Koniec ery CD? Płyty znikają z amerykańskich sklepów

Daniel Górecki, 2018-02-07 10:45 | Źródło |

Wygląda na to, że następuje właśnie koniec pewnej ery i wkrótce nie kupimy już płyt CD. Zdaniem Billboard, BestBuy, czyli największy detaliczny sprzedawca elektroniki użytkowej w USA, nie będzie sprzedawał tego typu nośników od 1 lipca tego roku, co spowodowane ma być nieustającym spadkiem sprzedaży płyt i stale rosnącymi przychodami z cyfrowej dystrybucji muzyki, które wyprzedziły CD już w 2014 roku.

Inny duży amerykański sklep, Target, postanowił z kolei, że będzie sprzedawać muzyczne CD tylko na zamówienie, zrzucając tym samym ryzyko związane z ich magazynowaniem na wytwórnie. Oznacza to, że Target będzie płacić wytwórniom za płyty CD jedynie, kiedy klienci zapłacą za takowe, zamiast zamawiać całe partie i narażać się na koszty związane z niesprzedanymi egzemplarzami.  

Best Buy rezygnuje całkowicie ze sprzedaży płyt CD, ale wciąż posiadać będzie w swojej ofercie płyty winylowe, przynajmniej przez najbliższe dwa lata, ponieważ zobowiązuje go do tego umowa z dostawcami. Źródła portalu Billboard wskazują, że sprzedaż płyt CD generowała dla sklepu jedynie 40 mln USD rocznie.

Osobiście wciąż regularnie kupuję płyty z muzyką, ale zdaję sobie sprawę z tego, że jestem już w mniejszości, szczególnie że regularnie korzystam także z serwisów streamujących, które są po prostu praktyczniejsze. Mimo wszystko mam nadzieję, że płyty nie znikną całkowicie z rynku i podobnie jak można było odnotować odrodzenie winyli, a ostatnio nawet kaset, tak będzie też z CD. A Wy co sądzicie na ten temat? 

cd-673227_960_720

Tagi: sprzedaż, muzyka, płyty, CD, zaprzestanie sprzedaży, Target, BestBuy, płyty CD, wycofywanie,

Komentarze (22)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

07.02.2018 10:54

Wątków: 26 | Odpowiedzi: 2495

..

Kupuję CD i Vinyle. Na kompie masa MP3 i coraz większa biblioteka FLAC.

2600k@4.5GHz/AsRock p67 fatal1ty pro/16GB 2133mhz cl10/RX580 8GB nitro+/MX300 1TB/ Samsung 830 120GB/WD RED 2TB /XonarDX/Samsung XL2370/BeQuiet powerzone850W/NZXT Phantom820/Cougar 700K/G500

07.02.2018 11:04

Wątków: 872 | Odpowiedzi: 18267

...

a ja sprzedaję CD/DVD. Oczywiście nie schodzą jak kiedyś, ale schodzą

2600K wystarcza do wszystkiego

07.02.2018 11:41

Wątków: 174 | Odpowiedzi: 29495

Hmm

Za rok pojawi się seria artykułów w stylu - Firma X wskrzesza CD. Świat oszalał na ich punkcie! Robert Lewandowski kupił 3 opakowania!

07.02.2018 12:30

Wątków: 5 | Odpowiedzi: 79

Nawet jeśli zostali by tylko jacyś retro maniacy z odwarzaczami CD/DVD, to pewnie jest to wystarczający rynek by komuś się opłacało te płyty produkować i sprzedawać. Dorasta pokolenie, które kasety magnetofonowej nie miało w rękach, a w sieci można bez problemu kupić nowe kasety.

07.02.2018 12:37

Wątków: 872 | Odpowiedzi: 18267

...

jakby co to dyskietki 3,5 cala nówki też można kupić bez większego problemu.

2600K wystarcza do wszystkiego

07.02.2018 12:53

Wątków: 686 | Odpowiedzi: 18180

cacodemon

dyskietki używają na maszyn sterowanych cyfrowo (starej generacji) i kupował też u mnie jakiś weselny grajek do swojego keyborada ale nie obsługiwał 1,44 i musiał dziury wiercić, nie pamiętam dokładnie dawno go nie było

edycja podpisu

07.02.2018 12:59

Wątków: 872 | Odpowiedzi: 18267

...

dokładnie, głównie do keyboardów kupuja, ale trafia się czasem fan retro komputerowego sprzętu.

2600K wystarcza do wszystkiego

07.02.2018 13:22

Wątków: 686 | Odpowiedzi: 18180

Inny duży amerykański sklep, Target, postanowił z kolei, że będzie sprzedawać muzyczne CD tylko na zamówienie

tzn klient będzie czekał aż mu sprowadzą? A wytwórnia będzie wysyłać 1 szt? Skończy się to tak że klienci ich oleją a wytwórnia stworzy własny sklep bo skoro ma wysłać po 1 szt to po co rezygnować z części marży.

edycja podpisu

07.02.2018 13:30

Wątków: 1 | Odpowiedzi: 886

Dokładnie, zostaną tylko giganci on-line typu Amazon.

i7-6700@4,7(air) & 16GB Gskill 3100@15-15-15-35 & 970GTX MSI & 950Pro 256GB. Nie lubię nadgryzionych=używanych jabłek.

07.02.2018 14:09

Wątków: 73 | Odpowiedzi: 7279

Dopóki

będą dostępne to będę kupował muzykę na fizycznych nośnikach jak cd / winyl. Ogromną zaletą ich jest brak jakiegokolwiek DRM więc żadne korpo nagle nie "unieważni" mi kolekcji muzyki. Do słuchania oczywiście ripuję CD do flaków (winyli nie bo połowa zabawy to obsługa gramofonu Ikona: ;) ) bo jednak wygoda no i nie niszczą się płyty.

4790K, 32GB DDR3, GTX1080

07.02.2018 19:21

Wątków: 384 | Odpowiedzi: 15258

---

caco - dyskietek już nikt nie produkuje Ikona: :) Bodaj Sony jako ostatni producent zakończyło w 2010:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/8643844.stm

Co do CD/DVD - na pewno nie znikną z rynku, tak jak winyle. Ja muzykę wolę kupować w formie fizycznej z kilku powodów:
- co kupiłem to moje; nie lubię DRMów czy serwisów streamingowych gdzie jednego dnia coś jest, a drugiego nie ma bo wygasły prawa (jak w Netflix: https://www.wired.com/2016/04/leaving-netflix-april-2016/ )
- tego czego słucham zazwyczaj żadne iTunesy czy inne Spotify nie mają w ofercie).

Niech moc będzie z wami: i7-2600k,16GB RAM,ASUS P8Z77-V LX, Gigabyte GTX 1070, Plextor M5P 128GB, WD Red 1TB,QNAP TS-439 Pro, BD LG, BD-RE LG,Acer Iconia W501P,X1, X360Premium

07.02.2018 20:36

Wątków: 872 | Odpowiedzi: 18267

...

może, ale zapasy jeszcze są. Ostatnio sam sobie kupiłem do starych pecetów:
https://www.komputronik.pl/product/231848/dyskietki-mediarange-3-5-mf-2hd-1-44mb-10szt-.html

2600K wystarcza do wszystkiego

07.02.2018 21:25

Wątków: 261 | Odpowiedzi: 20711

Jeszcze większe pitolenie niż o końcu kaset magnetofonowych.

silentium universi

08.02.2018 00:18

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 2333

jakiś format bezstratny

24bity 96KHz i każdy będzie zadowolony.
Wiem Wiem można takowego FLAC'a znaleźć ale jest ich za mało

i7 7700K @ 5GHz 16GB DDR4 3200 , 2x EVGA 1080Ti SC2 Hybrid SLI & BenQ BL3200 | TV SAMSUNG UE65HU8500

08.02.2018 09:11

Wątków: 872 | Odpowiedzi: 18267

interesujące

że podmiot liryczny sformułował tytuł tego newsa w formie zapytania. Dlaczego tak zrobił ? Co nim kierowało ? Czy pytanie kieruje do nas ? Czy może pyta Opatrzność ? Podmiocie liryczny ! Sabo ! Nie idź tą drogąąąąąąą !

2600K wystarcza do wszystkiego

08.02.2018 10:31

Wątków: 385 | Odpowiedzi: 7929

Łoj tam dyskietki do PC

Jest tego jeszcze pełno. Gorzej jak chcesz kupić coś starszego - np. 5 1/4" DD do Commodore (inny nośnik, dyskietki HD nie działają) czy takie egzotyki jak 3" do Spectrum.
Nic to jednak, u Hamburgerów systemy broni atomowej dalej sterowane są ośmiobitowymi serwerami IBM korzystającymi z ośmiocalowych dyskietek i już lata temu mieli spore problemy z ich dostępnością i skupowali co się dało z rynku wtórnego.

Xiaomi Notebook Pro, bo na więcej nie mam miejsca :(

08.02.2018 11:11

Wątków: 30 | Odpowiedzi: 3555

Fishman

Za to procesory mają bez backdoorów.

i3-4330 / Z87-G41 PC Mate / R9 270X / 8GB RAM ... ble ble ble | 42.pl/u/wa9

08.02.2018 14:32

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 34

Fishman. To są te co mają ~360KB? Jak dobrze pogrzebię w szafach to znajdzie się kilka pudełek tego.

Używałem takich dyskietek z Amstradem Intel 8088. To był komputer z dwoma stacjami dyskietek

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi stąd

09.02.2018 07:40

Wątków: 385 | Odpowiedzi: 7929

michallo

Tak, DD miały na PC ~360KB. Oraz wzmacniające kółko z tworzywa w wewnętrznym otworze, choć to akurat zdarzało się i w dyskietkach HD, choć rzadko.

Xiaomi Notebook Pro, bo na więcej nie mam miejsca :(

09.02.2018 09:38

Wątków: 160 | Odpowiedzi: 5917

Vasago

Zamknął temat. Tak jak z vinylami. Jak wchodziła muzyka w formie cyfrowej to świat szalał. Teraz wszyscy szaleją za vinylami. Ludzie wogóle to są szaleni.

i7-2600k@4,5GHz @TR SA|P8P67 Deluxe (B2)|16GB DDR3@2133MHz@CL9|Jet Stream 1070|Crucial MX100 256 GB+2TB HDD|Corsair 750D + Dark Power Pro 750W + Samsung C34F791 :D

09.02.2018 10:00

Wątków: 1 | Odpowiedzi: 11053

winyle

maja urok, zalety CD do flaca zadne...

09.02.2018 12:37

Wątków: 50 | Odpowiedzi: 3104

imo

Winyl to analog i analogowy mastering, no i urok.
CD też jakieś tam zalety ma (fizyczny nośnik, okładka) ale dla mnie nie ma szans na to żeby się utrzymało. Tak samo piszecie o kasetach, ja tam nie widzę tego ruchu i nie sądzę żeby kiedykolwiek nabrał rozpędu poza jakąś ultra niszą.

Fugazi Rules

09.02.2018 18:17

Wątków: 261 | Odpowiedzi: 20711

"Winyl to analog i analogowy mastering"
Niech ktoś mi takie współczesne winyle pokaże.

silentium universi

09.02.2018 19:57

Wątków: 73 | Odpowiedzi: 7279

Nie koniecznie

"analogowy mastering" ale ogólnie mastery na winyle nie są tak jebane kompresorem jak większość współczesnych CD.

A co do kaset - nie będzie aż takiego powrotu jak z winylami bo kaseta kompaktowa to po prostu słaby technicznie format (miała być głównie tania i przenośnia, co innego R2R ale to nie ten poziom kosztów) ale np. na Bandcamp jest sporo zespołów które wypuszczają niewielkie serie swoich albumów na kasetach.

Ja kupuje winyle głównie dlatego że lubię te duże wersje okładek, niektóre albumy są naprawdę pięknie wydane aż przyjemnie popatrzeć (ostatnio na przykład winylowa wersja box-setu soundtracków do NieR / NieR Automata rozwaliła mnie jakością wydania).

4790K, 32GB DDR3, GTX1080

09.02.2018 20:15

Wątków: 50 | Odpowiedzi: 3104

..

z tym analogowym masteringiem to może złe słowo, chodziło o mastering "pod analog".

Ogólnie o to:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Loudness_war

Fugazi Rules

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.