Daylight (PS4) - recenzja

Daniel Górecki, 2014-05-07 13:30 | Źródło |

Krótki czas potrzebny do ukończenia gry twórcy tłumaczą zastosowanym przez siebie systemem losowego generowania map oraz znajdujących się na nich wskazówek i obiektów – za każdym razem, gdy odpalamy grę od początku, co zachęcić ma nas do jej wielokrotnego przechodzenia. Dopiero to pozwolić ma na poznanie całości fabuły, bądź co bądź dość ciekawej, z którą inaczej obcujemy tylko częściowo. Szkoda tylko, że już po pierwszym razie nie miałem ochoty na więcej …

Na koniec warto wspomnieć jeszcze o ciekawym pomyśle zaimplementowanym przez Zombie Studios, a mianowicie wpływie osób postronnych na naszą rozgrywkę – jeśli zdecydujemy się streamować grę w serwisie Twitch, to obserwatorzy mogą wpisywać na czacie różne komendy zmieniające naszą grę w czasie rzeczywistym, i tak np. hasło „krzyk” spowoduje pojawienie się w grze odpowiednich odgłosów.

20140506183607

Podsumowując, Daylight nie jest może produkcją kompletnie nieudaną, jednak nie da się ukryć, że tytuł ten nie spełnił pokładanych w nim nadziei. Zamiast kolejnego dobrego horroru otrzymaliśmy bowiem typowego przeciętniaka niepozbawionego mankamentów technicznych (jak na grę całkowicie zapisaną na naszym dysku, loadingi w wersji na PS4 trwają koszmarnie długo), który raczej nie ma szans na podbicie serc fanów gatunku. Co prawda znajdziemy tu kilka strasznych momentów, ale to zdecydowanie za mało, szczególnie w połączeniu z 2-3 godzinami rozgrywki, żeby usprawiedliwić wydatek tych kilkudziesięciu złotych. Może gdyby twórcy pokusili się o wykorzystanie unikatowych funkcjonalności kontrolera od PlayStation 4, np. wbudowanego głośniczka w celu odtwarzania „tajemniczego głosu” lub panelu dotykowego do przesuwania mapy (a nie tylko zoomowania poprzez jego kliknięcie), to gra miałaby większe szanse, ale niestety lenistwo wzięło górę.

Nasza ocena: 5.5/10

+ potrafi wystraszyć
+ poznawanie fabuły na własną rękę


- długie loadingi
- długość rozgrywki
- powtarzalność rozgrywki
- brak poczucia zagrożenia
- słaba oprawa graficzna
i praktycznie zerowa interakcja z otoczeniem

 

Strona 3 z 3

 

Tagi: PC, PS4, recenzja, test, opinia, PlayStation 4, FPP, survival horror, nasza opinia, horror, Daylight, Zombie Studios,

Komentarze (19)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

07.05.2014 13:33

Wątków: 72 | Odpowiedzi: 7051

Widziałem

let's play giant bomb, wyglądało to mega nudnie, no ale czego tu oczekiwać po poziomach z generatora...

4790K, 32GB DDR3, GTX1080

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

07.05.2014 14:05

Wątków: 405 | Odpowiedzi: 32836

kurde

zdecydujcie się
+ potrafi wystraszyć a zaraz - brak poczucia zagrożenia Ikona: crazy

oox\/xoo

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

07.05.2014 14:23

Wątków: 27 | Odpowiedzi: 20006

chyba dosc logiczne

potrafi wystraszyc momentami, ale przez wiekszosc czasu nie czuc zagrozenia zewszad Ikona: ;)

mnie bardziej martwi minus za oprawe graficzna, pierwsza gra na UT4 i minus za grafike? nie wrozy to zbyt dobrze dla nowego silnika...

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

07.05.2014 14:26

Wątków: 405 | Odpowiedzi: 32836

logiczne

hmmm mnie wczoraj snork wystraszył w zonie a i poczucie zagrożenia jest nieustające Ikona: ;)

oox\/xoo

07.05.2014 14:38

Wątków: 395 | Odpowiedzi: 12224

cornelius

oglądałeś demka na UE4 ? Ale nie na YT. Jakbyś odpalił na kompie to byś wiedział , że szału być nie może bo ten cały silnik to dno i kupa mułu.

Poloneza Caro kupi ten co jest naprawdę gupi

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

07.05.2014 14:43

Wątków: 27 | Odpowiedzi: 20006

nie ogladalem

ale zaraz sobie sciagne i zobacze, jesli faktycznie jest taka kupa, to biorac pod uwage ze next-gen dopiero sie zaczyna, bedzie niewesolo...

07.05.2014 14:45

Wątków: 395 | Odpowiedzi: 12224

cornelius

pisałem o tym, że niewesoło w wątku growym ale mnie zjechali, że nikt na razie nie robi na tym gier.
I niech tak pozostanie Ikona: ;)

Poloneza Caro kupi ten co jest naprawdę gupi

07.05.2014 14:47

Wątków: 169 | Odpowiedzi: 28734

Hmm

Poczucie zagrożenie polega na tym, że spodziewasz się, że może się zdarzyć coś strasznego. Im bardziej się to nie zdarza, tym mocniej się spodziewasz, że zaraz zostanie to nadrobione czymś wstrząsającym,a to oczekiwanie przytłacza Ikona: ;)
Czyli, im mniej strasznie, tym straszniej Ikona: :P

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

07.05.2014 14:56

Wątków: 27 | Odpowiedzi: 20006

demko elemental

mydlo straszne, lock na 60 fps, efekty czasteczkowe az tam nie pasuja prawde mowiac, bo odcinaja sie wyraznie szczegolowoscia od reszty dema :/

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
3590, 60000, 51, 63, 59.833

ogolnie troche porazka Ikona: :(

07.05.2014 15:02

Wątków: 39 | Odpowiedzi: 13078

...

UE 4 najlepsze, na 560Ti w tych demach jest 40fps Ikona: ;)

i5 4670K@4.5 / MSI Z87-G43 / MSI 970 Gaming 100ME / Ares 16GB 2133MHz / SSD M500 240GB + MX300 525GB / Seasonic X-650KM3 / Carbide 300R / XL2411T + AOC i2757Fm / QuickFire TK Brown / G502

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

07.05.2014 15:17

Wątków: 27 | Odpowiedzi: 20006

mydlo troche ustalo

bo ustawieniu w .ini 1920x1080 + vsync on, fpsy te same praktycznie:

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
3567, 60000, 51, 62, 59.450

ale nadal do opadu szczeny troche brakuje...

reszta dem jeszcze slabsza Ikona: :(

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

07.05.2014 15:50

Wątków: 1021 | Odpowiedzi: 22554

cornelius

puść FRAPSa na całe demo albo pod jego koniec a nie na początku, gdzie na leciwych konfiguracjach jest 60FPS Ikona: ;) to i 30 FPS zobaczysz Ikona: :P

Reborn.

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

07.05.2014 16:27

Wątków: 27 | Odpowiedzi: 20006

no spada pod koniec w okolice

40-45 fps, ale tragedii nie ma, wiekszosc dema leci prawie w stalych 60, dopiero na sniegu troche zaczyna plynnosc tracic Ikona: :)

07.05.2014 16:51

Wątków: 856 | Odpowiedzi: 16981

recenzja gry na ps4 ?

czemu akurat ten a nie inny tytuł ?

i7 4790K 4,7Ghz,MSI Z97 Gaming 7,Enermax ELC240,2x4GB G.Skill 2133,MSI R9 290 4GB,SSD 850 PRO 256GB,WD Red 3x2TB,WD Red 2x4TB,Sound Blaster Z,Seasonic 650W,LG IPS234V,PS3 500GB

07.05.2014 17:34

Wątków: 125 | Odpowiedzi: 3967

gra

jest tragiczna / kupilem bo myslalem ze bedzie na poziomie Outlast - cena tez zachecala 9$ dla psn+
grafika jak i performance na ps4 wola o pomste do nieba... chyba jedna z najgorszych gier dostepnych na ps4
omijac szerokim katem

a sztuka... odnalezc to czego sie szuka

07.05.2014 20:10

Wątków: 8 | Odpowiedzi: 236

...

Tak w ogóle to jest w co pograć na tym ps4? Z tego co patrze to chyba troche lipa z grami na razie. Ciagnie mnie bardziej do ps3, bo duzo fajnych i tanich gier, a tutaj pustka i drozyzna. Mogliby chociaz te mniejsze gry przeportować na ps4, tak jak z dead nation zrobili.

07.05.2014 21:57

Wątków: 125 | Odpowiedzi: 3967

hugh123

ja wczoraj kupilem Bound By Flame na ps4 / RPG od malego studia
gra daje rade narazie ... nie jest to AAA title ale napewno duzo lepsze niz np 2 Worlds itd

za 2-3 tyg bedzie Wolfenstein i Watchdogs wiec bedzie w co grac Ikona: ;)

a sztuka... odnalezc to czego sie szuka

07.05.2014 22:22

Wątków: 84 | Odpowiedzi: 9619

hmm

Czego się spodziewaliście po gierce za 10$ w dniu premiery ? Ultra nextgenowej grafiki ? Skoro to pierwsza gra na nowym silniku to czas jaki mieli na development pewnie nie był zbyt długi. Inna sprawa, że dzięki UE4 to oni mieli w ogóle możliwość wydania gry w takiej cenie.

Grę robią ludzie, a nie engine. Bez zajebistych ludzi ciężko jest zrobić świetnie wyglądającą grę. A nowy engine to zawsze wyzwanie dla firm które go licencjonują, a nie developują wezmy np. Crysis vs Sniper Ghost Warrior 2. Engine ten sam, a jakość...cóż...

wtf ?

08.05.2014 15:52

Wątków: 125 | Odpowiedzi: 3967

hmm

PC performance is hardly better. Slotted into a test rig equipped with an Intel i7-3770K processor clocked at 4.3GHz per core, with 16GB of DDR3 RAM, a lower-end card like the HD 7790 gives very poor returns. In fact, we get a permanent 20fps reading from the card while playing at full 1080p with all settings maxed out and v-sync active, which is hard to believe given the visual quality is hardly cutting-edge.


http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-daylight-performance-analysis

a sztuka... odnalezc to czego sie szuka

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

08.05.2014 15:55

Wątków: 27 | Odpowiedzi: 20006

do konca ciezko doczytac

c'nie?

"Frame-rates are disappointingly low in places given how little is actually being rendered on-screen, pointing towards a poorly optimised game rather than an inherently sluggish engine."

chociaz to co widzialem na demie elemental poki co jak dla mnie swiadczy o slabosci silnika UT4, niestety... dodajac 2 do 2 otrzymujemy 4 - kiepsko wygladajaca i chodzaca gre na sredniej wydajnosci karcie w PC.

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.