Fałszywe Ryzeny sprzedawane na Amazonie

Daniel Górecki, 2017-07-17 09:23 | Źródło |

Wygląda na to, że oszuści postanowili wykorzystać popularność nowych procesorów AMD i w związku z tym na Amazonie pojawiły się podróbki Ryzenów - w krótkim odstępie czasu odnotowano bowiem dwa przypadki, w których klienci zamiast układu Czerwonych dostali fałszywkę. Sklep co prawda zareagował bardzo poprawnie, oferując w obu sytuacjach pełny zwrot pieniędzy i karty podarunkowe, ale lepiej mieć się na baczności, ponieważ w skrajnych sytuacjach może się to skończyć uszkodzeniem płyty głównej (np. jeśli użytkownik nie zauważy, że został oszukany).

 Na pierwszy rzut oka, szczególnie dla mniej doświadczonych użytkowników, fałszywe Ryzeny mogą wyglądać przekonująco. Oszuści usunęli bowiem wszelkie oznaczenia Intela (wykorzystywane są tu stare procesory w obudowach LGA) i nałożyli nowe, charakterystyczne dla Ryzenów. Pierwszy przypadek oszustwa odnotowano 8 lipca, drugi zaś jest całkiem świeży, bo z 15 lipca, co oznaczać, może, że wciąż istnieje ryzyko nabycia takiego procesora. Nie wiemy jednak, jaka jest skala tego przedsięwzięcia, a zapewne nie wszystkie przypadki zakupu fałszywych Ryzenów, które reklamowano na Amazonie, udało się nagłośnić.

2_08

 Jako że oba procesory posiadały dokładnie ten sam radiator (oczywiście nie był to oryginalny cooler Wraith) oraz te same oznaczenia, zakładać można, że za przekręt odpowiedzialny jest jeden oszust lub grupa oszustów, a całość wygląda na dobrze zaplanowaną akcję na szerszą skalę.

Warto też podkreślić, że przynajmniej w jednym z przypadków sprzedającym był sam Amazon i zapewne wykorzystano tu dobrze znaną metodę wykorzystującą możliwość zwrotu produktu. W takim przypadku oszust musiał zakupić oryginalnego Ryzena, następnie podmienić układ w opakowaniu z podróbką na tyle przekonująco, że po dokonaniu zwrotu ponownie trafiła na magazyn.

Sytuacja ta bardzo dobrze pokazuje, że lepiej kupować produkty u zaufanych sprzedawców, ponieważ w razie jakichkolwiek problemów zawsze możemy przynajmniej liczyć na bezproblemową reklamację. 

1_09

Tagi: procesory, sprzedaż, CPU, Amazon, sklep, podróbki, Ryzen, fałszerstwo,

Komentarze (21)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

17.07.2017 09:31

Wątków: 11 | Odpowiedzi: 1756

Sytuacja ta bardzo dobrze pokazuje, że lepiej kupować produkty u zaufanych sprzedawców.
Amazon to też "zaufany sprzedawca", a jak czytamy:
przynajmniej w jednym z przypadków sprzedającym był sam Amazon

Więc... Ikona: :P

2600K|Fortis 3|ASRock Z77 Pro4-M|1080 Armor|16GB@1333|M5S 128|Iridium Pro 240|RM550x|Aerocool DS Cube|Dell P2414H|TX-P42G20E|WiiU

17.07.2017 09:56

Wątków: 11203 | Odpowiedzi: 273

up

w tym przypadku Amazon stanął na wysokości zadania, bo nie tylko klienci otrzymali pełny zwrot, ale i karty podarunkowe

17.07.2017 09:59

Wątków: 11 | Odpowiedzi: 1756

No tak, nie czepiam się Amazonu.

Ale fakt faktem, że nawet kupienie od pewnego sprzedawcy nie uchroniło tu przed podróbką.

2600K|Fortis 3|ASRock Z77 Pro4-M|1080 Armor|16GB@1333|M5S 128|Iridium Pro 240|RM550x|Aerocool DS Cube|Dell P2414H|TX-P42G20E|WiiU

17.07.2017 10:43

Wątków: 1 | Odpowiedzi: 650

@tufturek
A przeczytałeś całego newsa, jak najprawdopodobniej doszło do tego. że klient otrzymał podróbkę od Amazona.

Wniosek jest jeden - zawsze trzeba zachować czujności.

i7-6700@4,7(air) & 16GB Gskill 3100@15-15-15-35 & 970GTX MSI & 950Pro 256GB. Nie lubię nadgryzionych=używanych jabłek.

17.07.2017 10:47

Wątków: 11 | Odpowiedzi: 1756

Tak, przeczytałem. :P

I wyciągnąłem taki sam wniosek jak ty. Kupowanie u sprawdzonych sprzedawców najwyraźniej nie jest wystarczająca ochroną. Ikona: ;)

2600K|Fortis 3|ASRock Z77 Pro4-M|1080 Armor|16GB@1333|M5S 128|Iridium Pro 240|RM550x|Aerocool DS Cube|Dell P2414H|TX-P42G20E|WiiU

17.07.2017 10:57

Wątków: 659 | Odpowiedzi: 16598

na pewno winni są polscy pracownicy którzy w magazynie podmieniali sprzęty Ikona: ;)

edycja podpisu

17.07.2017 11:01

Wątków: 9 | Odpowiedzi: 379

...

nikt normalny nie kupuje w amazonie. To się równa wspieranie niewolnictwa współczesnego.

17.07.2017 11:29

Wątków: 3 | Odpowiedzi: 7643

addi

nie, to nie jest niewolnictwo. niewolnictwo, to by bylo, jakby ich zamykali w klatkach, lali batem i nie pozwalali wychodzic z terenu 'fabryki'. to co jest, to jest praca za nieadekwatna place, ale do niewolnictwa temu daleko. wiecej - kazda z tych osob ma opcje pojscia gdziekolwiek indziej, mcd czy inne magazyny chociazby - placa jest ta sama (minimalna, jak w przypadku takiego uk) lub nawet lepsza Ikona: :P
tufturek - jak na moje to tyle to mialo wspolnego z 'zakupem od samego amazona' ze bylo napisane pewnie 'fullfiled by amazon' Ikona: ;)

7900x+r6e+64gbRAM+titanxD+fullCL+NVM, 1950x+RZE+64gbRAM+vegaFE+aio+NVM, do tego twoj buldupy i duzo monitorow, handluj z tym

17.07.2017 11:31

Wątków: 9 | Odpowiedzi: 379

...

ja tam płacą tyle że wystarcza ledwo na czynsz, rachunki, żarcie i nic ponadto - to jest niewolnictwo. A pójść może gdzie indziej, jasne że tak, w końcu hasełko kapitalistów - "na twoje miejsce jest 10 chętnych" idealnie się wpasowuje w dzisiejsze realia

17.07.2017 11:40

Wątków: 59 | Odpowiedzi: 23423

hmm

"Sklep co prawda zareagował bardzo poprawnie, oferując w obu sytuacjach pełny zwrot pieniędzy i karty podarunkowe"

https://imgur.com/a/KGdhK#xcZ2rri

Przewinac na sam dol:

"Luckily Amazon provided world-class support and have sent a replacement with over-night express!"

Nie ma to jak rzetelnosc newsmanow - zarowno wccftech jak i tlumaczy z fpc Ikona: ;)

--|||- www.mk4.prv.pl -|||-- http://www.euro-flota.pl

17.07.2017 12:43

Wątków: 659 | Odpowiedzi: 16598

Amazon bardzo fajna praca, cały czas w ruchu, zero stresu. Gdyby tak jeszcze płacili lepiej (tak 4x tyle co teraz) to sam bym się tam zatrudnił.

edycja podpisu

17.07.2017 12:46

Wątków: 3 | Odpowiedzi: 7643

jakby tam placili

mniej, niz minimalna danego kraju, to by ich na butach zwiazki zawodowe wyniosly. placa tyle, ile najmniej moga, to fakt - ale jest to ta sama stawka co kazdy inny magazyn, wiec nie opowiadaj pierdol przeczytanych w losowych postach od losowych ludzi na losowych stronkach w internecie, tylko sobie moze doczytaj Ikona: :P nikt im tam nie kaze pracowac, jak tak strasznie cierpia, jest kapitalizm, kazdy moze isc gdzie chce Ikona: :P

7900x+r6e+64gbRAM+titanxD+fullCL+NVM, 1950x+RZE+64gbRAM+vegaFE+aio+NVM, do tego twoj buldupy i duzo monitorow, handluj z tym

17.07.2017 13:00

Wątków: 207 | Odpowiedzi: 12189

to jest praca dla ludzi bez żadnego wykształcenia, bez żadnych umiejętności, bez zdolności do znalezienia/zapewnienia sobie czegokolwiek lepszego. Takie Kiva tylko w formie ludzkiej.
Jak pracuje tam ktoś z większymi umiejętnościami/wymaganiami to już tylko jego decyzja.
To ile taka osoba ma zarabiać? 3k miesięcznie? 4k?

57cm, 3200g i całe życie do przemeblowania :)

17.07.2017 13:23

Wątków: 659 | Odpowiedzi: 16598

addi się naczytał wpisów tych co poszli tam do pracy i byli zdziwieni że trzeba zagęszczać ruchy

edycja podpisu

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

17.07.2017 14:39

Wątków: 72 | Odpowiedzi: 1820

szafiro

Dziś słyszałem reklamę amazonu w radiu. Jakiś tam team lider na magazynie dostaje 20zł na godzinę. 10 godzin dziennie przez 4 dni w tygodniu. Czyli 20złx10x4x4 czyli 3200 Brutto. Do tego ponoć są prowizje do +15% czyli maks 3680zł brutto. Netto to około 2576 na rękę. Szału niema, ale to nie jest pracownik wykwalifikowany. Tylko że to też nie jest pracownik szeregowy.

17.07.2017 14:44

Wątków: 207 | Odpowiedzi: 12189

No ale to ~2,5k na rękę to wciąż niewolnictwo czy jednak praca?

57cm, 3200g i całe życie do przemeblowania :)

17.07.2017 14:57

Wątków: 3 | Odpowiedzi: 7643

i jak owe niewolnictwo

za 2.5k na reke (plus np darmowego dowozu do ich 'fabryk') ma sie do jasnie panow laskawie zatrudniajacych przy zbiorach za szalone stawki ponizej godnosci? Ikona: :P

7900x+r6e+64gbRAM+titanxD+fullCL+NVM, 1950x+RZE+64gbRAM+vegaFE+aio+NVM, do tego twoj buldupy i duzo monitorow, handluj z tym

17.07.2017 15:07

Wątków: 659 | Odpowiedzi: 16598

i obiady za 1 zł, choć nie wiem czy są dalej.

Widziałem kiedyś duży bilbord z ofertą u nasz możesz zarobić 7k, z małym dopisem na dole "za 2 miesiące".

edycja podpisu

17.07.2017 15:35

Wątków: 3 | Odpowiedzi: 7643

no i znowu

czy to serio tak zle, jak dla kogos kto nic nie potrafi czy nie ma wiedzy/umiejetnosci/doswiadczenia zeby robic cos innego?

7900x+r6e+64gbRAM+titanxD+fullCL+NVM, 1950x+RZE+64gbRAM+vegaFE+aio+NVM, do tego twoj buldupy i duzo monitorow, handluj z tym

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

17.07.2017 18:14

Wątków: 394 | Odpowiedzi: 26506

Serio źle, bo jeśli wynajem bardzo średniego mieszkania

kosztuje ~1500zł, to zarabiając 2K szału nie ma Ikona: :) Tak na dojazd i jedzenie.
Czyli nowoczesne niewolnictwo.

W starym niewolnictwie była minimalna opieka lekarska i jedzenie, żeby niewolnik nie zdechł w polu, bo ma na siebie robić. Tu z wypłaty 2K masz dokładnie na to samo Ikona: :)

Ryzen 1800X/Cross6Hero/16GB3000 + 4790K/Z87-G43/16GB2133 + GTX1080 deal with it. Dzięki ;)

18.07.2017 09:11

Wątków: 3 | Odpowiedzi: 7643

jak pracujesz za 2k na reke

i tylko ty pracujesz w rodzinie, to nie wynajmujesz hacjendy tylko mieszkasz u tesciow albo w dzielonym mieszkaniu z innymi podobnie uzdolnionymi Ikona: :P

7900x+r6e+64gbRAM+titanxD+fullCL+NVM, 1950x+RZE+64gbRAM+vegaFE+aio+NVM, do tego twoj buldupy i duzo monitorow, handluj z tym

18.07.2017 09:46

Wątków: 207 | Odpowiedzi: 12189

1. Ty zarabiasz 2k na rękę, żona zarabia 2k na rękę - to już jest razem 4k.
2. Pracują tam najczęściej mieszkańcy podmiejskich wiosek, którzy bardzo często mieszkają z rodzicami w domach.
3. Masz zapewnioną przez państwo darmową opiekę medyczną, edukację.

KZI - musiałbyś być przez jakiś czas niewolnikiem w starożytnym Egipcie albo pracownikiem przymusowym w niemieckich fabrykach podczas II WŚ żeby to zrozumieć?

Pisz "nowoczesne niewolnictwo" albo używaj sobie innych sformułowań ale to jest PRACA. Za małą kasę dla ludzi bez doświadczenia i umiejętności. To nie jest niewolnictwo. PRACĘ można zmienić, odejść i znaleźć inną.
Za lepsze pieniądze.

Kolo po hotelarstwie nie mógł znaleźć żadnej konkretnej roboty, siadł sam do Javy, cisnął wieczorami i dostał na początek 3k za pracę w korpo.

57cm, 3200g i całe życie do przemeblowania :)

18.07.2017 09:50

Wątków: 102 | Odpowiedzi: 7173

wymiot

Ej nie wytlumaczysz ze fuchy magazynowe to sa dla ODPADOW spoleczenstwa. CZyli ludzi ktorzy sie nie nadaja do innej roboty bo sa po prostu chujowi we wszystkich dzedzinach oracy, albo jak ja maja WYJEBANE bez rodziny na utrzymaniu.

Nikt powazny kto chce zarabiac normalne pieniadze nie bedzie pracowal na magazynie plizzz.


A myslicie ze z kad sie na Amazonie biora ceny ktore ZABIJAJA male firmy ?? Placenie minimum krajowego i unikanie podatkow siedziba w luxemburgu czy gdzie sobie tam ksieguja zyski aby jak najmniej placic podatkow.

Oculus Rift +1700x@4ghz +Asus Crosshair VI+Team Group Dark@3200c14 +WymiotTytanik@2.1/11.5+Samsung NVME SM961+SuperFlower Platinum 1200+ Phobya Nova 1080 Watercooling zabawka Integra JDM DC2

18.07.2017 09:59

Wątków: 3 | Odpowiedzi: 7643

lord_zed

no wlasnie staram sie wytlumaczyc, ale widze ze tu kazdy magister i doktur, ktory zarabiac by chcial kokosy a dupe spiac i sie wziac za siebie to juz niekoniecznie Ikona: :P

7900x+r6e+64gbRAM+titanxD+fullCL+NVM, 1950x+RZE+64gbRAM+vegaFE+aio+NVM, do tego twoj buldupy i duzo monitorow, handluj z tym

18.07.2017 10:03

Wątków: 207 | Odpowiedzi: 12189

każdy?

57cm, 3200g i całe życie do przemeblowania :)

18.07.2017 10:08

Wątków: 3 | Odpowiedzi: 7643

kazdy

co wykrzykuje hasla o niewolnictwie, lepiej? Ikona: ;)

7900x+r6e+64gbRAM+titanxD+fullCL+NVM, 1950x+RZE+64gbRAM+vegaFE+aio+NVM, do tego twoj buldupy i duzo monitorow, handluj z tym

18.07.2017 10:09

Wątków: 207 | Odpowiedzi: 12189

lepiej Ikona: :)

57cm, 3200g i całe życie do przemeblowania :)

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

18.07.2017 11:22

Wątków: 394 | Odpowiedzi: 26506

Trzeba też zrozumieć, że nie każdy może być informatykiem

w szerokim pojęciu tego słowa znaczeniu Ikona: :)
Zmiana pracy, jeśli się jest "odpadem społeczeństwa", z magazynu to na hmm inny magazyn? Czy inna praca (sklep? pomocnik na budowie? pasaż w markecie?) na podobnym poziomie da więcej? o 300zł? Czyli nic.
Ja nikogo nie bronię i to ostatnie co tu napisałem w tym temacie, bo dyskusje tego typu nigdy dobrze się nie kończyły. Po prostu czas zrozumieć, że nie każdy może lub też chce być lekarzem, pisać programy, być prezesem etc.
Za to każdy chce dostać godne wynagrodzenie za pracę, aby jakoś żyć. I nikt nie chce być wykorzystywanym. Pamiętajcie też, że zdrowie nie wieczna sprawa i każdemu może się noga podwinąć i jeszcze prosić o 30zł tego z magazynu Ikona: :)

Ryzen 1800X/Cross6Hero/16GB3000 + 4790K/Z87-G43/16GB2133 + GTX1080 deal with it. Dzięki ;)

18.07.2017 11:53

Wątków: 207 | Odpowiedzi: 12189

"każdy chce dostać godne wynagrodzenie za pracę, aby jakoś żyć. I nikt nie chce być wykorzystywanym."

KZI - powiedz to ludziom ludziom w Bangladeszu, Indiach, Korei Północnej, Afryce, chińskich prowincjach, boliwijskich wioskach itp.

Ja rozumiem jak ktoś się urodzi na środku afrykańskiej pustyni - no chociażbym wiem jak się starał - wyżej dupy nie podskoczy. Ale w środku Europy, w XXI wieku? Z otwartymi granicami? Jak wiele wymówek trzeba znaleźć, żeby tkwić przez dłuższy czas w Amazonie?
Też nikogo nie oceniam, różne są w życiu sytuacje. Ale pisanie o niewolnictwie, bo się mało zarabia jawi mi się bardziej jako samousprawiedliwianie a nie realna ocena możliwości.
Dopóki znajdują chętnych na pracę za tyle nie będą mieli presji na podwyższanie świadczeń.

57cm, 3200g i całe życie do przemeblowania :)

18.07.2017 11:59

Wątków: 659 | Odpowiedzi: 16598

dostałem w spamie

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 633x633) Zobacz oryginał



nic tam nie ma o zarządcy z batem

edycja podpisu

18.07.2017 12:39

Wątków: 3 | Odpowiedzi: 7643

+1 szafiro

nie kazdy musi byc lekarzem, informatykiem czy prawnikiem. ja ostatnio w pl szukalem malarza, polecany przez znajomych typ mi zawolal termin oddalony o prawie 3 miesiace (!) na tygodniowa robote... a jak nie umiesz budowlanki i masz dwie lewe rece, to nawet w takim mcd jest sie dosc prosto wybic wyzej, jak masz skilla socjalno/chujmanistycznego i nie boisz sie kanapek smazyc przez pare miesiecy Ikona: :P

7900x+r6e+64gbRAM+titanxD+fullCL+NVM, 1950x+RZE+64gbRAM+vegaFE+aio+NVM, do tego twoj buldupy i duzo monitorow, handluj z tym

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

18.07.2017 17:11

Wątków: 72 | Odpowiedzi: 1820

lonio

"nic tam nie ma o zarządcy z batem"

Jak nie ma? Przecież jak byk pisze że szukają Team Leaderów!
W niektórych firmach to to samo. Ikona: ;)

19.07.2017 09:11

Wątków: 102 | Odpowiedzi: 7173

SRB ;)

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 1024x1024) Zobacz oryginał





Nikt mi ie powie ze rodzac sie w Europie nie ma sie mozliwosci rozwoju intelektualnego aby zarobic sesowniejsza kase.

JA sie dziwie ze ludzie sie dziwia jaka jest placa za prace na magazynie ktory wymaga ZERO jakiskowiek umiejetnosci.
We fabryce ja maszynie czy lini czy cos przynajmniej jakis trening potrzebny jest Ikona: :P

I aby ceny w amajzonach bykly jakie sa to wszedzie placa chujowa minimalna.


Za todobra fucha to ejst byc dostawcza z Amazona gadalem z gosciami co tu zawijaja jak bym mial zwinac sie z uniwerka to bym rozwazal. Zasadniczo wozisz co ile gdzie chcesz. Nidzi ci sie w niedzieele ??? Chuj idziesz troche paczek sobie powozic po extra grosz Ikona: :)

Oculus Rift +1700x@4ghz +Asus Crosshair VI+Team Group Dark@3200c14 +WymiotTytanik@2.1/11.5+Samsung NVME SM961+SuperFlower Platinum 1200+ Phobya Nova 1080 Watercooling zabawka Integra JDM DC2

20.07.2017 17:15

Wątków: 8 | Odpowiedzi: 4817

widziałem sporo magazynów

nie każdy jest tak technologicznie zaawansowany jak w amazon gdzie twój terminal pokazuje ci w której alei, na którym regale, na której półce znajdziesz daną rzecz z zamówienia które realizujesz i za każdą pozycją prowadzi cię za rączkę- tak, na takim magazynie nie trzeba nic umieć zwłaszcza jak masz wszystko na parterze i hektary powierzchni(no może poza umiejętnością tak stawiania stóp żeby się na ryj nie wyjebać Ikona: :p ),
Są magazyny gdzie masz 2 tyś indeksów(żeby tylko), wszystko najebane po sam sufit, nie ma żadnego systemu i każdy pracownik ma wszystko w głowie gdzie co i jak. Tam wpuścisz kogoś z zerowym doświadczeniem to jedyne co zrobi to załamie ręce i zwiesi łeb jak ten koń gdy górkę zobaczy Ikona: :p
Nie generalizujcie i zejdźcie już z tych biednym magistrów magazynowych Ikona: ;)
w fabryce praca często jest prostsza( oczywiście nie zawsze), ot siedzisz na dupie przy maszynie, klepiesz swoje a widlakiem ci przywożą materiał i zabierają urobek. Proste?jak drut Ikona: ;)

i5 4690K +Be Quiet! Pure Rock, MSI Gaming 3 Z97, GTX 1070 STRIX,16GB 2400Mhz CL10, Corsair RM 750x, WD Red 2TB + EVO 850 250GB, Phanteks Evolv ATX TG

21.07.2017 09:51

Wątków: 102 | Odpowiedzi: 7173

Jarooo

na tych jebanych wuiazkach elektrycznych co pracowalem to wytrenowanie kogos an 1 stanowisko zajmowalo jakos 2 miesiace stanowisk na lini 13 bylo plus 1 tester i 5 stanowisk pakowania. Na kazde stanowisko 2 miechy treningu.

Jak ktos dal rade ogarnac wszystkie stanowiska awansowal na tzw skoczka z extra 30% placy. Normalnie pomaga przy treningu zastepuje kogos jak idzie na GRE O TRON Ikona: ;) albo ktos jest na chorobowym lub urlopie ktorego i tak nigdy nikt nie dostawal.


Ja tam po 3 latach krecilem na 6 stanowiskach plus tester i pakowanie forda z ZAMKNIETYMI OCZAMI na kacu. Wiazki forda i 2 stanowiska wuiazek do ciezarowek Volvo.

Normy i warunki byly pojebane w lecie co dzien 1-2 osoby mdlaly na lini z goraca i zapierdolu za fantastyczne 1150 na reke miesiecznie. Pierdolony oboz pracy.

Oculus Rift +1700x@4ghz +Asus Crosshair VI+Team Group Dark@3200c14 +WymiotTytanik@2.1/11.5+Samsung NVME SM961+SuperFlower Platinum 1200+ Phobya Nova 1080 Watercooling zabawka Integra JDM DC2

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.