[MOTO] Jakie są objawy padniętej sondy lambda

  • Sprawdź bezpośredni link do posta
  • Statsy wątku

hohlick74 | 25.04.2009 10:06 | Odpowiedzi: 42 | Śledzony: 5 | Czytano: 10730 razy

Wątków: 688 | Odpowiedzi: 24007

Witam
Pytanko jak w tytule. Czy do objawów padniętej sondy lambda może zaliczać się nierówna praca silnika na biegu jałowym? Tak jakby nie palił jeden garnek? Miałem raz kiedyś w innym aucie padnięta sondę, ale auto wtedy raczej muliło, a silnik pracował normalnie. W obecnym auto przyspiesza normalnie, ale za to na luzie trzęsie silnikiem i słychać jakby pracował gorzej niż stary diesel. Diagnostyka wykazała uszkodzoną sondę.
Dodam tylko, że auto było w warsztacie na wymianę uszczelki pod głowicą, bo woda dostawała się do silnika i przed wymianą leciał syf w rurze wydechowej i to być może zanieczyściło sondę. Ale wcześniej jak jechałem do warsztatu to silnik jeszcze pracował w miarę poprawnie, choć już czuć było jego nierowną pracę to jednak nie aż tak jak teraz. Jadąc do warsztatu nie zapalała mi się kontrolka check engine, teraz cały czas się świeci

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

Odpowiedzi:

25.04.2009 10:29

Wątków: 77 | Odpowiedzi: 973

...

Sonda lambda sprawdzając spaliny dawkuje paliwo. Jeśli uszkodzona to może palić jak smok i jest opcja że będzie lało tyle paliwa że zaleje świece.

Do Riddicka się nie fika !!

25.04.2009 10:33

Wątków: 688 | Odpowiedzi: 24007

hmm

całkiem słuszna uwaga. nie przyszła mi do głowy taka ewentualność
cóż pozostaje mi kupić nową sondę, a nowa kosztuje ok 400 zł
uniwersalne się nie nadają :/

"Z wewnątrz wszystko wygląda gorzej" - George Orwell

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

25.04.2009 10:34

Wątków: 239 | Odpowiedzi: 12979

.:.

Może byc kilka przyczyn:

- jak ci zasyfiło cylinder przez nieszczelną uszczelkę pod głowicą to możesz mieć ośniedziałe zawory i moga sie akurat tam nie domykać,
- taki objaw jest przewaznie związany z źle pracująca cewka wysokiego napięcia. Jak ma małe ładowanie z alternatora (niskie obroty) to własnie bedzie podawać kiepskie prądy na świece i silnik będzie nierówno pracować.

Sonda lambda raczej tutaj odpada. To nie są objawy sondy

Ja raczej obstawiam cewkę wsokiego napięcia bo jak pewnie masz wysokie obroty wszystko jest ok. Prawda ? Co do ew. zasniedzienia zaworów to nie jest problem, bo jak przepalisz auto (kilkaset kilometrów) to zawory jak nie są ewidentnie uszkodzone, wybiją ten nalot i się ulożą.

Jak masz mozliwość skombinowania sobie cewki na podmianę to najpierw ją sprawdź. Bo tak własnie pada ta cewka . Przy sondzie samochód jest po prostu słaby i muli nic poza tym.

25.04.2009 10:35

Wątków: 28 | Odpowiedzi: 226

...

przyczyną nierównej pracy silnika może również być silniczek krokowy (ja tak miałem w golfie III)

słowo "wegetarianin" pochodzi z jednego z narzeczy indiańskich i oznacza "za głupi, by polować"

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

25.04.2009 10:37

Wątków: 239 | Odpowiedzi: 12979

kristofs

też prawda ale wtedy obroty silnika będa falować, albo bedzie gasł kiedy skuścisz go gwałtownie z wysokich obrotów (np wysprzęglajac przy jeżdzie). Ale objaw pracy trzech garów = padnięta cewka

25.04.2009 10:43

Wątków: 688 | Odpowiedzi: 24007

no

obroty mi nie falują. znam ten temat z silniczkiem, rok temu go przerabiałem i kupiłem nowy

co do zaworów, to mechanik tez mi to mówił
ale cewka to nikomu do głowy nie przyszła
no ale cały czas się świeci check eng. i błąd sondy, wiem, ze można przepalić sondę jadąc przez jakiś czas ostro i doprowadzając jej końcówkę do wysokiej temperatury w celu wypalenia nieczystaości, ale jakoś to nie pomaga, bo po pół dnia znowu się zapala

"Z wewnątrz wszystko wygląda gorzej" - George Orwell

25.04.2009 10:46

Wątków: 688 | Odpowiedzi: 24007

aha

co do cewki, tak, jak mam wysokie obroty to jest ok, wystarczy lekko ponad 1 k rpm żeby było ok

"Z wewnątrz wszystko wygląda gorzej" - George Orwell

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

25.04.2009 10:48

Wątków: 239 | Odpowiedzi: 12979

hohlick74

sonda ci się może swiecić bo gar ci niedopala mieszanki i wywala to na katalizator. Bo raz świeca dostaje iskrę a raz nie.

Sprawdż u miechanika przede wszystkim cewke, bo mze sie okazac że jak ja wymienisz to sonda też się uspokoi.

Wg. objawów -> wolne obroty auto nie pali rowno, wysokie obroty aotu chodzi równo -> to jest cewka.

25.04.2009 10:49

Wątków: 688 | Odpowiedzi: 24007

Brudka

a gdzie lepiej do elektryka czy mechanika jechać?

"Z wewnątrz wszystko wygląda gorzej" - George Orwell

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

25.04.2009 10:49

Wątków: 239 | Odpowiedzi: 12979

hohlick74

no to masz w 99,99% cewke do wymiany. Ale nie chce cię straszyc cewka kosztuje praktycznie tyle ile ta sonda . Bo podóbki lubia padac po roku czasu niestety.

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

25.04.2009 10:52

Wątków: 239 | Odpowiedzi: 12979

hohlick74

pewnie do elektryka jak sie bawi w mierzenie wysokich napieć. Ale w sumienajlepiej byłoby podjechac do jakiegoś znajomego ASO by ci chłopaki na moment przełozyli cewke i bys odpalił na nowej auto. Albo kupić na moment cewkę z mozliwością zwrotu i delikatnie ją założyć (bez przykręcania do auta) i sprawdzić.

Mówię na 99% to cewka ale to trzeba sprawdzić, sonda imo odpada od razu.

Ps. Cewkę wymienić dasz rade sam bo to jest odkręcenie 4 śrub i zalożenie kabli i całe mecyje

25.04.2009 10:54

Wątków: 688 | Odpowiedzi: 24007

Brudka

dzięki serdeczne za radę

"Z wewnątrz wszystko wygląda gorzej" - George Orwell

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

25.04.2009 10:55

Wątków: 239 | Odpowiedzi: 12979

ni ma za co


25.04.2009 12:04

Wątków: 9 | Odpowiedzi: 299

U mnie jak padla sonda

To silnik na luzie spadal z obrotow. Falowal od 900 do dolu coraz mocniej, prawie gasl, potem podskakiwal do 1500, spadal do 900, 20 sekund trzymal ok i potem cala procedura od nowa. Jak sie przytrzymalo gaz to pracowal dobrze. Auto raz mialo normalna moc a raz ledwo jechalo. Jak odpialem wtyczke silnik, sterownik przelaczyl sie w tryb serwisowy. Auto jechalo dobrze, obroty staly elegancko tylko palil z 20 l/100. Po wymianie sondy po przejechaniu 3.5 km sterownik przelaczyl sie na normalny program i wszystko wrocilo do normy.
Ford ESCORT 1.6 zetec '97
Kupilem uniwersalna za 100 zl.

25.04.2009 12:14

Wątków: 9 | Odpowiedzi: 299

Dodam

Tak na wyrost ze objawem padniecia zaworu wolnych obrotow w fordach i pewnie nie tylko, jest efekt wolnego albo wcale, spadania oobrotow do poziomu minimalnego biegu jalowego. Ja mialem tak ze zatrzymywaly mi sie na 3000 i spadaly do 900 z 30 sekund.
Wyczyszczenie zaworu pomaga na troche, po 2 czyszczeniu trzeba wymienic. Mozna spokjnie podrobke zakladac bo dzialaja tak samo dlugo jak oryginaly, a kosztuja okolo 70 zl, a nie 350.
NIc wiecej sie w tym silniku nie psuje.

25.04.2009 15:55

Wątków: 55 | Odpowiedzi: 1730

:)

jak na początku znajomy miał tipko i jak nawaliła mu sonda to palił troche ponad 15 litrów w trasie !!!!!!!! po wymianie mu ulżyło

Świat jest inny niż myślisz.

25.04.2009 16:53

Wątków: 688 | Odpowiedzi: 24007

na razie

sprawdzę tę cewkę, u mnie nie falują obroty, tylko są dziwaczne problemy z pracą garów i komp żeby utrzymać pracę silnika na chwilę zwiększa dawkę wtrysku i jest tak jak powiedział Brudka. Po dodaniu gazu wszystko ładnie brzmi i buczy tylko co jakiś czas czyli co kilka, kilkanaście sekund jak trzymam nogę na gazie lekko naciskając to zdarzy się takie wahnięcie silnika jakby przez ułamek sekundy iskra nie chwyciła
w trasie auto śmiga i nie zauważyłem, aby brało paliwo więcej niż normalnie

"Z wewnątrz wszystko wygląda gorzej" - George Orwell

25.04.2009 17:58

Wątków: 269 | Odpowiedzi: 8483

Jak sonda będzie działała,ale

bedzie dawała złe wskazania, to zimne auto bezie jeździło prawidłowo (sonda musi sięnagrzać chyba do 300st żeby komputer brałą jej odczyty pod uwagę), dopiero po nagrzaniu sondy będa jaja. Jak sonda jest wogóle uwalona to bezie mało oznak że tak właśnie jest, jesli reszta silnika działą idealnie to nie da sietego zauważyc.

25.04.2009 20:38

Wątków: 688 | Odpowiedzi: 24007

Maslo

u mnie już z rańca silnik wariuje, chwilę czyli jakieś 30 sek do 1 min chodzi dobrze bo ma podwyższone obroty (ponad 1k rpm), jak spadną to cyrk się dzieje

"Z wewnątrz wszystko wygląda gorzej" - George Orwell

25.04.2009 22:38

Wątków: 269 | Odpowiedzi: 8483

to nie sonda powoduje te problemy

to znaczy jak na kompie pokazuje to jest uwalona, ale to nie ona jest przyczyną nierównej pracy silnika.

26.04.2009 00:34

Wątków: 688 | Odpowiedzi: 24007

no

się zobaczy. W pon. będę miał cewkę i mam nadzieję, że to będzie to. Dam znać w tym wątku

"Z wewnątrz wszystko wygląda gorzej" - George Orwell

26.04.2009 07:50

Wątków: 119 | Odpowiedzi: 3556

a tak w ogóle

świece sprawdzałeś ?:) może mają przebicie, o ile mowa o silniku benzynowym.

...o co chodzi?

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

26.04.2009 10:07

Wątków: 239 | Odpowiedzi: 12979

hohlick74

Cewka (uszkodzona) ma jeszcze to do siebie, że jak jest zimna (np z rana po odpaleniu) to bedzie gorzej chodzić, słabsze prądy. Jak jest rozgrzana to da lepsze prądy. I będzie wariowac tylko na wolnych obrotach a na wysokich już będzie ok. No ale to do czasu - bo w koncu całkiem padnie i np. tak jak ja miałem to w Focusie musiałem do roboty dojechać już na trzech garach . No i oczywiscie wsiadasz w inne auto i jazda po nową cewkę

Więc nie czekaj do końca bo jak ci się rozkraczy na trasie to będzie cieńko

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

26.04.2009 10:11

Wątków: 239 | Odpowiedzi: 12979

w kazdym bądź razie

wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują u ciebie na tą nieszczęsną cewkę a jak masz przejechane ponad 120k km to statystycznie juz na nią czas

26.04.2009 11:43

Wątków: 688 | Odpowiedzi: 24007

Brudka

no już czas i przebieg mówi sam za siebie
a cena też z dupy, kawałek plastiku i 300 w plecy :/, normalnie bym płacił 390, ale rabat mam po znajomości no i będzie mozliwość bezproblemowego zwrotu gdyby jednak to nie to było

aha

faktycznie jak jest zimny, i chcę ruszyć to gaśnie i tak kilka razy, dopoki nie załapie jakiejś temp. Mam automat więc o dodawaniu gazu na sprzęgle nie ma mowy i dlatego tak jest

sqtek
świece sprawdzone, kabelki nowe

"Z wewnątrz wszystko wygląda gorzej" - George Orwell

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

26.04.2009 15:52

Wątków: 239 | Odpowiedzi: 12979

hohlick74

no niestety, ceny są faktycznie tych rzeczy z dupy , jak mi padła też zastanawiałem się nad zamiennikiem, ale mi odradzono, bo podobno lubia padać po roku do półtora i bryndza trzeba znowy kupić. A wydać 200 - 250 zl na zamiennik a 300 na oryginał i mieć pewność że podziala drugie tyle co wcześniejszy - to w sumie nie bardzo jest się nad czym zastanawiać

Ps. I tak dobry rabat załapałeś

26.04.2009 17:56

Wątków: 688 | Odpowiedzi: 24007

Brudka

cena hurtowa

"Z wewnątrz wszystko wygląda gorzej" - George Orwell

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

27.04.2009 11:22

Wątków: 239 | Odpowiedzi: 12979

hohlick74

no i jak diagnoza ? odpaliłeś, działa ?

27.04.2009 12:21

Wątków: 688 | Odpowiedzi: 24007

po 13ej

będzie kurier w sklepie i przywiezie tę cewkę, potem dam znać

"Z wewnątrz wszystko wygląda gorzej" - George Orwell

27.04.2009 16:54

Wątków: 9 | Odpowiedzi: 299

A

Przewody wysokiego napiecia sprawdzone ? Ja bym je obstawial

27.04.2009 17:50

Wątków: 688 | Odpowiedzi: 24007

Mcbeton

przewody nowe są

Brudka

przyszła cewka, na początku praca niczym się nie różniła od starej, no może trochę większej kultury pracy dostał silnik, za to na gazie chodził jak powinien. Stara cewka miała na 4 punkty, 3 czyste, a czwarty był okopcony i pokryty jakąś sadzą.
Wiec po wymianie wybrałem się na przejażdżkę w trasę, wszystko szło dobrze do pewnego momentu. W trakcie jazdy silnik zaczął momentalnie przerywać i stracił moc. Po restarcie na moment było ok, po chwili znowu dupa. Obrotomierz szalał, obroty nie rosły i nie przyspieszał. Po ponownym restarcie już nie przerywał, ale przeszedł w tryb awaryjny i mulasto dojechał na miejsce. Obroty kręciły i przyspieszał, ale wolno. Na luzie nierówno pracuje. Obstawiam wadliwą cewkę. Pojadę jutro do elektronika i niech zmierzy napięcia czy co tam trzeba.

"Z wewnątrz wszystko wygląda gorzej" - George Orwell

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

27.04.2009 19:38

Wątków: 239 | Odpowiedzi: 12979

albo przewody

też mogą być, ale pisales że masz je nowe :/ coś nie tak jak masz okopcony jedno złacze tzn. że cos ci robi potężny opór na kablu.

Kurcze może kiepska świeca oporem ujarała ci jedno złacze cewki ?

Ale tutaj juz wróżę z fusów.

Podjedź do tego elektryka i sprawdź sobie przy okazji te nowe kable i swiece które tam masz wkręcone. Bo to, że ta stara cewka raczej jest zjarana to raczej pewne (po opisie który podałeś), ale obyś nie zjarał tej nowej.

Ps. Wiesz ja mechanikiem nie jestem, ale z tego co pisałeś to ewidentnie tak się zachowuje cewka wysokiego napięcia. No ale jak ją zmieniłeś i jest to samo

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

27.04.2009 19:42

Wątków: 239 | Odpowiedzi: 12979

.:.

to znaczy że coś ci normalnie zjarało tą cewkę, albo ją konkretnie przygrzało i teraz się cuda dzieją. Ja bym pokolei sprawdzil tą instalacje elektryczną, bo gdzies masz jakis feler to pewne.

Wizyta u elektromechanika to dobry pomysł. Dlatego sugerowałem abys tą cewke podpiął tak na sucho, odpalił i sprawdzil jak się silnik zachowuje.

27.04.2009 20:29

Wątków: 688 | Odpowiedzi: 24007

no

się zobaczy, mam nadzieję, ze elmech będzie na tyle łebski żeby wiedzieć co szukać

"Z wewnątrz wszystko wygląda gorzej" - George Orwell

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

27.04.2009 20:48

Wątków: 239 | Odpowiedzi: 12979

a może cos sie pieprzy w kompie samochodu

bo jak mówisz na gazie jechał dobrze, więc wyglada tak jakby się pieprzył komputre od benzyny.

Faktycznie dziwny przypadek ...

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

27.04.2009 21:11

Wątków: 239 | Odpowiedzi: 12979

kurcze

daj znac co Ci wyszło w tego. Mam nadzieję, że Cię źle nie naprowadziłem, bo wszystko wyglądało na cewkę, stąd moje przypuszczenia (mialem dokładnie takie same objawy w Focusie).

Trochę jestem zdziwiony, że ta wymiana dała takie marne skutki .

27.04.2009 22:25

Wątków: 688 | Odpowiedzi: 24007

Brudka

nie przejmuj się. cewka nie wyglada mi na oryginalną. więc to może być przyczyną. oryginalna to segem, a tutaj nie miała nawet nazwy tylko naklejkę dystrybutora

"Z wewnątrz wszystko wygląda gorzej" - George Orwell

28.04.2009 17:48

Wątków: 688 | Odpowiedzi: 24007

no więc tak

cewka jest dobra, na kompie wyszło, że sfiksował na moment czujnik obrotu wału korbowego z powodu chwilowego zawieszenia ciągłości pracy silnika czy któregoś z elementów elektronicznych i to spowodowało jego zgłupienie. No... ciężko to określić, po prostu obrotomierz szalał i dlatego czujnik nie teges na moment

koniec końców i tak musze sondę kupić (NGK), która kosztuje bagatela 500 zl
a cewkę i tak chyba trzeba było kupić, gdyż auto lepiej się zbiera i lepiej reaguje na pedał gazu, wcześniej jak naciskałem szybko to miał chwilę zawahania i nie chciał się zbierać, co było dość nie przyjemne na skrzyżowaniach. teraz jest git. Tylko ta sonda....

"Z wewnątrz wszystko wygląda gorzej" - George Orwell

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

28.04.2009 20:04

Wątków: 239 | Odpowiedzi: 12979

ufffff

choc to marna pociecha to kamien z serducha mi spadł że ta sonda została kupiona nie na darmo, choc szkoda że wogóle musiala byc kupiona. Ale tamta jak piszesz że jest przypalona to jest dupnieta moim zdaniem. Może po prostu miec przebicie,dlatego Ci auto głupiało przy starcie (stąd moglo byc to osmolenie).

No to ladnie, zabawa w serwisowanie i 800 zeta poszlo się paść.
Tragiczne ceny mają te cześci samochodowe

A stara cewkę sprawdź i jak jeszcze chodzi to opyl ją jako uzywkę na alledrogo, wiem chamsko tak ale na sranie ci ona w chacie ::sick:

28.04.2009 20:43

Wątków: 688 | Odpowiedzi: 24007

starą trzeba

będzie wywalić. Tam gdzie były śruby mocujące to plastik się rozpadł i teraz się do niczego nie nadaje

"Z wewnątrz wszystko wygląda gorzej" - George Orwell

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

28.04.2009 20:45

Wątków: 239 | Odpowiedzi: 12979

to w sumie w dobrym momencie

ją wymieniłeś, bo pewnie podczas jazdy mogła ci po prostu odpaść :/

28.04.2009 21:09

Wątków: 688 | Odpowiedzi: 24007

e, raczej nie, po prostu

śruby były już tak zapieczone, że jak mech to rozkręcał to używał niestandardowych metod

"Z wewnątrz wszystko wygląda gorzej" - George Orwell

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.

Ostatnie tematy na boardzie
1. CC TV 0 Y4k Dziś 19:21
2. [GIEŁDA] Oddam - zaproszenia na OnePlus One 64GB 2 Weelkoo | Weelkoo Dziś 19:18
3. [BLOG] Płyta Acera z 386 z 1991/2r. Jaki to miało zegar? 2 Ronson | Ronson Dziś 19:18
4. Asus Xonar Phoebus - problemy z gwarancją 2 mangusta123 | olszyniak Dziś 18:56
5. [FUN] Przegramy wojnę z Rosją a.k.a. Łap pieniek 10 NineInchNick | Ronson Dziś 15:39
Poprzednie-Następne
1. [GRY] 4 lata Guild Wars 17 spazma | spazma 25.04.2009
2. [OT] [MODA] Jakie buty do jeansow 865 eliksir | WampirX 25.04.2009
3. [MOTO] Kto ma pierwszeństwo (skrz. z droga wewn. i światłami... 67 Darda | Darda 25.04.2009
4. [FOTO] Dobór aparatu do 800 zł. dla żony. 8 adamex1 | Jareckixxi 25.04.2009
5. Ocena configu - PILNA pomoc 4 bronus | bronus 25.04.2009
6. Zakup notebooka na studia do 3000 42 kedzi0rs | mleko2 25.04.2009