ZAMKNIĘCIE SERWISU

Cyfrowy Polsat S.A. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Łubinowa 4a, 03-878 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000010078, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, o kapitale zakładowym 25 581 840,64 zł w całości wpłaconym, NIP 7961810732, niniejszym informuje, że kończy działalności w zakresie działalności Serwisu FrazPC.pl. Zamknięcie Serwisu nastąpi w dniu 31 grudnia 2018 roku. Do dnia 31 grudnia 2018 roku serwis będzie działał na dotychczasowych zasadach. Zachęcamy aby w tym okresie pobrać z Serwisu potrzebne użytkownikom materiały, gdyż po dniu 31 grudnia 2018 roku żadne materiały nie będą dostępne.

Realistyczne futro i włosy dzięki AI

Krzysiek Dzieliński, 2018-03-13 08:49 |

Włosy i sierść zwierząt zawsze był problemem dla animatorów - każdy z pojedynczych włosów odbija bowiem światło na swój sposób. Naukowcy z oddziałów Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego i Berkeley zaprzęgli do tego celu AI i efekt jest rewelacyjny.

Naukowcy rozgryźli, że problem z animacją realistycznej sierści i włosów tkwi w realistycznym odwzorowaniu rdzenia włosa (medulla), który jest przejrzysty i przez to rozprasza oraz odbija światło w ciekawy sposób.

Do animacji rozproszenia podpowierzchniowego wykorzystano sieć neuronową, która pozwala nie tylko na osiągnięcie wyników lepszych, bardziej zbliżonych do naturalnego oryginału, ale jednocześnie skraca czas renderowania aż 10-krotnie.

Dzięki temu powinniśmy otrzymać w grach czy filmach dużo bardziej realistycznej sierści i włosów i to już niedługo, technologia ta jest bowiem gotowa do użycia.

Źródło: UC San Diego, Zdj.: screenshot YouTube/JacobsSchoolNews

Tagi: wideo, Technologia, 3D, oprogramowanie, AI, animacja, włosy, subsurface scattering, sieć neuronowa, sierść, rozproszenie podpowierzchniowe,

Komentarze (7)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

13.03.2018 09:03

Wątków: 30 | Odpowiedzi: 9380

...

Nowy redaktor na FrazPC? Ikona: :D

Ryzen 1700, Le Grand Macho, ASRock X370 Taichi, Trident Z 2x16GB/3200MHz/CL14, Samsung 960 Pro 512 GB M.2, Corsair RM 750i, Palit GTX 1080 Super JetStream 8GB, LG 32GK850G-B

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

13.03.2018 10:15

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 43765

4mat

Pewnie student zbiera do portfolio Ikona: ;)

Tylko lamer uzywa "format" jako rozwiazanie problemu. Chyba, ze ma żyłe wodna pod kompem.

13.03.2018 10:30

Wątków: 11860 | Odpowiedzi: 318

up

Krzysiek to nasz wieloletni redakcyjny kolega portalu GeekWeek i jest to news w ramach wymiany treści Ikona: :)

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

13.03.2018 10:41

Wątków: 347 | Odpowiedzi: 26980

dobra, to teraz ja
będzie pierwszy wpis na temat Ikona: ;)

za cholerę nie widzę jakiegoś cuda w tej technice Ikona: ;)

*[i5-6500, 16GB/DDR4, 1060@6GB, ASUS ProGaming Z170, M500@240GB, F1@640GB, F3@1TB, 7K6000@5TB - surround: 4020x1024@FullRonson] *

13.03.2018 10:51

Wątków: 365 | Odpowiedzi: 13627

Futro to się

goli a nie cieniuje.

Koniec posta.

13.03.2018 11:00

Wątków: 222 | Odpowiedzi: 13295

szkoda, że modele statyczne i nie widać jak się futro zachowuje w ruchu.

57cm, 3200g i całe życie do przemeblowania :)

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

14.03.2018 13:20

Wątków: 75 | Odpowiedzi: 1961

SUPER!

W końcu będziemy mieć bardziej realistyczne chomiki w grach!
Wiedzmin 4 bardzo na tym zyska! Ikona: ;)

A na poważnie jeśli wydajność jest 10 krotnie lepsza to faktycznie może coś z tego być, nawet jak różnicy w efekcie końcowym za bardzo nie widać.

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.