Chrome od przyszłego roku będzie automatycznie blokować irytujące reklamy

Daniel Górecki, 2017-06-02 12:04 | Źródło |

Na początku przyszłego roku Google wypuści wersję przeglądarki Chrome, która automatycznie będzie blokować irytujące reklamy. Nowa technika filtrowania reklam szykowana przez Google będzie definiować „irytujący” czynnik zgodnie ze standardami Coalition for Better Ads, co oznacza, że użytkownicy Chrome mogą liczyć na zdecydowanie mniej pop-upów oraz autoodtwarzanych reklam.

Google przyznaje, że internauci zdecydowanie zbyt często muszą się zmagać z irytującymi, nachalnymi reklamami w sieci, np. takimi, które niespodziewanie włączają głośną muzykę czy też wymuszają na nas odczekanie 10 sekund zanim przejdziemy do zawartości strony. To zdaniem firmy prowadzić może do blokowania przez nich wszystkich reklam, rzutując na działalność podmiotów, które się z nich utrzymują (w tym oczywiście Google).

Już w kwietniu tego roku docierały do nas pierwsze informacje o szykowaniu przez firmę Chrome’a z wbudowanym narzędziem do blokowania reklam. I o ile pozbycie się irytujących treści ma sens z punktu widzenia użytkowników, tak wiele osób wciąż wątpi, czy koncern, który co kwartał księguje 20 mld USD z reklam, zechce się pozbyć chociaż części z nich.

Warto dodać, że wydawcy będą mogli sprawdzić, czy ich reklamy naruszają nowe standardy Google za sprawą Ad Experience Report. Coalition for Better Ads stworzyło zaś pierwsze standardy Better Ads Standards po przeprowadzeniu badań na 25 tysiącach internautów w USA i Europie. Z wyników wywnioskować można, że w przypadku platform stacjonarnych najbardziej niepożądane są reklamy typu pop-up, autoodtwarzające się z dźwiękiem, duże wyjeżdżające bannery oraz zmuszające nas do odczekania zanim przejdziemy do zawartości strony. W przypadku platform mobilnych dodać do tego trzeba także reklamy zajmujące do 30% ekranu, migające animacje oraz pełnoekranowe, które wymuszają na nas przewijanie ekranu.

Google rozpocznie wprowadzanie Better Ads Standards w przeglądarce Chrome na początku 2018 roku.

dims

Tagi: Google, przeglądarka internetowa, Chrome, reklamy, blokowanie reklam, pop-up, Ad Block, irytujące reklamy,

Komentarze (2)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

02.06.2017 18:04

Wątków: 383 | Odpowiedzi: 15162

---

AdWords oczywiście wyjęte spod prawa? Ikona: ;)

Niech moc będzie z wami: i7-2600k,16GB RAM,ASUS P8Z77-V LX, Gigabyte GTX 1070, Plextor M5P 128GB, WD Red 1TB,QNAP TS-439 Pro, BD LG, BD-RE LG,Acer Iconia W501P,X1, X360Premium

03.06.2017 11:13

Wątków: 106 | Odpowiedzi: 4173

Adwords nie sa uciazliwe, gdzies tam z boku sie wyswietlaja ale nie wyskakuka na caly ekran czy nie wala muzyka 2 razy glosniejsza.

Pomysl na + nawet jak bedzie blokowac tylko 50% z tego co adblock.

AMD FX 8350, Gigabyte Radeon HD 6670 2 GB DDR3, 2 x 8 Gb Kingston HyperX 1600 MHz, Gigabyte 970A UD3, WD Blue 1 TB + Samsung 320 GB

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.