możliwość "mieszania", kupił bym tylko gdyby wszystkie musiałbym mieć takie same.
Podsumowanie:
Kupuję 2x całoroczne i potem 2 kolejne jak się tamte zużyją (pewnie letnie).

edycja podpisu

20.11.2018 18:18

Wątków: 5 | Odpowiedzi: 226

Tu jest test z gazetki, niech sobie każdy sam wyciągnie wnioski.

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 1512x2016) Zobacz oryginał


Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 1512x2016) Zobacz oryginał

20.11.2018 18:24

Wątków: 5 | Odpowiedzi: 226

Mała uwaga, do powyższego testu, na słupkach odczytujcie wartości liczbowe, bo długości słupków są chujowo przeskalowane i optycznie większa różnica jest pomiędzy dajmy na to 99-100 niż na innym rysunku 80-100.

20.11.2018 19:34

Wątków: 97 | Odpowiedzi: 1989

Jacoj

Ten test nie obejmuje całości obrazu bo nie uwzględnia porównania wielosezonowej z letnią. Ponadto nie są tu wzięte pod uwagę różnice w koszcie zakupu 1 vs. 2 kpl, koszty przekładek oraz zużywanie się opon. By ł kiedyś taki dokładniejszy test długodystansowy, który to wszystko uwzględniał w dodatku oddzielnie dla różnych przedziałów cenowych. Nie pamiętam już szczegółów ale ostateczne wyniki były wypadkową ceny i ilości kilometrów pokonywanych rocznie ( średnio ).

"Biada Ci wzbudzić gniew w ludziach cierpliwych" John Dryden

20.11.2018 19:56

Wątków: 47 | Odpowiedzi: 1363

ekhm

ja oceniam "rzetelność" testu po tym:
1. Tania zimówka 230 zł WTF? te opony chodzą po ok. 180 zł (nawet taniej) i dlatego można mówić, że są "tanie". 200 zł robi różnicę na komplecie.
2. Akurat wzięli do testów oponę Frigo 2 która jest kiepska na suchym/wodzie (klasa E). Są tanie zimówki o wiele lepsze (klasa C) np. Uniroyal MS Plus 77. Różnica w cenie niewielka wobec Frigo 2.
2. "Przez połowę roku jest sucho" - nom, jak nie pada i do tego w Warszawie.
Ale może nie padać, a śnieg i błoto pośniegowe będzie się utrzymywać tygodniami. To co, wtedy też jest sucho? A opady na wyżynach też są częstsze niż na nizinach.

desipere est juris gentium

20.11.2018 20:08

Wątków: 118 | Odpowiedzi: 27994

wielosezonowa i letnia na wodzie będą się lepiej spisywać

i7-6700K/MSI Z170A Gaming M5/16GB/1080Ti/RM850i/Samsung 960Evo 500GB + 850Evo 500GB/Fractal R5/ASUS PG279Q + Ryzen 1600/16GB/980Ti/Crucial 480GB/RM550x/LG 24GM77-B

20.11.2018 20:59

Wątków: 78 | Odpowiedzi: 1271

Tak samo

Wielosezonowe beda lepiej sie spisywac od letniej jesienia i wiosna...

20.11.2018 21:43

Wątków: 561 | Odpowiedzi: 10007

hmmm

zeszłej zimy miałem jedną sytuację gdzie prawie wywinąłem bączka na niemalże pustej drodze i trochę straciłem zaufanie do całorocznych (przód Crosslimate, tył 4Seasons 2-GEN) , ale było wtedy bardzo ślisko. W służbowym na Nokianach WR-D3 tego dnia ESP się załączał właściwie co chwilę, czasem nawet przy braku poczucia poślizgu - w sumie jest to całkiem dobra rzecz, bo przynajmniej wiadomo, że jest ślisko i trzeba zwolnić Ikona: ;)

Była też dobra sytuacja związana z całorocznymi - totalna szklanka na podjeździe przed miejscowością. Utknęły na nim z dwa, trzy samochody samochody nie mogąc ruszyć. Crosslimaty na lodzie akurat dały sobie zaskakująco, choć lekko nie było - udało się ominąć unieruchomione auta. Na szczęście nie zatrzymałem się, bo wtedy to nie wiem czy bym ruszył Ikona: ;)

Phenom II @4.16GHz(13x320)NB@2880Mhz//Gigabyte GA-MA770T-UD3P//2x2GB Patriot Viper III@1705 7-7-7-20//GF 9800GT @800/2000/2100//WD740-ADFD Raptor//Tacens Supero 600W//WD6400AAKS

20.11.2018 22:17

Wątków: 561 | Odpowiedzi: 10007

heh

strasznie nie-po-polsku to napisałem.

Phenom II @4.16GHz(13x320)NB@2880Mhz//Gigabyte GA-MA770T-UD3P//2x2GB Patriot Viper III@1705 7-7-7-20//GF 9800GT @800/2000/2100//WD740-ADFD Raptor//Tacens Supero 600W//WD6400AAKS

21.11.2018 08:13

Wątków: 102 | Odpowiedzi: 3036

hmm...

... Ja mam politykę - gdy brak śniegu i temp. plusowe - jeżdżę na letnich, gdy temp spadają i na horyzoncie pojawia się śniego - jeżdżę na zimowych. Piszę o kompletach.

Wszelkie mieszanki to IMO proszenie się o kłopoty.

BTW. Kiedyś czytałem sporo w temacie porównań letnie & zimowe vs. wielosezonówki i te ostatnie przegrywały w każdym aspekcie - to po prostu kompromis, więc z zasady średnie rozwiązanie. Ten art z Motoru stoi w sprzeczności ze wszystkim, co do tej pory czytałem i widziałem.

Też nie kumam jak można nie znać podstawowych informacji o swoim samochodzie...

21.11.2018 08:26

Wątków: 97 | Odpowiedzi: 1989

Hmm ...

Znalazłem ...

"Przy małych przebiegach zawsze opłaca się kupować opony całoroczne, biorąc pod uwagę tylko i wyłącznie opisane parametry, czyli cenę zakupu, cenę montażu i zakładane przebiegi. Po uwzględnieniu takich parametrów jak bezpieczeństwo, komfort jazdy i opory toczenia, pojawiają się dodatkowe zalety opon letnich w okresie wiosenno-jesiennym i zimowych na śniegu i lodzie.

Przy średnich przebiegach (ok. 2000 km/m-c) opłaca się stosować ogumienie całoroczne głównie wtedy, gdy cena opon całorocznych jest mniej więcej porównywalna z sezonowymi.

Przy dużych przebiegach (ok. 4000 km/m-c) generalnie nie opłaca się stosować opon całorocznych, ale jeśli uwzględnimy wyższe przebiegi tego typu ogumienia, tj. porównywalne z letnimi, a w dodatku opona całoroczna będzie kosztować mniej niż letnia i zimowa, stosowanie takich opon zaczyna się opłacać. Tyle tylko, że wspomniane wcześniej, a nie uwzględnione parametry takie jak bezpieczeństwo, komfort i zużycie paliwa będą dawały większą korzyść ze stosowania opon letnich."

https://autokult.pl/24758,koszt-eksploatacji-opon,all

"Biada Ci wzbudzić gniew w ludziach cierpliwych" John Dryden

21.11.2018 08:35

Wątków: 4 | Odpowiedzi: 188

resmedia

1. tania zimówka to chiński dayton za 160zł
2. nie mogli wziąć uniroyala, bo jeszcze by sie okazało, że jest lepsza od droższego goodyeara.
3. tak, przez połowę roku jest sucho bo ostatnio mamy w polsce porę suchą i deszczową. Zima to się teraz przez przypadek zrobiła. Opony wielosezonowe są do miasta i to raczej położonego na nizinach, tego nikt nie ukrywa. W górach dobre zimówki to podstawia a i jakby kolce pozwolili zakładać to pewnie też nikt by nie pogardził.

21.11.2018 08:53

Wątków: 97 | Odpowiedzi: 1989

thegambit

Nie przesadzajmy w tymi kolcami. Opony kolcowane mają rację bytu wyłącznie na droga utrzymywanych "na biało". Jakbyś miał kawałek po czarnym, kawałek po białym, kawałek po błocie to dwa wyjazdy i po kolcach. W okolicach górskich dobre zimówki i łańcuchy w bagażniku na wypadek jakiegoś hardkoru w zupełności wystarczą.

"Biada Ci wzbudzić gniew w ludziach cierpliwych" John Dryden

21.11.2018 09:12

Wątków: 561 | Odpowiedzi: 10007

Sour

w artykule jest napisane, że w temacie opon całorocznych sporo się ostatnio zmieniło. Od kiedy do stawki doszedł jeszcze Continental to myślę, że możemy od następnej generacji jeszcze lepszych parametrów.

Osobiście coraz mniej widzę sens przekładek, zwłaszcza w czasach, kiedy typowa zima występuje w trzech 2-tygodniowych okresach przeplatanych deszczem i plusowymi temperaturami. Poza tym mamy długą porę deszczową kiedy temperatura oscyluje wokół 0-5 stopni i często pada - wtedy całoroczna jest możliwie najlepszym wyborem, zwłaszcza przy dużych wahaniach temperatur.

Phenom II @4.16GHz(13x320)NB@2880Mhz//Gigabyte GA-MA770T-UD3P//2x2GB Patriot Viper III@1705 7-7-7-20//GF 9800GT @800/2000/2100//WD740-ADFD Raptor//Tacens Supero 600W//WD6400AAKS

21.11.2018 09:13

Wątków: 54 | Odpowiedzi: 32254

hmmmz

"Kiedyś czytałem sporo".... i nie zamierzam się już dokształcać, bo przecież w temacie ogumienia wymyślono już wszystko i nic nigdy się nie zmieni Ikona: hahaha

Capitalization is the difference between "helping your uncle Jack off a horse" and "helping your uncle jack off a horse" https://www.boardpc.pl/u/titus_fox

21.11.2018 09:57

Wątków: 5 | Odpowiedzi: 226

@resmedia

Test jak... test, nie obejmuje wszystkiego, wszystkich opon, wszystkich warunków, cen, parametrów itd. za to jest porównanie wykonane w identycznych warunkach na tym samym samochodzie, trzech opon. Inteligentny człowiek wyciągnie sobie z tego jakieś wnioski. Na pewno jest to lepsze od słuchania jakiegoś pierdolenia na forum, jak to ojca szwagra ciotki mąż jechał kiedyś zimą w cinqecento na bieznikowanych letnich i wyprzedził najnowszego mercedesa w zimówkach premium a potem świsnął 150 km/h na rondzie...

Jak znajdę jeszcze jakieś testy opon z Motoru, to też wrzucę.

Co do całorocznych, na pewno nie są tak dobre w lecie jak letnie, a w zimie tak dobre jaki zimowe, ale na pewno letnie nie są lepsze w zimie (jesień) a zimowe w lecie (wiosna). Taki truizm.
Ja zdecydowałem się 2 lata temu (po długich analizach testów) na całoroczne Goodyear i nie żałuję (a codziennie dojeżdżam do pracy 30km w jedną stronę).
Następne jakie kupię, też będą całoroczne, tym razem może Michelin (dla spróbowania).

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

21.11.2018 10:21

Wątków: 1 | Odpowiedzi: 11135

michelin cc+

w lecie sa w czolowce opon letnich, w zimie gorzej ale wciaz ok.

Wszystko na lodzie bez kolcow bedzie robic problemy.

W finalndi widzialem jak jezdza po asfalcie, ale strasznie halasuja Ikona: ;)

21.11.2018 10:22

Wątków: 561 | Odpowiedzi: 10007

jacoj

właśnie ten test jest dobry, bo testujemy opony z jednego koncernu. Często w testach opon całorocznych występuje "opona letnia/zimowa wzorcowa" - czyli nie do końca wiadomo jaka - czy premium czy ekonomiczna.
Nawet opony nowej generacji całoroczne możemy podzielić na te bardziej letnie (Michelin, Bridgestone), zimowe (Nokian i Goodyear) i takie uśrednione (Continental, Hankook)

Phenom II @4.16GHz(13x320)NB@2880Mhz//Gigabyte GA-MA770T-UD3P//2x2GB Patriot Viper III@1705 7-7-7-20//GF 9800GT @800/2000/2100//WD740-ADFD Raptor//Tacens Supero 600W//WD6400AAKS

21.11.2018 10:27

Wątków: 102 | Odpowiedzi: 3036

Titus Fox...

... Dopowiedz sobie coś jeszcze, może się ustosunkuję jeśli czas pozwoli.

Od zakupu kompletu zimówek 2 lata wstecz nie miałem potrzeby "dokształcania" się w temacie, bo nie planuję w najbliższym czasie takiej inwestycji. Natomiast nie spodziewałbym się rewolucji w strukturze oferty rynkowej, w której ewidentnie producentom ogumienia opłaca się bardziej rozwijać technologie opon sezonowych, niż uniwersalnych. Co zresztą inne przytoczone w wątku informacje nadal potwierdzają.

A Motor nie jest dla mnie wiarygodnym źródłem, wybacz.

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

21.11.2018 13:44

Wątków: 706 | Odpowiedzi: 18756

Test jest słaby ale i tak utwierdza mnie w przekonaniu że całoroczne to dobry wybór. No i jeszcze argument dodatkowy, przez 5 lat (zalecany okres użytkowania) nie zużyję 2 kompletów, jeden tak i nie będę miał dylematu czy wymieniać czy nie.

edycja podpisu

22.11.2018 11:49

Wątków: 8 | Odpowiedzi: 5590

te

test jest z dupy bo nie obejmuje najważniejszego - zachowania na śniegu. Co z tego, że ta opona jest cichsza jeżeli jak spadnie śnieg przez tydzień nie będzie dało się jeździć? Można sobie gdybać, że w PL jest mało zimy ale co rok są momenty kiedy jedzie się po śniegu. 99% czasu opona się świetnie sprawuje ale liczą się sytuacje krańcowe.

22.11.2018 12:44

Wątków: 5 | Odpowiedzi: 226

@kretos
Na pierwszym obrazku masz test na śniegu... Ctrl+F5

22.11.2018 16:35

Wątków: 118 | Odpowiedzi: 27994

taka michelin crossclimate+ pewnie będzie się lepiej zachowywać niż niejedna zimówka na śniegu, przy innych będzie porównywalna lub niewiele gorsza
do tego będzie lepsza na wodzie i na suchym

i7-6700K/MSI Z170A Gaming M5/16GB/1080Ti/RM850i/Samsung 960Evo 500GB + 850Evo 500GB/Fractal R5/ASUS PG279Q + Ryzen 1600/16GB/980Ti/Crucial 480GB/RM550x/LG 24GM77-B

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

22.11.2018 17:07

Wątków: 58 | Odpowiedzi: 2225

zgadzam się z @lonio

to są testy nowych opon. Zimówki mojej siostry 8 letnie (Continental), z bieżnikiem 5-6mm trzymały dużo gorzej niż roczne wielosezonówki w warunkach śniegowych. O mokrym, suchym, czy dodatnich temperaturach to już nie ma co wspominać. Jak ktoś robi małe przebiegi i nie mieszka w górach to regularnie zmieniane wielosezonówki są dobrą opcją.
Ja w samochodzie którym robię 25k rocznie mam dwa komplety, w aucie co robi 7k - wielosezonówki.

eh

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

22.11.2018 17:14

Wątków: 58 | Odpowiedzi: 2225

@PiwO

co do Michelin - to podziękuję, wybieram Dębicę (serio!) Opony wyjątkowo nietrwałe na starzenie się gumy (nie mylić z zużyciem) - 3 letnie gumy letnie są wyraźnie spękane, hałasują głośniej od zimówek. Mówię o Michelin Primacy 225/45 r17 - więc to żadna budżetówka. Michelin Energy - jeszcze gorsze - od nowości trzymają na mokrym jak kupa.

Chwalą się parametrami zużycia opon (sztucznie 'zjechanych' na maszynach), natomiast starzeją się beznadziejnie. 3 letnie Micheliny to już na śmietnik się nadają (jeżdżone, nie z magazynu)

eh

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.

Ostatnie tematy na boardzie
1. [GRY] Full Throttle Remastered ZA DARMO 1 grklon | ChEsTeR Dziś 07:06
2. [OT] myjcie się ludzie 28 snajperx | swinka 14.12.2018
3. [RTV] Amplituner, kolumny - sugestie, co polecacie 9 SIVY | ludzik5 14.12.2018
4. Google Doc - jak wstawić linię/wektor? 1 payap | grenndel202 14.12.2018
5. [GIEŁDA] [K] Iphone SE 32GB 3 adas01 | adas01 13.12.2018
Poprzednie-Następne
1. [GIEŁDA] 2500k, P6P68 EVO, DDR3 2133 - 2x8 GB 19 K0SA | Miczq2000 18.11.2018
2. [GIEŁDA] [K] Smartfon do 700pln 1 piecornik | Fishman 18.11.2018
3. Wątek rozwiązany [OT] Wiertarko wkrętarka (tania) 34 TomekRus | blue_dragon 19.11.2018
4. [GIEŁDA] [S] Żarówki Philips ColorVision Blue H7 (2-pak) 10 Zenosik | Yogi 19.11.2018
5. [GIEŁDA] [K] Zasilator laptopa 19V 2,37A 45W 6 Dario | Dario 19.11.2018
6. [GIEŁDA] Palit 1070, i5-4670k, Asrock Z87 Extreme4 9 Flapjack7 | Flapjack7 19.11.2018