Enermax Digifanless 550W - test pasywnego zasilacza

Kamil Pieczonka, 2015-03-12 18:30 | Źródło |

Enermax Digifanless -  podsumowanie

Enermax Digifanless to powiew świeżości jeśli chodzi o rynek zasilaczy komputerowych. Aplikacja ZDPMS ma chyba szansę na stałe zadomowić się na rynku w znacznie szerszym gronie i będzie argumentem nie do pogardzenia przy wyborze jednostki do czegoś więcej niż przeciętnego PC. Jeśli zaś chodzi o sam zasilacz, trudno się do czegokolwiek przyczepić. Wykonanie stoi na najwyższym poziomie, brak wentylatora oznacza bezgłośną pracę i to dosłownie. Zasilacz nie wydaje z siebie żadnych nieprzyjemnych dźwięków, niezależnie czy pracuje na 10% czy na 60% swoich możliwości. Wysoka sprawność dostępna już przy niewielkim obciążeniu sprawia, że nawet nasze rachunki z prąd mają szansę o kilka groszy zmaleć ;-).

Szczerze powiedziawszy nie znalazłem żadnego powodu, aby przyczepić się do tej konstrukcji nie licząc oczywiście dosyć wysokiej ceny, która ma wynosić 200 euro, co w Polsce oznacza pewnie okolice 900 PLN. W zamian za to otrzymujemy jednak zasilacz z najwyższej półki, stworzony z najwyższej klasy komponentów i przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań (konwersja napięcia 12V DC na 5V i 3,3V DC), które zwiększają sprawność i ogólną wydajność całej jednostki. Do tego dochodzi oczywiście w pełni modularne okablowanie z oplotem dla każdej żyły osobno, które dodaje uroku i 5 lat gwarancji. Jeśli cena nie stanowi dla was problemu, to z pewnością warto się tą konstrukcją zainteresować.

Enermax Digifanless 550W

Orientacyjna cena: ~200 euro

award-jakosc  award-rekomendacja

+ Bezgłośna praca
+ Świetna sprawność
+ Wysoka jakość całej konstrukcji
+ Aplikacja ZDPMS
+ Modularne okablowanie
+ 5 lat gwarancji

- Wysoka cena

Sprzęt dostarczyli:

enermax_logo

Autor: Kamil Pieczonka

Strona 6 z 6

 

Tagi: recenzja, test, zdjęcia, opinia, zasilacz, enermax, sprawność, napięcia, regulacja napięcia, Digifanless, Digifanless 550W, ZDPMS, Enermax Digifanless, opis zasilacza, opis budowy, budowa zasilacza, Digifanless budowa, Zero Delay Power Monitoring System,

Komentarze (24)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

12.03.2015 18:50

Wątków: 18 | Odpowiedzi: 2928

Giefff Ikona: love

HTPC:I3 3225,INTEL DH61AG,4GB SODIMM,SSD MX100 256GB,HDD 2,5" WD10JPVT 1TB+Scythe HDD Quiet Drive,Silverstone SG06(frazpc)/2500k@4.2GHz,Palit 1070,16GB CL8-2133,128GB 840PRO,1TB WD Blue

12.03.2015 19:16

Wątków: 87 | Odpowiedzi: 2680

Ahh jakbym wygrał konkurs:/

to bym był bogatszy o 8 stówek teraz Ikona: :)

i5-6600K@4.4GHz, Asus Z170-A,RipjawsIV 3000MHz CL15,Adata SP920 128GB, Crucial MX100 256GB/ WD Red 1 TB,Gigabyte G1 Gaming 390.Iiyama GB2788HS 27" 144Hz TN

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

12.03.2015 19:21

Wątków: 3169 | Odpowiedzi: 44303

przecież...

... mowiliście, ze nagrody do niczego były Ikona: ;)

btw. ten zasilacz jest w stanie pociągnąć SLI z dwóch GTX 980, dał rade z tym Enermax.

...

12.03.2015 19:55

Wątków: 335 | Odpowiedzi: 14469

ale teraz powiedzcie

po co wydawac 900zl, jesli enermax robi zasilacze których nie slychac, a nie sa pasywne?

zasilacz super, ale za drogi.

12.03.2015 20:06

Wątków: 27 | Odpowiedzi: 20006

zasilka szyta na obecne czasy

TDP prockow i GPU spada, a cisza w cenie Ikona: ;)

i7-5820K@4,4GHz^16GB DDR4 2666^Asus: X99-Deluxe, Xonar U7^MSI GTX 980Ti Gaming^Corsair: H100i, 600Q, AX860, K95, SP2500^Crucial MX100 512GB^WD Red 3TB^Mionix Naos 7000^Benq XL2420Z^3D Vision

12.03.2015 20:15

Wątków: 463 | Odpowiedzi: 66666

cornelius - a pół-pasywne konstrukcje się nie sprawdzają? Ikona: ;) (miałeś AX850 "moje", teraz następca). Cena mniejsza a zapas większy...

i7 6700K@4.5GHz+Cryorig R1U(2xFractal HP-14)/ Asus Maximus Gene VIII/ MSI 1070 Gaming/2x8GB Corsair Vengeance 3200 CL15/Nanoxia DS3/2xOCZ Arc 100 240GB/AX850/(┘ಠ_ಠ┘ www.techlipton.pl

12.03.2015 20:19

Wątków: 27 | Odpowiedzi: 20006

Colin_MC

pewnie ze sie sprawdzaja, ale zeby obciazyc 860tke to trzeba 2x GTX 780Ti + 8-core od AMD i jeszcze OC na wszystko Ikona: ;)

i7-5820K@4,4GHz^16GB DDR4 2666^Asus: X99-Deluxe, Xonar U7^MSI GTX 980Ti Gaming^Corsair: H100i, 600Q, AX860, K95, SP2500^Crucial MX100 512GB^WD Red 3TB^Mionix Naos 7000^Benq XL2420Z^3D Vision

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

12.03.2015 21:07

Wątków: 3169 | Odpowiedzi: 44303

ano...

... wlasnie i później w idle taki zestaw bierze 50W i masz obciążenie 7%, a sprawność 60-70% Ikona: :P taki zasilacz powinno się moim zdaniem dobierać maksymalne obciążenie = 60-70% mocy zasilacza.

...

12.03.2015 21:07

Wątków: 261 | Odpowiedzi: 9060

Mayor

a czemu tego nei ma w tescie? Moglibyscie wlasnie taki config poskladac (2x980 + 4790K po OC) i sprawdzic pobor pradu Ikona: ;)

i7 4770K, 16GB DDR3, GTX780Ti, Z87-GD65 i EVO 840 zasilone RM650

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

12.03.2015 21:08

Wątków: 3169 | Odpowiedzi: 44303

tajfun...

... bo nie dysponuje 2x GTX 980 Ikona: ;) jakbym miał czym to z chęcią bym go podciągnął pod te 550W Ikona: :P

...

12.03.2015 21:08

Wątków: 261 | Odpowiedzi: 9060

no to trzymam

kciuki za platforme "obciazeniowa" Ikona: ;)

i7 4770K, 16GB DDR3, GTX780Ti, Z87-GD65 i EVO 840 zasilone RM650

13.03.2015 00:14

Wątków: 463 | Odpowiedzi: 66666

Mayor - 60/70% powiadasz? Zasilacz do dostania za 460zł (czyli circa połowa tego co Enermax)...

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera Zobacz oryginał

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 1098x441) Zobacz oryginał

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 1134x576) Zobacz oryginał

i7 6700K@4.5GHz+Cryorig R1U(2xFractal HP-14)/ Asus Maximus Gene VIII/ MSI 1070 Gaming/2x8GB Corsair Vengeance 3200 CL15/Nanoxia DS3/2xOCZ Arc 100 240GB/AX850/(┘ಠ_ಠ┘ www.techlipton.pl

13.03.2015 07:02

Wątków: 424 | Odpowiedzi: 33579

cena z dupy

Ikona: :P

Zasilacz super, ale cenę to wzięli jakbyśmy zarabiali co najmniej w euro, albo i funtach Ikona: ;)


+1 Colin
Posprzątał Ikona: :)

Górski włóczykij

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

13.03.2015 08:11

Wątków: 288 | Odpowiedzi: 7074

super

super
Chyba sobie taki nabędę Ikona: ;)

Xeon X5650 @4.0Ghz|3x4GB 1600|MSI R9 270|Samsung 840EVO 120G|PLEXTOR PX-128M5S|Plextor PX-128M6S|WD Black 1TB|25"+21,5"LCD|MS Sculpt Desktop|G13|Optical TrackMan|NZXT H2|Enermax Digi

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

13.03.2015 09:32

Wątków: 3169 | Odpowiedzi: 44303

no...

... i co udowodniłeś Colin? Bo ja widze, to o czym napisałem, maksymalna sprawność mniej więcej do 50% lub troszkę ponad, później spada.

A teraz minimalnie przy surfowaniu w sieci zestaw bierze 50W, dla 550W to masz 10% obciążenia i sprawność 85%, dla 850W to masz 6%, przy sprawności 70% Ikona: :P tylko się prąd marnuje Ikona: :P

Mój konfig bez grafy, którego używam jako domowego komputera z i5-4690K, 12 GB RAM, SSD+HDD bierze 28W z gniazdka Ikona: :P

...

13.03.2015 10:03

Wątków: 463 | Odpowiedzi: 66666

To w końcu mówimy o efficiency vel sprawność (to jest brane przy normie 80 plus), czy tzw. Power Factor, bo coś plączesz...
No i jak już przeliczamy te utraty watów, na poziomie kilku na godzinę - to kiedy uzbiera się choć z 50zł z tego? Ikona: ;)

i7 6700K@4.5GHz+Cryorig R1U(2xFractal HP-14)/ Asus Maximus Gene VIII/ MSI 1070 Gaming/2x8GB Corsair Vengeance 3200 CL15/Nanoxia DS3/2xOCZ Arc 100 240GB/AX850/(┘ಠ_ಠ┘ www.techlipton.pl

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

13.03.2015 10:43

Wątków: 3169 | Odpowiedzi: 44303

nigdzie...

... nic nie napisałem o power factor, tylko o niskiej sprawności przy małym obciażeniu, która jest jeszcze niższa przy mocnych zasilaczach, a skoro trend jest ku mniejszemu zużycia energii, to kupowanie mocnego zasilacza nie ma zazwyczaj ekonomicznego sensu.

I owszem powiedzmy, że różnica będzie 5W, 200h to 1kWh czyli ~40 groszy, 200h to mniej więcej miesiąc korzystania z PC po 7h dziennie.

...

13.03.2015 13:45

Wątków: 584 | Odpowiedzi: 14298

bezsensu zasilacz takiej mocy pasywny. Pół pasywny to rozumiem. Przy poborze większym niż 200W karty już słychać. Nawet przy WC pompa, wentylator na chłodnicy i przepływająca woda wszystko jest głośniejsze.

edycja podpisu

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

13.03.2015 14:32

Wątków: 393 | Odpowiedzi: 31047

fajna

cena nie ma co Ikona: ;)

oox\/xoo

13.03.2015 16:54

Wątków: 424 | Odpowiedzi: 33579

Mayor

Ej żyrafa, żyrafa, taki stary a taki...
Seasonic SS-460FL:

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 573x340) Zobacz oryginał


vs
SilentiumPC Supremo M1 700W
Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 573x340) Zobacz oryginał



Różnica przy tych 40W jest, przyjmijmy 2%. Ikona: lol
Różnica w watach (przy obciążeniu 40W) będzie jakieś ~1W przy tej różnicy sprawności (nie 5!).
To co chcesz udowodnić to jest tylko czysto teoretycznie i dotyczy zasilaczy z najniższą sprawnością. Przy certyfikowanych Platinium widać to co widać. Więc twoje wywody są nie tyle błędne, co niepoprawne Ikona: :p

"o niskiej sprawności przy małym obciażeniu, która jest jeszcze niższa przy mocnych zasilaczach".
Niestety jest to tak pomijalne, że nie warte zwracania na to uwagi!

Górski włóczykij

13.03.2015 17:04

Wątków: 31 | Odpowiedzi: 552

seria AX i RM od corsaira też ma aplikację, ale chyba tego samego nie oferuje.

Co to za miernik energii na tablecie?

13.03.2015 17:11

Wątków: 463 | Odpowiedzi: 66666

Z tego co widzę to :
https://play.google.com/store/apps/details?id=cei.android.ble.smartenergymeter&hl=pl

i7 6700K@4.5GHz+Cryorig R1U(2xFractal HP-14)/ Asus Maximus Gene VIII/ MSI 1070 Gaming/2x8GB Corsair Vengeance 3200 CL15/Nanoxia DS3/2xOCZ Arc 100 240GB/AX850/(┘ಠ_ಠ┘ www.techlipton.pl

13.03.2015 17:13

Wątków: 463 | Odpowiedzi: 66666

Pasuje chyba do tego Ikona: ;)
http://www.ceneo.pl/29265053

Voltcraft Sem-3600Bt

Na Allegro za pół ceny:
http://allegro.pl/miernik-kosztow-energii-voltcraft-sem-3600bt-new-i5104842339.html

i7 6700K@4.5GHz+Cryorig R1U(2xFractal HP-14)/ Asus Maximus Gene VIII/ MSI 1070 Gaming/2x8GB Corsair Vengeance 3200 CL15/Nanoxia DS3/2xOCZ Arc 100 240GB/AX850/(┘ಠ_ಠ┘ www.techlipton.pl

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

13.03.2015 17:18

Wątków: 3169 | Odpowiedzi: 44303

ten...

... za pół ceny nie ma bolca (wersja DE), za 10 PLN więcej można kupić z bolcem Ikona: ;) sam miernik bardzo fajna zabawka, może służyć jako timer, można ustawić plan kiedy ma byc włączony, można zdalnie wyłączyć i mierzyć zużycie w dłuższym okresie czasu itp. itd. apka znacznie ułatwia zarządzanie ;]

Wodnik - może tak, może nie, mój komputer przez 90% czasu bierze z gniazdka niecałe 30W, a wykresy które podałeś od biedy można podciągnąć pod 50W.

...

13.03.2015 17:25

Wątków: 463 | Odpowiedzi: 66666

Faktycznie - nie zwróciłem uwagi.

http://allegro.pl/miernik-kosztow-energii-sem3600bt-br-android-i5085954112.html - z roczną gwarancją, brzmi to już lepiej niż 21 dniową. No i bolec Ikona: ;)

Tylko apka coś marnie oceniana, sprawdza się?

Co do wykresu - to jest ~40W (zresztą widać że to jest przed połową odległości między 0 a 100W), wstawiałem tabelki gdzie widać pobór od 39.72W.

i7 6700K@4.5GHz+Cryorig R1U(2xFractal HP-14)/ Asus Maximus Gene VIII/ MSI 1070 Gaming/2x8GB Corsair Vengeance 3200 CL15/Nanoxia DS3/2xOCZ Arc 100 240GB/AX850/(┘ಠ_ಠ┘ www.techlipton.pl

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

13.03.2015 17:27

Wątków: 3169 | Odpowiedzi: 44303

ocene...

... apki zaniżają ludzie, którzy kupili miernik, a nie mają telefonu/tabletu z BT 4.0, bo taka wersja jest wymagana do poprawnego działania. U mnie na OnePlus One i iPad Air działa bez zastrzeżeń.

...

13.03.2015 17:30

Wątków: 463 | Odpowiedzi: 66666

Brzmi rozsądnie. Chyba mnie namówiłeś na zakup Ikona: ;) (SGS4 ma BT 4.0)

i7 6700K@4.5GHz+Cryorig R1U(2xFractal HP-14)/ Asus Maximus Gene VIII/ MSI 1070 Gaming/2x8GB Corsair Vengeance 3200 CL15/Nanoxia DS3/2xOCZ Arc 100 240GB/AX850/(┘ಠ_ಠ┘ www.techlipton.pl

13.03.2015 17:30

Wątków: 424 | Odpowiedzi: 33579

Mayor

Ikona: mdleje

Nie nie można. W artykule dokładnie piszą o testowaniu od 40W nie 50W!
Przy 30W różnica będzie ~2,5W Ikona: rotfl

Dalej brniesz i robi się to, powiem szczerze, coraz zabawniejsze Ikona: :D
Aby przy tych twoich magicznych 30W aby była jakaś znacząca, odczuwalna, czy też choćby zauważalna różnica, to taki mocny zasilacz musiał by tracić tą sprawność do 50% Co jest niemożliwe, bo jak widzisz, przy 40W ma nadal jakieś 83%

Więc już nie staraj się bronić pierwotnej tezy, bo to co pacnąłeś, to... no strzeliłeś głupotę. I choć byś wymyślił komputer który bierze 20W to i tak nie ma to znaczenia przy serii Platinium. Koniec kropka!

Górski włóczykij

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

13.03.2015 17:55

Wątków: 3169 | Odpowiedzi: 44303

Wodnik...

... Ty tez jestes zabawny, napisałem, że to groszowe sprawy w skali miesiąca, ale różnica jest, a czy wynosi 3W czy 5W to wielkiej różnicy nie ma. Ale masz racje, z trolami (górskimi) lepiej nie wchodzić w dywagacje.

...

13.03.2015 18:14

Wątków: 424 | Odpowiedzi: 33579

hmm

"taki zestaw bierze 50W i masz obciążenie 7%, a sprawność 60-70%" Nieprawda.
Od tego się wszystko zaczęło.

Pisanie:
"o niskiej sprawności przy małym obciążeniu, która jest jeszcze niższa przy mocnych zasilaczach" jest mocnym nadużyciem w wypadku owych zasilaczy i tego co sam twierdzisz "a czy wynosi 3W czy 5W to wielkiej różnicy nie ma." Więc o co chodzi. Różnice są śmieszne (wielkości 1-2W) i raczej nie wypadało by wprowadzać czytających w błąd aby się tym sugerowali, a już pisanie o 60-70% to jakiś żart chyba był, albo to ty nas/mnie perfekcyjnie strollowałeś Ikona: ;) Ikona: :P

Górski włóczykij

13.03.2015 21:30

Wątków: 10 | Odpowiedzi: 1494

...

Widać, że ktoś się do błędu nie potrafi przyznać i ucieka w dywagacje na temat troli górskich Ikona: ;)

15.03.2015 03:10

Wątków: 78 | Odpowiedzi: 3829

Fapałbym

gdybym miał pudełko.

20.03.2015 12:59

Wątków: 3 | Odpowiedzi: 9633

ACHTUNG!

widzę ból dupy Ikona: mo

i5 4590, MSI Z97S SLI Krait Edition, MSI HD6850, Kingston Fury 1866MHz 8GB, Toshiba Q300, Hitachi 7K1000.C,Enermax Ostrog White, Enermax Triathlor 550W

20.03.2015 13:33

Wątków: 463 | Odpowiedzi: 66666

moondrock - u kogo? Ikona: :)

i7 6700K@4.5GHz+Cryorig R1U(2xFractal HP-14)/ Asus Maximus Gene VIII/ MSI 1070 Gaming/2x8GB Corsair Vengeance 3200 CL15/Nanoxia DS3/2xOCZ Arc 100 240GB/AX850/(┘ಠ_ಠ┘ www.techlipton.pl

20.03.2015 13:38

Wątków: 3 | Odpowiedzi: 9633

u

wodnika

i5 4590, MSI Z97S SLI Krait Edition, MSI HD6850, Kingston Fury 1866MHz 8GB, Toshiba Q300, Hitachi 7K1000.C,Enermax Ostrog White, Enermax Triathlor 550W

20.03.2015 13:44

Wątków: 424 | Odpowiedzi: 33579

taaa

Ikona: ass


Ikona: ;)

Górski włóczykij

20.03.2015 13:48

Wątków: 3 | Odpowiedzi: 9633

wodnik

wiem, że dziś już ci przeszło Ikona: ;)

i5 4590, MSI Z97S SLI Krait Edition, MSI HD6850, Kingston Fury 1866MHz 8GB, Toshiba Q300, Hitachi 7K1000.C,Enermax Ostrog White, Enermax Triathlor 550W

20.03.2015 13:53

Wątków: 463 | Odpowiedzi: 66666

Heh, nie zgadzam się (z tym bUlem) , ale mniejsza. Jest ładna pogoda, piątek i na tym poprzestańmy Ikona: :P

i7 6700K@4.5GHz+Cryorig R1U(2xFractal HP-14)/ Asus Maximus Gene VIII/ MSI 1070 Gaming/2x8GB Corsair Vengeance 3200 CL15/Nanoxia DS3/2xOCZ Arc 100 240GB/AX850/(┘ಠ_ಠ┘ www.techlipton.pl

20.03.2015 14:10

Wątków: 3 | Odpowiedzi: 9633

jeszcze

2godz i weekend Ikona: :)

i5 4590, MSI Z97S SLI Krait Edition, MSI HD6850, Kingston Fury 1866MHz 8GB, Toshiba Q300, Hitachi 7K1000.C,Enermax Ostrog White, Enermax Triathlor 550W

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.