INTEL CORE I7 950 i 975 EXTREME EDITION - Nowości

Marcin Wilczak, 03.06.2009 00:00 | Komentarze (19)

INTEL CORE I7 950 I 975 EXTREME EDITION - "NOWOŚCI"

W dniu dzisiejszym firma Intel oficjalnie prezentuje dwa nowe modele procesorów z rodziny Core I7, które to mają zastąpić dostępne na rynku układy o oznaczeniach 940 i 965 Extreme Edition. Oba produkty zastąpione zostają układami w rewizji D0 o oznaczeniach Core I7 950 i 975 Extreme Edition. To właśnie te procesory są bohaterami niniejszej publikacji - dzięki uprzejmości firmy Intel mam okazję przedstawić Wam testy praktyczne nowych Core I7. Nie przeciągając zbędnie zapraszam do lektury!

INTEL CORE I7 950 / 975 EXTREME EDITION


Oba prezentowane procesory Intela nie są z pewnością żadną rewolucją dla rodziny Core I7. Spoglądając na powyższą tabelkę zestawiającą najnowsze modele procesorów Core I7 z ich poprzednikami nie trudno zauważyć, że zmiany są tylko dwie. Zarówno I7 950 jak i I7 975 Extreme Edition różnią się od swoich protoplastów jedynie taktowaniem - każdy z nich jest taktowany o 133MHz wyżej niż poprzednik. I tak Core I7 950 pracuje z nominalnym zegarem 3,06GHz, najdroższy przedstawiciel procesorów Core I7 taktowany jest zaś zegarem 3,33GHz. Dochodzi tu jednak kwestia trybu Turbo oferowanego procesory Core I7 - otóż tryb ten umożliwia zwiększenie taktowania CPU w sytuacji gdy jego obciążenie będzie mniejsze od fabrycznego TDP (na poziomie 130W). Całość rozwiązana jest w sposób zdawać by się mogło banalny, każdy z procesorów oprócz mnożnika fabrycznego posiada również mnożniki dla trybu Turbo, w przypadku prezentowanych modeli 950 i 975 XE są to odpowiednio mnożniki 24x/25x i 26x/27x. Pierwszy z nich - 24x dla modelu 950 i 26x dla 975 XE - dotyczy sytuacji gdy wykorzystywane są co najmniej dwa rdzenie procesora, mnożnik wyższy z kolei wykorzystywany jest gdy aplikacja wykorzystuje tylko jeden rdzeń. Dzięki trybowi Turbo taktowanie procesora Core I7 950 w większości wypadków wynosi więc 3,2GHz (24x133MHz), w sytuacjach wyjątkowych jeden z rdzeni pracuje zaś z zegarem 3,33GHz (25x133MHz). W przypadku procesora 975 Extreme Edition taktowanie wynosi odpowiednio 3,46GHz i 3,6GHz

 

Drugą zmianą jest oznaczenie rewizji - oba prezentowane dziś procesory to układy w rewizji D0. Jak już zdążyliśmy się przekonać na przykładzie procesora I7 920, nowa rewizja będąca następstwem ulepszania procesu produkcji korzystnie odbija się na możliwościach OC procesorów Intela - to też zapewne było głównym bodźcem do "zastąpienia" dwóch najwyższych modeli procesorów Core I7 układami o wyższym taktowaniu. Stosunkowo dobrą wiadomością jest fakt, że następcy modeli 940 i 965 XE na rynku pojawią się w identycznej cenie. Zła wiadomość jest natomiast taka, że model 950 mimo wszystko będzie kosztować ~2400PLN (a więc dwukrotność ceny procesora Core I7 920!), przedstawiciel serii Extreme Edition zaś tradycyjnie wyceniony został na ponad 4000PLN.

 
 

Oba prezentowane procesory to próbki inżynieryjne (dopisek ES widoczny na zrzutach z CPU-Z - od angielskojęzycznego określenia Engineering Sample).

PLATFORMA TESTOWA:

Wszystkie testy przeprowadziłem na następującej konfiguracji:

Sprzęt testowy  - Platforma testowa

Procesor

Intel Core I7 950
Intel Core I7 975 Extreme Edition

Płyta główna


Gigabyte EX58-UD4P

Karta graficzna

MSI Radeon HD 4870 (800/4000MHz)

Pamięć


3x 1024MB DDR3 QUIMONDA
(1066MHz, CL7-7-7-20)

Zasilacz


Antec Signature 850W

Obudowa


Silverstone Fortress FT01B

System Operacyjny


Windows XP Professional SP2

TEMPERATURY PRACY, PODKRĘCANIE I KONSUMPCJA ENERGII

 

Na początek napięcie zasilające procesor - w przypadku egzemplarzy, które dotarły do naszej redakcji oscylowało ono w granicach 1,16~1,17V dla procesora I7 950 i 1,21~1,23V dla 975 XE (napięcie pod obciążeniem). W obu przypadkach to wartości niższe niż w napięcie Core I7 920 w rewizji D0, który to niedawno prezentowaliśmy na łamach naszego serwisu.

 

Pomimo niższego napięcia zasilającego oba procesory okazały sie gorętsze od 920'tki w rewizji D0, przy czy najcieplejszy okazał się egzemplarz procesora I7 950. Otóż podczas wygrzewania przy fabrycznych ustawieniach dobijał on do temperatury 67'C (przy wykorzystaniu chłodzenia Thermalright Ultra 120 Extreme). Core I7 975 XE pomimo zauważalnie wyższego napięcia zasilającego i wyższego taktowania wskazywał maksymalną temperaturę o 1~2'C niższą. Dla porównania 920'stka w rewizji D0 w tych samych warunkach utrzymywała temperaturę poniżej 60'C.

Najciekawiej prezentują się jednak możliwości podkręcania procesorów z rewizji D0 czego dowodem był już procesor I7 920. Ze względu na ograniczony czasowo pobyt najnowszych procesorów Intela w naszej redakcji do solidnych próby OC musiał wybrać jeden z dwóch prezentowanych dziś procesorów. Wybór padł na Core I7 950 z dwóch względów - po pierwsze to procesor, który będzie sie cieszył z pewnością większą popularnością niż dwukrotnie droższy 975 Extreme Edition. Po drugie oba procesory na szybko sprawdziłem przy taktowaniu równym 4GHz - i to właśnie 950'tka osiągnęła 4GHz przy niższym napięciu zasilającym CPU, bo równym zaledwie ~1,21V! Dla porównania 975 XE potrzebował praktycznie takiego samego napięcia jak prezentowany ostatnio na łamach naszego serwisu procesor Core I7 920 w rewizji D0 - ~1,26V.

Jak sie okazało egzemplarz Core I7 950, który trafił do naszej redakcji pod względem OC spisywał się znakomicie z małym zastrzeżeniem. Otóż był on zdolny do stabilnej pracy z zegarem 4,4GHz przy napięciu zasilającym CPU równym 1,31V (napięcie pod obciążeniem). Wynik imponujący a napięcie nadal stosunkowo niskie - niestety tego samego napisać nie mogę o temperaturach pracy. Przy takich ustawieniach procesor podczas obciążenia programem Prime95 (tryb SmallFFT) dobijał do 90~95'C. Dalsze zwiększanie napięcia kończyło się osiągnięciem granicznej temperatury (TJunction równe 100'C) i zawieszeniem się komputera bądź restartem. Co ciekawe procesor podobnie zachowywał się na prostym układzie chłodzenia wodnego (chłodnica 2x120, pompka Atman, blok CPU). Nie zmienia to jednak faktu, że osiągnięty zegar i tak jest imponujący - pamiętać należy jednak, że wiele zależy od konkretnego egzemplarza. Taktowanie na poziomie 4,2~4,5GHz można jednak uznać za osiągalne dla większości procesorów Core I7 w rewizji D0.

Wraz z wzrostem taktowania nie tylko temperatury wzrastają w szaleńczym wręcz tempie - podobnie prezentują się odczyty poboru z gniazdka dla całej jednostki. Podkręcony Core I7 to już nie małe wyzwanie dla zasilacza - grubo ponad 400W pobierane z gniazdka dla platformy wyposażonej w jedną kartę graficzną Radeon HD 4870 z pewnością do zalet procesorów Core I7 zaliczyć nie można.

TESTY SYNTETYCZNE I UŻYTKOWE

Zanim przejdę do analizy osiągów obu procesorów Intela muszę zaznaczyć, że rewolucji w wydajności nie ma co oczekiwać. Oba procesory są jedynie nieznacznie wyżej taktowanymi odpowiednikami swoich poprzedników i tak też będzie się prezentować ich wydajność - nieznacznie lepiej na tle modeli 940 i 965 Extreme Edition.

Fritz Chess Benchmark to syntetyczny test badający wydajność naszego PC podczas przetwarzania algorytmów stosowanych w symulatorach szachów. Wynik końcowy jest reprezentowany w formie wielokrotności wydajności komputera wyposażonego w procesor Pentium III 1GHz. W teście tym wykorzystywany jest każdy dodatkowy rdzeń, dlatego też prym wiodą układy czterordzeniowe - z rodziny Core I7 należy dodać. Tu nie małą rolę odgrywa bowiem ponadto technologia Hyper-Threading a jednoczesne przetwarzanie aż ośmiu wątków przekłada się bezpośrednio na wyniki końcowe. Core I7 w teście tym prezentują się znakomicie, przy czym oba najnowsze modele oferują wydajność odrobinę wyższą od protoplastów.

Nuclearus Benchmark to kolejny z testów syntetycznych i zarazem kolejny, który robi właściwy użytek z czterech rdzeni i technologii wielowątkowości. Tu ponownie procesory Core I7 wypadają bardzo dobrze a podkręcone I7 (920 i 950) w nowej rewizji odstawiają i to wyraźnie inne procesory obecne na rynku.

Kolejnymi testami syntetycznym, tym razem mocno zależnymi od wydajności podsystemu pamięci, są programy do kompresji - 7ZIP i WinRar. Testy wbudowane dodać należy - z jednej strony bowiem ich wyniki odbiegają od realnych osiągów podczas kompresji/dekompresji, z drugiej jednak testy wbudowane bazują głównie na wydajności samego procesora i podsystemu pamięci z pominięciem wpływu dysku twardego. Wyników komentować nie trzeba - procesory 950 i 975 zgodnie z oczekiwaniami okazują się jedynie minimalnie wydajniejsze od swoich poprzedników.

Cinebench R10 i czas renderowania sceny 2D w trybie "x CPU" - tu każdy z rdzeni testowanych procesorów ma się czym zająć a różnice w wydajności przekładają się na wymierny zysk. Im wyższa wydajność CPU tym krótszy czas oczekiwania na wygenerowanie sceny testowej. Tu po raz kolejny rodzina procesorów Core I7 prezentuje się z dobrej strony oferując świetną wydajność, zarówno przy ustawieniach standardowych jak i po OC. Najkorzystniej wypada jednak model I7 920 - obie prezentowane nowości, choć wydajniejsze zarówno od 920'tki jak i swoich poprzedników w postaci modeli 940 i 965 Extreme Edition, są jednocześnie nieporównywalnie droższe. Tym bardziej, że model I7 920 w rewizji D0 podkręca się również bardzo dobrze.

SuperPI i czas liczenia próbki 16M - tu pomimo tego, że wykorzystywany jest jedynie jeden rdzeń procesory Core I7 prezentują się po raz kolejny wyśmienicie. Niestety w przypadku modeli 950 i 975 Extreme Edition zysk wydajności w stosunku do modelu 920 okazuje się niewspółmierny do różnicy w cenie.

Testy 3DSMax i Catia w programie SpecViewPerf 9.0.1 to testy w których to Core I7 wypada zdecydowanie słabiej niż można by oczekiwać. Nawet OC do poziomu 4,3~4,4GHz nie zmienia wiele w tej kwestii - jest wydajnie, to trzeba przyznać - patrząc jednak na osiągi podkręconych procesorów Core 2 Quad, Core 2 Duo a nawet Pentium Dual Core odczuwa się pewien niedosyt.

TechArp x264 HD Benchmark 2.0 to test reprezentujący osiągi procesorów w bardziej przyziemnych (czy też codziennych) zastosowaniach - podczas kodowania materiału wideo HD do formatu x264. A tu sytuacja prezentuje się analogicznie jak podczas opisu pierwszych wykresów - Core I7 w teście tym prezentują się bardzo dobrze, po OC zaś wręcz wyśmienicie. W szczególności jest to widoczne w przypadku prędkości kodowania "Pass #2", gdzie pracujący z zegarem 4,4GHz procesor Core I7 950 zyskuje niemalże 50% przewagą nad podkręconym Core 2 Quad Q9550 i okazuje się niemal dwukrotnie szybszy od podkręconego Phenoma II X4 940. Osoby zajmujące się obróbką wideo z pewnością docenią tak wyraźną przewagę. Tu jednak należy zaznaczyć, że praktycznie identyczne osiągi oferuje podkręcony procesor Core I7 920 (D0) - procesor dwukrotnie tańszy od modelu I7 950.

TESTY 3D

Po testach w przeróżnych programach syntetycznych i aplikacjach przyszła pora na testy w grach. Zanim jednak do nich przejdziemy spójrzmy na wykres z testu 3DMark 2006. Wykres na którym po raz kolejny prym wydajności wiodą procesory Core I7. Najnowsze modele oznaczone numerkami 950 i 975 zgodnie z oczekiwaniami okazują się marginalnie szybsze od poprzedników i do tego dużo droższe od modelu 920 w rewizji D0, którego wydajność nie odbiega znacząco od modeli flagowych a OC prezentuje się równie dobrze.

Call Of Duty 4 i wykresy prezentujące średni FPS podczas rozgrywki w trybie wielu graczy na dwóch mapkach o zgoła odmiennej charakterystyce - Overgrown i Vacant. Różnice w wydajności CPU są tu widoczne (choć nie odczuwalne) jedynie w niższych rozdzielczościach. W przypadku najszybszych procesorów jednak i tu różnice po przekroczeniu pewnego progu osiągów się zacierają - ograniczeniem w tym wypadku jest karta graficzna i jej wydajność.

Crysis: Warhead - tu robi się zdecydowanie ciekawiej, bowiem CPU ma znaczny wpływ na odczucia płynące z rozgrywki za sprawą minimalnego FPS. I tu na czele znajdują się procesory Intela.

Unreal Tournament III i testy przeprowadzone przy wykorzystaniu programu HardwareOC Benchmark. Tu cztery rdzenie nie odgrywają znaczącej roli a osiągi, pomimo stosunkowo niskiej rozdzielczości, i tak w dużym stopniu ograniczane są przez kartę graficzną

World In Conflict i pomiar FPS przeprowadzony przy wykorzystaniu wbudowanego testu wydajności, który dobrze odzwierciedla wydajność podczas najbardziej wymagających scen. Tu olbrzymia wręcz okazuje się przewaga podkręconych procesorów Core I7 920 i 950 nad pozostałymi procesorami zamieszczonymi na wykresie. Pojedynek między nimi nie wymaga chyba jednak komentarza, zważywszy na dwukrotnie wyższą cenę procesora Core I7 950.

PODSUMOWANIE

Nowe modele procesorów Core I7 wiele do oferty Intela nie wnoszą - modele 940 i 965 XE to bowiem procesory, które tak naprawdę pozbawione były jakiejkolwiek konkurencji na rynku a ich prezentowani dziś następcy oferują jeszcze lepszą wydajność i jeszcze lepsze OC w tej samej cenie. I to osoby potencjalnie zainteresowane kupnem poprzedników z pewnością ucieszy.

Oba procesory mimo to wypadają jednak blado pod względem opłacalności w zestawieniu z najtańszym przedstawicielem flagowej linii procesorów Intela - modelem I7 920 w rewizji D0. Różnice w wydajności w stosunku do modelu I7 950 sięgają maksymalnie ~15% (co wynika z różnic w taktowaniu), różnica w cenie jest zaś dwukrotna. Wyceniony na ponad 4000PLN Core I7 975 XE w takim zestawieniu wydaje się wręcz abstrakcyjną ofertą. Ponadto "najsłabszy" Core I7 oferuje równie dobre możliwości OC i prezentuje się wówczas praktycznie identycznie jak dużo drożsi krewni. To procesor, o którym pomimo ceny można napisać, że jest atrakcyjnym wyborem - drogim ale i bardzo wydajnym. Prezentowane dziś modele I7 950 oraz 975 XE są procesorami jeszcze wydajniejszymi ale i bardzo drogimi.

Niestety w obliczu braku konkurencji w tym segmencie sytuacja ta nie powinna nikogo dziwić. Oba prezentowane procesory to solidne produkty oferujące rewelacyjną wydajność i świetne możliwości OC. Niestety są to jednocześnie procesory bardzo drogie a do tego gorące i prądożerne. Model I7 950 może jednak zainteresować wąskie grono entuzjastów OC poszukujących procesora z mnożnikiem wyższym niż ten z jakim pracuje model I7 920 - to jednak nieliczna grupa hobbystów wyposażonych w alternatywne systemy chłodzenia i zorientowanych głównie na czerpanie przyjemności z osiągnięcia każdego dodatkowego megaherca podczas podkręcania i każdej urwanej przy tej okazji setnej sekundy przy liczeniu próbki w programie SuperPI czy też dodatkowych punktów w benchmarkach typu 3DMark. Bez względu na poniesione koszta.

Dla reszty potencjalnych klientów bardzo dobrą ofertę stanowi zaś Core I7 920, nowe procesory oznaczone jako 950 i 975 XE to co prawda układy szybsze ale i niewspółmiernie droższe. Ich możliwości OC potwierdzają jednak to, że rewizja D0 prezentuje się pod tym względem wręcz wyśmienicie a to z kolei pozwala wiązać nie małe nadzieje z nadchodzącą premierą procesorów adresowanych do większego grona użytkowników domowych - procesorów Core I5.

 

            

PRODUKT

UWAGI

  Core I7 950


+ Bardzo duże możliwości OC
+ Wydajność, wydajność, wydajność!


- Temperatury pracy po OC
- Zapotrzebowanie na energię
- Cena!

  Core I7 975 Extreme Edition


+ Bardzo duże możliwości OC
+ Wydajność, wydajność, wydajność!
+ Odblokowany mnożnik


- Temperatury pracy po OC
- Zapotrzebowanie na energię
- Cena, cena, cena!

SPRZĘT DOSTARCZYLI

Core I7 950
Core I7 975 XE
Pamięci DDR3



  

Płyta Gigabyte EX58-UD4P



  

Obudowa Silverstone



  

Marcin "Weelkoo" Wilczak

 

Tagi: procesory,

Komentarze (19)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

03.06.2009 18:51

Wątków: 10 | Odpowiedzi: 6445

...

No niestety, podobnie jak z zeszla seria "EE" jeszcze w starych prockach, nowe "EE" oferuja odrobine lepsza wydajnosc okupiona jednak nierealna cena... sprzet dla "hardkorow" z duzym portfelem, wspolczynik econoVScena ponizej zera

Nic dodać, nic ująć... jestem boski! :-)

03.06.2009 20:13

Wątków: 139 | Odpowiedzi: 5875

..

Ehh.. Szkoda że takie procki jest łatwiej dostać do testów niż choćby nowe phenomy II. Bo kto kupi takie EE? Hardkurzy tylko. A na takiego phenoma II 550 to i mnie by było stać

i5 2500k + NH-D14, 8gb DDR3 Kingston 1600mhz, X-mysique 7.1 gold, Crucial m4 128gb, 5870 1gb, iiyama X2775HDS + EPSON EH-TW3200, PS3 + Xbox 360.

03.06.2009 21:07

Wątków: 415 | Odpowiedzi: 24203

czyli wniosek prosty

kupować i7 920 D0, kręcić, kręcić, kręcić, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na dziewczynki

RooMaNkind

03.06.2009 21:18

Wątków: 14 | Odpowiedzi: 3833

ja tu czekam

na test Phenoma II X2 i Athlona II, bo bardziej pod mój budżet podchodzi, a z testu na pclab wynika że są bdb, ale przydałby się bardziej profesjonalny test (np. wyniki min. FPS w CRYSIS) i na większej ilości gier, więc czekam na wasz test.

ale dobre i to zabieram się do czytania

Phenom II X4 925@3,5GHz / Asus M4A785TD-V EVO / Goodram 4GB 1333@CL7 / Gigabyte GTX 260 SOC / Seagate 7200.12 500GB / OCZ ModXStream Pro 600W

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.06.2009 21:29

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 41896

hmmm

Nowości to były wczoraj - dwurdzeniowe od AMD. A recenzji ani widu ani słyuchu.

A nie te kotlety, egzotyki i ciekawostki przyrodnicze.

Tylko lamer uzywa "format" jako rozwiazanie problemu. Chyba, ze ma żyłe wodna pod kompem.

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

03.06.2009 21:34

Wątków: 927 | Odpowiedzi: 19551

Platon

tak samo jest z nowymi prockami AMD - "ani widu ani słyuchu" o samplach do testów. Widać sample PII to jednak większa egzotyka.

Reborn.

03.06.2009 21:49

Wątków: 14 | Odpowiedzi: 3833

Weelkoo

było by super gdybyś testował procki w GTA 4
w końcu to "NajbardziejObciążającaProcesorGra" i taki test (zwłaszcza z przetestowanym min. FPS) to byłby CPU-killer

Phenom II X4 925@3,5GHz / Asus M4A785TD-V EVO / Goodram 4GB 1333@CL7 / Gigabyte GTX 260 SOC / Seagate 7200.12 500GB / OCZ ModXStream Pro 600W

03.06.2009 22:53

Wątków: 139 | Odpowiedzi: 5875

..

Wilku, Bench ma, pclab ma to czemu fraz nie ma? Moze sił przebicia brakuje albo co? Nie wiem czy zielony nie mysłał o takiej formie testów, by kupować sprzęt od jakiegoś dużego sklepu, któremu zależało by na reklamie dając w zamian rabat przy zakupach, a dany sprzęt po testach sprzedawano by po niższej cenie od rynkowej o kilkadziesiąt- set złotych w zależności od danego modelu. Wiadomo że sprzedać procka za 2.5tys to byłby problem, ale takiego Phenom II Dual-Core 550 kupić za te 420zł, a potem sprzedać po 350zł to nie byłaby jakaś wielka strata, a art by powstał.

i5 2500k + NH-D14, 8gb DDR3 Kingston 1600mhz, X-mysique 7.1 gold, Crucial m4 128gb, 5870 1gb, iiyama X2775HDS + EPSON EH-TW3200, PS3 + Xbox 360.

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

04.06.2009 00:11

Wątków: 927 | Odpowiedzi: 19551

kostuch55

1. nie bench ma tylko Komputronik ma
2. PCL dostał, fakt. Ale jak widać to chyba jedyna krajowa redakcja, która dostała od "AMD"...
3. zakupy są o tyle "skomplikowane" że przed premierą w większości przypadków o zakupie możesz zapomnieć - w większości wypadków sprzętu po prostu nie ma.

Reborn.

04.06.2009 00:35

Wątków: 415 | Odpowiedzi: 24203

hmmmm

action sprzedawał phenomy II 550 już pod koniec zeszłego tygodnia (znaczy na stanach się pojawiły)

RooMaNkind

04.06.2009 07:57

Wątków: 3 | Odpowiedzi: 67

kostuch55

Zgadzam się z Tobą, że trzeba by było się zakręcić wokół sampli, żeby je w końcu dostać do testów. Jednak zakupy były by bez sensu wg. mnie bo wcale nie jest tak łatwo dojść do ładu i z dystrybucją i z bezpośrednim sprzedawcą, a marże na sprzęcie z segmentu consumer są dziś tak marne, że nie można by było liczyć praktycznie na żadne sensowne rabaty. No i późniejsze "bujanie się" z pozbywaniem się sampli, które przecież na rynek miały by wychodzić jako używki... A nie każdy użytkownik nawet świadomy tego że decyduje się na używany sprzęt, jest później przy jakiejś usterce "wyrozumiały"

@RooMaN:
Co ty, ja widziałem tylko wpisane produkty, ale ze stanami "0 szt." (w dostawie)

Brat Mayora :]

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

04.06.2009 09:30

Wątków: 374 | Odpowiedzi: 11986

Panowie, ale

to nie jest wina Wilka, że AMD jest takie oszczędne w kwestii udostępniania redakcjom sampli (wyraźnie kontrastuje to niestety z konkurencją). Poza tym, zakupy sprzętu w celu przetestowania to kompletne postawienie wszystkiego na głowie. Owszem - jak redaktor kupi sobie do własnego użytku coś, co mu akurat jest potrzebne to nie ma problemu, ale jako typowy sposób zdobywania sprzętu do testów? Bez sensu. Dodatkowo to co trafia na rynek często ma swoją "prasową" (sample) premierę znacznie wcześniej. Można sobie śledzić hurtownie z zerem i... no właśnie.

ojoj

04.06.2009 13:52

Wątków: 5 | Odpowiedzi: 30

hmm

zdziwiło mnie lekko :
platforma testowa : Win XP SP2
czemu XP? czemu SP2??

SP3 wprowadziło poprawki w obsłudze multithreadingu na poziomie systemu (są to jakieś zyski na poziomie 1-2%)

no i czemu nie 64 bitowe systemy?

XP niestety to już przeżytek

04.06.2009 18:57

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 789

heh

To juz rownie dobrze mogli zrobic testy na W7 x64 RC
chodzi toto lepiej niz Vista x64 SP1 a i wynik i w Cinebenczu sa o 8-9% lepsze.


swoja droga proce z cenami zaporowymi , niema jak dobry
i7 920 D0 , ludzie na PPC maja selekty co na powietrzu ciagna 4.2
Prime Stable , 4.6GHz na wodzie .

Core i7 930 2x4GB Ram Radek 7870 OC 1180MHz BF3 is the Best

04.06.2009 19:31

Wątków: 14 | Odpowiedzi: 3833

hINDUss

pewnie wynika to z tego że platforma testowa była ustalona już dawno i nie jest zmieniana aby móc porównać do siebie większą ilość sprzętu.
Poza tym co masz do XP SP2 ?
a ten cały SP3 to podobno jakiś niewypał

a co do dostępności zaraz po premierze to bywa nie najlepiej, ale tym razem o dziwo jest bdb (choćby na komputroniku "duża ilość" Phenoma II X2 i Athlona II X2)

i jeszcze raz mówię że test procesorów w GTA 4 to byłoby bardzo dobre rozwiązanie, ktoś też tak uważa ?

Phenom II X4 925@3,5GHz / Asus M4A785TD-V EVO / Goodram 4GB 1333@CL7 / Gigabyte GTX 260 SOC / Seagate 7200.12 500GB / OCZ ModXStream Pro 600W

04.06.2009 20:38

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 789

heh

Bo GTA4 to chyba jedyna obecnie sensowna gra ktora potrafi przyspieszyc na i7 , po przesiadce z C2D3,8GHz 35fps
na 4GHz i7 mam jakies 45fps ,roznice widac wyraznie nawet bez Frapsa

Core i7 930 2x4GB Ram Radek 7870 OC 1180MHz BF3 is the Best

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

04.06.2009 21:20

Wątków: 927 | Odpowiedzi: 19551

MPA2k

nie przyśpiesza tak wyraźnie ze względu na I7 a ze względu na to, że się przesiadłeś na czterordzeniowca

Reborn.

05.06.2009 18:28

Wątków: 14 | Odpowiedzi: 3833

w ogóle to GTA 4

to chyba jedyna gra do której lepiej wziąć Phenoma II X4 8xx niż Core 2 Duo E8x00

jak komuś też zależy na wydajności w kompresji A/V, 3d studio i inne to lepiej wziąć Phenoma X4, ale zanim w grach kupienie 4-rdzeniowca będzie się bardziej opłacać to "jeszcze dużo wody w Wiśle upłynie" (poza wyjątkami w śladowych ilościach)


a tak mi się chciało cuś palnąć

Phenom II X4 925@3,5GHz / Asus M4A785TD-V EVO / Goodram 4GB 1333@CL7 / Gigabyte GTX 260 SOC / Seagate 7200.12 500GB / OCZ ModXStream Pro 600W

26.06.2009 00:53

Wątków: 83 | Odpowiedzi: 9870

widzieliście dziś newsa?

teraz większość będzie miała corei3
a niedawno zmieniałem logo w samurize na nowe i zaś będe kombinował cholerka jak to pomieścić


Plik graficzny pochodzi z HDD (zmniejszony z 882x526) usera (Zobacz oryginał)

E8500@4,0GHz&Ninja/GA P35-DS3R/4GBKingmax/Barracuda12raid0/GTX275/32" Philips Ambilight 7665H / Corsair VX450W/Microlab Solo7C/ProdigyHD2/NexusClodius Case

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.