Oculus mocno obniża cenę zestawu Rift + Touch

Daniel Górecki, 2017-07-10 11:07 | Źródło |

Na początku marca Oculus obniżył cenę headsetu VR Rift oraz kontrolerów Touch , więc za zestaw zapłacić trzeba było 200 USD mniej niż dotychczas, czyli 598 USD. Jeśli to jednak wciąż zbyt duży wydatek jak na Wasz portfel, to co powiecie na kolejną dużą przecenę?

Podobnie jak ostatnio producent zdecydował się obniżyć cenę zestawu o 200 USD, co oznacza, że tym razem kupimy gogle wraz z kontrolerem już tylko za 399 USD. Mówiąc krótko, cena Oculus Rifta wynosi obecnie tyle samo, co PlayStation VR, które wymaga jednak od nas dokupienia jeszcze przynajmniej kamerki (choć znaleźć można oferty z takową gratis), a przydałoby się do takiego zestawu dorzucić także kontroler ruchowy.

Nie da się więc ukryć, że najnowsza oferta Oculusa jest naprawdę atrakcyjna i jeśli zastanawialiście się nad kupnem, to lepiej nie odwlekać tego za bardzo w czasie, ponieważ przecena jest czasowa i obowiązywać będzie tylko przez 6 tygodni. Jest to bowiem część wakacyjnej akcji promocyjnej „Summer of Rift", w ramach której otrzymywać mamy także zapowiedzi nowych gier oraz promocyjne ceny na wybrane tytuły. Oculus sugeruje również, że więcej ekscytujących newsów spodziewać mamy się w trakcie październikowej konferencji Oculus Connect 4.

Wydaje się, że jest to idealny czas, by w końcu zanurzyć się w wirtualną rzeczywistość na hi-endowym poziomie. Na platformie jest już zdecydowanie więcej ciekawych produkcji niż przed rokiem, w międzyczasie obniżono minimalne wymagania sprzętowe PC dla Rifta, a cena wydaje się niezwykle kusząca. Ktoś chętny?

Aktualizacja: Jak (słusznie) podkreślają nasi użytkownicy w komentarzach, cena zestawu na rynku europejskim jest wyraźnie wyższa, bo wynosi 449 EUR, ale i w tym przypadku można mówić o sporej przecenie. 

1_01

Tagi: cena, PC, VR, wirtualna rzeczywistość, kontroler, obniżka, zestaw, przecena, Oculus Rift, gogle VR, Oculus Touch,

Komentarze (16)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

10.07.2017 11:17

Wątków: 118 | Odpowiedzi: 26738

u nas jednak cena mniej atrakcyjna
"Get Rift + Touch for just 449 €"
https://www.oculus.com/rift/
natomiast dobrze że tanieje, cena już jest sensowna, mimo że to wciąż wygląda na chwilową zabawkę

i7-6700K / MSI Z170A Gaming M5 / 16GB DDR4 Patriot Viper 4 3000 / GB Aorus 1080Ti / Corsair RM850i / Samsung 960Evo 500GB + 850Evo 500GB + Crucial 480GB / Fractal R5 / ASUS PG279Q

10.07.2017 12:55

Wątków: 28 | Odpowiedzi: 5786

.

no wlasnie to samo mialem napisac

co mi z tego newsa kiedy u nas cena zupelnie inna bo nie deosc, ze 1/3 wyzsza to jeszcze w drozszej walucie

tym bardziej nie rozumiem sensu takiego artykulu na polskim portalu zachecajacego do zakupu, bo cena atrakcyjna
srsly ?

zaje**sty komputer

10.07.2017 14:01

Wątków: 169 | Odpowiedzi: 28562

Hmm

Skoro po raz kolejny tak mocno obniżają cenę, to wniosek jest chyba dość oczywisty. OR się nie sprzedaje. W związku z tym szansa, że nagle wróci do starej ceny nie jest chyba za duża.

10.07.2017 16:58

Wątków: 28 | Odpowiedzi: 5786

.

raczej wniosek jest taki ze HTC Vive sie lepiej sprzedaje Ikona: ;)

zaje**sty komputer

10.07.2017 17:05

Wątków: 214 | Odpowiedzi: 9008

a z tym ocultusem można grać w każdą gre na piecu? czy tylko specjalnie robione pod niego?

Nie dyskutuję z idiotami, sprowadzą dyskusję do swojego poziomu, a potem wykorzystają doświadczenie.

10.07.2017 17:19

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 19

Kupione w środę w dojczu za 449 euro. Póki co jest fantastycznie (pomijając niską rozdzielczość i konieczność ogarnięcia burdelu z kablami do sensorów i headsetu, ale to później Ikona: ;) ). Odpalane przez vorpx desktopowe gierki jak Skyrim i Fallout 4 robią średnie wrażenie głównie ze względu na brak cieni i kłopoty z positional trackingiem.

To, co na razie przypadło mi do gustu to dedykowane produkcje - Pavlov (wannabe CS w VR), The Vanishing of Ethan Carter, Wilson's Heart i fribiki od oculusa - Robo Recall, Echo Arena, Dead and Burried.

Aż za dużo czasu spędziłem w krótkim demie - First Contact Ikona: :P 80's powah!



Więcej nie odpalałem, bo doba nie jest z gumy Ikona: ;)



@Vasago: obniżają cenę, bo wielkimi krokami zbliżają się Windowsowe headsety mające kosztować ok. 300 dolarów.

> Jak (słusznie) podkreślają nasi użytkownicy w komentarzach, cena zestawu na rynku europejskim jest wyraźnie wyższa, bo wynosi 449 EUR,
@OP: Wow, ktoś tu odkrył podatek VAT. Gratuluję

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

10.07.2017 19:43

Wątków: 190 | Odpowiedzi: 21422

miałem

pierwszy raz OR tydzień temu na głowie i nie dziwię się, że się słabo sprzedają... guano graficznie i to pisze człowiek, który akceptuje grafikę konsolową Ikona: ;)

ciężko się przez tę rozdziałkę wczuć w cokolwiek, przypomina mi to hełm VR, na którym grałem q Quake kilkanaście lat temu Ikona: ;)

"Krytyk i eunuch z jednej są parafii... Obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi."

10.07.2017 19:43

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 86

Rifta mam od ponad roku, cenowo wydawałem dwa razy więcej niż jest teraz w promocji ale tego nie żałuje. W końcu przez rok miałem/mam świetną zabawę. Jedyny minus jest taki, że nie da się znajomym wytłumaczyć tego niesamowitego efektu immersji, trzeba takiego znajomego ostatecznie zaprosić do domu.

10.07.2017 19:55

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 86

@ancymon: Słabo się sprzedają bo technologia droga, poza tym ludzie często kupują oczami a w tym przypadku to nie zareklamujesz tego w TV jak najnowszego Peugeota.
Poza tym nie wiem w co ty grałeś za gry. Polska gra o nazwie "SuperHOT" jest jednym z większych hiciorów pod VR a grafika jest tragiczna, dlaczego? Bo pod VR do świetnej zabawy nie jest potrzebna super grafika niczym Battlefield 1.
Jest jeszcze jeden aspekt: ostrość obrazu i efekt tzw. screen-door. Defaultowo obraz jest wyświetlany w skali 1x. Jeśli ktoś ma mocną kartę graficzną to może podbić tą skale do 2x (supersampling) czy podwoić wyświetlaną rozdzielczość, dzięki czemu obraz jest bardzo wyraźny. Ja obecnie mam mocną kartę graficzną i skale ustawiam na x1.8 - 2.0. Rok temu miałem ustawione 1.0, dzisiaj jak ustawię na 1.0 to faktycznie obraz jest dość "męczący" Ikona: :) Możliwe, że grałeś w skali 1.0. No niestety, ta technologia wymaga mocnego sprzętu do uzyskania najlepszych efektów.

10.07.2017 20:23

Wątków: 118 | Odpowiedzi: 26738

największy problem to że nie ma dużych gier, jest tylko kilka tytułów, a reszta to jakieś indyki i demka
kupiłbym, grałbym pewnie w Elite i coś jeszcze dalej czekając aż coś się ciekawego pojawi

i7-6700K / MSI Z170A Gaming M5 / 16GB DDR4 Patriot Viper 4 3000 / GB Aorus 1080Ti / Corsair RM850i / Samsung 960Evo 500GB + 850Evo 500GB + Crucial 480GB / Fractal R5 / ASUS PG279Q

10.07.2017 22:04

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 168

PiwO

Pomijając inne aspekty, to jest właśnie główny problem VR na dziś.
W zapowiedziach miało być nie drogo, potem wywalili cenę zaporową, więc nie było sprzedaży i być może już jest za późno dla tej generacji, aby to jakoś rozkręcić.
Mało kto to kupił, to nikt nie będzie ryzykował produkcji „dużych” gier i kółko się zamyka.
Wydać tyle kasy, dla tych paru gierek mogą sobie pozwolić jedynie najwięksi entuzjaści, a ile ich tak naprawdę jest?
Do tego wspomniane inne niedogodności techniczne i fizjologiczne Ikona: ;) .
Aby coś ruszyło, to musi być na prawdę tanie, tak aby trafiło do wielu graczy, a potem będzie można myśleć o grach i zarabianiu na nich, a nie na samym sprzęcie.

Ale co ja się tam znam, jak już dawno nie jestem aktywnym graczem. Ikona: ;)

11.07.2017 02:44

Wątków: 44 | Odpowiedzi: 1204

Kupujta kupujta, trzeba spopularyzować VR bo robię aplikacje pod VR :-)

Ale teraz poważnie urządzenie jest super, gry są tylko trzeba poszukać bo jest inna platforma i można nie kojarzyć marek i tytułów. Np taki Chronos i wiele innych już nie wspomnę o tym że niedługo Fallout i DOOM wyjdą na VR a DOOM to będzie jatka niesamowita patrząc po tym jak można się przy takim Robo Recall spocić.

www.wnetrzomania.com.pl

11.07.2017 11:11

Wątków: 35 | Odpowiedzi: 966

Osobiście czekam na wersje bezprzewodowe, według mnie kablowe nie mają sensu.

11.07.2017 11:20

Wątków: 118 | Odpowiedzi: 26738

dla mnie kabel w goglach nie jest jakimś problemem, w kontrolerach już bardziej
natomiast jak ktoś zamierza poruszać się w nich to faktycznie może być problem, ja bym wykorzystywał tylko do gry na fotelu

jednakże pokazanie się nowszych wersji gogli, w tym bezprzewodowych, na pewno obniży cenę obecnych Ikona: :)

i7-6700K / MSI Z170A Gaming M5 / 16GB DDR4 Patriot Viper 4 3000 / GB Aorus 1080Ti / Corsair RM850i / Samsung 960Evo 500GB + 850Evo 500GB + Crucial 480GB / Fractal R5 / ASUS PG279Q

11.07.2017 11:52

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 19

O KURWA

właśnie skończyłem godzinną partyjkę w Onward Ikona: :O Nie jest to fast paced shooter, jak Pavlov, ale to wreszcie mil-sim, prawie ARMA Ikona: ;) !

http://store.steampowered.com/app/496240/Onward/



11.07.2017 13:17

Wątków: 169 | Odpowiedzi: 28562

Hmm

Kurde, ale to biednie wygląda.

11.07.2017 14:08

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 19

Czego spodziewasz się po indyku robionym przez JEDNĄ osobę? xD

Masz coś, co pod względem grywalności jest słabe, ale grafikę ma dobrą:



albo Dooma:

11.07.2017 21:23

Wątków: 230 | Odpowiedzi: 5529

OR

proste, że się nie sprzedaje, bo nawet na tym forum tylko Ronson fapował to badziewie. Ja bawiłem się i OR i HTC Vive i k.... co za kupa, imersja jak na grzybach. Do tego same indyki a w AAA planowane odgrzewane kotlety. To jest recepta na zabicie pomysłu. Manieczki z FB myślały, że rebiata poleci na markę proponując totalnego kastrata technologicznego w applowej cenie, do tego nie dosypując kasy producentom gier...
szczerze mówiąc dla mnie OR prezentuje poziom cartoon boxa ze smartem w środku - i teraz porównajmy ceny obu rozwiązań... nie chce mi się szukać, ale czy czasem DK2 nie miało lepszej specyfikacji ???

Screw you guys...I am going home !!!

12.07.2017 16:25

Wątków: 17 | Odpowiedzi: 47883

Bocian85

Sens artykułu jest taki, że cena w Euro tez została wyraźnie obniżona. W USA spada z 600$ do 400$, a w EU z 700€ do 450€.

Dawniej większość elektroniki miało ustalane ceny USD=EUR (399$, 399€ - np. PS4 na premierę), bo wyższa wartość EUR akurat pokrywała przeciętny poziom VATu w UE czyli ~20% (no bywało, że i EUR było warte 30% więcej - wtedy firma brała zysk do kieszeni, sporadycznie zdarzały się przypadki wyceny w EUR na niższym poziomie, ale to zwykle od firm nie z USA tylko np. europejskich czy azjatyckich np. ceny smartfonów OnePlus).
Gdy dolar znacząco się umocnił (a euro nieco osłabiło) to kursy tych walut bardzo się do siebie zbliżyły stąd część firm z USA jak Oculus zaczęło wyceniać normalnie w EUR drożej, bo przy tej samej cenie brutto VAT zjadałby zysk i zarabialiby od sztuki mniej niż na klientach z USA. Oczywiście to wszystko jest bardzo umowne i jakby zacząć liczyć to pewnie by wyszło, że za Rifa powinni brać w UE nie 700€ a np. 650-660€, no ale wiadomo - każdy pretekst jest dobry żeby "zaokrąglić" na swoją korzyść z zapasem Ikona: ;)

Inna sprawa, że standardowa cena tych VRów jest nadmuchana i daje pole do manewru (czemu dowodzi choćby ta promocja, acz trzeba przyznać, że trochę od premiery minęło i koszt produkcji bebechów pewnie nieco spadł). Początkowo ustalili wysoko żeby im się w miarę szybko zaczęły zwracać koszty R&D, marketingu plus opcji np. współfinansowania produkcji gier VR. Dodając jeszcze początkowe nie wyrabianie z produkcją to sprzedawać taniej byłoby głupotą. Obecnie trudno się nie oprzeć wrażeniu, że "wszyscy" napaleni entuzjaści już kupili i teraz będą musieli próbować spopularyzować to wśród nazwijmy to "semi-entuzjastów", którzy np. właśnie kupią za te 399$ czyli cenie PSVR (które sprzedaje się bdb.). Choć zgoda, że 450€ wygląda już gorzej. A żeby to się stało produktem naprawdę masowym (na zachodzie, ale i trochę osób w PL by kupiło) to chyba musieliby to za 250€ sprzedawać Ikona: ;) A nawet wtedy wielu na razie zrezygnuje jak zobaczy, że nadal b. mało jest gier-hitów na to (i samym googlom technologicznie daleko do ideału)

12.07.2017 18:51

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 168

...

Może jak będą dodawali te VR do płatków śniadaniowych Ikona: ;) , to spopularyzuje się to na tyle, że komuś w końcu będzie się opłacało ładować miliony w produkcję dedykowanych pod VR AAA gier. Ikona: :)
Na razie nikt nie chce ryzykować z poważnymi produkcjami, bo po co jak nie ma szans na zwrot kosztów.
Słuchałem kilka wypowiedzi ludzi robiących gry, że w pełni poprawne i sensowne stworzenie gry pod VR to bardzo skomplikowana i ryzykowna na dziś i ten sprzęt sprawa.

12.07.2017 22:16

Wątków: 35 | Odpowiedzi: 966

alive VR praktycznie wyszło bardzo słabo finansowo, mimo, że to nie jest VR only.

12.07.2017 22:40

Wątków: 151 | Odpowiedzi: 2178

Jeśli mówisz o Dead or Alive [VR] to tam niewiele jest grania Ikona: sarcastic

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.