Cooler Master NotePal W2 i NotePal Color Infinite

Letni okres to moment w którym większość użytkowników komputerów zaczyna zwracać szczególną uwagę na chłodzenie swoich komputerów. O ile w przypadku zestawów PC możemy dowolnie wybierać wśród wszelkiego rodzaju coolerów, wentylatorów czy radiatorów dla poszczególnych podzespołów, o tyle w przypadku laptopów wybór już nieco skromniejszy. Zwarta obudowa i mało wolnej przestrzeni skutecznie utrudnia wszelkiego rodzaju modyfikacje systemów chłodzenia. W tej sytuacji użytkownikom notebooków pozostaje zastosowanie podstawek chłodzących, które dają namiastkę prawdziwych systemów chłodzących. Dwie takie podkładki marki Cooler Master będą przedmiotem dzisiejszej recenzji na którą zapraszam, rozpoczynając jak zwykle krótkim materiałem filmowym.
Cooler Master NotePal W2
ORIENTACYJNA CENA: ~120 PLN
Pierwsza z podkładek to model NotePal W2. Opakowanie stanowi kartonowe pudło z uchwytem, utrzymane w kolorze białym i fioletowym. Wewnątrz nie znajdziemy nic ponad absolutne minimum potrzebne do rozpoczęcia pracy z podkładką, czyli samą podkładkę, kabel USB oraz instrukcję obsługi.
NotePal W2 został wykonany z jednego kawałka szczotkowanego aluminium, co już na wstępie sprawia wrażenie chłodu. Model ten posiada trzy wentylatory z łożyskami ślizgowymi, które obracają się ze stałą prędkością 700 obr/min generując przy tym hałas o natężeniu 21 dBa. Niestety nie umieszczono tutaj żadnego regulatora obrotów, ograniczając tym samym możliwości chłodzenia. Powierzchnia chłodząca podkładki nie jest płaska, a posiada lekką nieckę, co według zapewnień producenta ma dodatkowo zoptymalizować przepływ powietrza.
Na jego tylniej części znajdziemy włącznik wentylatorów oraz hub USB z dwoma portami, z czego jeden jest wykorzystywany w celu zasilania wentylatorów. NotePal W2 ma wymiary 400 x 51 x 308 mm dzięki czemu bez problemu zmieści się na nim nawet notebook z 17-nasto calowym ekranem. Podkładka równie dobrze może chłodzić również mniejsze notebooki, jak i netbooki o czym mogliście przekonać się oglądając wideo ;-).
Do naszych testów trafiła srebrna wersja kolorystyczna, jednak w dystrybucji można spotkać również czarną i tytanową.
Pod spodem znajdziemy wspomniane trzy wentylatory, połączone przewodami z wejściem USB. Szkoda że nie pomyślano o jakimkolwiek zabezpieczeniu przewodów przed przypadkowym ich wyrwaniem, aczkolwiek model ten zapewne większość czasu będzie spędzał stojąc spokojnie na biurku.
Specyfikacja techniczna:|
Cooler Master NotePal W2 | |
| Producent | Cooler Master |
| Matriał wykonania | Aluminium |
| Wymiary zewnętrzne (W/H/D) | 400 x 308 x 51 mm |
| Wymiary wentylatorów | 70 x 70 x 15 mm |
| Prędkosć obrotowa wentylatorów | 1500 RPM +/- 20% |
| Przepływ powietrza | 10.5 CFM +/- 10% |
| Łożyskowanie wetylatorów | Ślizgowe |
| Żywotność wentylatorów | 30 000 godzin |
| Poziom hałasu | 21,5 dBa |
| Napięcie zasilajace | 5V |
| Standard i liczba portów USB | USB2.0/1.1 x2 |
| Dostępne kolory | Srebrny, Tyanowy, Czarny |
| Cena rynkowa | ~120 PLN |
Cooler Master NotePal Color Infinite
ORIENTACYJNA CENA: ~120 PLN
Innym modelem w ofercie CoolerMastera jest NotePal Color Infinite. Podkładka jak sama nazwa wskazuje jest dostępna w kilku wariantach kolorystycznych: białym, różowym, złotym, niebieskim, fioletowym i czarnym. My do testów otrzymaliśmy wersję białą.
Już na pierwszy rzut oka jest ona bardziej mobilna od poprzednika z uwagi na zwartą, zabudowaną konstrukcję. Wierzchnia jej strona została pokryta siatką oraz gumowymi uchwytami utrzymującymi laptopa na pochyłej powierzchni. Pod siatką ukryto wentylator o średnicy 90 mm generujący hałas o natężeniu od 15 do 20 dBa w zależności od trzech trybów pracy - 1000, 1500 i 2000 obr/min.
W tylnej części znalazło się miejsce dla podświetlanego na niebiesko włącznika, huba USB (mini USB +USB), trójstopniowego regulatora obrotów wiatraka oraz wylotu powietrza. Miłym dodatkiem są także dwa uchwyty do organizacji kabli znajdujące się z tyłu oraz kanał na kabel pod spodem podkładki.
Specyfikacja techniczna:|
Cooler Master NotePal Color Infinite | |
| Producent | Cooler Master |
| Matriał wykonania | Aluminium i plastik |
| Wymiary zewnętrzne (W/H/D) | 380 x 300 x 10~50 mm |
| Wymiary wentylatorów | 90 x 90 x 25 mm |
| Prędkosć obrotowa wentylatorów | 2000 RPM, 1500 RPM, 1000 RPM |
| Kąt nachylenia | 8,5 stopnia |
| Łożyskowanie wetylatorów | Ślizgowe |
| Żywotność wentylatorów | 50 000 godzin |
| Poziom hałasu | 15 - 20,5 dBa |
| Napięcie zasilajace | 5V |
| Standard i liczba portów USB | USB2.0/1.1 x2 |
| Dostępne kolory | Biały, Różowy, Złoty, Niebieski, Fioletowy, Czarny |
| Cena rynkowa | ~120 PLN |
Użytkowanie
Testowy notebook - Toshiba A200, usadowił się stabilnie na obu podstawkach - gumowe uchwyty jaki i szczotkowane aluminium spełniają swoje zadanie, zabezpieczając komputer przed osunięciem, mimo kąta pod jakim leży on na podstawce. Podkładki podłączamy do laptopa za pomocą kabli USB. Zabiera nam to co prawda jeden port ale w obu przypadkach jest on "zwracany" dzięki wspomnianemu hubowi USB.
Na najniższych obrotach wentylatora, szum generowany przez obydwie podkładki jest mało uciążliwy i z czasem komponuje się z szumem chłodzenia laptopa, przestając być dostrzegalnym. W przypadku modelu W2 mamy możliwość zwiększenia wydajności chłodzenia przez podniesienie szybkości obrotowej wentylatora. Jednak już po włączeniu drugiego biegu, hałas wydawany przez mały wiatrak jest dosyć znaczny i potrafi zagłuszyć wentylator laptopa, natomiast przesiadka na trzeci bieg polecana jest już tylko entuzjastom lubiącym zagrać w ostrzejszą strzelankę przy akompaniamencie np. Nine Inch Nails - hałas w tym wypadku skutecznie wypełnia pomieszczenie pracy. Jeżeli chodzi o jakość wykończenia to z kolei Color Infinite zrobiła na mnie lepsze wrażenie - zamknięta konstrukcja, ładne wykończenie i solidność. W2 wygląda przy niej jakby była nieco niedopracowana - ostre krawędzie aluminium, którymi można się brzydko podrapać, kable wentylatorów nie zabezpieczone żadna osłoną, brak regulacji prędkości obrotowej ani systemu organizacji kabli. W2 ma jednak również swój urok, aluminiowa konstrukcja prezentuje się bardzo elegancko i solidnie. Hub USB w obu przypadkach funkcjonuje jak powinien, trochę jednak szkoda, że producent nie był zbyt rozrzutny w ilości zamontowanych portów. Płaszczyzna robocza obydwu modeli jest nachylona pod kątem co poprawia nieco ergonomię podczas pisania, dając spracowanym nadgarstkom nieco ulgi.
TestyStylistyka i jakość wykonania to jedno, natomiast podkładki chłodzące zostały zaprojektowane przede wszystkim po to aby chłodzić. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić w jakim stopniu opisywane modele spełniają swoje funkcje. Testy zostały wykonane na średniej klasy laptopie, który najpierw pracował w trybie spoczynku, z włączonym jedynie odtwarzaczem mp3. W kolejnym podejściu poszczególne komponenty starano się rozgrzać do czerwoności za pomocą programu OCCT (układ graficzny oraz procesor), a przy pomiarze temperatury dysku twardego za pomocą kopiowania pliku o rozmiarze 2 GB pomiędzy partycjami. Poniżej znajdziecie konfigurację testową.
|
Specyfikacja testowa | |
| Model | Toshiba A200 - 1IW |
| Procesor | Intel Core 2 Duo T7250 @ 2GHz |
| Pamięć RAM | 3 GB |
| Układ graficzny | ATI Mobility Radeon HD 2600 |
| Dysk twardy | Toshiba MK2035GSS (200 GB, 4200 RPM) |
Wyniki testów

Wynik można interpretować na dwa sposoby. Najniższe prędkości obrotowe wentylatora powodują obniżenie się temperatury tak naprawdę jedynie w przypadku procesora. Reszta komponentów nadal pracuje w tych samych przedziałach temperatur. Dopiero przełączenie obrotów na wyższy bieg (w przypadku Color Infinite) powoduje kolejne spadki temperatur (GPU i HDD), co jednak jest związane już ze wzmożoną hałaśliwością takiego układu. Niemniej jednak najwyższy bieg (Color Infinite) potrafi zbić temperaturę procesora nawet o 4 stopnie C, 2 stopnie dla twardego dysku oraz 2 stopnie w przypadku układu graficznego. Niestety nie wpłynęło to w moim przypadku na częstotliwość włączania/wyłączania się wentylatora w komputerze lub zmiana ta była niezauważalna. Warto również odnotować, że w rywalizacji pomiędzy tymi dwiema podkładkami, biorąc pod uwagę najniższe obroty Color Infinite oraz W2 można ogłosić remis, choć ta pierwsza minimalnie lepiej schłodziła dysk twardy.

Pod obciążeniem w zakresie tych samych obrotów, wynik przedstawiają się ciekawiej. Model W2 lepiej chłodzi układ graficzny (do 5 stopni C mniej, niż bez podkładki), natomiast Color Infinite lepiej radzi sobie z procesorem (2 stopnie C mniej). Dalsze podnoszenie obrotów potrafi w końcu obniżyć temperaturę na procesorze nawet o 8 stopni oraz do 6 stopni w układzie graficznym. To już znacząca wartość, jeżeli zależy nam na żywotności laptopa (i nie zależy na ciszy).
Niewątpliwie zastosowanie podkładki chłodzącej wpływa zbawienie na temperatury wszystkich komponentów, choć jak można było się spodziewać, niektóre z elementów są chłodzone lepiej, a niektóre słabiej. Jest to związane po części (lub przede wszystkim) z rozmieszczeniem otworów wentylacyjnych, sprzyjających przepływowi powietrza, względem wiatraków w podkładce chłodzącej . Inną sprawą jest, że niektóre laptopy w ogóle nie posiadają pod spodem otworów wentylacyjnych. Dlatego ciężko jest jednoznacznie stwierdzić, że podkładka A będzie zdecydowanie lepsza od podkładki B. wszystko zależy od konkretnego przypadku. Z drugiej strony, producenci podkładek powinni tak dopasować konstrukcje podkładki aby ta obejmowała jak największą powierzchnię.
PodsumowanieWydawać by się mogło, że podkładki chłodzące to kolejne zbędne akcesorium, stworzone tylko po to aby wyłożyć na nie pieniądze, nie otrzymując przy tym realnych korzyści jednak gdy spojrzymy na wykresy temperatur, szczególnie pod obciążeniem, korzyści są już bardziej namacalne. Dotyczy to w szczególności osób które wykorzystują w pełni potencjał komputera przenośnego, pracują w skomplikowanych aplikacjach lub też oddaja się mobilnej rozrywce w grach komputerowych. Przeglądając Internet, pisząc w edytorze tekstu lub słuchając muzyki, korzyści z posiadania podkładki chłodzącej są już jakby mniej dostrzegalne. Jeden z moich znajomych, po zastosowaniu podstawki stwierdził, że laptop przestał mu się resetować (najprawdopodobniej w wyniku przegrzania). Ja niestety nie zauważyłem aż tak drastycznej zmiany w pracy laptopa testowego, jednak jak widać na przykładzie, zmiany takie mogą być widoczne. Jednak obniżenie temperatury procesora nawet w spoczynku jest faktem, który w niektórych laptopach może sprawić, że hałasujący komputerowy wentylator ograniczy swoja aktywność lub nawet całkiem zamilknie. Którą spośród nich więc wybrać? Jeżeli potrzebujecie bezkompromisowego chłodu bez względu na hałas, to bez wątpienia NotePal Color Infinite będzie właściwym wyborem. Włączenie trzeciego biegu zrobi prawdziwą wichurę pod waszym laptopem, która skutecznie wyciągnie gorące powietrze z najmniejszych zakamarków komputera. Jeżeli natomiast stawiacie na ciszę to warto postawić na NotePal Color Infinite! Pomijając fakt, że według specyfikacji jest on minimalnie cichszy od W2 (co i tak jest niezauważalne w praktyce), jest to model według mnie bardziej dopracowany i ciekawszy stylistycznie od W2. Ponadto przemawia za nim zamknięta obudowa, która sprawia, że jest to model bardziej mobilny. NotePal W2 zwróci natomiast uwagę miłośników surowego stylu - aluminium czystej postaci już na pierwszy rzut oka sprawia poczucie chłodu. A same wyniki również prezentują się na pewno nie gorzej od drugiego z modeli. W związku z powyższym postanowiłem przyznać podkładce NotePal Color Infinite odznaczenie w kategorii Jakość.
|
PRODUKT |
UWAGI |
|
Cooler Master NotePal W2 |
+ Przyzwoita wydajność
|
|
Cooler Master NotePal Color Infinite |
+ Wysoka wydajność
|
| SPRZĘT DOSTARCZYLI | |
|
Cooler Master NotePal
W2 | |
Autor: Michał "geralt" Pabisek
Asus G51 - Prawdziwy gamebook? HDD vs SSD - WD VelociRaptor vs OCZ Vertex
Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie
31.07.2009 00:23
Wątków: 138 | Odpowiedzi: 22657
Hmm
Przy lapku stojacym na biurku moze i nie ma wielkiej roznicy, ale niech no ktos zacznie korzystac z niego w lozku albo chociaz polozy go sobie na kolanach
![]()
31.07.2009 01:00
Wątków: 80 | Odpowiedzi: 8879
wlasnie
brakuje mi ciężaru w tabelkach, od spodu te podkladki sa zimne ? , mozna, lapka z taka podkladka polozyc na kolanach - i nie bedzie zbyt ciezko?
, czy niezastąpione chałupnicze sbosoby typu ksiązka sa lepsze?
![]()
jak zyc bez ssd ?
31.07.2009 07:04
Wątków: 138 | Odpowiedzi: 22657
Hmm
Mozna.
31.07.2009 07:27
Wątków: 61 | Odpowiedzi: 1763
:(
"Ten film wideo został usunięty przez użytkownika"
![]()
31.07.2009 07:54
Wątków: 101 | Odpowiedzi: 3738
hmm
no faktycznie nie napisałem o grzaniu się podkładki, a dlatego że ... nie zauważyłem aby się grzała
mozna bez obaw zapuscic Kłejka trzymajac podkladke na kolanach i jest ok.
FCB - Més que un club
31.07.2009 10:11
Wątków: 80 | Odpowiedzi: 8879
hmm
moze to jest ratunek dla moich kolan od hp grzałki dv5
![]()
jak zyc bez ssd ?
31.07.2009 11:35
Wątków: 196 | Odpowiedzi: 3261
mam tego Infinite
bardzo lekki i przez to wydaje się bardzo delikatny, ale na szczęście tylko się wydaje :]
Co do trzymania na kolanach to bez problemu się sprawdza. Spód jest zimny nawet gdy sam lapek parzy w łapy. Do tego lapek trzyma się na powierzchni i nie ześlizguje się tak łatwo.
Co do hałasu to fakt na max obrotach wyje nieźle, ale jak gram to dźwięki z głośników skutecznie zagłuszają wentylator.
i5 750 + Zalman Flex, MSI P55-GD65, G.Skill 2x2GB Eco CL7, Crucial M4 + 2xF3 500GB RAID0 + NAS, Gigabyte GTX460 1GB, Windows 7 64bit
Mayor
aka 'Liczydło'
31.07.2009 12:29
Wątków: 1359 | Odpowiedzi: 34640
heh...
... bo laptopy to sie na biurku trzyma a nie na kolanach
![]()
...
31.07.2009 13:06
Wątków: 0 | Odpowiedzi: 24
podkladki
Mam c-m infinity srebrną i muszę niestety powiedzieć, że to jest wielka tandeta nie warta tych pieniędzy. Jest głośna, kiepsko chłodzi, plastikowe wykonanie, wentylatory do kitu, wieje nie w tym miejscu w którym powinna, właściwie nie widać takiej różnicy pomiędzy laptopem na książkach a podkładką. Laptop - Dell xps m1530. Może dlatego jest kiepsko, że leptop zaciąga powietrze u góry.
31.07.2009 13:20
Wątków: 2 | Odpowiedzi: 28
Vasago
"Przy lapku stojacym na biurku moze i nie ma wielkiej roznicy, ale niech no ktos zacznie korzystac z niego w lozku albo chociaz polozy go sobie na kolanach"
Zależy od laptopa. Np. mojemu HP-kowi dv5 podwyższenie czymś tyłu robi 5 stopni różnicy w stresieA o korzystaniu w łóżku nie ma mowy- pali wszystko dookoła
![]()
Oceniany przez pryzmat gestów wobec otoczenia.
31.07.2009 13:57
Wątków: 1 | Odpowiedzi: 268
..
NotePal W2 byłby fajny gdyby nie to, że po bokach i od spodu nie ma żadnej osłony... przez te dziury musi być dość głośny, no i jak to na kolanach położyć?
Od siebie polecę podkładkę Zalmana zm-nc 1000, kosztuje troszke więcej ale zdecydowanie warta swojej ceny. Przy moim starym laptopie z celeronem 1.6 który porządnie się grzeje(w zimie może robić za mały kaloryfer:)) na prawdę sporo obniżyła temperaturę. jedyny minus to waga - troszkę ponad kilogram, razem z moim laptopem - ponad 4 kilo.
Stay cool brah...
Adas aka 'Zmień na IE'
31.07.2009 14:10
Wątków: 525 | Odpowiedzi: 16575
Vasago
Ano łózko to "wyzwanie"
Sam się przymierzam do któregoś poniżej, bo poduszka już mnie wkurza
Zwłaszcza 2 wersja jest fajna, nawet na biurko się nada.
Plik graficzny pochodzi stąd
Plik graficzny pochodzi stąd
" a te ",,z tąd" to literówka wielka mi rzecz;] (czepialscy) " ,"[ort: samochud] ... masz jakis problem ?? zrobilem popylke nie zauwarzylem"
31.07.2009 15:49
Wątków: 266 | Odpowiedzi: 4873
chyba
lepszym rozwiązanie było by gdyby laptop od spodu dotykał jak największą powierzchnią tej podkładki by powierzchnia przewodzenia ciepła była największa i wtedy wentylatory chłodziły by podkładkę a nie samą powierzchnie laptopa
Druga sprawa by te podkładki miały jakiś sens producenci laptopów musieli by od spodu obudowy zrobić metalową powierzchnie połączoną z układem chłodzącym i wtedy można było by się bawić w dmuchanie powietrza w spód laptopa, bo co daje takie dmuchanie powietrza jak obudowa od dołu jest z plastiku najczęściej, a wloty powietrza do wewnętrznego coolera są po bokach?
Fajny patent jest w laptopach lenovo gdzie klawiatura laptopa jest metalowa pod spodem i połączona jest "cieplnie" z coolerem a więc powierzchnia oddawania ciepła jest w istocie bardzo duża.
When it looks to me the grass is greener on the other side
31.07.2009 16:30
Wątków: 80 | Odpowiedzi: 8879
hmm
A co myslicie o czymś takim versus jakis notepal
np. : http://www.allegro.pl/item692600628_stolik_pod_laptopa_regulowan...
na lozko jak znalazł , sniadanie tez mozna zjesc, do tego jest gdzie myszke polozyc , w kolanka tez nie powinno grzać :>
jak zyc bez ssd ?
31.07.2009 18:23
Wątków: 2 | Odpowiedzi: 28
Emperor
Słyszałem, że chwalą sobie to ludzie- najlepsze rozwiązanie do łóżka
![]()
Oceniany przez pryzmat gestów wobec otoczenia.
31.07.2009 20:07
Wątków: 196 | Odpowiedzi: 3261
a jak z drewna
to sobie można zmodować, umieścić wentyle gdzie potrzeba itp.
![]()
i5 750 + Zalman Flex, MSI P55-GD65, G.Skill 2x2GB Eco CL7, Crucial M4 + 2xF3 500GB RAID0 + NAS, Gigabyte GTX460 1GB, Windows 7 64bit
31.07.2009 22:13
Wątków: 25 | Odpowiedzi: 3806
Emperor
oj chyba sobie taki stoliczek zakupie
lub ew. sam zrobie jezeli nie znajde modelu który bedzie spełniał oczekiwania
“Never do today what you can as well do tomorrow, because something may occur to make you regret your premature action”
Milo aka 'Farciarz'
01.08.2009 00:08
Wątków: 1160 | Odpowiedzi: 21098
. . .
http://www.angela.pl/p4418,notebook-cool-pad-3-led-fan.html - 29,00 PLN - po co przeplacac? Dziala bezproblemowo, a dodatkowo jest cicha.
01.08.2009 00:14
Wątków: 10 | Odpowiedzi: 6445
...
Eeee moze ja sie nie znam ale 29zl to chyba rewelacyjna cena
![]()
Góglnalem i... http://aab.com.pl/cooling-icesilent-notebook-cooler-p-1897.html .... eeee? 16,49zl? o kufajak ktos potrzebuje to chyba TYLKO BRAC bo cena teoretycznie zabija, same wentylatorki (3) to razem beda warte 10-15zl gdy bysmy je kupowali luzem w osiedlowym sklepie elektronicznym
Nic dodać, nic ująć... jestem boski! :-)
Milo aka 'Farciarz'
01.08.2009 00:23
Wątków: 1160 | Odpowiedzi: 21098
. . .
http://www.komputronik.pl/index.php/product/53212/Podzespoly-PC/... -
![]()
01.08.2009 00:35
Wątków: 10 | Odpowiedzi: 6445
...
http://aab.com.pl/cooling-icesilent-notebook-cooler-p-1898.html?...
Nie mam pytan- pomimo ze nie potrzebuje aktualnie to chyba sobie zamowie, przeciez to grosze.
Czarny metal - od razu mamy radiatorek i trzy niepodswietlone wiatraczki (nie cierpie swiecacych sie wiatraczkow) - idealne dla mnie.
edit
Teraz cos doczytalem...
"Opinie konsumentów:"Chłodzenie do notebooka super, nie ma sensu wydawać 10 razy tyle na ZALMANA chyba, że ktoś chce mieć inną nazwę i poczucie tego, że kupił droższe, to też się sprawdza w 100%. Pełen profesjonalizm jeśli chodzi o przesyłkę i dostawę."
AMENefekt ceny i placebo dziala.
Nic dodać, nic ująć... jestem boski! :-)
01.08.2009 06:32
Wątków: 80 | Odpowiedzi: 8879
itheon
to daj mi znać co wybrałeś
![]()
jak zyc bez ssd ?
01.08.2009 11:22
Wątków: 101 | Odpowiedzi: 3738
lol
no Panowie, Ameryki niestety nie odkryliscie ze markowy sprzet o podobnych parametrach jest zazwyczaj drozszy od jego odpowiedników marki "no name"
wszystko zalezy od tego co kto lubi
![]()
FCB - Més que un club
01.08.2009 12:55
Wątków: 0 | Odpowiedzi: 5
hmmm....
A co myślicie o podkładce Zalman ZM-NC1500 bo się do niej przymierzam ;]
Milo aka 'Farciarz'
01.08.2009 13:50
Wątków: 1160 | Odpowiedzi: 21098
. . .
skoro to taki "lol" to dlaczego nie ma w zestawieniu najtanszych, chinskich podkladek? Skoro maja podobne parametry i o wiele nizsza cene to jestem przekonany, ze wiele osob byloby zainteresowanych ich kupnem.
Podkladka nie jest zaawansowanym sprzetem elektronicznym, za ktory trzeba zaplacic jak za zboze, skoro najtansze modele maja porownywalne/identyczne/a moze i nawet lepsze parametry od produktow znanych marek.
01.08.2009 18:18
Wątków: 1 | Odpowiedzi: 268
ehh
"http://www.angela.pl/p4418,notebook-cool-pad-3-led-fan.html - 29,00 PLN - po co przeplacac? Dziala bezproblemowo, a dodatkowo jest cicha. " no na pewno działa a może nawet i jest cicha... a efekt tego działania? żaden albo prawie rzaden...
kumpel kupił cos takiego - 3 wiatraczki w szarej plastikowej obudowie - wygląd i jakość wykonania beznadziejna i chociasz nie widać tego spod laptopa to wystarczy wejść do pokoju żeby to namierzyć:) efektywność? no jak kręcą się 3 wiatraki(a w zasadzie wyją)to coś na pewno chłodzą.
Nie mówię, że te tanie podkładki są zue i tylko te drogie są super, bo jeśli ktoś potrzebuje tylko podkładkę na kolana żeby laptop po jajach nie palił;] to taka za 30pln wystarczy.
Jeśli jednak szukamy czegoś co schłodzi laptopa to nie ma co się oszukiwać, że tanie podkładki spełnią te zadanie!
Chce podkreślić, że same wiatraczki od spodu dadzą niewiele, liczy się materiał z którego zrobiona jest podkładka. Chyba oczywiste jest że aluminiowa/metalowa podkładka będzie dużo lepiej pochłaniać ciepło z laptopa niż plastikowa.
Stay cool brah...
01.08.2009 18:26
Wątków: 1 | Odpowiedzi: 268
Tomkoon
Jeśli grzeje ci się w lapku grafika i ogólnie jest od spodu gorący to może być ale jeśli grzeje ci się głównie procek to zdecydowanie poszukałbym coś innego.
Stay cool brah...
Milo aka 'Farciarz'
01.08.2009 18:28
Wątków: 1160 | Odpowiedzi: 21098
. . .
don_mateo, "kumpel kupił cos takiego - 3 wiatraczki w szarej plastikowej obudowie" - wiec kupil cos innego niz to co oceniasz nie majac o tym pojecia.
To, ze kolega kupil "szaraka" nie oznacza, ze w/w podkladki (przezroczyste) sa "zue". Mam kilka podkladek z Angeli i nie mozna powiedziec o nich zlego slowa.
Podkladka ma zapewnic odpowiednia wentylacja i cyrkulacje powietrza, a nie odbierac cieplo.
01.08.2009 19:08
Wątków: 1 | Odpowiedzi: 268
Milo
akurat to ty oceniasz coś nie mając o tym pojęcia bo w przeciwieństwie do ciebie widziałem obie podkładki;p mają ten sam układ wiatraków a różnią się tylko obudową.
I nie twierdzę, że ta twoja podkładka jest zła, szczególnie w porównaniu do tej drugiej którą pokazałeś - ponad dwa razy droższa za to że ma 1 wiatrak mniejsam bym wziął tą tańszą.
Ciężko jest stwierdzić która podkładka jest lepsza a która gorsza, bo to bardzo zależy od laptopa.
U siebie mam Celerona 1.6(ehh:]) + grafikę ATI x200(ehhhhh;]) i grafika grzeje się okropnie... po 20minutach normalnego używania ciężko trzymać ręce na lapku bo niemal parzy dlatego zdecydowanie taka podkładka jak twoja nie dała by rady. W laptopie z C2D + zintegrowana grafika to by się nadało(choć i tak uważam, że taka podkładka daje większe efekty dźwiękowe niż chłodzące;))
W ogóle to preferuje podkładki z regulacją obrotów, no ale wiadomo, każdy ma swój gust.
Stay cool brah...
01.08.2009 19:14
Wątków: 1 | Odpowiedzi: 268
ahh
jeszcze jedno
"Podkladka ma zapewnic odpowiednia wentylacja i cyrkulacje powietrza, a nie odbierac cieplo. "
a ja uważam, że to i to:) z tym że tak jak napisałem wyżej - zależy od potrzeb, jeśli komuś wystarczy taka która tylko wieje to czemu nie?:)
Stay cool brah...
01.08.2009 22:47
Wątków: 138 | Odpowiedzi: 22657
Hmm
Notepal ma zasadnicza przewage nad tymi cudami po 9.99. Prawie cala jego powierzchnia jest perforowana. Wiec nie ma ryzyka, ze kratki wylotowe laptopa trafia w zupelnie inne miejsca niz te, w ktorych producent podkladki postanowil umiescic wentylatorki.
02.08.2009 10:13
Wątków: 101 | Odpowiedzi: 3738
Milo
"skoro to taki "lol" to dlaczego nie ma w zestawieniu najtanszych, chinskich podkladek?"
bo miałem do dyspozycji tylko te dwie podkładki, jak będzie test przekrojowy to się uwzględni również zabawki za 30 pln![]()
FCB - Més que un club
Aby dodać odpowiedź zaloguj się.





































































Komentarze (32)