Titanfall 2 - recenzja (PC)

Daniel Górecki, 2016-11-05 16:00 | Źródło |

Nie wiem co stało za decyzją EA, by Titanfall 2 wypuszczać na rynek w tak gorącym okresie, szczególnie jeśli chodzi o premiery shooterów, w tym np. innej megaprodukcji „elektroników”, czyli Battlefield 1 czy nieustannie superpopularnego Call of Duty. I wydaje mi się, że przez tę mało racjonalną decyzję wydawcy gra od Respawn Entertainment może nie zyskać należytej popularności, bo po ograniu sequela tytułu z 2014 roku nie mam wątpliwości, że Titanfall 2 zasługuje na miejsce w elitarnej czołówce strzelanek, zwłaszcza tych stawiających na potyczki multiplayer. Można więc tylko mieć nadzieję, że tak dobry produkt obroni się sam, ale z drugiej strony czas graczy nie jest z gumy i trudno się wybiera, kiedy mamy do czynienia z takim wysypem hitów.

Pierwszy Titanfall był udaną próbą stworzenia nowej marki przez Respawn Entertainment, którego założycielami są ojcowie Call of Duty (Jason West i Vince Zampella), ale gra cierpiała na nieco ubogą zwartość (choćby brak trybu singleplayer), problemy z balansem i małą różnorodność, zarówno w zakresie trybów, jak i Tytanów, czyli przywoływanych na pole bitwy mechów, które stanowić miały jeden z głównych wabików. Po ukończeniu kampanii fabularnej oraz spędzeniu kilkunastu godzin na sieciowych potyczkach mogę jednak śmiało powiedzieć, że choć w „dwójce” jeszcze nie wszystko zagrało, to widać, że twórcy mocno wsłuchiwali się w opinię graczy i wyciągnęli z tego odpowiednie wnioski - Titanfall 2 jest bowiem pod każdym względem lepszy od poprzednika.

titanfall_2_-_recenzja_13_

Zacznijmy od największej nowości Titanfall 2, czyli kampanii fabularnej. Aż dziw bierze, że tej zabrakło ostatnim razem, ponieważ możliwość wcielenia się w ogromne mechy oraz free-runningowe umiejętności pilotów (żołnierze dosiadający Tytanów) wydają się być gwarancją sukcesu w zakresie liniowego singla wypełnionego filmowymi akcjami. Na szczęście tym razem gra nie powstawała już od zera, przez co producent miał więcej czasu na wypełnienie jej treścią, a my możemy cieszyć się 6-8-godzinną przygodą (w zależności od poziomu i czasu poświęconego na znajdźki), która okazuje się być bardzo smaczną przekąską przed daniem głównym (czytaj multiplayerem).

Po obejrzeniu krótkiego efektownego intro wcielamy się w postać Jacka Coopera, strzelca ruchu oporu, który chce zostać pilotem. Ten po jednej z akcji zostaje porzucony na terytorium wroga i na skutek „jakże niespodziewanego” zbiegu wydarzeń nawiązuje niezwykłą więź z BT-7274, Tytanem klasy Vanguard. Jako że Jack nie jest pilotem, to jego więź z BT buduje się stopniowo wraz z poznawaniem się obu bohaterów - trzeba zaznaczyć, że Tytany są świadomą sztuczną inteligencją, co prowadzi do różnych humorystycznych sytuacji wynikających z innego pojmowania przez nie świata. Gdzieś tam w tle chodzi niby o jakiś wyższy cel, czyli walkę rebeliantów z siłami IMC, ale tak naprawdę twórcy nie wysilali się za bardzo, by lepiej zarysować opowiadaną historię, przez co szybko darowałem sobie jej zgłębianie.

titanfall_2_-_recenzja_14_

Widać, że korzystali tu z oklepanych klisz budowania relacji pomiędzy maszyną i ludzkim bohaterem, więc fabuła nowego Titanfalla nie należy do najmocniejszych punktów tej gry, podobnie zresztą jak dialogi (nieco na siłę zaimplementowano nawet pozorną możliwość wyboru odpowiedzi) czy bohaterowie, którzy nie dosyć, że są do bólu stereotypowi (szczególnie tyczy się to czarnych charakterów), to jeszcze nie najlepiej odegrani. W tym miejscu muszę napisać o zupełnie niezrozumiałej dla mnie decyzji polskiego oddziału EA, by wydawać ten tytuł jedynie z polskim dubbingiem. Osobiście nie przepadam za naszym rodzimym językiem w grach (poza drobnymi wyjątkami) i decyduję się na oryginalny dubbing, który przeważnie brzmi lepiej i jest profesjonalnie zrealizowany – na PC takiej opcji w ogóle nie mamy, a na konsolach zmuszeni jesteśmy do zmiany języka konsoli (zapomnijcie o angielskich głosach i polskich napisach). Mam nadzieję, że nie będzie to nowy standard EA, a jedynie pojedyncza wpadka, bo w przeciwnym razie  trzeba będzie ratować się zakupem gry z innego regionu.

 

Strona 1 z 4

Tagi: PC, PS4, recenzja, Xbox One, fps, EA, FPP, ocena, multiplayer, pilot, nasza opinia, Respawn Entertainment, Titanfall 2, tytan,

Komentarze (11)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

05.11.2016 16:35

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 2

Tryb Singleplayera jest KAPITALNY a autor tej recenzji UPRZEDZONY i chyba nawet dobrze w niego nie pogral. Jedyny mankament to oprocz slabego SI jest rowniez troszke krotka. Dodam jednak ze SI nie odbiega standardem od innych gier jak COD czy Battlefield. Standardowe SI jakie znajdziemy rownbiez w innych grach. Polecam Singla bo jest naprawde megawypasiony.

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

05.11.2016 17:46

Wątków: 232 | Odpowiedzi: 10707

Jak wyżej

Singiel jest MEGA, klimat jest mega, nawet lepszy niż w pierwszym mass effect.

Pierwsza gra, w której zacząłem grać singla na nowo na wyższym poziomie trudności tuż po skończeniu od czasów mass effecta 2

i7 4790k@4.746+Custom Loop, 32gb DDR3 2693mhz, ranger VII, 1080ti 256+500gb ssd, 3+3+3+6TB HDD, Xonar DX, 860W Platinum Hybrid SS. Gdybym się nie mylił - byłbym zawodowym graczem lotto.

05.11.2016 21:13

Wątków: 20 | Odpowiedzi: 90

...

Gra jest świetna, ale niestety wyszła w złym momencie. (BF1,CoD)

PS. Można ustawić angielski język w grze bez najmniejszego problemu. Wystarczy wejść we właściwości gry na origin i zmienić język w grze na zakładce zaawansowane opcje uruchamiania.


Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 931x490) Zobacz oryginał

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

06.11.2016 00:25

Wątków: 232 | Odpowiedzi: 10707

jak się kupiło

na muve/gram.pl to jest polski/rosyjski

i7 4790k@4.746+Custom Loop, 32gb DDR3 2693mhz, ranger VII, 1080ti 256+500gb ssd, 3+3+3+6TB HDD, Xonar DX, 860W Platinum Hybrid SS. Gdybym się nie mylił - byłbym zawodowym graczem lotto.

07.11.2016 05:35

Wątków: 3 | Odpowiedzi: 987

chyba zakupię gre..

Duccer

09.11.2016 15:49

Wątków: 25 | Odpowiedzi: 243

...

Czy ktos kupil moze 'fizyczna" dystrybucje gry i moze potwierdzic, ze mozna zmienic jezyk na ENG?

Po Polsku gram jedynie w Baldurs Gate oraz Ice Wind Dale Ikona: ;)

pozdro

G.

Fools rush in where angels fear to tread

13.11.2016 14:20

Wątków: 98 | Odpowiedzi: 3363

Szkoda że nie można kupić samego singla

za np: 50zł - pograłbym te parę godzin, skończył i wypad z dysku Ikona: :)

i5-6600K@4.4GHz, Asus Z170-A,Ripjaws V 3000MHz CL15 16GB,Crucial MX100 256GB/ WD Red 1 TB,MSI Gaming X 470 4GB.HP Omen 32 1440p VA 75HZ Freesync.

15.11.2016 09:41

Wątków: 200 | Odpowiedzi: 13720

no ja tez

tak bym zrobil, ale tylko ENG ;P
dla odswiezenia pociupalem sobie chwile w titanfall1. Fajne nawet ;P

If you going to face a real challenge it has to be a real challenge. You can't accomplish anything, without the possibility of failure.

08.12.2016 14:38

Wątków: 25 | Odpowiedzi: 243

...

zakupilem "2" za stowacza - niestety polski dubbing
chyba bede musial zakombinowac z angielska instalka i podmiana plikow...

:/

Fools rush in where angels fear to tread

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

08.12.2016 15:00

Wątków: 293 | Odpowiedzi: 47353

hm

w dodatku strasznie dretwy ten dubbing, a aktorzy chyba z lapanki Ikona: ;)

i7-2600K@4,8GHz / GA-P67A-UD4-B3 / 16GB DDR3 2133MHz CL9 / GTX 1080@2050/11600 / BX100 250GB / Xonar D1 / RM750

08.12.2016 15:59

Wątków: 83 | Odpowiedzi: 4427

Mi tam język polski w online nie wadzi.

Co do singla, to wypowiem się za kilka miesięcy.

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

08.12.2016 16:01

Wątków: 293 | Odpowiedzi: 47353

multi jeszcze nie sprawdzalem

opinia powyzej na podstawie singla. chyba dwa rozdzialy mi zostaly, na pol wieczora Ikona: ;)

i7-2600K@4,8GHz / GA-P67A-UD4-B3 / 16GB DDR3 2133MHz CL9 / GTX 1080@2050/11600 / BX100 250GB / Xonar D1 / RM750

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.