Program monitorujacy stan baterii w laptopie

  • Sprawdź bezpośredni link do posta
  • Statsy wątku

limes | 30.01.2008 19:03 | Odpowiedzi: 24 | Śledzony: 0 | Czytano: 22469 razy

Wątków: 9 | Odpowiedzi: 654

Byc moze kiedys bylo, ale szukajka nie znalazla nic takiego.
Oczywiscie - jest google, szukalem, sprawdzilem chyba z 15 roznych - same kaszany (przy okazji jeszcze zlapalem Bagle.M ).

Niemozliwe chyba zeby nie bylo sensownego programu majacego PODSTAWOWE funkcje:
-pokazywanie ile laptop chodzi na baterii od ostatniego ladowania
-pokazywanie ile czasu zostalo jeszcze do koca (w przyblizeniu)
W miare mozliwosci dobrze byloby zeby program potrafil to polaczyc, to znaczy zeby po kilku ladowaniach/rozladowaniach byl coraz dokladniejszy.

Na PocketPC takich programow jest mnostwo - nawet wskaznik wbudowany w SPB Pocket+ jest bardzo dokladny - musi przeciez istniec cos takiego na lapka...

Btw - standardowy wskaznik (Vista, nowy lapek HP dv2675 ) pokazuje tylko %naladowania baterii - wiekszosc z programow rowniez pokazuje tylko %.
Ekspertem nie jestem, ale chyba program, ktory liczylby czas uruchomienia Windowsa, stan baterii i na tej podstawie (zapewne po kilku rozladowaniach/naladowaniach) okreslal pozostaly czas pracy jest wzglednie prosty do napisania...

Czy uzywacie jakis programow na lapku do monitorowania baterii? Jakie polecacie?

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

Odpowiedzi:

30.01.2008 19:05

Wątków: 332 | Odpowiedzi: 11982

chyba juz win.

ma cos takiego , nie spotkalem lapka bez monitoringu bat. moze masz wylaczona ?

30.01.2008 19:11

Wątków: 9 | Odpowiedzi: 654

niom

jest standardowy wskaznik na pasku kolo zegara. Tylko pokazuje % naladowania a nie czas. Bateria naladowana i rozladowana dopiero dwa razy - moze to jest przyczyna?

E4300@3,33GHz|Asus P5QC|2x1GB Patriot DDR2-667|Asus 9800GTX+|X-Fi Elite Pro|HDD 600GB|Samsung SH-182D|Samsung 19" 931MP|DDTS-100|Gigaworks S750

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

30.01.2008 19:13

Wątków: 2573 | Odpowiedzi: 39475

heh...

... right mark clock utility moze sie tego nauczyc

...

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

30.01.2008 19:23

Wątków: 525 | Odpowiedzi: 16575

hmm

a NHC?

30.01.2008 19:28

Wątków: 9 | Odpowiedzi: 654

Adas

rozumiem, z chodzi o Notebook Hardware Control
a nie National Hurricane Center

Wyglada obiecujaco - zaraz sciagal i sprawdzam oba - RM CU i NHC

E4300@3,33GHz|Asus P5QC|2x1GB Patriot DDR2-667|Asus 9800GTX+|X-Fi Elite Pro|HDD 600GB|Samsung SH-182D|Samsung 19" 931MP|DDTS-100|Gigaworks S750

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

30.01.2008 19:34

Wątków: 2573 | Odpowiedzi: 39475

nhc...

... tez sie musi tego nauczyc

...

30.01.2008 19:38

Wątków: 9 | Odpowiedzi: 654

no to nawet lepiej

niech sobie program sam wyliczy up-time czy jak to sie tam nazywa, niz mam wpisywac przyblizona wartosc (i siedzie i liczyc ile mialem wlaczonego kompa) - niech sie program o to martwi...

E4300@3,33GHz|Asus P5QC|2x1GB Patriot DDR2-667|Asus 9800GTX+|X-Fi Elite Pro|HDD 600GB|Samsung SH-182D|Samsung 19" 931MP|DDTS-100|Gigaworks S750

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

30.01.2008 19:43

Wątków: 2573 | Odpowiedzi: 39475

tak...

... tylko musisz pewnie naladowac baterie na 100% i pozniej rozladowac do zera

...

30.01.2008 19:46

Wątków: 9 | Odpowiedzi: 654

no no

rozladuje do zera i potem juz nie naladuje...

E4300@3,33GHz|Asus P5QC|2x1GB Patriot DDR2-667|Asus 9800GTX+|X-Fi Elite Pro|HDD 600GB|Samsung SH-182D|Samsung 19" 931MP|DDTS-100|Gigaworks S750

30.01.2008 19:54

Wątków: 9 | Odpowiedzi: 724

.

gnome-power-manager, nawet tworzy profil baterii, ktory z czasem jest coraz dokladniejszy ale zycie nie moze byc tak proste

30.01.2008 20:08

Wątków: 171 | Odpowiedzi: 3565

Nie wiem chłopie dlaczego Tobie nie pokazuje

bo u mnie wszystko gra:


Plik graficzny pochodzi z HDD usera (Zobacz oryginał)

I love the smell of napalm in the morning

30.01.2008 20:42

Wątków: 332 | Odpowiedzi: 11982

nichooo

w kazdym laptopie tak jest.

30.01.2008 20:45

Wątków: 171 | Odpowiedzi: 3565

zorg

ja o tym wiem, ale autor wątku chyba nie... skoro pisze:
"Niemozliwe chyba zeby nie bylo sensownego programu majacego PODSTAWOWE funkcje:
-pokazywanie ile czasu zostalo jeszcze do koca (w przyblizeniu)"

I love the smell of napalm in the morning

30.01.2008 20:48

Wątków: 118 | Odpowiedzi: 1492

to nie

wina programu jak sądzę...

Owszem, można włączyć coś co czas zmierzy, a potem będzie tego używać jako 100% i otrzymane z ACPI procenty do tego stosować, ale to nie będzie to o co chodzi jak sądzę.

Czas, który pozostał oblicza się pobierając z ACPI wartość chwilowego obciążenia (v) i licząc t=S/v gdzie S to znana [też z ACPI] wartość pozostałego prądu w baterii.

Jeśli z jakiś powodów sam windows Ci nie pokazuje tego to znaczy, że któreś z tych wartości nie dostaje z ACPI (zapewne v).
Dla pewności polecam Ubuntu Live CD - jak tam też nie pokaże, to możesz dalej nie próbować. No chyba, że coś co Ci ten czas 'zmierzy'.

Core 2 Tertio (3x6,66 GHz) @ ECS K7S5A + 2x ATi Radeon xXx (w konfiguracji wspólnego emitera...)

30.01.2008 21:51

Wątków: 9 | Odpowiedzi: 654

nichoo, zorg

no kurcze - widze ze trzeba udowadniac ze nie jest sie wielbladem...


Plik graficzny pochodzi z HDD usera (Zobacz oryginał)



Nie ma pdanego czasu do konca - tylko procenty
Jak mowielm - dopiero dwa razy naladowalem i rozladowalem baterie - moze to jest przyczyna?

E4300@3,33GHz|Asus P5QC|2x1GB Patriot DDR2-667|Asus 9800GTX+|X-Fi Elite Pro|HDD 600GB|Samsung SH-182D|Samsung 19" 931MP|DDTS-100|Gigaworks S750

30.01.2008 22:00

Wątków: 183 | Odpowiedzi: 35348

limes

to masz cos z bateria widocznie skaszanione. w kazdym lapie z jakim mialem stycznosc normalnie pokazuje szacunkowy pozostaly czas dzialania na baterii

eh

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

30.01.2008 22:17

Wątków: 2573 | Odpowiedzi: 39475

heh...

... to widac ja tez musze miec cos skaszanione, bo u mnie nie pokazuje czasu...

...

30.01.2008 22:17

Wątków: 9 | Odpowiedzi: 654

hmmm

no to moze inaczej - mam tez akurat przy sobie lapka tesciow, tez HP Pavillon tylko seria 9000, kupiony we wrzesniu zeszlego roku.

I tez pokazuje tylko % bez czasu.

Niemozliwe zeby cos bylo skaszanione z bateria - jakie jest prawdopodobienistw ze akurat w obu bezdzie bateria padnieta?

Albo ten typ tak ma, albo moze cos trzeba w BIOS przestawic? Nie wiem...

E4300@3,33GHz|Asus P5QC|2x1GB Patriot DDR2-667|Asus 9800GTX+|X-Fi Elite Pro|HDD 600GB|Samsung SH-182D|Samsung 19" 931MP|DDTS-100|Gigaworks S750

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

30.01.2008 22:21

Wątków: 525 | Odpowiedzi: 16575

a co z

NHC ?

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

30.01.2008 22:31

Wątków: 2573 | Odpowiedzi: 39475

Adas...

... tak jak mowilem trzeba go tego nauczyc o ile jest to wogole mozliwe, u mnie nie pokazuje czasu przy pierwszym uruchomieniu...

...

30.01.2008 22:44

Wątków: 9 | Odpowiedzi: 654

heh

juz jestem madrzejszy

Poszperalem troche w necie i wynika ze HP po prostu tak maja...
Albo inaczej - jednak jest cos czego ten HP nie ma

Poszukam jeszcze dokladniej, bo niektorzy twierdza ze to wina jakiegos sterownika od HP...

@Adas - zainstalowalem NHC i zobaczymy - na razie podlaczylem go do ladowania...

Dzieki za info o programie (i dla Mayora za RM Clock - tez sprawdze)!

Pozdrawiam!

E4300@3,33GHz|Asus P5QC|2x1GB Patriot DDR2-667|Asus 9800GTX+|X-Fi Elite Pro|HDD 600GB|Samsung SH-182D|Samsung 19" 931MP|DDTS-100|Gigaworks S750

30.01.2008 22:53

Wątków: 118 | Odpowiedzi: 1492

eh

Niczego nie trzeba uczyć i nic się samo magicznie nie naprawi.
Faktycznie - chwilę po włączeniu komputera/odłączeniu zasilania mogą być same %, ale to ze względu na odświeżanie danych baterii, które nie jest specjalnie częste (i dobrze, bo po co).

Jeśli wszystko jest OK z ACPI (i w BIOSie, o ile są tam takie ustawienia) to Windows powinien sam dobrze raportować ten czas. Przecież te programy nie biorą tej wartości z powietrza tylko proszą o nią podsystem samego Windowsa, więc jak tam jej nie ma to nigdzie nie będzie.
Wyjątkiem może być program, który potrafi dobrać się wprost do baterii, o ile jest taka możliwość, ale na coś takiego to bym liczył jednie od producenta [HP].

Raz jeszcze: Ubuntu Live CD. Jeśli tam też będą tylko % to znaczy, że komputer nie obsługuje raportowania stanu baterii lub robi to źle (bo tam są kompletnie inne sterowniki ACPI i w ogóle wszystko jest inne ergo można sprawdzić czy to system czy sprzęt). To, wbrew pozorom, nie jest jakiś ewenement. Spotkałem się z czymś takim w Belinea oBook 3.

Core 2 Tertio (3x6,66 GHz) @ ECS K7S5A + 2x ATi Radeon xXx (w konfiguracji wspólnego emitera...)

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

30.01.2008 23:12

Wątków: 2573 | Odpowiedzi: 39475

w BIOSie...

... mojego compala fl91 nie ma nic o acpi, a nie chce mi sie aktualizowac go, czas mi akurat nie jest potrzebny, bo procenty tez sie sprawdzaja...

...

30.01.2008 23:12

Wątków: 9 | Odpowiedzi: 724

.

nie kumam, z acpi odczytasz stan baterii, max poziom energii i aktualny, z tego potem liczone sa %, a to ile czasu pozostalo jest sprawa bardzo indywidualna dla danego sprzetu i jesl jakis sterownik moze to oszacowac to jest ok, jesli nie to zostana same %, przy okazji ubuntu uzywa gnome power manager, ktory od 2.20 robi najpierw profil i nie podaje nawet przyblizonego czasu pozostalego na baterii dopoki nie zakonczy sie modelowanie baterii

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.

Ostatnie tematy na boardzie
1. [TEL] Lumia 1320 - bateria schodzi w oczach 4 haladdin | haladdin 18.04.2014
2. Zestaw komputerowy 1700-1800zł 3 royal | royal 18.04.2014
3. [OT] Gdzie nocowac w Londynie? 8 vidocq | mleko2 18.04.2014
4. Brak Obrazu, Bios nie pika. Nowy Radeon HD 7770 2 dive | Darnokos 18.04.2014
5. Problem z Fifa World 0 FreakOnALeash 18.04.2014
Poprzednie-Następne
1. Problem z OC e6400 17 mikosss1990 | Victor 30.01.2008
2. [OT] Holenderska piosenka wyśmiewająca Polaków 15 miecz | zorg 30.01.2008
3. [BLOG] Golasy kontra nosiciele futerek (18) 42 boomshanka | Le00nn 30.01.2008
4. [OT] Nokia - Wydruk kontaktów. 7 chans | ace222 30.01.2008
5. [BLOG] Jakie złe inwestycje w kompa was dręczą ? 72 URSUS | Jerryxp 30.01.2008
6. [BLOG] PRACA! Programista Java/Delphi 26 Maslo | eliksir 30.01.2008