Epic Games tłumaczy decyzję o faworyzowaniu konsol w przeszłości

Daniel Górecki, 2017-01-10 12:20 | Źródło |

Nie jest żadną tajemnicą, że jeszcze do niedawna Epic Games koncentrowało się głównie na konsolach, przez co pecetowi gracze mogli poczuć się nieco opuszczeni przez firmę, która swoje korzenie ma przecież w platformie PC. Zdaniem Tima Sweeneya była to jednak mądra i przemyślana decyzja, która pozwoliła przetrwać trudny okres.

W wywiadzie udzielonym Glixel tłumaczy on, że pomimo tego, iż tworzyli gry na PC przez całą historię Epic, w tym Jazz Jackrabbit, Jill of the Jungle, Epic Pinball czy Unreala, to jednak przed epoką Steama przychody z gier komputerowych spadały na łeb na szyję. Jako główny czynnik wymienia tu piractwo, podkreślając, że w tym czasie debiutował BitTorrent i Napster, a wielu konkurentów wydających w tym czasie gry na PC niemal wylatywało z interesu, ponieważ na każdą sprzedaną grę przypadało 10 nielegalnych kopii. W rezultacie w latach 2006-2012 skoncentrowali się na konsolach, gdzie zjawisko to było mniejsze.

Jego zdaniem była to dobra decyzja, ponieważ pozwalała im zarobić zdecydowanie więcej niż gdyby pozostali na PC. Jako standardowy przykład podaje Gears of War, gdzie kilka gier z tej serii sprzedało się w nakładzie przeszło 6 mln kopii. „Nie wiem, czy na Steamie jakakolwiek gra sprzedała się w takim nakładzie” – podkreśla Sweeney.

Co w takim razie sprawiło, że Epic powrócił do swojej pierwotnej platformy? Przede wszystkim stale rosnące budżety gier na konsolach. Pierwsze Gears of War kosztowało ich 12 mln USD, a zysk wynosił 100 mln USD. Nawet Gears of War: Judgment było jeszcze opłacalnym przedsięwzięciem, ponieważ produkcja kosztowała 60 mln USD, a gra zarobiła 100 mln USD. Jednak jak zauważa Sweeney, wraz z przesiadką na PS4 i Xbox One spodziewano się, że koszt produkcji wzrośnie dwukrotnie, a liczba użytkowników, którzy kupią ich produkt, nie podwoi się. Tym samym postanowili wrócić do punktu wyjścia i skoncentrować się na platformie Steam i PC, które dzięki takim tytułom, jak League of Legends, Dota czy Overwatch, ponownie przeżywa rozkwit. Istotnym czynnikiem okazały się także laptopy, które w końcu oferują wystarczającą wydajność do grania i są zdecydowanie bardziej mobilne od konsol. 

maxresdefault

Źródło: YouTube

Tagi: PC, gry, konsole, gry komputerowe, Epic Games, Gears of War, Tim Sweeney,

Komentarze (3)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

10.01.2017 13:45

Wątków: 20 | Odpowiedzi: 950

Czcze gadanie. Firma która skupiła się na rozrywce mobilnej, równie piraconej. Nie mówiąc już o wydumanym okresie gdzie gry z konsol były piracone, ba pojawiały się szybciej niż na PC.
Dopiero ostatnia generacja zahamowała piractwo konsolowców.

haMac Atland (LC) - Pokochałem me Atari, było z drewna i ze stali, z prądem niezbyt to działało, węgiel sypać należało... VPN -> http://nordvpn.com/?ref=40338145 (-20% przy odnow.)

10.01.2017 18:26

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 210

koko

@marucins Z jakiegoś powodu wysnuli takie wnioski i są one dość prawdopodobne, aczkolwiek ja w żadnym stopniu DRM nie popieram, nigdzie, już abstrahując od idei nigdy nie wiadomo kto za tym będzie stał i co będzie chciał osiągnąć za pomocą tego mechanizmu ograniczając naszą wolność, np. Denuvo zdaje się szyfruje pliki gry, więc czym jest? Czymś w rodzaju ransomware, najgrożniejszego zagrożenia malware obecnie, nie mieści mi się w głowie jak można w ogóle pozwolć jakiejkolwiek firmie/organizacji, pozwolić zaszyfrować pliki na własnym dysku, no ludzie!!! Uważam to za całkowicie niemoralne.

Snack3rS7

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

10.01.2017 18:53

Wątków: 291 | Odpowiedzi: 45769

zaczyna sie

Ikona: lol

the end

10.01.2017 20:04

Wątków: 408 | Odpowiedzi: 22378

Podali powody (moim zdaniem ofkors) z dupy. Stek bzdur i pierdół usprawiedliwiające działania marketingowe - wiadomo, że gry na konsole są droższe, bo się userów przyzwyczaiło.

Steam istnieje od 13 lat, więc z czym do ludzi...

2500K@4,5GHz || GTX970 Strix OC || P8P67-M || 2x8GB DDR3 || MX100 256GB || L8 430W CM || Define Mini || Dell U2312HM

10.01.2017 20:38

Wątków: 17 | Odpowiedzi: 47357

Coś bym napisał o Epic Games, ale zaraz przyjdzie ralfik i zrobi się gównoburza Ikona: ;)

Jedyne co im wychodziło przez ostatnią dekadę to Unreal Engine Ikona: ;) (w sumie gdyby Ronson był dalej na frazie to też by mi odpisał ścianą tekstu na dwa ekrany jak bardzo się nie zgadza Ikona: ;) )

A pan Sweeney chyba udaje, że nie wie co to Skyrim Ikona: ;)

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.