Kondycja Polskiej Branży Gier 17, czyli podsumowanie lokalnego rynku gier

Daniel Górecki, 2017-09-12 16:07 | Źródło |

Jeśli branża gier interesuje Was w nieco większym zakresie niż tylko kolejne premiery, to mamy dla Was bardzo ciekawy materiał, a mianowicie raport opublikowany przez Krakowski Park TechnologicznyK. Kondycja Polskiej Branży Gier, bo o nim właśnie mowa, to bardzo obszerne opracowanie, w którym znajdziemy wiele ciekawych informacji na temat polskiej branży gier i samych graczy.

Jak twierdzi jeden z pomysłodawców projektu, czyli Michał Bobrowski z zarządu GRY-Online S.A.: - Dokument kompleksowo przedstawia wartość poszczególnych elementów polskiego rynku gier zestawiając ją z globalnymi danymi. W tym roku wnikliwą analizę poszczególnych segmentów dodatkowo uzupełniliśmy o informacje na temat najbardziej wyrazistych trendów ubiegłego roku – rozwoju i perspektyw technologii VR/AR oraz sportów elektronicznych. Zebrane informacje komentuje 40 specjalistów z branży.

Te ponad 100 stron jest najbardziej kompletnym opracowaniem, jakiego doczekała się polska branża gier, dzięki czemu możemy poznać jej prawdziwą kondycję oraz przekonać się, jak wygląda profil polskiego gracza, bo stereotypy na ten temat krążą w sieci od lat. I tak, dowiadujemy się na przykład, że w naszym kraju gra tyle samo kobiet (50%), co mężczyzn (50%), a statystyczny gracz/graczka mieszka na wsi (37%), ma 25-34 lata (32%), posiada średnie wykształcenie (45%), stałe zatrudnienie (45%), ma przeciętną sytuację finansową (38%) i preferuje … urządzenia mobilne.

816313218

To właśnie z nich korzysta aż 54% graczy, drugie miejsce należy oczywiście do komputerów, które notują nieco słabszy wynik 45%, a na podium łapią się też gry społecznościowe i przeglądarkowe. Niestety na pudle nie ma konsol, które zanotowały stosunkowo słaby wynik wynoszący 19% - prawdopodobnie dlatego, że unikają ich kobiety i aż 81% ich użytkowników to mężczyźni. Co więcej, najczęściej gramy w domu (90%), nowe tytuły nabywamy w sklepie bądź poprzez portale aukcyjne (53%), a jeśli już decydujemy się na zakup cyfrowy, to najchętniej sięgamy po Steama (49%).

kondycja_polskiej_branzy_gier_17

Chcecie dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do lektury całości, bo naprawdę warto – TUTAJ.

k581

k582

972622321

Tagi: PC, gry, PS4, Xbox One, polska, urządzenia mobilne, raport, gry komputerowe, branża gier wideo, rakowski Park Technologiczny, Krakowski Park Technologiczny, Kondycja Polskiej Branży Gier,

Komentarze (0)

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.