Hyperloop One ujawnia swoje plany co do Europy, w tym i Polski

Daniel Górecki, 2017-06-07 09:20 | Źródło |

Jednym z najciekawszych pomysłów Hyperloop One było Global Challenge, czyli swoisty konkurs, w którym poszczególne miasta zgłaszały chęć posiadania tego systemu szybkiego transportu. Na tej podstawie firma tworzy krótką listę teoretycznych tras, gdzie Hyperloop byłby nie tylko możliwy do zrealizowania z technicznego punktu widzenia, ale i ekonomicznie uzasadniony.

Jakiś czas temu ogłoszono już miasta kandydatów w USA, a teraz firma zaprezentowała propozycje co do Europy. I tak, na Starym Kontynencie zaproponowano 9 potencjalnych tras, jak np. 90 km odcinek łączący Estonię i Finlandię, 1991 km w Niemczech czy też 629 km trasę pomiędzy Hiszpanią a Maroko Z naszego punktu widzenia najistotniejsze jest jednak, że na tę listę załapała się także Polska, gdzie powstać miałaby trasa o długości 415 km. Nie jest to może przesadnie długi odcinek, ale stanowić może solidny początek Hyperloop w kraju nad Wisłą.

3a2b8b2a00000578-3915822-the_futuristic_city_state_of_dubai_announced_a_deal_with_los_ang-a-23_1478646347404

Kilka nitek Hyperloop to trasy morskie, ale firma wielokrotnie już wyrażała zainteresowanie tworzeniem takich połączeń z wykorzystaniem tuneli czy mostów. Niestety jak na razie to jedynie plany i założenia i nie wiemy, kiedy i czy w ogóle doczekają się realizacji. Mamy jednak nadzieję, że wsparcie ze strony Elona Muska pchnie tę technologię na właściwe tory.

hyperloop

Tagi: Technologia, Europa, polska, transport, prędkość, Hyperloop, Hyperloop One, Global Challenge,

Komentarze (28)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

07.06.2017 10:22

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 2328

future

Przy prędkościach bliskich prędkości dźwięku będzie toto szybsze niż podróż samolotem.
Londyn do Glasgow w 50 minut robi wrażenie.

i7 7700K @ 5GHz 16GB DDR4 3200 , 2x EVGA 1080Ti SC2 Hybrid SLI & BenQ BL3200 | TV SAMSUNG UE65HU8500

07.06.2017 11:05

Wątków: 118 | Odpowiedzi: 27538

na krótkich trasach samolot średnio się spisuje - cała procedura odpraw, załadunku, kołowania, startu, lądowania, odbierania bagaży itp.
tutaj takie coś będzie świetną alternatywą, prędkość gdyby nawet była niższa niż samolotu to i tak będzie to trwać szybciej, oraz prościej, nie mówiąc już o tym że powinno być taniej
jak rozumiem będzie to na zasadzie pociągu, czyli czekasz na peronie, wchodzi i jedziesz

i7-6700K/MSI Z170A Gaming M5/16GB/1080Ti/RM850i/Samsung 960Evo 500GB + 850Evo 500GB/Fractal R5/ASUS PG279Q + Ryzen 1600/16GB/980Ti/Crucial 480GB/RM550x/LG 24GM77-B

07.06.2017 11:21

Wątków: 195 | Odpowiedzi: 5249

PiwO

Zalozenie HyperLoopa to 1200 km/h. Powinno byc duzo szybsze niz samolot - zwlaszcza na krotkich odcinkach, tansze w eksploatacji.

Jesli Musk sie nie przeliczyl, to Hyperloop wyprze polaczenia lotnicze na bardzo wielu polaczeniach. Przepustowosc jest bardzo duza, bo wagoniki beda jezdzic za soba.

Przyklad polaczenia:

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny (zmniejszony z 1200x885) pochodzi stąd

Vendetta musi być

07.06.2017 11:24

Wątków: 195 | Odpowiedzi: 5249

...

Ale przez inwestycje tanie nie bedzie

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny (zmniejszony z 600x350) pochodzi stąd


Vendetta musi być

07.06.2017 11:28

Wątków: 435 | Odpowiedzi: 23576

Powodzenia... Ikona: ;)
Jeśli nie nastąpi jakiś magiczny przełom technologiczny, to te piękne pomysły zostaną tylko na papierze...

Wielokrotnie już udowadniano, że ten cały pomysł nie ma prawa zadziałać - czysta fizyka.
Ilość energii potrzebnej do wypompowania TON powietrza i czas potrzebny na to jest tak ogromna, że nie kumam jak dalej mogą w to brnąć Ikona: sciana

Sprawdźcie ile czasu zajęło im ogarnięcie tego odcinka testowego w USA (nie pamiętam już gdzie to robili).

O czymś takim jak bezpieczeństwo nawet nie wspomnę, bo w przypadku rozszczelnienia tunelu w JAKIMKOLWIEK miejscu, kapsuła z pasażerami zadziała jak pocisk w lufie karabinu...

@Vendetta
Nie wiem skąd jest ta tabelka, ale piękne bzdury tam opisali. Albo pobożne życzenia ludzi od PR...

2600K@4,5GHz || GTX970 Strix OC || P8P67-M || 32GB DDR3 || MX100 256GB || L8 430W CM || BitFenix Phenom || Dell U2312HM

07.06.2017 13:54

Wątków: 195 | Odpowiedzi: 5249

_Torwald_

Kiedys mowiono o samochodzie, a wczesniej o kolei, ze sie nie da, ze drogo, ze niebezpieczne Ikona: ;)

Dla mnie sprawa jest prosta. Ktos wylozy na to pieniadze i wyjdzie w praniu, czy jest to mozliwe do przeprowadzenia, czy nie. Jesli sie znajdzie inwestor jest duza szansa, ze bedzie bazowac na realnej kalkulacji ryzyka i to sobie wczesniej przemysli.

Vendetta musi być

07.06.2017 14:28

Wątków: 23 | Odpowiedzi: 1747

tylko że tu nie chodzi

o ryzyko finansowe tylko fizyczną wykonalność

07.06.2017 15:10

Wątków: 83 | Odpowiedzi: 4714

Dlaczego akurat potrzeba wypompowywać TONY powietrza?

Perony, to mogą być śluzy, które po wypełnieniu przez kształt pojazdu pozostawią nieznaczną ilość miejsca, w którym mogłoby zalegać powietrze. Odcinek, w którym poruszały by się wagony, byłby na stałe pozbawiony powietrza. Przed startem wyrównują ciśnienie i otwierają przegrodę... wizzzz.

Ogarnięcie odcinka testowego zajęło im tyle czasu, gdyż to prototyp i zrozumiałym jest, że potrzeba jest więcej czasu na przygotowanie. Dopiero poznają tę technologię.

Bezpieczeństwo i rozszczelnienie tunelu... czym to się rożni od uszkodzenia trakcji w torach szybkiej kolei? Przy takich prędkościach zawsze będzie istniało ryzyko. Jakoś ten argument nie nie wpłyną na loty pasażerskie czy Maglev.

I o co chodzi z tym - "nie ma prawa zadziałać - czysta fizyka"? Jakiś konkret?

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

07.06.2017 15:33

Wątków: 317 | Odpowiedzi: 5768

.

ale przeciez tam nie bedzie prozni, wlasnie z tych powodow. Ma byc zmniejszone cisnienie dla mniejszego oporu. Jesli sie tunel rozszczelni to wpadnie powietrze i wzrosnie tarcie. Raczej katastrofy to nie spowoduje dopoki konstrukcja sie nie posypie.

Shall we play a game ?

07.06.2017 15:54

Wątków: 23 | Odpowiedzi: 1747

ciśnienie ma być na poziomie

10hPa czyli jak na Marsie, albo jak na wysokości ~60km

07.06.2017 23:52

Wątków: 435 | Odpowiedzi: 23576

Vendetta

Rozumiem, że jeśli fizyka mówi o tym, że to wymaga gigantycznych nakładów energii, jest to zajebiście niebezpieczne i ma tyle wad, że jest... głupie - to trzeba to zbudować, żeby się o tym przekonać? Ikona: ;)

@owcarnia
Chyba nie do końca wiesz co się stanie, jak do takiej tuby z kapsułą dostanie się powietrze...
Podpowiem: z jednej strony masz bardzo niskie ciśnienie, drugiej masz powietrze wpadające do "tunelu". To powietrze rozpędza ci tą kapsułę jak wybuch prochu strzelniczego w lufie pocisk.

Widzisz już, co może pójść nie tak? Ikona: ;)

Kolejna ciekawostka - całość musi być sztywna i szczelna. CAŁOŚĆ tunelu. Na długości kilkuset KILOMETRÓW. Jakakolwiek nieszczelność spowoduje awarię/katastrofę (bardzo malowniczą jak sądzę).
Do tego macie takie coś, jak rozszerzalność cieplna materiałów.
Na długości kilkuset kilometrów mierzy się ją już w metrach (albo i lepiej. Nie da się tego uniknąć, chyba, że całość zakopią pod ziemią i utrzymają stałą temperaturę.

2600K@4,5GHz || GTX970 Strix OC || P8P67-M || 32GB DDR3 || MX100 256GB || L8 430W CM || BitFenix Phenom || Dell U2312HM

07.06.2017 23:57

Wątków: 118 | Odpowiedzi: 27538

Myślę że lepsi fachowcy nad tym pracują niż tutaj obecni na boardzie

i7-6700K/MSI Z170A Gaming M5/16GB/1080Ti/RM850i/Samsung 960Evo 500GB + 850Evo 500GB/Fractal R5/ASUS PG279Q + Ryzen 1600/16GB/980Ti/Crucial 480GB/RM550x/LG 24GM77-B

08.06.2017 00:04

Wątków: 554 | Odpowiedzi: 3046

_Torwald_

Z całym szacunkiem, ale popatrz na siebie i swoje osiągnięcia, a następnie na Musk-a i to co udało się jemu. Może to pozwoli Ci nabrać trochę dystansu.

i7 6850k@4,1GHz, Fortis3, MSI X99A RAIDER,16 GB 2400MHz, GTX 780 Ti SLI,24"+34"+24" w formacie █■■█ , SSD Samsung 950 Pro 512GB, Crucial MX300 2050GB , BeQuiet 1000W @ Win10

08.06.2017 00:23

Wątków: 389 | Odpowiedzi: 14026

ale przecież rozszerzalność cieplna jest w całej inżynierii

i jakoś sobie z tym radzimy np. kompensatorami. Rozszczelnienie, gdyby zrobić kilka warstw to rozszczelnienie wszystkich na raz jest mniej prawdopodobne, poza tym systemy pomiaru ciśnienia z zaworami równoważącymi "co kawałek" i w razie twojego rozszczelnienia mamy wyrównanie ciśnienia przed i za kapsułą. Nie wiem jak to ma działać czy tylko na zasadzie różnicy ciśnień, czy niskie ciśnienie jako zmniejszacz oporów, ale jak to drugie to można te niskie ciśnienie w tunelu trzymać cały rok więc odpada wypompowywanie... Twoje argumenty są proste, moje odpowiedzi też. To znaczy, ze może znaczyć np. że oboje się na tym nie znamy Ikona: :D

http://rmn1.pl

08.06.2017 01:10

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 349

zapewne będą śluzy co ileś km

aby w razie rozszczelnienia nie było problemów, technicznie zrobienie czegoś takiego nie stanowi wyzwania, śluza może też kompensować rozszerzanie się materiałów, więc przyjemne z pożytecznym połączone w jedno, oczywiście wróżę z fusów, ale to akurat prawdopodobne
jeśli planują konkretne odcinki, to mają już rozklimione co i jak,
fakt, buduje to korporacja która jak każda stawia na zysk i ewentualne katastrofy mogą wkalkulować w koszta, tylko w razie najmniejszej wpadki nikt do tego nie wsiądzie, to nie jest jedyna możliwość transportu, alternatyw jest pełno więc jeśli chcą na tym zarobić muszą bezpieczeństwo postawić na pierwszym miejscu

08.06.2017 01:20

Wątków: 435 | Odpowiedzi: 23576

Adanos

Przepraszam, że wyraziłem swoje wątpliwości co do tego projektu. Rzesza fizyków również.
Napiszę im, że gość, który zarobił miliony na stronie www wie lepiej.

PS. Spoko argument Ikona: rotfl

2600K@4,5GHz || GTX970 Strix OC || P8P67-M || 32GB DDR3 || MX100 256GB || L8 430W CM || BitFenix Phenom || Dell U2312HM

08.06.2017 02:39

Wątków: 389 | Odpowiedzi: 14026

Ale to jest argument.

Na każdy projekt/fakt znajdą się ludzie w białych fartuchach, którzy to podważą. Bez politykowania w tym wątku ale jedna katastrofa może mieć "naukowców" po 2 stronach barykady. Jeśli ktoś wykłada sporą kasę i rozwija projekt bardzo długo, to ma takich inżynierów, którym to wychodzi na kartkach.

http://rmn1.pl

08.06.2017 07:08

Wątków: 554 | Odpowiedzi: 3046

_Torwald_

Podziwiam Twoje bezkompleksowe porównywanie się z największymi tego świata.
Jak rozumiem miałeś jakiś powód aby wymieniając jego osiągnięcia pominąć Tesle i Space-X ?
Jaki ?
Bo wiesz, może tam pracować kilku fizyków...

i7 6850k@4,1GHz, Fortis3, MSI X99A RAIDER,16 GB 2400MHz, GTX 780 Ti SLI,24"+34"+24" w formacie █■■█ , SSD Samsung 950 Pro 512GB, Crucial MX300 2050GB , BeQuiet 1000W @ Win10

08.06.2017 08:45

Wątków: 266 | Odpowiedzi: 13096

ta dyskusja od razu mi sie skojarzyla

z pewnym paskiem o SpaceX, że nie moglem się powstrzymać i sparafrazowałem wersję pod temat:

Obrazek dodany przez użytkownika

Plik graficzny pochodzi z HDD usera (zmniejszony z 735x656) Zobacz oryginał


no offence Ikona: ;)

PS4 Pro | PS VR | X360 | Nexus 4 | LG G Pad 8.3 | Intel i5-6500, Kingston 16 GB RAM DDR4 2133MHz CL14, EVGA GeForce GTX 960 4 GB, ASRock H110M-DGS | SSD + HDD | i inne bzdury | kto to czyta...

08.06.2017 08:45

Wątków: 23 | Odpowiedzi: 1747

haha

_Torwald_ nie ma co się napinać, poczekamy zobaczymy, a tu przy okazji mamy parę dowodów na to, że jeszcze niejeden Amber Gold czy inny SKOK tu się uda Ikona: ;)

08.06.2017 09:20

Wątków: 118 | Odpowiedzi: 27538

rudy

dobre Ikona: :) idealnie pasuje

i7-6700K/MSI Z170A Gaming M5/16GB/1080Ti/RM850i/Samsung 960Evo 500GB + 850Evo 500GB/Fractal R5/ASUS PG279Q + Ryzen 1600/16GB/980Ti/Crucial 480GB/RM550x/LG 24GM77-B

08.06.2017 10:25

Wątków: 83 | Odpowiedzi: 4714

Hahaha

_Torwald_ aka "fizyk mocno teoretyczny" Ikona: :)

Wieża Eiffla (300m) w sezonie letnim wydłuża się o ok. 15cm. Zgodnie z _Torwald_owskimi prawami fizyki, łączenia powinny popękać, a cała konstrukcja powinna malowniczo się rozpierniczyć.

Ten koleś od strony WWW wysyła w kosmos kilkutonowe rakiety, które później wracają i lecą ponownie.

08.06.2017 10:36

Wątków: 23 | Odpowiedzi: 1747

DeathClaw

wygodnie nie wziąłeś pod uwagę że Wieża Eiffla nie musi być hermetyczna i nic w niej nie zapier...la z prędkością dźwięku...

a i ten koleś od strony od WWW zapewne sam opracował te rakiety co to panie same tam i nazad latają.

08.06.2017 10:41

Wątków: 118 | Odpowiedzi: 27538

Nroht

a Ty co? kolejny który uważa się za mądrzejszego niż sztab specjalistów ze wszystkich dziedzin, zajmujących się tym od kilku lat?

i7-6700K/MSI Z170A Gaming M5/16GB/1080Ti/RM850i/Samsung 960Evo 500GB + 850Evo 500GB/Fractal R5/ASUS PG279Q + Ryzen 1600/16GB/980Ti/Crucial 480GB/RM550x/LG 24GM77-B

08.06.2017 10:54

Wątków: 83 | Odpowiedzi: 4714

Nroht

Fizyk mocno teoretyczny powołuje się na rozszerzalność cieplną jako argument za tym, że te zjawisko może rozszczelnić tubę. Hermetyczność nie ma tu nic do rzeczy, gdyż źle wykonane połączenia lub dobranie materiałów w obydwu przypadkach mogą doprowadzić do katastrofy, niezależnie od hermetyczności konstrukcji hyperloopa. Istotą problemu jaki tworzy Torwald jest sam fakt dojścia do uszkodzenia konstrukcji poprzez działanie temperatury.

Ten koleś od WWW jest tu wspomniany jako lider, za którym stoi rzesza naukowców z rożnych dziedzin i wymienianie ich z nazwiska jest chyba bezcelowe. Poza tym w PL jest podobny projekt http://www.hyperpoland.com/. Za tym przedsięwzięciem też stoją ludzie, którzy nie wypadli sroce spod ogona.

Oczywiście, że pojawią się głosy negujące ten projekt. Tak się dzieje za każdym razem. Tak było w przypadku lotów w atmosferze, tak było w przypadku lotów w kosmos i tak jest też teraz.

Fizyk mocno teoretyczny nie pierwszy raz mądrzy się na frazie.

08.06.2017 11:09

Wątków: 23 | Odpowiedzi: 1747

DeathClaw

no i to jest fajny post mimo że drzesz łacha z _Torwalda_. Temat jest fajny i można sobie pogadać, ale jak tu gadać, jak zaraz pojawiają się lokalni mędrcy z tekstem - on wysłał rakietę w kosmos to Hyperloop też jest na 100% możliwy. Pewien lekarz kiedyś powiedział, że szczepionki wywołują autyzm. Byli tacy co mu uwierzyli na słowo...

Hermetyczność ma tu dużo do rzeczy, bo gdzieś, jakoś trzeba skompensować pracującą, w zmieniającej się temperaturze, konstrukcję. Gdzieś widziałem wyliczenia, że na 400 czy 500km całość może zmieniać długość o +/- 150m. To nie jest byle most gdzie można bez żadnego problemu zrobić dylatacje, dać ruchome podpory i po krzyku. Albo rurociąg gdzie unika się takich problemów wygibasami. Tutaj to ma być sztywne, nie ruszać się i nie drgać i być szczelne z próżnią w środku gdzie niewielka nieszczelność może doprowadzić do solidnej katastrofy. Jeśli to nie jest niemożliwe do zrobienia to pewnie niewiele do tej niemożliwości brakuje. Pewnie dlatego Musk kombinował z puszczeniem tego w tunelach.

08.06.2017 11:51

Wątków: 83 | Odpowiedzi: 4714

Nroht

Nikt nie twierdzi, że zbudowanie takiej infrastruktury jest dziecinnie łatwe. Dlatego zatrudniono przy tym pomyśle sztab specjalistów z różnych dziedzin nauki, a każdy jeden jest o wiele bardziej wyedukowany w swoim zakresie niż taki Torwald.

Dlaczego zakładasz, że tunel nie może się ruszać i drgać? Każda wielka konstrukcja ma nieznaczne ruchy i w jakimś stopniu wibruje. Jakoś z tego powodu nie obserwujemy na co dzień spektakularnych klęsk. Burj Khalifa w najwyższym punkcie odchyla się o 1,5m pod wpływem wiatru.

Gdyby na etapie planowania i analizy wyszło, że rewelacje fizyka mocno teoretycznego zbliżają się do prawdy, to nikt by nie utopił w tym złamanego centa. Nawet jeżeli okaże się, że koszty jednak przekraczają założony budżet i z powodów finansowych hyperloop nie powstanie, to nie oznacza, że nie jest to możliwe. W każdym razie Emiraty dają kasę, więc o finansowanie jednak bym się mocno nie obawiał.

Poczekamy zobaczymy. Mądrzenie się tu nie da Ikona: ;)

08.06.2017 12:45

Wątków: 435 | Odpowiedzi: 23576

DeathClaw

Ja piłem do kilku problemów z jakimi się muszą zmierzyć.
To, że na odcinku 1k km całość konstrukcji w ciągu dnia będzie ci się wydłużać np. o 300m to jeden z nich.
I dalej będzie musiała być szczelna.

Serio, ja im życzę jak najlepiej i chciałbym dożyć czasów, kiedy będę się mógł tym przejechać.
Problem w tym, że nie patrzę na to hurra-optymistycznie i bezrefleksyjnie - punktuję tylko słabe punkty tego projektu.

Wiem, że Musk sam tego na kolanie nie liczy i ma sztab ludzi od tego. Problem w tym, że o ile wszystko ładnie wygląda na folderach reklamowych i animacjach na YT to rzeczywistość jest "trochę" bardziej bezwzględna.

Poza tym to jest board i prowadzimy dyskusję - jak ktoś ma kontrargument poza "a co ty w życiu osiągnąłeś, że się wypowiadasz" to chętnie pogadam Ikona: ;)

@rudy_mundek
Zajebiste Ikona: :D Ikona: pub

2600K@4,5GHz || GTX970 Strix OC || P8P67-M || 32GB DDR3 || MX100 256GB || L8 430W CM || BitFenix Phenom || Dell U2312HM

08.06.2017 13:18

Wątków: 83 | Odpowiedzi: 4714

_Torwald_

Skąd masz takie informacje, że na odcinku 1km całość będzie wydłużać się o 300m? Podajesz ten argument w taki sposób, jakby tak faktycznie zachowywała się lub miała zachować się tuba hyperloopa.

Zapewne gdzieś tam przeczytałeś info o rozszerzalności czegoś tam, ekstrapolowałeś te informację na grunt omawianego pomysłu i nadałeś temu rangę argumentu. Z takim "orężem" chcesz prowadzić dyskusję?

Na pewno podczas projektowania i późniejszych testów na modelu 1:1 napotkają wiele problematycznych kwestii, które nie będą w folderach i animacjach reklamowych. Gdyby tak jednak było, to zapewne krytykował byś ich dział PR Ikona: ;)

Ja też im kibicuję i czekam na kolejne informacje o postępach. Nie jestem optymistą ale nie jestem też pesymistą. Staram się realnie patrzeć na rozwijającą się koncepcję owalnego klocka poruszającego się w czymś, co przypomina niejako okrężnicę. Dotychczasowe osiągnięcia wizjonera i ilość kasy jaka jest na stole dają nadzieję, że kolej 2.0 jednak powstanie.

08.06.2017 14:33

Wątków: 23 | Odpowiedzi: 1747

DeathClaw

przesadzasz, tuby mają być stalowe, rozszerzalność stali łatwo znaleźć i łatwo to przeliczyć, przy zmianie temperatury o 20stC z 16 do 36, 500 km stali wydłuży się o ponad 200m.

A jeszcze nie wspomniano o ilości ciepła do pozbycia się podczas hamowania czy generowanej podczas ruchu z prędkością dźwięku...

08.06.2017 14:46

Wątków: 195 | Odpowiedzi: 5249

...

Uzyje sie laczen z polimerow co segment stalowy i nie bedzie problemu z rozszerzalnoscia cieplna.

Co do hamowania i rozpedzania to domyslam sie, ze mowimy o "poduszcze elektromagnetycznej" i rozpedzac sie bedzie tez polem. Duze predkosci, ale wzglednia mala masa i male opory. Hamowac mozna rekuperacja pola. Nie wiem jakie beda straty energii, ale nie sadze, by byl problem z rozprowadzaniem ciepla.

Jak sie gdzies rozszczelni rura, to wystarcza zawory wyrownawcze po drugiej stronie rury odpalane zmiana cisnienia. Bedzie sie dzieki temu wyrownywac po obu stronach i wagoniki gosc szybko wyhamuja. Gorzej bedzie z powtornym wypompowaniem powietrza, wiec przydalyby sie sluzy Ikona: ;)

Vendetta musi być

08.06.2017 15:06

Wątków: 83 | Odpowiedzi: 4714

Nroht

Łatwo przeliczyć powiadasz? Wiesz jakiej stali mają zamiar użyć? Jak już będziesz wiedział, to dobierzesz sobie współczynnik rozszerzalności liniowej, policzysz jeszcze raz i te założenie może się zmienić Ikona: :) No ale żeby wynik był jeszcze bardziej dokładny, to zapewne wiesz już czym/jak będą połączone tuby i jak to wpłynie ogólnie na wydłużenie całego zestawu. Nie wiem po co ta dyskusja o mocno technicznych aspektach hyperloop, gdy mamy do dyspozycji tylko jakieś złożenia wstępne. To co obecnie jest na deskach kreślarskich i notatnikach ludzi zaangażowanych w projekt, to raczej niedostępne dane.

Krytyka płynie z rożnych stron i część z nich, to zapewne uznani naukowcy. Nikt nie odbiera im wiedzy ale ich stopień poznania problematyki jest inny, mniejszy od ludzi, którzy aktualnie ślęczą nad konceptem i wszelkie niuanse, o których wspominają malkontenci, są zapewne brane pod uwagę. Poza tym tworzenie takiego środka transportu przykuwa wiele uwagi. Naukowcy, to tylko ludzie, którzy czasem lubią być w centrum zainteresowania.

08.06.2017 15:53

Wątków: 435 | Odpowiedzi: 23576

Vendetta

"Uzyje sie laczen z polimerow co segment stalowy i nie bedzie problemu z rozszerzalnoscia cieplna. "
Czyli co? Każdy segment będzie spięty polimerową uszczelką, która będzie kompensowała rozszerzanie się każdego odcinka?

Co do automatycznego rozszczelnienia po drugiej stronie, to nie wiem czy to takie spoko rozwiązanie. Powietrze pędzące z dwóch stron w kierunku kapsuły z ludźmi trochę mnie martwi...

@DeathClaw
"Nie wiem po co ta dyskusja o mocno technicznych aspektach hyperloop, gdy mamy do dyspozycji tylko jakieś złożenia wstępne. To co obecnie jest na deskach kreślarskich i notatnikach ludzi zaangażowanych w projekt, to raczej niedostępne dane."

Właśnie dlatego - całość dalej jest tylko teorią, więc sobie dyskutujemy na temat teoretycznych problemów. Nie wiem z czym masz problem...

Co do stali - to znasz taką, co jest niewrażliwa na zmiany temperatury? Bo ja nie...

2600K@4,5GHz || GTX970 Strix OC || P8P67-M || 32GB DDR3 || MX100 256GB || L8 430W CM || BitFenix Phenom || Dell U2312HM

08.06.2017 16:47

Wątków: 195 | Odpowiedzi: 5249

_Torwald_

1) Taka ala uszczelka kompensujaca rozszerzalnosc temperaturowa i zmniejszajaca sztywnosc konstrukcji. Konstrukcja musi miec male bufory, ktore beda mogly sie choc lekko przemieszczac. Rurociagi maja zawijasy, bo nie ma sensu inwestowac w bardziej skomplikowane rozwiazania.

2) To jest do opracowania. Przy pelnym rozszczelnieniu mozna zaczac wpuszczac powietrze wszystkimi zaworami by rownomiernie wyrownac cisnienie wokol wagonikow i nie doprowadzic do fali uderzeniowej. To jest latwe do sprawdzenia w symulacji komputerowej, bo znamy parametry fizyko-chemiczne powietrza i zadana predkosc wagonikow. Troche prostrze obliczenia robilem na studiach. Wydaje sie, ze jest to do wymodelowania.

ps. Kto powiedzial, ze to musi byc stal ? Mamy tanie polimery o wielkiej trwalosci. Wystarczy przejechac sie samochodem po butelce PET Ikona: ;)

Vendetta musi być

08.06.2017 16:51

Wątków: 195 | Odpowiedzi: 5249

PET

http://www.plastservice.net.pl/oferta,6.html

Vendetta musi być

08.06.2017 17:19

Wątków: 83 | Odpowiedzi: 4714

_Torwald_

Trudno twoją pierwszą wypowiedź nazwać dyskusją. Przeczytaj ją sobie i się do niej odnieś.

"Co do stali - to znasz taką, co jest niewrażliwa na zmiany temperatury? Bo ja nie..." - no i? (pytanie retoryczne)


08.06.2017 18:30

Wątków: 389 | Odpowiedzi: 14026

A jakby co druga tuba była o mniejszej średnicy, połączenie

dobrze uszczrlnione "kilkukrotnie" ale przesuwnie. Jak tłok w cylindrze.

http://rmn1.pl

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.