Battlefield 3 BETA - jakość grafiki i wydajność

Marcin Wilczak, 2011-10-02 23:59 | Źródło |

29 września DICE uruchomiło otwartą wersję beta jednej z najbardziej wyczekiwanych gier w tym roku - Battlefield 3. Przygotowaliśmy dla Was publikację dotyczącą wersji PC, w której znajdziecie porównanie jakości grafiki przy różnych ustawieniach detali oraz testy wydajności przeprowadzone z wykorzystaniem dwóch kart graficznych z wyższej półki, popularnych przede wszystkim ze względu na spore możliwości uzyskania wyższej wydajności dzięki OC i modyfikacjom - GeForce'a GTX 470 bez i z OC oraz Radeona HD 6950 2GB pracującego z standardowymi ustawieniami oraz po odblokowaniu dodatkowych procesorów strumieniowych i OC (HD 6970+). Ponadto zweryfikowaliśmy również jak gra skaluje się z wydajnością procesora, w tym celu przeprowadzone zostały pomiary wydajności z wykorzystaniem Core i5 2500K pracujacego z dwoma i czterema aktywnymi rdzeniami przy różnych ustawieniach taktowania, od 2 do 5 GHz. Zaparaszamy do lektury!

BATTLEFIELD 3 BETA - JAKOŚĆ GRAFIKI 

Na poczatku kilka zrzutów ekranu wykonanych przy różnych ustawieniach detali. Gra udostępnia cztery zdefiniowane wstępnie ustawienia jakości grafiki - Low, Medium, High i Ultra. Istotną informacją jest fakt, że część zmian ustawień jakości grafiki jest widoczna dopiero po ponownym uruchomieniu gry - jeśli więc w trakcie rozgrywki zmienicie ustawienia na wyższe/niższe to pełny ich efekt nie będzie od razu widoczny, konieczne jest wyłączenie gry i ponowne jej uruchomienie. Tak prezentują się dostępne profile ustawień jakości grafiki:

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_detale_-_1low-150x84.png  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_detale_-_2medium-150x84.png  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_detale_-_3high-150x84.png  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_detale_-_4ultra-150x84.png
Ustawienia LOW, MEDIUM, HIGH i ULTRA

Wersja beta gry Battlefield 3 na komputery PC posiadała dwie mapy. Standardową dostępną na wszystkich platformach - Operation Metro (z trybem Rush) oraz dodatkową mapę z trybem Conquest, Caspian Border. Dostęp do nielicznych serwerów z tą mapą wymagał podania hasła (które znaleźć można było forach internetowych, w tym również w wątku na naszym boardzie) i był ograniczony czasowo, mapę zdjęto z serwerów piątek. Ze względu na utrudniony dostęp do niej nie wszyscy gracze mieli możliwość zagrania na niej a mi nie udało się przeprowadzić porównania jakości grafiki ani też testów wydajności. Dlatego też w dalszej części znajdziecie jedynie garstkę zrzutów ekranu z tej mapy wykonanych przy ustawieniach Ultra. Caspian Border w mojej opinii była jednak mapą zdecydowanie ciekawszą i lepiej wpisującą się w serię Battlefield - olbrzymie otwarte przestrzenie, dziesiątki pojazdów, 64 graczy, to zdecydowanie robiło wrażenie. Dodatkowo mapa ta prezentowała się wyraźnie lepiej w kwestii jakości grafiki aniżeli Operation Metro (ilość detali, rozmiary mapy, otoczenie - dopiero tu tak naprawdę widać rozmach znany z trailerów). 

Poniżej widoczne zrzuty ekranu pochodzą z dwóch lokacji na mapie Operation Metro i prezentują różnice pomiędzy czterema dostępnymi profilami ustawień jakości grafiki (obrazki w formacie PNG w rozdzielczości 1920x1080, bez kompresji).

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_metro_1_-_1low-600x338.png
Ustawienia LOW

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_metro_1_-_2medium-600x338.png
Ustawienia MEDIUM

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_metro_1_-_3high-600x338.png
Ustawienia HIGH

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_metro_1_-_4ultra-600x338.png
Ustawienia ULTRA

    Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_metro_1_-_puzzle-600x338.png

Różnice pomiedzy trzema pierwszymi profilami ustawień (Low, Medium i High) nie trudno wychwycić, te istotne policzyć można jednak na palcach jednej ręki - wraz z zwiększaniem detali cienie zyskują miękkie krawędzie (przy przejściu z ustawień Low na Medium), poprawie ulega cieniowanie powierzchni obiektów 3D nadające im głębi (dzięki aktywowaniu Ambient Occlusion), zwiększa się liczba obiektów na podłożu (dodatkowe kępki trawy, kwiaty) i zasięg ich rysowania oraz pojawia się wygładzanie krawędzi. Różnica pomiędzy ustawieniami High i Ultra na mapie Operation Metro jest trudna do wychwycenia podczas rozgrywki i sprowadza się praktycznie do dalszego zwiększenia ilości obiektów podłoża i zasięgu ich rysowania.    

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/gpu_mem-300x78.png

To co zwraca jednak uwagę to brak różnic w teksturach - niezależenie od ustawień jakości grafiki wykorzystywane są identyczne tekstury. Potwierdza to powyższy obrazek, na którym znajdziecie ilość wykorzystywanej pamięci karty graficznej - pierwszy odczyt to gra uruchomiona w maksymalnych detalach (Ultra), drugi z kolei to detale Ultra z ręcznie ustawioną jakością tekstur na najniższym dostępnym poziomie (Low). Jak widać zużycie pamięci jest niemalże identyczne, tak też muszą się więc prezentować tekstury. Prawdopodobnie gra sprawdza ilość pamięci karty garficznej i automatycznie dobiera odpowiednie tekstury. Nasuwają się jednak pytania - jakie tekstury w wersji Beta są więc wykorzystywane i czy aby na pewno wszystkie pozostałe dostępne ustawienia związane z grafiką działają jak powinny? Odpowiedź tkwi zaś zapewne w warunkach korzystania z wersji beta gry i brzmi mnie więcej "wersja beta nie reprezentuje możliwości finalnego produktu".

Kolejna porcja zrzutów ekranu to analogiczne do powyższego zestawienie z innej lokacji na mapie Operation Metro.

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_metro_2_-_1low-600x338.png
Ustawienia LOW

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_metro_2_-_2medium-600x338.png
Ustawienia MEDIUM

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_metro_2_-_3high-600x338.png
Ustawienia HIGH

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_metro_2_-_4ultra-600x338.png
Ustawienia ULTRA

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_metro_2_-_puzzle-600x338.png

Na powyższym zestawie zrzutów ekranu niektóre różnice są nieco lepiej widoczne, jak przykładowo poprawa cieniowania dzięki aktywowaniu Ambient Occlusion (widoczne np. na koronach drzew) czy też zwiększenie zasięgu rysowania detali podłoża. 

Wiemy jak prezentują się różnice w wyglądzie gry przy poszczególnych ustawieniach, zweryfikujmy jak prezentuje się jej wydajność. Testy wydajności zostały przeprowadzone z wykorzystaniem dwóch różnych kart graficznych i następującej konfiguracji:

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/battlefield_3_beta_-_platforma_testowa-385x364.png

Każda z kart pracowała w dwóch trybach - standardowym, z referencyjnymi zegarami, oraz  po modyfikacjach mających na celu uzyskanie jak najlepszej wydajności.

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/battlefield_3_beta_-_geforce_gtx_470_-_oc-386x458.png

W przypadku karty GeForce GTX 470 podniesione zostało napięcie zasilające rdzeń i zwiększone zegary z poziomu 607 / 1215 / 83MHz do 850 / 1700 / 900 MHz (GPU / procesory CUDA /  pamięci). 

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/hd6950_oc-386x458.gif

Na karcie Radeon HD 6950 2GB odblokowane zostały z kolei dodatkowe procesory strumieniowe (poprzez wgranie odpowiednio spreparowanego BIOS) i karta została dodatkowo podkręcona z standardowych 800 / 1250 MHz do poziomu 900 / 1400 MHz (zwiększanie napięcia GPU na tym konkretnym egzemplarzu skutkuje natychmiastowym pojawieniem się artefaktów, OC przeprowadzone było więc przy standardowym napięciu rdzenia).  

Obie karty pracowały pod kontrolą najnowszych wersji sterowników, udostępnionych specjalnie z myślą o wersji beta Battlefielda 3. W przypadku karty NVIDII są to sterowniki ForceWare w wersji 285.38, dla karty AMD - Catalyst 11.10 Preview

Na wykresach zamieszczonych poniżej znajdziecie średni FPS zarejestrowany przez program Fraps (pomiar na 180s gry) podczas gry. Pomiar dokonywany był w pierwszej, bardziej wymagającej części mapy Operation Metro - w parku. W podziemiach FPS jest wyższy o ok. 50%. Na wykresach nie znajdziecie minimalnego FPS z prostego względu - o ile rozbieżności w średnim FPS dla kilku dokonanych pomiarów były niewielkie (+/- 1FPS) to rozrzut minimalnego FPS był wyraźny. Rozgrywka multiplayer nie jest idealnym środowiskiem do przeprowadzania tego typu pomiarów, nie można bowiem odtworzyć takich samych warunków. 

Wszystkie pomiary wykonane były w trzech różnych rozdzielczościach - 1366x768, 1680x1050 i 1920x1080.  

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/battlefield_3_beta_-_wydajnosc_-_low-596x539.png

Pierwszy wykres reprezentuje średni FPS przy niskich ustaweniach jakości grafiki (Low). Na wstępie mały komentarz w kwestii ceny obu kart graficznych - na chwilę obecną GeForce GTX 470 w wersji nadającej się do tak mocnego OC (np. ZOTAC AMP! z chłodzeniem Zalmana) to wydatek ok. 850 PLN, za Radeona HD 6950 2GB z dobrym chłodzeniem przyjdzie nam z kolei zapłacić ok. 1100 PLN. Naturalną sytuacją będzie więc wyższy FPS uzyskiwany przez HD 6950, tego należy oczekiwać od karty droższej o 20~30%. 

Jak widać na załączonym wykresie różnica w cenie kart znajduje poniekąd odzwierciedlenie w wynikach wydajności ale tylko i wyłącznie gdy porównyjemy osiągi obu kart pracujących z standardowym taktowaniem. Po modyfikacjach i OC karta NVIDII zyskuje wyraźnie więcej dodatkowych klatek, co pozwala jej zniwelować stratę do karty HD 6950. Oczywiście obie karty przy najniższych ustawieniach jakości grafiki zapewniają bardzo dobrą płynność w wersji beta Battlefielda 3, choć trzeba przyznać że 68 FPS uzyskane przez standardowo taktowanego GTX 470 w rozdzielczości 1920x1080 nie jest do końca satysfakcjonujący (ani adekwatny do tego co widać na ekranie). 

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/battlefield_3_beta_-_wydajnosc_-_medium-596x539.png

Średnie ustawienia jakości grafiki prezentują wyraźnie lepszą oprawę a strata w wydajności nie jest bardzo duża - Radeon HD 6950 traci ok. 15~18% względem ustawień Low, nieco więcej klatek zgubił GTX 470, który uzskał średnie wyniki niższe o 18~20%. Obie karty na mapie Metro Operation przy takich ustawieniach zapewniają jednak dobrą płynność rozgrywki (po OC - bardzo dobrą, minimalny FPS nie spadał poniżej granicy 60 klatek na sekundę). 

Relacja pomiedzy kartami nie ulega wiekszym zmianom - Radoen HD 6950 przy standardowych ustawieniach zapewnia wydajność o ~20% wyższą od GeForce'a GTX 470, prezentują sie tym lepiej im wyższa jest rozdzielczość. Po OC karta AMD nadal pozostaje na prowadzeniu, jej przewaga maleje jednak do ~10%. 

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/battlefield_3_beta_-_wydajnosc_-_high-596x539.png

Wysokie ustawienia jakości grafiki zaczynają sprawiać problemy - GEForce GTX 470 pracujący z standardowymi ustawieniami uzyskuje tu średnio 43 FPS (w rozdzielczości 1920x1080) i gra zaczyna dość często tracić na płynności, co odbija się negatywnie na wrażeniach płynących z samej rozgrywki. Sytuację ratuje jednak bardzo dobry potencjał OC karty NVIDII, po zwiększeniu taktowania rdzenia o niemal 40% średni FPS szybuje w górę o ponad 30% Średnie 57 FPS (minimalna prędkość wyświetlania oscylowała w granicach 45 FPS) pozwala skupić się przede wszystki na grze i zapewnia względnie dobry komfort gry. Tym bardziej, że cały czas mowa tu o prędkości wyświetlania tylko w pierwszej części mapy Operation Metro, tej zdecydowanie bardziej wymagającej.  

Radeon HD 6950 2GB z kolei utrzymuje solidną przewagę ponad 20% nad kartą NVIDII, która jednak maleje po OC i to wyraźnie. Przewaga rzędu 10% przy różnicy w cenie sięgającej 30% nie wygląda najlepiej, przy standardowych zegarach jednak wydajność karty AMD jest adekwatna do ceny.

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/battlefield_3_beta_-_wydajnosc_-_ultra-596x539.png

Ostatni z wykresów - wydajność obu karty przy ustawieniach Ultra. Ustawieniach, które na zrzutach ekranu nie odbiegały znacząco w kwestii jakości grafiki od ustawień High, różnica w wydajności okazuje się jednak gigantyczna. Średni FPS mocno spada na obu kartach, przy czym  spadek ten jest mniejszy dla karty NVIDII. GeForce GTX 470 przy ustawieniach Ultra utrzymuje mniej wiecej o 25% niższą  prędkość wyświetlania niż przy ustawieniach High, Radeon HD 6950 traci zaś do 35% względem wysokich detali. Taka sytuacja prowadzi do zniwelowania przewagi karty AMD przy standarodwych ustawieniach i odwrócenia hierarchii po OC. Niestety wydajność obu kart graficznych nie pozwala na płynną i komfortową rozgrywkę w pierwszej części mapy Metro przy rozdzielczości 1920x1080, nawet po OC. O takiej można mówić dopiero po obniżeniu rozdzielczości do 1366x768.

Zaintrygowany tak dużą różnicą w prędkości wyświetlania pomiedzy ustawieniami High i Ultra (i zarazem niewielką różnicą w jakości wyświetlanego obrazu) oraz nieoczekiwanym objęciem prowadzenia przez kartę NVIDII, postanowiłem przyjrzeć się bliżej poszczególnym ustawieniom by zweryfikować, które z nich ma tak duży wpływ na uzyskany średni FPS. Winowajca został namierzony w pierwszym podejściu - poniższy wykres powienien rozwiać wszelkie wątpliwości:  

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/battlefield_3_beta_-_wydajnosc_-_ustawienie_antialiasing-596x539.png

Wyłączenie opcji Antialiasing Deferred przełożyło się na wzrost prędkości wyświetlania o ~30% w przypadku karty NVIDII i ~50% dla karty AMD. Battlefield 3 udostępnia dwie metody antialiasingu (wygłądzania krawędzi) nazwane przez DICE jako Deferred i Post. Pierwsza z nich to realizacja wygładzania krawędzi wykrozystująca multisampling. Silnik graficzny Frostbite 2 wykorzystany w Battlefieldzie 3 mocno wykorzystuje tzw. rendering odroczony (z ang. deferred rendering lub częściej deferred shading), który pozwala uzyskać zdecydowanie lepsze efekty wizualne (w szczególności w kwestii oświetlenia), ma on jednak zasadniczą wadę - przy wykorzystaniu renderingu odroczonego nie działa standardowa sprzętowa realizacja wygładzania krawędzi. Antialiasing realizowany jest na inne sposoby - niektóre nie zapewniają tak dobrego efektu wygładzania (jak np. edge-detection - rozmywanie wykrytych w scenie krawędzi), inne stanowią bardzo duże obciążenie dla karty graficznej skutkując drastycznym spadkiem prędkości wyświetlania. Taką właśnie realizacją jest Antialiasing Deferred, który zapewniać ma lepszy efekt kosztem większej utratu wydajności. Druga z metod wygładzania to Antialiasing Post - efekt wygładzenia krawędzi jest uzyskiwany poprzez nałożenie na całą scenę dodatkowego efektu w post-processie. Efekt ten przypominaj bardziej rozmycie aniżeli aliasing i obejhmuje całą scene (łącznie z teksturami, tłem, napisami), jak widać jednak na wykresie - strata wydajności wynikająca z aktywowania Antialiasing Post jest praktycznie pomijalna.

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/antialiasing_-_2_-_bez-150x84.png  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/antialiasing_-_2_-_post-150x84.png  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/antialiasing_-_2_-_msaa-150x84.png  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/antialiasing_-_2_-_oba-150x84.png Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/antialiasing_-_4_-_bez-150x84.png  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/antialiasing_-_4_-_post-150x84.png  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/antialiasing_-_4_-_msaa-150x84.png  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/antialiasing_-_4_-_oba-150x84.png
Porównanie antialiasingu - od lewej bez AA, z post AA, z deferred AA oraz z post i defered AA

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/ultra_-_ultra_bez_fsaa-620x208.png

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/aa_-_porownanie-620x99.png
Kliknij obrazek aby obejrzeć w pełnym rozmiarze

Powyżej zestaw zrzutów ekranu z różnymi ustawieniam wygładzania krawędzi (bez antialiasingu, z antialiasingiem post, z antialiasingiem deffered oraz z wykorzystaniem obu metod wygładzania). Ich ocenę pozostawiam każdemu z Was, przede wszystkim ze względu na fakt, że antialiasing realizowany w post-processie ma tyle samo zwolenników co przeciwników i jego odbiór jest kwestą gustu (jedni podkreślają niewielką stratę wydajności i chwalą delikatne rozmycie obrazu określając je mianem bardziej realnego lub filmowego, druga grupa nie akceptuje rozmycia całej sceny i jednocześnie przeciętnego efektu wygładzenia krawędzi).

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_metro_1_-_ambient_occlusion_-_1off-200x113.png  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_metro_1_-_ambient_occlusion_-_2ssao-200x113.png  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_metro_1_-_ambient_occlusion_-_3hbao-200x113.png Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_metro_2_-_ambient_occlusion_-_1off-200x113.png  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_metro_2_-_ambient_occlusion_-_2ssao-200x113.png  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/bf3beta_-_metro_2_-_ambient_occlusion_-_3hbao-200x113.png
Porównanie ustawień Ambient Occlusion - od lewej wyłączone, SSAO i HBAO

Battlefield 3 wykorzystuje również dwie różne realizacje cieniowania obiektów przestrzennych metodą ambient occlusion - SSAO (Screen Space Ambient Occlusion) oraz HBAO (Horizon-Based Ambient Occlusion). Na powyższych zrzutach możecie ocenić efekt ich działania (wyraźnie widoczna jest przewaga metody HBAO, którą DICE zastosowało już w poprzedniej odsłonie silnika graficznego Frostbite (wykorzystanego w Bad Company 2), na poniższym wykresie zaś ich wpływ na prędkość wyświetlania.  

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/battlefield_3_beta_-_wydajnosc_-_ustawienie_ambient_occlusion-596x539.png

Aktywowanie SSAO skutkuje spadkiem średniej prędkości wyświetlania o 2~3 FPS (ok. 5%), HBAO to strata kolejnych 4~5 FPS (ok. 8~10%). Czy warto? Oceńcie sami. 

WPŁYW WYDAJNOŚCI CPU NA PRĘDKOŚĆ WYŚWIETLANIA

Podczas testów zweryfikowałem również jaki wpływ na prędkość działania wersji beta Battlefielda 3 ma wydajność procesora. W tym celu wybrałem szybszą z dwóch dostępnych kart graficznych (Radeona HD 6950 po modyfikacji BIOS i OC) i ponowiłem całą procedurę testową (testy przy różnych ustawieniach jakości grafiki w różnych rozdzielczościach) zmieniając ilość aktywnych rdzeni i taktowanie procesora Core i5 2500K. Testy przeprowadzone zostały przy dwóch i czterech aktywnych rdzeniach, pracujących z taktowaniem równym 2, 3, 4 i 5 GHz. Wyniki pomiarów zamieszczone są na czterech widocznych poniżej wykresach:

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/battlefield_3_beta_-_wplyw_cpu_-_low-596x690.png

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/battlefield_3_beta_-_wplyw_cpu_-_medium-596x690.png

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/battlefield_3_beta_-_wplyw_cpu_-_high-596x690.png

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/battlefield_3_beta_-_wplyw_cpu_-_ultra-596x690.png

Powyższe wykresy wymagają uzupełnienia, przedstawiają one bowiem jedynie średni FPS, który jak widać w większości przypadków nie różni się znacząco. Kluczowa jest tu jednak minimalna prędkość wyświetlania, tą jak już wspomniałem nie łatwo dokładnie zmierzyć w czasie rozgrywki online (ze względu na niską powtarzalność wyników). W tym przypadku było to jednak konieczne, dlatego też wybrałem jedno ustawienie właściwe dla wybranej karty graficznej (możliwie najwyższe przy zachowaniu dobrej płynności) i przeprowadziłem po kilkanaście pomiarów dla każdego ustawienia CPU, z których wyciągłem średnią wartość minimalnego FPS. Pomiary przeprowadzone zostały przy rozdzielczości 1920x1080 i ustawieniach Ultra z wyłączonym MSAA (Antialiasing Deferred).  

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/battlefield_3_beta_-_wplyw_cpu_-_minimalny_fps-596x482.png

Powyższy wykres uświadamia jak dużym błędem była by ocena wpływu wydajności CPU na podstawie tylko i wyłącznie średniego FPS. Różnice w minimalnym FPS okazują się bowiem prezentować zgoła odmiennie a wrażenia z rozgrywki pokrywają się właśnie z tym ostatnim wykresem. Wniosek jest prosty i niestety dla dużej grupy użytkowników będzie bolesny - dwurdzeniowy procesor w becie Battlefielda 3 nie zapewni dobrej wydajności przy wysokich ustawieniach detali. Koniec i kropka.

Różnica jest niestety gigantyczna - procesor z rodziny Sandy Bridge z aktywnymi dwoma rdzeniami taktowanymi zegarem 5GHz nie jest w stanie zapewnić takiego minimalnego FPS jak aktywne cztery rdzenie pracujące z zegarem 2GHz! Co wiecej jest to różnica wyraźnie odczuwalna podczas rozgrywki. Przy dwóch rdzeniach rozgrywka często traciła płynność, co widoczne było nie tylko w bardziej wymagającej części mapy ale również z podziemiach, gdzie średni FPS jest o ok. 50% wyższy. Wrażenie płynności prezentowało się zdecydowanie gorzej niż przy czterech rdzeniach, nawet porównując skrajne taktowania (dwa rdzenie pracujące z zegarem 5 GHz vs 4 rdzenie taktowane zegarem 2 GHz). Niezwykle wymowne będzie tu zestawienie wykresów reprezentujących wykorzystanie CPU podczas gry (z menadżera zadań systemu Windows):

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/uzycie_cpu_przy_5ghz_i_2c-626x230.png
Wykorzystanie CPU w czasie gry (Core i5 2500K, aktywne 2 rdzenie pracujące z zegarem 5 GHz)

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/uzycie_cpu_przy_2ghz_i_4c-626x230.png
Wykorzystanie CPU w czasie gry (Core i5 2500K, aktywne 4 rdzenie pracujące z zegarem 2 GHz)

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/uzycie_cpu_przy_5ghz_i_4c-626x230.png
Wykorzystanie CPU w czasie gry (Core i5 2500K, aktywne 4 rdzenie pracujące z zegarem 5 GHz)

 

Tak oczywiście sytuacja prezentuje się w wersji beta - mając na uwadze fakt, że premiera za niespełna miesiąc czasu nie spodziewałbym się zdecydowanej poprawy sytuacji. Tym bardziej, że w wersji beta dostępna jest stosunkowo mała mapa Operation Metro dla 32 graczy - przy większych mapach dla 64 graczy różnice mogą być jeszcze większe. Wszystko wskazuje więc na to, że o płynnej rozgrywce będzie można mówić jedynie w przypadku komputerów z procesorami co najmniej czterordzeniowymi (które zresztą były dobrze wykorzystywane już przez Bad Comapany 2 - w trybie multiplayer zapewniały one wyraźnie wyższą prędkość wyświetlania niż procesory dwurdzeniowe). 

GALERIA 

Na zakończenie kilka dodatkowych zrzutów ekranu z wersji beta, w tym z usuniętej (zdecydowanie lepszej i efektowniejszej) mapy Caspian Border

OPERATION METRO

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/metro_-_01-300x169.jpg  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/metro_-_02-300x169.jpg Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/metro_-_03-300x169.jpg  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/metro_-_04-300x169.jpg Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/metro_-_06-300x169.jpg  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/metro_-_08-300x169.jpg Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/metro_-_09-300x169.jpg  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/metro_-_10-300x169.jpg Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/metro_-_11-300x169.jpg  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/metro_-_12-300x169.jpg Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/antialiasing_-_3_-_oba-300x169.png  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/10/bf3_2011_10_02_22_56_11_953-300x169.png

CASPIAN BORDER

Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/caspian_-_01-300x169.jpg  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/caspian_-_02-300x169.jpg Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/caspian_-_03-300x169.jpg  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/caspian_-_04-300x169.jpg Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/caspian_-_05-300x169.jpg  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/caspian_-_06-300x169.jpg Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/caspian_-_07-300x169.jpg  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/caspian_-_08-300x169.jpg Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/caspian_-_09-300x169.jpg  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/caspian_-_10-300x169.jpg Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/caspian_-_11-300x169.jpg  Obrazek: http://static.cms.netshare.pl/cms/2011/09/caspian_-_12-300x169.jpg

 

AUTOR: Marcin "Weelkoo" Wilczak

 

Całość artykułu

 

Tagi: CPU, wydajność, Battlefield 3, DICE, grafika, jakość, BF3,

Komentarze (114)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

03.10.2011 00:10

Wątków: 42 | Odpowiedzi: 925

-

no dobra, jest szansa, że na medium będę miał full Ronsona Ikona: :P

03.10.2011 00:18

Wątków: 161 | Odpowiedzi: 8595

hmm

jest w sieci jakiś test pokazujący różnice w wydajności w BF'ie pomiędzy AMD jakimś a SB ? Mam na myśli aktualną betę, a nie jakieś stare alphy w których ponoć wymagania były chore..

/// PC: i5-4670K + H100i // Z87MX-D3H // HyperX Beast 8GB 2400MHz // Intel HD // Seagate 2TB // SP-SS500 // Obsidian 350D /// + /// Notebook Dell M6600

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 00:19

Wątków: 1359 | Odpowiedzi: 44546

Ale fajna niespodzianka Ikona: :D


Testy w 1366x768 bez AA - Ikona: jap
Odpowiedź na pytanie czy 2500K 5GHz z 470tką wystarczy do 60fps - jest Ikona: :) 2 klatki zapasu tylko i to przy potężnym OC, ale ważne, że "FullRonson achieved" Ikona: ;)
Dobrze wiedzieć, bo to znaczy, że do czasu nowych konsol zapewne zmiana mojej karty na cokolwiek powyżej 470tki nie miałaby najmniejszego sensu.


Fajne też jest porównanie AA - choć osobiście to nie do końca łapię gdzie jest sens podbijania rozdzielczości tylko po to, żeby potem to rozmydlić do poziomu PS2 na kineskopowym TV :/

Jedynie brak mi karty Nvidii w teście CPU i... brak info jak się to ma do pełnej wersji.
Ja nadal mam wielką nadzieję, że się myliłem z tonowaniem zapału ludzi oczekujących po tej grze gry pisanej typowo pod PC i jednak pełna wersja będzie miała dużo lepszą grafikę niż ta beta. Jeśli nie to wyjdzie wielki fail z tej całej "nextgenowości" jaką zapowiadali.
Nie po tym co pokazał Crysis z modami czy choćby takie Just Cause 2 (tu w kwestii ładnych otwartych terenów)

Jesli wejdziesz miedzy wrony, musisz krakac tak jak one. Ale co, gdy wrony w nienawisci wyuczone rozkazuja, wykrzykuja, megafony zapluja. Wszystkie co do jednego wyzszosc gatunkowa czuja.

03.10.2011 00:37

Wątków: 547 | Odpowiedzi: 37819

wypas :D

zajebisty tekst Ikona: pub

R.A.S.A - RooMaNian Aeronautics and Space Administration

03.10.2011 01:04

Wątków: 131 | Odpowiedzi: 2729

poczytam jutro

w pracy ale dzieki za fotke Ikona: ;)

time after time

03.10.2011 07:02

Wątków: 38 | Odpowiedzi: 8160

no no no

na taki tekst czekalem Ikona: :)

dobre podejscie do problemu procesorow w wymagajacych grach, ten tekst wielu osobom rozjasni sytuacje Ikona: pub

i5 4670k 4.5GHz/TR Venomous X/ASrock H87 Fatal1ty Performance/8GB Mushkin Silverline /R9 280X Sapphire Vapor-X /Asus Xonar DG/Corsair Force 3 60 GB/Corsair RM750/Enermax Hoplite

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 07:17

Wątków: 55 | Odpowiedzi: 8024

konkretny tekst,

co tu więcej dodawać - robota pierwsza klasa Ikona: :) Przy okazji potwierdziło się to, co obserwowałem u siebie jakoś ostatnim czasem - wykręcony SB nudzi się w większości gier z moją grafiką, a że kolejna generacja grafik jakoś pod tym względem nie poprawia znacząco sytuacji, trzeba będzie poczekać na GTX 6xx i/lub Radki 7xxx żeby w ogóle myśleć o przesiadce z 470tki Ikona: ;)

BTW. HT w 2600k coś zmienia? W sumie nie ma co poprawiać, ale może ktoś ma CF/SLI Ikona: ;)

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 07:37

Wątków: 1 | Odpowiedzi: 1682

Uruchomiłem tą grę na XBOX360

Totalne zaskoczenie. Gra ma brzydką grafikę na konsoli. Dużo słabszą niż konsolowa wersja Crysis2 nie wspominając już o Gears of War 3.

Sprzęt konsoli jest już stary ale gry takie jak GOW3 pokazują że można za jego pomocą wyrenderować dużo ładniejszą grafikę niż robi to B3. Wersja konsolowa battlefield po prostu odrzuca przeciętną grafiką. Wygląda na to że autorzy nie poświęcili zbyt dużo czasu na optymalizację nowego silnika pod konsole.

Tym samym wynik COD vs Battlefied może być inny niż większość osób się spodziewa. Zyski deweloperów z każdej gry to 95% dochody z konsol. Przychody z PC to zaledwie 5% sprzedaży. Przykładem może być BlackOps (liczba sprzedanych kopii):

XB360 - 13 milionów
PS3 - 11 milionów
PC - 1 milion

Jeżeli COD będzie lepiej zoptymalizowany pod konsole to ma pewne zwycięstwo, a szkoda Ikona: :)

03.10.2011 07:41

Wątków: 300 | Odpowiedzi: 7397

no a tak straszyli,

że kład potrzebny żeby w to pograć...

http://rmn1.pl

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 07:46

Wątków: 248 | Odpowiedzi: 28688

arval

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera Zobacz oryginał


Ikona: lol

the end

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 07:50

Wątków: 55 | Odpowiedzi: 8024

Rafcio

Ikona: pub

A do tego trzeba dodać, że miliardy much też jedzą kupę, ale czy jest to dobry wybór, no cóż, hmmm Ikona: lol

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 08:14

Wątków: 1 | Odpowiedzi: 1682

@Rafcio, @Gooralski

Pamiętaj tylko że twórcy Battlefield nie dostają pieniędzy ze sprzedaży komputerów PC. Dostają pieniądze za gry. W przypadku COD:

- 24 miliony graczy zagrało na konsolach. Deweloper zrobił dwie wersje kodu.
- 1 milion graczy zagrało na PC. Developer musiał zrobić kilka wersji detali. W najwyższych detalach zagrało pewnie 5% graczy,

Pisanie gier na PC jest wiec droższe i przynosi wielokrotnie mniejsze dochody ze sprzedaży. To pokazuje dlaczego coraz więcej deweloperów jako główną platformę traktuje konsole. To czysty zysk. EA/DICE w przypadku Battlefield postąpiło inaczej. Zapowiedzieli że gra będzie głównie dla posiadaczy PC i może na tym stracić sporo pomiędzy tak jak kiedyś Crytec z Crysis1.

Jeżeli COD będzie na konsolach wyglądał lepiej niż B3 to gracze po raz kolejny kupią COD'a. No chyba że ludzie zaczną masowo kupować gry na PC ale na to się nie zanosi.

03.10.2011 08:18

Wątków: 131 | Odpowiedzi: 2729

jedno

jest pewne, ze wcale nie trzeba specjalnie podkrecac procka jak sie ma 4 rdzenie aktywne. No ale i tak zastanawiam sie dlaczego te gry nie maja lepszej optymalizacji.

Ja osobiscie mam sprzet praktycznie taki jak testowany (radek) i gram na high, bo podczas akcji nie widze roznicy co do ultry.

time after time

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 08:19

Wątków: 248 | Odpowiedzi: 28688

przeciez

to ze sprzedadza wieksza ilosc CODa niz BFa to bylo pewne od czasu ogloszenia premiery.
tak samo pisali przy premierze MW2 i BC2. ze niby BC2 zmiecie MW2. jasne Ikona: :D

the end

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 08:25

Wątków: 1 | Odpowiedzi: 1682

@Rafcio

Poza tym twój obrazek zawiera błąd. Jeżeli porównujesz komputery do samochodów to gry dla nich to jak paliwo.

Mniej osób kupiło drogie samochody sportowe (PC) niż tanie samochody osobowe (Konsole). To się zgadza. Jednak więcej paliwa (gier) kupują posiadacze samochodów osobowych niż drogich samochodów. Tanich samochodów jest na rynku po prostu kilka razy wiecej.

03.10.2011 08:25

Wątków: 78 | Odpowiedzi: 1026

no i raz miałem racje:)

2500K nic mi nie da,a druga 470 do SLI znacząco poprawi sytuację Ikona: :D

Za recke piona Ikona: kufel

2500K//AsRock P67 Pro B3//4x2GB Kingston HyperX 1600Mhz//Samsung F3 500Gb SataII //Samsung SSD 250 GB//Nvidia 590 GTX//CollerMaster Silent Pro 850W

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 08:30

Wątków: 55 | Odpowiedzi: 8024

arval

Z grami na PC jest o tyle trudno, że w większości wypadków trzeba znaleźć jakiś złoty środek między jakością grafiki, a zapotrzebowaniem na moc obliczeniową, serwis Steam prowadzi regularne badania sprzętu graczy i średnio w domach stoi sprzęt zazwyczaj poprzedniej generacji (na dzień dzisiejszy to pewnie jakieś Core2Duo i 8800GT/GTX260).

Niestety na PC najlepiej sprzedającym się softem jest Win7 - jakieś kilkaset milionów kopii, gry z konsol mogą pomarzyć o takim wyniku Ikona: lol

A jeśli już o tych samochodach i paliwie mowa, to zapomniałeś o jednym - paliwo do samochodów osobowych kosztuje 2-3 razy więcej niż do aut sportowych Ikona: ;)

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 08:30

Wątków: 1 | Odpowiedzi: 1682

@Rafcio

Ja miałem nadzieję że Battlefield będzie miał naprawdę dobrą grafikę. Ale u mnie na konsoli ta gra jest brzydka. Nie ma porównania do innych gier AAA które pojawiły się w ostatnich miesiącach. To spore rozczarowanie że deweloper nie przyłożył się do optymalizacji.

Tak jakby olał 95% rynku (konsole) a następnie z pozostałego rynku PC wyrzucił graczy mających XP (50% komputerów). Nie bardzo wiem jak ta gra ma się zwrócić. To może być porażka porównywalna z Crysis1 który nawet na siebie nie zarobił nie mówiąc już o zysku

Zobaczymy za miesiąc jakie będzie miał wyniki na VGChartz.com

03.10.2011 08:31

Wątków: 80 | Odpowiedzi: 1988

majac

PC i PS3 w zyciu nie kupilbym wersji pod PS3.

Sa gry na konsole, ale sa tez takie, ktore IMO sie kompletnie nie nadaja. Dla mnie granie w BF 3 albo inne fps kladace nacisk na gre multiplayer i ostra rywalizacje w przedbiegach odpadaja. Nie wyobrazam sobie celowania na padzie. Po to jest komputer z klawiatura i mysza zeby na nich grac Ikona: :P

Zaraz ktos wrzuci ze mozna sobie dokupic jakis zestaw klawy + myszy, ale wtedy co to za rywalizacja bic tych biedakow z padami Ikona: ;) Pozatym prawdziwa scena multi w tego typu grach to PC. =)

wtf

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 08:34

Wątków: 1 | Odpowiedzi: 1682

@Gooralski

Jasne że paliwo do samochodu sportowego jest droższe, że więcej pali... ale na 1 taki samochód przypada milion samochodów osobowych dla typowej rodziny. Globalnie zwykłe samochody osobowe spalają więc więcej niż globalnie wszystkie samochody sportowe Ikona: :)

To oczywiście żart ale pokazuje jak łatwo można interpretować obrazki pod z góry założoną tezę. Udowodnić można wszystko Ikona: :)

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 08:45

Wątków: 385 | Odpowiedzi: 27973

hehe

nie no zestaw testowy rewelka Ikona: lol

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi stąd


szczególnie obudowa miała największy wpływ na wyniki Ikona: lol
btw dobry tekst Ikona: :D

###^^^###

03.10.2011 08:51

Wątków: 372 | Odpowiedzi: 6883

Dobrze wiedzieć że wreszcie te 4 rdzenie coś w grach zaczynają dawać...
przynajmniej człowiek kasy w błoto nie wywalił...

Jesteśmy trafieni.... C2Quad 6600, Asus P5Q Deluxe, 8GB RAM, Patriot Inferno, GTX460 1GB Gigabyte, Samsung 305T...

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 08:53

Wątków: 55 | Odpowiedzi: 8024

gregor

A dlaczego nie? Dobra buda, a w szczególności obieg powietrza w niej i zastosowane chłodzenie, jak najbardziej mógł mieć wpływ na wyniki, szczególnie przecież, że sprzęt był podkręcany, a wtedy temperatury rosną do wartości niemałych Ikona: ;)

03.10.2011 09:43

Wątków: 254 | Odpowiedzi: 5892

naprawcie ten skrypt do powiększania fotek bo nie da się tego oglądać

PS4 + PS Vita || Mac Mini 2012 i5 8GB RAM + Plextor M5S 128GB | XIaomi mi2s | iPad 3 16GB 3G | ┌( ಠ_ಠ)┘

03.10.2011 09:44

Wątków: 847 | Odpowiedzi: 15882

gra brzydka jak pysk Piszczałki

mimo to to u mnie ta zapierdala w ustawieniach Ultra Hiper Blaster Giga Madafaka na GTX 295, którego dziś sprzedaję za dobrą kaskę Ikona: :)
Rodzi się więc pytanie WHY ? Skoro w ustawieniach Ultra Hiper Blaster Giga Madafaka gra tak cudownie chodzi. Proste, będzie GTX 570 i wtedy będzie jeszcze lepiej zapierdalać w ustawieniach Ultra Hiper Blaster Giga Madafaka

i7 4790K 4,7Ghz,MSI Z97 Gaming 7,Enermax ELC240,2x4GB G.Skill 2133,MSI R9 290 4GB,SSD Evo 250GB,WD Red 4x2TB,WD Red 4TB,WD AV Green Power 2TB,Sound Blaster Z,Seasonic 650W,LG IPS234V,PS3 500GB

03.10.2011 10:01

Wątków: 228 | Odpowiedzi: 2045

ech

BF3 graficznie rzeczywiście nie powala, choć łudzę się że to tylko wersja beta.
BF2 na początku też wydawał się mało wypaśny po oderwaniu się od wieśka2 ale na tle BF3 nie ustępuje mu znacząco - wręcz czasem go leje.

Rdzenie 4 to i dla mnie dobra nowina - Q66 G0 wreszcie się sprzeda Ikona: ;)

takścior wypasior Ikona: ;) i na czasie
Ikona: pub

i5-3570K; HR-02 Macho140; MSI Z77A-GD55; MSIGTX970 GAMING4G; Crucial 8GB Ballistix; Crucial M4 128GB; 1 TB WD10EFRX; XFX PRO750W XXX ED; BENQ FP241W/ HD; Define R4; Roccat Kone; G35

03.10.2011 10:10

Wątków: 20 | Odpowiedzi: 6253

Ronson

taaa FR na pustej mapie bez ludzikow. Dojdzie 63 graczy i pewnie fps poleci Ikona: :D

i5 4670K / MSI Z87-G43 /GB GTX 770 / KS 16GB 1600MHz / SSD m500 240GB + WD 1TB / Seasonic X-650KM3 / Carbide 300R / XL2411T / QuickFire TK Brown / G500

03.10.2011 10:18

Wątków: 413 | Odpowiedzi: 31577

Dobry art, nawet bardzo. Na czasie. Ucina wiele wróżeń z fusów.
Ale....nie był bym sobą, gdybym się do czegoś nie doczepił. Szkoda, że nie ma platformy na AMD. Choćby tylko z jakimś czterordzeniowcem Ikona: :(

Ogólnie to Ikona: pub

Górski włóczykij

03.10.2011 10:37

Wątków: 23 | Odpowiedzi: 774

Tekst wysokiej jakości. Przyjemnie się czytało.
Ogólnie wnioski jak najbardziej prawdziwe.
Jedyne co zawsze mnie rozwala to masowa pochwała kart Nvidii.
Porównywanie GTX 470 z radeonem o 30% droższym jest trochę śmieszne, a wnioski z tego wynikające mogą być mylące dla słabo zorientowanego użytkownika.
Ponieważ w cenie tego GTX'a można kupić radeona 6950 wersje z 1GB pamięci, która to będzie się sprawować identycznie do tu opisanej bez OC.
Więc wg. mnie autor powinien wziąć to pod uwagę podczas podsumowania.
W skrócie masz zamiar kręcić na potęgę kup GTX nie masz zamiaru lepszym wyborem będzie radeon.

i7 2600k, Asrock P67 Pro3, 8GB DDR3 Corsair LP, HD6870 DCII, Cogage Arrow + BeQuiet SilentWings 140 mm, Dell U2312HM, C300 128 GB + 4 TB Hdd

03.10.2011 11:56

Wątków: 78 | Odpowiedzi: 1026

wodnik

z tym się zgadzamy Ikona: :)

2500K//AsRock P67 Pro B3//4x2GB Kingston HyperX 1600Mhz//Samsung F3 500Gb SataII //Samsung SSD 250 GB//Nvidia 590 GTX//CollerMaster Silent Pro 850W

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 11:57

Wątków: 1359 | Odpowiedzi: 44546

Dopiero teraz doczytałem: 5x 2 < 2x4 ?
Niesamowcie wręcz spartolili kod, albo "gdy nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze". Jeszcze do niedawna myślałem, że "OK, C2D i C2Q i ten bug w win64 i pewnie przez to", ale tu jest SB i kompletny bezsens. Dobry przykład, że wcale dzisiejsze gry nie potrafią korzystać z wielordzeniowców, a po prostu to co pociągnąłby jeden rdzeń pisze się tak, aby wymagało więcej. Dokładnie to samo było z przejściem z 1 jaja na 2, gdzie wszystkie wyścigi chodziły dobrze, a tu nagle taki super zaawansowany i symulacyjny tytuł jak DIRT klękał na jednym rdzeniu niezależnie od taktowania, a na dwóch nawet superwolnych - chodził poprawnie.

A my jak tępe lemingi idziemy z prądem. Bo nie mamy innego wyjścia. Ikona: :(
Założę się patrząc na to jak "nextgenowa" jest grafika w BF3, że spokojnie jeden rdzeń 5GHz by wystarczył do tej gry, gdyby 2 i 4 jajowce nie istniały a gra była pisana tylko pod PC.
Można jednak znaleźć pewne pozytywy - skoro w dzisiejszych grach/sterownikach (niepotrzebne skreślić) na PC tak wiele mocy jest wywalane w błoto, to może jednak będzie jakiś fajny postęp po premierze następnych konsol. W końcu tam już takiego marnotrastwa nie będzie.

Jesli wejdziesz miedzy wrony, musisz krakac tak jak one. Ale co, gdy wrony w nienawisci wyuczone rozkazuja, wykrzykuja, megafony zapluja. Wszystkie co do jednego wyzszosc gatunkowa czuja.

03.10.2011 12:00

Wątków: 372 | Odpowiedzi: 50595

Pamparam - na podstawie czego wnioskujesz, że 2500K nic nie daje w BF3? Rdzeń SB rdzeniowi Phenoma nie jest równy...
Artykuł b.dobry Ikona: :)

i7 4770K / Asus Z97 M-Plus) / Asus GTX 970 Strix / Corsair Vengeance LP 8GB 2133MHz / SPC Supremo M1 700W / Bitfenix Phenom / Crucial M500 120GB (jeszcze) + OCZ Arc 100 240GB

03.10.2011 12:01

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 33

Bardzo przyjemny test wydajności.
Sam już ponad 1,5 roku posiadam GTXa 470, a trzy miesiące temu dokupiłem drugiego do SLI. I owe SLI w BF 3 spisuje się świetnie, przy rdzeniu podkręconym na 700MHz (w zapasie jest jeszcze stabilne 850MHz) i ustawieniach grafiki na Ultra (czy Custom Ultra) i rozdzielczości 1680x1050 animacja nie spada mi poniżej 60 kl/s.
Na moim i7 2600k @ 4,6GHz podczas gry wykorzystywane jest 6 wątków, przy czym wszystkie mają mniejsze obciążenie niż redakcyjny 2500k @ 5GHz (nie mówię o ogólnym wykorzystaniu CPU, bo wiadomo procesor z HT będzie miał mniejsze ogólne zużycie, a obciążeniu pojedynczego wątku).

I naprawdę dzięki za rozjaśnienie sytuacji, przynajmniej teraz będę wiedział co wyłączyć w opcjach jak w pełnej wersji będą bardziej wymagające mapy :).

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 12:04

Wątków: 55 | Odpowiedzi: 8024

Ronson

Wiem, wiem, że nie jesteś raczej typem rewolucjonisty w swoim sprzęcie domowym, ale tak to niestety wygląda i od kilku lat przynajmniej było wiadome, że w tym kierunku będzie szło. Dopóki korzystamy z krzemowych półprzewodników i barierą jest taktowanie na poziomie kilku GHz, to niestety zwielokrotnienie rdzeni to jedyna sensowna droga wyjścia.

Faktem jest, że tutaj to ewidentnie coś w kodzie jest niehalo, bo różnica w obciążeniu 4 rdzeni przy taktowaniu 2 GHz vs 5 GHz jest symboliczna (a przecież to 2,5 krotna różnica w taktowaniu), ale z drugiej strony fajnie, że developerzy chociaż trochę nauczyli się programowania współbieżnego i potrafią wykorzystać sprzęt dawany im przez producentów AD 2011.

03.10.2011 12:05

Wątków: 78 | Odpowiedzi: 1026

colin_mc

Test wyraznie pokazuje że możesz sobie kręcic to 2500K nawet i do 7ghz ale gówno to da.......

965 podkręcony na 3.8ghz da sobie bez problemu radę nie dławiąc 470GTX SLI

2500K//AsRock P67 Pro B3//4x2GB Kingston HyperX 1600Mhz//Samsung F3 500Gb SataII //Samsung SSD 250 GB//Nvidia 590 GTX//CollerMaster Silent Pro 850W

03.10.2011 12:06

Wątków: 413 | Odpowiedzi: 31577

RENMEi

Tak z czystej ciekawości, czym zasilasz kompiutra?

I... jeden gtx470 nie starczał ci do 1680x1050 Ikona: what Ikona: sarcastic

Górski włóczykij

03.10.2011 12:07

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 1197

Graficznie do Crysis grze jeszcze trochę brakuje, co dopiero do Crysis po modyfikacjach. Ale jeśli finalna wersja pokarze taką jakość jak na trailerach, to pod niemal każdym względem przebije Crysisa.

Podobno w finalnej wersji mają poprawić grafikę w ULTRA, bo obecna prawie nic nie wnosi.

03.10.2011 12:08

Wątków: 413 | Odpowiedzi: 31577

Pamparam

"965 podkręcony na 3.8ghz" będzie "dławił" pojedynczego gtx470 a co dopiero dwa!

Górski włóczykij

03.10.2011 12:11

Wątków: 547 | Odpowiedzi: 37819

Pamparam

phenomy II x4, nawet po OC, odstawały bardzo od i5 750, a ten znowu odtsaje znacząco od SB, także wydajności na phenomie nie byłbym taki pewny Ikona: ;) gigaherz gigaherzowi nie równy Ikona: ;)

R.A.S.A - RooMaNian Aeronautics and Space Administration

03.10.2011 12:12

Wątków: 78 | Odpowiedzi: 1026

wodnik,rooman

czyli jak,uważasz że SLI nie poprawi wydajności w grze?Bo jesli dławi jednego to drugi nic nie da?No daj Pan spokój Ikona: :)

Romek ale procek to nie wszystko,głównie w grach chodzi o grafike,moc 965 jest wystarczająca,większa jest zbędna

2500K//AsRock P67 Pro B3//4x2GB Kingston HyperX 1600Mhz//Samsung F3 500Gb SataII //Samsung SSD 250 GB//Nvidia 590 GTX//CollerMaster Silent Pro 850W

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 12:17

Wątków: 248 | Odpowiedzi: 28688

hm

w niektorych grach roznica miedzy 965 a 2500k bedzie bardzo duza Ikona: :)

the end

03.10.2011 12:33

Wątków: 372 | Odpowiedzi: 6883

RENMEi

typowy onanista...

do tak niskiej rozdzielczości jak 1680x1050 spokojnie wystarcza jedna karta...

trochę mnie bawią ludzie kupujący 2x470, i7 i jadący na jakimś mizernym monitorku 22"

Jesteśmy trafieni.... C2Quad 6600, Asus P5Q Deluxe, 8GB RAM, Patriot Inferno, GTX460 1GB Gigabyte, Samsung 305T...

03.10.2011 12:36

Wątków: 413 | Odpowiedzi: 31577

Pamparam

Uparłeś się na to SLI i nikt cie nie przekona. Do tego proca to trochę bez sensu. Druga karta da zauważalny wzrost frapsów, ale nie ma co ukrywać, ze mając np 2500K (i to jeszcze po fajnym OC), tych klateczek na sekundę było by znacznie więcej jak na AMD. Ot i tyle.

A czy będziesz miał 50fps czy 80fps to różnicy wielkiej chyba nie ma Ikona: ;)
Byle by minimalny fps nie spadał znacznie. A to jak już widać, zależy dużo od proca.
Trzeba poczekać na testy na AMD Ikona: :P

Górski włóczykij

03.10.2011 12:46

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 118

sami nie wiecie po czym ma wa dupa jeździć

4 rdzenie nie były wykorzystywane - lament. Teraz lepiej działa na 4 rdzeniach - lament.
I jeszcze pierd0#enie o wyższości konsol.... Ja pierd#le co za naród. A kogo tu obchodzą konsole. Idź jeden z drugim odpal Vita Piniatę albo GOW`3 i ciesz się super grafiką w lokacji wielkości celi więziennej i wal konia nad potęgą graficzną x-boxa... Naprawdę - bardziej łagodnie się tego napisać nie da....

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 12:50

Wątków: 55 | Odpowiedzi: 8024

hoodedman - da się

http://www.frazpc.pl/board/odp/286913/4942529 Ikona: ;)

03.10.2011 12:55

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 33

Wodnik

Co do zasilacza, jest to XFX Black Edition 750W. A jeśli chodzi o samą kartę, to jak była okazja kupić po taniości to czemu nie? Tym bardziej że pierwszy GTX 470 to modowany GTX 465. A sli się przydaje nawet na tak marnym 22 calowym monitorku (np. w Metro 2033 i obecnie tu omawianym BF3), co prawda i na jednej karcie spokojnie można było by wszystko pociągnąć, ale jak dla mnie tu chodzi o FUN i tyle.

03.10.2011 12:57

Wątków: 847 | Odpowiedzi: 15882

...

"pierwszy GTX 470 to modowany GTX 465" - OU REALLY ?

i7 4790K 4,7Ghz,MSI Z97 Gaming 7,Enermax ELC240,2x4GB G.Skill 2133,MSI R9 290 4GB,SSD Evo 250GB,WD Red 4x2TB,WD Red 4TB,WD AV Green Power 2TB,Sound Blaster Z,Seasonic 650W,LG IPS234V,PS3 500GB

03.10.2011 12:58

Wątków: 413 | Odpowiedzi: 31577

hmm

w sumie rozchodzi się o kasę, chciałbym mieć jej tyle, aby sobie takie funy robić Ikona: ;)

Co do zasiłki, to taki zestawik, wszama już ponad 600W, to chyba super cicho ten zasilacz nie chodzi.

Górski włóczykij

03.10.2011 13:07

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 33

Ogólnie tragedii nie ma, pod obciążeniem i tak grafy go zagłuszają więc zasilacz może sobie troszkę szybciej podmuchać.

A co do samej kasy to w moim przypadku koszt dwóch GTXów to granice 1200zł (no ale tu dochodzi koszt AXP na jednej z nich), więc w sumie cena jednego porządnego GTXa 570.

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 13:13

Wątków: 1359 | Odpowiedzi: 44546

Gooralski

"ale z drugiej strony fajnie, że developerzy chociaż trochę nauczyli się programowania współbieżnego i potrafią wykorzystać sprzęt dawany im przez producentów AD 2011"


Przecież te wyniki dobitnie świadczą o tym, że NIE NAUCZYLI SIĘ niczego i spartolili to w 100%. Nie ma żadnego "wykorzystywania 4 rdzeni" tylko "spierdolenie wykorzystania dwóch". 5GHz przecież było w teście 2 jajowca, a tu 2GHz 4 jajowca ma lepszy wynik. To jest według Was powód do radości, że ktoś dobrze oprogramował 4 jaja? A widzicie mizerię na screenshotach? Gdzie ta moc 4 rdzeni bo nie widzę?
Niech sobie tak będzie, ale przy POSTĘPIE. Crysis bez modów (!) 5 lat temu wyglądał nie gorzej i chodził lepiej na 2 jajkach, więc to jest jeden wielki FAIL.

Jesli wejdziesz miedzy wrony, musisz krakac tak jak one. Ale co, gdy wrony w nienawisci wyuczone rozkazuja, wykrzykuja, megafony zapluja. Wszystkie co do jednego wyzszosc gatunkowa czuja.

03.10.2011 13:19

Wątków: 413 | Odpowiedzi: 31577

hmm

w sumie to muszę to napisać Ronson na rację Ikona: :P
Aczkolwiek to dopiero beta z jedną (?) mapką. Poczekajmy na wersję finalną.

Górski włóczykij

03.10.2011 13:26

Wątków: 847 | Odpowiedzi: 15882

...

dobrze prawisz Ronson.

i7 4790K 4,7Ghz,MSI Z97 Gaming 7,Enermax ELC240,2x4GB G.Skill 2133,MSI R9 290 4GB,SSD Evo 250GB,WD Red 4x2TB,WD Red 4TB,WD AV Green Power 2TB,Sound Blaster Z,Seasonic 650W,LG IPS234V,PS3 500GB

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 13:27

Wątków: 248 | Odpowiedzi: 28688

+1 Ronson

Ikona: :D

the end

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 13:36

Wątków: 55 | Odpowiedzi: 8024

Ronson

Rozwinąłeś moją myśl w niewłaściwym kierunku, to znaczy nie o to mi chodziło - napisałem tylko, że są w stanie wykorzystać 4 rdzenie, bo są Ikona: ;) A że postępu nie ma i przy okazji zjebali robotę, bo obciążenie przy 2 GHz jest podobne na rdzeniach przy 5 GHz - no cóż, pierwsze koty za płoty Ikona: ;) Albo to poprawią do pełnej wersji, albo można będzie skreślić grę z listy postępowych i dobrze napisanych Ikona: :P

03.10.2011 13:45

Wątków: 329 | Odpowiedzi: 5341

hmmm

Czyli mogę spokojnie puścić procka na 4GHz bo raczej nic to nie daje. Lepiej grafe podkrecic bardziej.

Intel 2500K@4,4GHz ;Gigabyte GTX 460 OC 1GB; 8GB HyperX cl9; ASRock P67 Extreme 4 B3;Samsung F3 500GB + Seagate 7200.11 500GB; SSD M5S 128GB; XFX 550W; Benq FP91GP --- PS3

03.10.2011 13:58

Wątków: 164 | Odpowiedzi: 3502

hmm

HT w tej grze raczej nic nie daje, pograłem trochę i wrzuciłem na drugi ekran task managera - użycie proca nigdy nie przekracza 50%. A w innych grach potrafi, choćby w AC:Brotherhood czy GTA4.

MSI Z87-GD45, 4770K @ 4.5ghz, 32gb 2400mhz, GTX770 4GB, Plextor M5 Pro 256GB. I dalej gram na CRT :)

03.10.2011 14:15

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 1197

2x5GHz < 4x2GHz

To równanie może być prawdziwe.


Silnik Frostbite 2 chyba jako pierwszy nie rezerwuje tylko jednego rdzenia do renderowania, które decyduje o wydajności w grze. Zamiast tego skaluje go do wszystkich rdzeni.
W DX 10 (i poprzednich wersjach) rendering był jednowątkowy. Renderowanie na więcej niż jednym rdzeniu powodowało spadki w wydajności. Jedynym wyjściem było wtedy zaprzęgnięcie tylko jednego rdzenia do renderingu i ten zawsze był najbardziej obciążony. Oczywiście można było zaprzęgnąć więcej rdzeni do pracy ale wydajność głównie była dyktowana przez pierwszy najbardziej obciążony rdzeń renderujący. Dlatego też 2x4 GHz był zawsze wydajniejszy od 4x2 Ghz.

Dx11 był napisany tak, by wydajność nie spadała gdy renderowanie odbywało się na 2 i więcej rdzeniach. Wręcz powinna zwiększyć się wydajność, jednak do tej pory pojawiały się problemy ze sterownikami. Wygląda na to, że ta gra może jako pierwsza dzielić zadania na małe kawałki i nie tracić przy tym na wydajności. Gra nadal skaluje się na sześciu rdzeniach Phenoma. Co prawda rdzenie nie są w pełni obciążone, jednak wzrost wydajności jest widoczny:

http://gamegpu.ru/plugins/content/jumultithumb/img.php?src=Li4vLi4vLi4vaW1hZ2VzL3N0b3JpZXMvVGVzdF9HUFUvQWN0aW9uL0JhdHRsZWZpZWxkXzNfQmV0YS9iM2JfMTkyMF9wcm96LnBuZyZhbXA7dz05MzAmYW1wO2g9MCZhbXA7cT0yMDAmYW1wO3pjPTAmYW1wO2ZsdHJbXT13bWl8d2F0ZXJtYXJrL3dzLnBuZ3xCUnwzMA==

Silnik jest najwidoczniej optymalizowany pod 4 i więcej rdzeni. Na dwóch rdzeniach renderowanie musi odbywać się na 1 rdzeniu, reszta zadań na drugim. W przypadku 4 rdzeni, rendering odbywa się na 2-3 rdzeniach.

03.10.2011 14:31

Wątków: 78 | Odpowiedzi: 1026

wreszcie

cos z amd

2500K//AsRock P67 Pro B3//4x2GB Kingston HyperX 1600Mhz//Samsung F3 500Gb SataII //Samsung SSD 250 GB//Nvidia 590 GTX//CollerMaster Silent Pro 850W

03.10.2011 14:37

Wątków: 164 | Odpowiedzi: 3502

Squizz

nie pierwszy, CIV5 skaluje się z 6 rdzeniami + HT i potrafi obsłużyć 12 wątków. Tylko tamten tytuł jest naprawdę pisany pod DX11, działa tylko na DX11 i tylko na PC. Tu jak widać mamy kompromis.

MSI Z87-GD45, 4770K @ 4.5ghz, 32gb 2400mhz, GTX770 4GB, Plextor M5 Pro 256GB. I dalej gram na CRT :)

03.10.2011 14:55

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 1197

igsux3

W takim razie wierzę na słowo ;). Ja tylko wyjaśniam dlaczego akurat w tej grze następuje taki skok wydajnościowy pomiędzy 2 a 4 rdzeniami. Nie znam innych gier, które by taki wzrost zanotowały. Dowodzi to temu, ze gra poprawnie renderuje na kilku rdzeniach, w odróżnieniu od dotychczasowych gier na DX10 (a już wspomniałem że i na DX11 również były problemy).
Jeśli chodzi o kompromis z DX10 to podobno ta funkcja (multi rendering) jako jedyna zadziała również na kartach DX 10 jeśli gra obsługuje DX11 (pewnie dlatego wyrzucili DX 9 z obsługi).

03.10.2011 15:19

Wątków: 98 | Odpowiedzi: 3334

Tak jak myslalem

Ze moje stare dobre 720be nie daje rady a nie grafa. Bo skakalem po detalach jak pojebany przez weekend i nic nie dawalo czy low czy med czy high. TNIE co jakis czas i tyle. Trza proca zmienia.

MSI X99 Gaming + 5820k@4.5 + Gskill@2666 14-14-14 T1 - 290X BF4 Edition@1170/6000+ XSPC Custom Water cooling + PCP&C Silencer 750w + Adata Premier Pro SP900 256gb SSD i PS4.

03.10.2011 15:52

Wątków: 847 | Odpowiedzi: 15882

...

trzeci screen zjawiskowy, z dupy kwiatki wystają

i7 4790K 4,7Ghz,MSI Z97 Gaming 7,Enermax ELC240,2x4GB G.Skill 2133,MSI R9 290 4GB,SSD Evo 250GB,WD Red 4x2TB,WD Red 4TB,WD AV Green Power 2TB,Sound Blaster Z,Seasonic 650W,LG IPS234V,PS3 500GB

03.10.2011 17:11

Wątków: 2 | Odpowiedzi: 536

Moim zdaniem gierkę (na pc) należy włożyć do worka z napisem "ładna grafika" a nie "przeciętna" i nie "kiepska". Jasne, nie ma skoku jakości, ale krok zrobiony we właściwym kierunku. Mamy prawo być zawiedzeni po buńczucznych zapowiedziach i w pewnym sensie grą na naszych emocjach. Ten kij ma dwa końce.

DualCore-E6700 3.2@4.1, 4GB, 9600GT, 19"

03.10.2011 17:30

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 446

.

prawda jest taka ze po tych wszystkich wypasionych trailerach z gry ludzie oczekiwali cudow na kiju a wyjdzie jak zawsze, czyli miernie...

Q9300 ; EP35C-DS3R ; 8GB DDR2 ; GF 650Ti BOOST ; LG 32" ; 2x 750GB WD ; X-Fi ; LOGITECH G9, Z-5500 ; Be-Quiet E9 450W ; SGS3 ; PS3 ; PS4

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 17:36

Wątków: 248 | Odpowiedzi: 28688

ja i tak

bede gral w MW3, wiec mi to wisi. MW3 nie zawiedzie bo to przeciez tylko DLC Ikona: lol

the end

03.10.2011 20:00

Wątków: 38 | Odpowiedzi: 8160

..

problem w tym ze b3 zaczyna przypominac coda. Ale to tylko jedna mapa, poczekamy na pojazdy i wielkie mapy a wtedy bedzie czas na ocenianie Ikona: :)

i5 4670k 4.5GHz/TR Venomous X/ASrock H87 Fatal1ty Performance/8GB Mushkin Silverline /R9 280X Sapphire Vapor-X /Asus Xonar DG/Corsair Force 3 60 GB/Corsair RM750/Enermax Hoplite

03.10.2011 22:28

Wątków: 39 | Odpowiedzi: 349

no

to ode mnie kilka screenów: )

I5-750 2,66ghz, Asus Sabertooth I55, Ocz DDR3 2x2gb Platinum 1333 CL7 LV , Nvidia EVGA GTX 580 , Be Quiet Dark Power Pro 1000W

03.10.2011 22:30

Wątków: 39 | Odpowiedzi: 349

eh

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 800x500) Zobacz oryginał

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 800x500) Zobacz oryginał

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 800x500) Zobacz oryginał

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 800x500) Zobacz oryginał

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 800x500) Zobacz oryginał

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 800x500) Zobacz oryginał

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 800x500) Zobacz oryginał

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 800x500) Zobacz oryginał

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 800x500) Zobacz oryginał

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 800x500) Zobacz oryginał

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 800x500) Zobacz oryginał

I5-750 2,66ghz, Asus Sabertooth I55, Ocz DDR3 2x2gb Platinum 1333 CL7 LV , Nvidia EVGA GTX 580 , Be Quiet Dark Power Pro 1000W

03.10.2011 22:52

Wątków: 300 | Odpowiedzi: 7397

heh

http://static.frazpc.pl/board/2011/06/143fc76c9d4ea92f.jpg
kto pierwszy?;>

Co to za screeny 800x500? Taż tu nic nie widać...

http://rmn1.pl

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 22:58

Wątków: 248 | Odpowiedzi: 28688

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera Zobacz oryginał

the end

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.10.2011 23:16

Wątków: 1359 | Odpowiedzi: 44546

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 502x734) Zobacz oryginał

Jesli wejdziesz miedzy wrony, musisz krakac tak jak one. Ale co, gdy wrony w nienawisci wyuczone rozkazuja, wykrzykuja, megafony zapluja. Wszystkie co do jednego wyzszosc gatunkowa czuja.

03.10.2011 23:20

Wątków: 161 | Odpowiedzi: 8595

hmm

no nie ma co, seqw jesteś kosiorem na Ultra Ikona: lol Ikona: sick

/// PC: i5-4670K + H100i // Z87MX-D3H // HyperX Beast 8GB 2400MHz // Intel HD // Seagate 2TB // SP-SS500 // Obsidian 350D /// + /// Notebook Dell M6600

04.10.2011 00:08

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 410

SLI czy CF naprawde warto

Dodam od siebie ze 2 radki 5870 w CF z taktami na 900MHz daja rade ,
ustawienia z automatu High textury niby Ultra i leci srednio 100fps w metrze ponad 140fps tylko w kilku sytuacjach widzialem 80fps wszytko w 1080p rzecz jasna , Widac ta gra czerpie kozysci z multi gpu a ze mozna dzis kupic 2 uzywki 5850/5870 w cenie znacznie nizszej niz GTX580 to te karty w CF sa naprawde warte swej ceny.


update

dzis na ebay kumpel kupil 2x 5850 za 175 funtow ! !
, toz to +/- polowa ceny GTX a ta sama wydajnosc czasami nawet wyzej

i7 4.1GHz to ciagle zbyt malo do kompresji AVCHD

04.10.2011 09:05

Wątków: 547 | Odpowiedzi: 37819

Ronson

Ikona: lol

R.A.S.A - RooMaNian Aeronautics and Space Administration

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

04.10.2011 09:07

Wątków: 385 | Odpowiedzi: 27973

hehehe

Ikona: lol

###^^^###

04.10.2011 18:55

Wątków: 16 | Odpowiedzi: 23011

spóźnione duże piwo za reckę

Ikona: pub

I duży minus za screeny - tzn. po pierwsze system wyświetlania ssie, bo nie można otworzyć w nowej karcie, skopiować, ani zapisać obrazka, a nie każdy też ma monitor FullHD żeby komfortowo takie screeny przeglądać (ba - nawet statystyczna mniejszość)

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

04.10.2011 20:44

Wątków: 993 | Odpowiedzi: 21320

Freezer64

PPM - Otwórz link w nowej karcie Ikona: ;) Niestety na system wyświetlania obrazków nie mam wpływu.

Reborn.

05.10.2011 13:08

Wątków: 499 | Odpowiedzi: 8022

cięzko się czasem czyta takie wypociny

rons, niestety mijasz się trochę z prawdą.
2x5ghz nie musi być wcale szybsze niż 4x2ghz
Prosty przykład z samochodów, czasem masz za dużo mocy na jedna oś żeby przenieść cały moment, po to daje się napęd na 4 koła Ikona: :) to taki śmieszny przykład Ikona: :) nie obrazuje niczego Ikona: ;)
Ale powiedzmy ze patrzymy na procesory jednowątkowe 2 i 4 rdzeniowe. Jeżeli da się rozbić jakiś proces (wyświetlanie grafiki itd)na kilka wątków(rdzeni) to przy odpowiedniej optymalizacji da to wyższa wydajność niż 2 szybkie ale wiecznie przełączające się miedzy procesami, mimo małych czasów zwłoki powoduje opóźnienia, co więcej wtedy musisz za każdym razem robić miejsce w cache dawać etykiety, stronicowań itp. Przy zwiększaniu ilości rdzeni część z tych problemów załatwia kontroler.

całe życie człowiek uczy się na błędach, swoich, powielając błędy innych.

05.10.2011 13:21

Wątków: 221 | Odpowiedzi: 1262

No i doigrali sie

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny (zmniejszony z 1440x760) pochodzi stąd

Prostowniczy, Bedroom Coder

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

05.10.2011 13:39

Wątków: 1359 | Odpowiedzi: 44546

KotFeromon

Ja bym tam zaraz dopisał:
and those assholes need to be aware this is a very poor beta, without maps that really matter and judging by the quality level - it should be called alpha instead of open-beta released 5 seconds before full game release.


Dobrze im tak.

Jesli wejdziesz miedzy wrony, musisz krakac tak jak one. Ale co, gdy wrony w nienawisci wyuczone rozkazuja, wykrzykuja, megafony zapluja. Wszystkie co do jednego wyzszosc gatunkowa czuja.

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

05.10.2011 13:49

Wątków: 248 | Odpowiedzi: 28688

hehe

a pamietam jak niedawno pare osob pisalo ze tym razem BF sprzeda sie lepiej niz COD. podobnie bylo zreszta w okolicach premiery BC2/MW2. no ale wyjdzie jak zwykle Ikona: lol

the end

05.10.2011 14:52

Wątków: 329 | Odpowiedzi: 5341

hmm

Nie rozumiem odwoływania preorderu. Jak można oceniać grę po becie i to jeszcze po 1 mapce ktora to i tak nie jest taka zla. Wiadomo, ze jest mala i z BF ma malo wspolnego, ale wydaje mi sie, ze jak zobaczymy duze mapy to bedzie oste pierdolniecie.

Intel 2500K@4,4GHz ;Gigabyte GTX 460 OC 1GB; 8GB HyperX cl9; ASRock P67 Extreme 4 B3;Samsung F3 500GB + Seagate 7200.11 500GB; SSD M5S 128GB; XFX 550W; Benq FP91GP --- PS3

05.10.2011 14:55

Wątków: 161 | Odpowiedzi: 8595

Wack

popieram, prawdę mówiąc w betę mało grałem, i nie zraziłem się do niej w żadnym stopniu i preodera nie mam zamiaru odwoływać. Beta to beta, pełna to będzie coś a nie taka popierdułkowa mapa ala CoD.

/// PC: i5-4670K + H100i // Z87MX-D3H // HyperX Beast 8GB 2400MHz // Intel HD // Seagate 2TB // SP-SS500 // Obsidian 350D /// + /// Notebook Dell M6600

05.10.2011 15:23

Wątków: 547 | Odpowiedzi: 37819

przecież metro nie jest takie małe

jakby zsumować powierzchnię tych 4 "faz" rozgrywki to się okazuje, że jest gdzie pobiegać Ikona: ;) pojedynczo może nie powalają na kolana, ale dzięki np korytarzom i przejściom w drugiej "części" to jest tego trochę. preordera nie odwołałem. w sumie nawet jeszcze nie zamówiłem Ikona: ;) jakoś się nie mogę przekonać do wydania takich pieniędzy na grę Ikona: ;) no ale na steamie za 5 ojro pewnie nie prędko się pojawi. z drugiej strony i tak nie mam za bardzo kiedy grać, bo a to zmęczony, a to mi się nie chce, a to nóżka bardziej na druga stronę Ikona: ;) jeszcze nie odpaliłem nawet Vietnamu w BF:BC2. także z samym zakupem się jeszcze wstrzymam

R.A.S.A - RooMaNian Aeronautics and Space Administration

05.10.2011 15:25

Wątków: 847 | Odpowiedzi: 15882

...

no ale kiedy sobie pobiegniesz w drugą stronę w stosunku do centrum akcji, to pojawia się komunikat o przymusowym powrocie, albo giń

i7 4790K 4,7Ghz,MSI Z97 Gaming 7,Enermax ELC240,2x4GB G.Skill 2133,MSI R9 290 4GB,SSD Evo 250GB,WD Red 4x2TB,WD Red 4TB,WD AV Green Power 2TB,Sound Blaster Z,Seasonic 650W,LG IPS234V,PS3 500GB

05.10.2011 15:26

Wątków: 547 | Odpowiedzi: 37819

dezercja musi być surowo karana!!

Ikona: ;)

R.A.S.A - RooMaNian Aeronautics and Space Administration

05.10.2011 15:43

Wątków: 847 | Odpowiedzi: 15882

...

to celowy zabieg, żeby czasem nie uciec i szukać kolejnych "kwiatków" w grafice Ikona: :)

i7 4790K 4,7Ghz,MSI Z97 Gaming 7,Enermax ELC240,2x4GB G.Skill 2133,MSI R9 290 4GB,SSD Evo 250GB,WD Red 4x2TB,WD Red 4TB,WD AV Green Power 2TB,Sound Blaster Z,Seasonic 650W,LG IPS234V,PS3 500GB

05.10.2011 18:35

Wątków: 98 | Odpowiedzi: 3334

z 2 strony

ja i paru ziomkow po tej becie kupimy BF3.... usiekalem kolo 30 godzin juz. Zajebiscie sie gra. Wystawilem Ps3 na ebay coby kompa podciagnac aby lepiej chodzilo :D.

MSI X99 Gaming + 5820k@4.5 + Gskill@2666 14-14-14 T1 - 290X BF4 Edition@1170/6000+ XSPC Custom Water cooling + PCP&C Silencer 750w + Adata Premier Pro SP900 256gb SSD i PS4.

06.10.2011 01:39

Wątków: 97 | Odpowiedzi: 2813

hmm...

... Mnie też beta przekonała, B3 bankowo zakupię (a nie miałem zamiaru), tylko nie wiem jeszcze, czy preorderem Ikona: :)

2500K@4,5GHz - Thermalright Venomous X - ASRock Extreme4 - 8GB DDR3 1600MHz HyperX - OCZ Vertex2 120GB + WD 500GB 7200rpm - MSI GTX570 Twin Frozr III/OC@900/2100MHz - XFX 750W - CM StormScout

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

06.10.2011 09:16

Wątków: 993 | Odpowiedzi: 21320

hMMMMMMMM

tylko pre-order ze względu na "Back to Karkand" Ikona: ;)

Reborn.

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

06.10.2011 09:27

Wątków: 248 | Odpowiedzi: 28688

ja

to kupie jakis tani klucz na allegro, albo poczekam na jakas swiateczna promocje na Steamie Ikona: :)
MW3 za to poprosze w pudelku Ikona: :)

the end

06.10.2011 15:28

Wątków: 161 | Odpowiedzi: 8595

jestem

dokładnie takiego samego zdania jak Weelkoo, w BF2 bardzo mi się te mapki podobały i dlatego zamówiłem preodera. Lepiej dać te 135 zł w ładnym pudełeczku z dodatkiem, niż brać klucze na allegro po 85-90 zł z samym BF3..

/// PC: i5-4670K + H100i // Z87MX-D3H // HyperX Beast 8GB 2400MHz // Intel HD // Seagate 2TB // SP-SS500 // Obsidian 350D /// + /// Notebook Dell M6600

06.10.2011 15:35

Wątków: 80 | Odpowiedzi: 1988

ja

nie wiem jak z tym preorderem zrobic, zachecaja dodatki ale jak zamowie to gre dostane dzien pozniej niz bym mogl kupic w saturnie czy empiku ... :/

wtf

06.10.2011 15:41

Wątków: 161 | Odpowiedzi: 8595

TraFicK

to zamów preodera do Empiku Ikona: ;)

/// PC: i5-4670K + H100i // Z87MX-D3H // HyperX Beast 8GB 2400MHz // Intel HD // Seagate 2TB // SP-SS500 // Obsidian 350D /// + /// Notebook Dell M6600

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

06.10.2011 16:29

Wątków: 993 | Odpowiedzi: 21320

hMMMMMMMM

albo złożyć pre-order w Origin i nie będziesz nigdzie musiał wychodzić po grę a cena minimalnie chyba niższa niż edycji pudełkowych - 134,90 PLN Ikona: ;)

Reborn.

06.10.2011 16:55

Wątków: 547 | Odpowiedzi: 37819

na gram.pl pudełkowa wersja kosztuje 129 zł

Ikona: ;)

R.A.S.A - RooMaNian Aeronautics and Space Administration

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

06.10.2011 16:58

Wątków: 248 | Odpowiedzi: 28688

przeciez

"Back to Karkand" bedzie mozna kupic pozniej. i tak wyjdzie taniej jakis kod do podstawki i do dlc niz pudelko. mi na tej grze nie zalezy za bardzo, wiec planuje poleciec po taniosci. same kody wystarcza i nawet w przyszlym roku moga sie pojawic na allegro Ikona: :P

the end

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

06.10.2011 17:11

Wątków: 993 | Odpowiedzi: 21320

Rafcio

tak, za 15$ będzie można dokupić DLC czyli u nas pewno 60PLN - z pewnością wyjdzie taniej, niż pre-order Ikona: :P Ja będę zamawiał pre-ordera, z kolei MW3 kupię dopiero jak będzie za mniej niż 50 PLN Ikona: :P

Reborn.

06.10.2011 17:15

Wątków: 80 | Odpowiedzi: 1988

gdzie

niby mam zamowic preordera do empiku zeby dodatki byly?:P

wtf

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.