PS4: Sony udostępnia betę aktualizacji 5.50 z trybem supersamplingu

Daniel Górecki, 2018-02-07 12:56 | Źródło |

Sony udostępniło już beta wersję aktualizacji systemu PlayStation 4 oznaczoną numerem 5.50, która znana jest także pod nazwą kodową KEIJI. Ta przynosi kilka ciekawych nowości, które powinny zainteresować właścicieli konsoli japońskiego koncernu.

Zacznijmy od funkcji Zarządzania czasem Gry (Play Time Management), która skierowana jest do rodziców, którzy chcą ustawić jak długo ich dzieci mogą bawić się na konsoli. Co ważne, gracz, któremu kończy się czas, otrzyma stosowny komunikat w czasie gry, ale jeszcze przed upłynięciem limitu, by mógł zapisać rozgrywkę, natomiast rodzice będą mogli kontrolować czas gry pociechy z poziomu PC lub smartfona.

W końcu otrzymamy także opcję importowania własnych tapet z nośników USB, a nie zabraknie tu opcji zoomowania, kadrowania czy podglądu. Usprawniono także interfejs naszej biblioteki gier i będziemy mogli teraz lepiej segregować posiadane tytuły, zakupione przez nas (z naszego konta), zainstalowane na konsoli czy otrzymane w ramach abonamentu PS Plus. Pojawi się tu także osobna zakładka PS Plus z wszystkim grami z tej usługi z opcją dodawania nowych, a dodano też funkcję ukrywania aplikacji.

Usprawnień doczekało się również Szybkie Menu, gdzie wyświetlane będą informacje o graczach online, a łatwiej będzie też wysłać wiadomość czy zaproszenie. Poprawiono zarządzanie muzyką  i kwadrat posłuży do regulacji głośności w Spotify, a trójkąt to Pauza/Play w aplikacji odtwarzacza muzycznego ( w tym z USB). PlayStation Now doczekało się zaś wsparcia muzyki w tle.

 W końcu na stałe usuniemy stare powiadomienia z PS4, a najciekawszą nowością zdaje się wsparcie dla trybu Supersampling. Dzięki niemu posiadacze PS4 Pro w przypadku korzystania z telewizorów o niższej rozdzielczości (1080p lub niższej) mogą oczekiwać lepszej jakości, ponieważ konsola będzie renderować rozgrywkę w wyższej rozdzielczości, a następnie obraz będzie zmniejszany do rozdzielczości ekranu.

Więcej szczegółów znajdziecie w źródle tego newsa, a na oficjalny debiut firmware'u 5.50 przyjdzie nam zapewne poczekać jeszcze kilka tygodni.

26240160798_86afdfc3f7_o

Tagi: Sony, PS4, aktualizacja, PlayStation 4, update, firmware, supersampling, KEIJI, 5.50,

Komentarze (12)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

07.02.2018 14:06

Wątków: 123 | Odpowiedzi: 10478

XO:X
+ ma to od premiery
+ renderuje 4k

PS4 Pro
- nadal beta
- renderuje 1440p

Prawda jest taka, że wypluły go gwiazdy.

07.02.2018 17:36

Wątków: 164 | Odpowiedzi: 25307

...

Lomo, zarządzanie czasem gry dziecka to na X1 jest co najmniej od 2 lat, odkąd mam konsolę Ikona: ;)

ASRock Z97 PRO4, i5-4690K, RipjawsX 2x4GB 2133MHz, MSI GTX970 4G, SB Z, HDWD130EZSTA, Crucial MX100 512GB, Cooler Master G650M, DVR-215D, HP LA2306x; Galaxy Tab S; XBox One X

07.02.2018 20:31

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 3083

hmm

czy nadal w ps+ jak sie ma abo to trzeba "kupowac" darmowe gry sztuka po sztuce czy automatycznie dodaje do konta?

jak.snam zycie to nadal trzeba dodawac do koszyka...

08.02.2018 06:19

Wątków: 172 | Odpowiedzi: 29015

Hmm

Nie łapię. Konsola wykonuje obliczenia dla rozdzielczości powyżej FHD, a na końcu i tak skaluje w dół? To czemu to służy poza obniżeniem wydajności?

08.02.2018 08:37

Wątków: 50 | Odpowiedzi: 408

bartek_mi

tak, gry z PS+ nie dodają sie automatycznie do konta, trzeba je "kupić".

08.02.2018 08:41

Wątków: 182 | Odpowiedzi: 10327

Vasago

przecież tak działa FSAA na PC od jakichś 10 lat Ikona: :) Renderowanie w wyższej rozdzielczości pozwala zmniejszyć widoczność wszelkich ząbków i ostrych krawędzi, bo po skalowaniu w dół znacznie się wygładzają.

Podpis or it didn't happen.

08.02.2018 09:25

Wątków: 172 | Odpowiedzi: 29015

TLEN

A to nie jest realizowane tylko dla krawędzi?

08.02.2018 10:04

Wątków: 72 | Odpowiedzi: 7141

TLEN

prawie 20 Ikona: ;)

Vasago - zależnie od trybu, teraz metod na antyaliasing jest bardzo dużo. SSAA renderuje w wyższej rozdziałce i skaluje w dół.

4790K, 32GB DDR3, GTX1080

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

08.02.2018 10:07

Wątków: 298 | Odpowiedzi: 49561

dobry update

a kiedy cicha PS4 Pro Slim? Ikona: ;)

i7-8700K@4900 / Z370-F / 16GB 3200 CL14 / GTX 1080Ti@2012/11500 / 670GB SSD / RM750

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

08.02.2018 16:19

Wątków: 123 | Odpowiedzi: 10478

Vasago

wpisz w Google Nvidia DSR albo AMD VSR

obraz renderowany w 4k i downscalowany do 1080p wygląda dużo lepiej niż 1080p nawet z 16xMSAA.

dobrze ustawiony supersampling w przeciwieństwie do AA nie powoduje utraty szczegółów. dobrze, czyli w 4x większej rozdzielczości (4k -> 1080p). 1440p -> 1080p to porażka. obraz trzeba dodatkowo filtrować i może wyglądać gorzej niż zwykłe 1080p

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny (zmniejszony z 1020x600) pochodzi stąd



Prawda jest taka, że wypluły go gwiazdy.

08.02.2018 18:35

Wątków: 172 | Odpowiedzi: 29015

Hmn

To mnie doedukowaliście Ikona: pub

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

08.02.2018 19:42

Wątków: 123 | Odpowiedzi: 10478

Vasago

IMHO supersampling który można włączyć w sterownikach to niewykorzystana rewolucja.

DSRx4 w MOBA (LoL, HotS, Dota2) albo WoW czy w innych mniej wymagające tytułach daje wymierne efekty. Diablo 3 znacznie zyskuje na oprawie.

Wiedźmin 2 nie tylko wygląda, ale i działa lepiej z DSR niż z ubersampling - https://www.reddit.com/r/witcher/comments/2kiekt/psa_use_nvidia_dsr_instead_of_ubersampling/

Prawda jest taka, że wypluły go gwiazdy.

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.