Xbox One X jednak bez wsparcia dla VR?

Daniel Górecki, 2017-10-06 13:08 | Źródło |

Chociaż wsparcie dla technologii wirtualnej rzeczywistości było jednym z flagowych haseł podczas zapowiedzi Xboxa One X, to wygląda na to, że Microsoft może chcieć się z niego wycofać. A przynajmniej tak sugerują ostatnie doniesienia medialne i zabiegi giganta z Redmond, który próbuje "zatuszować" wszystkie dowody w sprawie.

Co prawda cisza, jaka zapadła w temacie od czasu ubiegłorocznej zapowiedzi, nie wróżyła nic dobrego, ale spodziewaliśmy się raczej jakichś opóźnień, a nie całkowitej rezygnacji z tej funkcji, bo przecież Scorpio miało być "zaprojektowane z myślą o wirtualnej rzeczywistości". Tymczasem koncern zaczął usuwać wszelkie odniesienia do VR ze swoich stron internetowych i materiałów promocyjnych nowej konsoli.

Mówiąc krótko, sprawa nie wygląda najlepiej, co potwierdziły jeszcze ostatnie słowa Alexa Kipmana, odpowiedzialnego za HoloLen. Ten podczas konferencji na temat platformy Windows Mixed Reality (WMR) w San Francisco stwierdził bowiem, że obecne rozwiązania mieszanej i wirtualnej rzeczywistości są niewystarczające, bo za sprawą kabli powodują bałagan w salonie, który ma być przecież uporządkowany. W wypadku konsol potrzeba zaś „wolnej przestrzeni”.

Tym samym nie mają obecnie nic do ogłoszenia w temacie VR na Xbox One X i skupiają się na PC, bo tam "kable oraz moc obliczeniowa CPU i GPU są już na właściwym miejscu". Takie stwierdzenie może sugerowac, że Xbox One X nie jest przystosowany do obsługi platformy Windows Mixed Reality. Jeśli połączymy to z niedawną wypowiedzią Phila Spencera, który stwierdził, iż jego zdaniem prawdziwe bezprzewodowe rozwiązania VR i AR są kwestią kilku lat, to Xbox One X może wcale nie doczekać się wparcia dla tej technologii.

3100_1

Tagi: Microsoft, konsola, VR, wirtualna rzeczywistość, wsparcie, AR, Xbox One X,

Komentarze (1)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

07.10.2017 10:55

Wątków: 91 | Odpowiedzi: 962

I dobrze

Bo na ps4 wygląda to tragicznie. Pixeloza straszna. Może w następnej generacji jak sprzęt pociągnie 4k w 90fps.

"I told you - you are dead this is the afterlife and I am God."

07.10.2017 21:15

Wątków: 257 | Odpowiedzi: 12881

eee tam

na ps4 pro wyglada calkiem znosnie, bo supersampling mocno daje rade i w sumie jedyne czego mi teraz brakuje to troche jednak lepszego trackingu kontrolerow, a obraz jest juz wystarczajacy do swietnej zabawy i zanuzenia sie w wirtualnym swiecie

a co do tematu newsa to dla mnie wielka porazka MS... Jeszcze kilka miesiecy temu bylem pewien, ze MS wykorzysta okazje, zwlaszcza ze maja juz deala z oculusem i to wlasnie ich gogle zrobia kompatybilne z nowym klockiem. Zwlaszcza jakby chodzilo o jakas nowa rewizje, ktora moze jeszcze zapowiedza pod koniec tego roku. Bylby to win-win dla obu stron. Oculus by wtedy zyskal kolejny, gigantyczny rynek zbytu, natomiast posiadacze Xboxa mogliby miec jeszcze lepsze doznania z VR niz w gogla Sony, ktore sa obecnie najlepiej sprzedajacymi sie goglami dla rynku AAA (wiec pomijajac mobilkowe geary, daydreamy czy inne cardboardy). Ba, nawet jakby nie poszli w deal z Oculusem, to przeciez i tak mogliby rownie dobrze wspierac te pozapowiadane gogle win10 ready. Bylby to wtedy i tak wciaz swietny powod by zaopatrzec sie w w XO:X, zamiast pierdolic sie ze skladanien vr-ready peceta. A tak mocno dali dupy w tym temacie...

PS4 Pro | PS VR | X360 | Nexus 4 | LG G Pad 8.3 | Intel i5-6500, Kingston 16 GB RAM DDR4 2133MHz CL14, EVGA GeForce GTX 960 4 GB, ASRock H110M-DGS | SSD + HDD | i inne bzdury | kto to czyta...

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.