Nintendo Switch z układem Tegra z rodziny Maxwell

Daniel Górecki, 2016-12-16 09:11 | Źródło |

Wygląda na to, że w przypadku konsoli Switch Nintendo nie zamierza zmieniać swojego podejścia do wydajności i podążać będzie ścieżką obraną przez poprzedników. Jak donosi bowiem portal Gamesbeat powołujący się na dwa anonimowe źródła, przygotowany przez Nvidię pod kątem tego urządzenia układ Tegra bazować będzie na architekturze poprzedniej generacji Maxwell, a nie nowszej Pascal.

Tym samym sprzęt nie będzie należał do najwydajniejszych i spodziewać mamy się tu mocy obliczeniowej na poziomie 1 teraflopa, a dla przykładu PS4 oferuje 1,8 TP, a PS4 Pro 4,2 TP, czyli różnica jest naprawdę znaczna. Zdaje się, że Nintendo nie chciało czekać na SoC Pascal oparty na 16 nm i chcąc szybko zastąpić mało popularne Wii U zdecydowało się na układ z rodziny Maxwell, który produkowany jest w 20 nm. Odbije się to nie tylko na wydajności sprzętu, ale i zużyciu energii oraz generowanym cieple. Pascal ma jednak jedną istotną przewagę, a mianowicie niższą cenę, co przełożyć się może na niższy koszt samej konsoli (według nieoficjalnych przecieków ta w dniu premiery kosztować ma 250 USD).

Trzeba jednak przyznać, że Big N jest konsekwentne w tym temacie i podobnie jak to było z ich poprzednimi konsolami nie promuje nowego produktu za pomocą jego graficznych możliwości, koncentrując się na unikalnych możliwościach sprzętu. Poza tym, Maxwell wciąż powinien dostarczyć wydajność, która poradzi sobie z wieloma nowoczesnymi tytułami, szczególnie w rozdzielczości 720p, którą według przecieków oferować ma ekran Switch. Co więcej, producenci mogą stosować różne sztuczki, by omijać ten problem, jak np. obniżanie rozdzielczości do 540p i upscalowanie jej do 720p.

Przypominamy, że Nintendo zapowiedziało swoją konferencję poświęconą Switch na 12 stycznia i wtedy też powinniśmy poznać wszystkie szczegóły, w tym dokładną datę premiery i cenę. 

switch582

Tagi: nvidia, konsola, wydajność, Nintendo, SoC, TEGRA, Maxwell, switch, Nintendo Switch,

Komentarze (4)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

16.12.2016 09:43

Wątków: 7 | Odpowiedzi: 1240

Trochę lipa.

Nie dlatego, że nie starczy wydajności na gry (odpowiednie sztuczki upscalingu to załatwią), tylko ze względu na zużycie baterii - Pascal byłby jednak tu lepszy.

Pewnie tak jak w przypadku 3DS / New 3DS, i tu będzie odświeżona wersja po jakimś czasie, już oparta na Pascalu, albo jeszcze czymś nowszym.

3570K@4.1Ghz|SPC Fortis 3|ASRock Z77 Pro4-M|GTX 1080 G1|Crucial 16GB@2000CL10|M5S 128|Iridium Pro 240|Seagate 3TB|Corsair RM550x|Aerocool DS Cube|Dell P2414H

16.12.2016 09:55

Wątków: 103 | Odpowiedzi: 9837

trochę lipa ten poziom tego newsa

co ma architektura GPU do wymiaru litografii? przecież w tym Nintendo będzie SoC ARM i ten Maxwell może być produkowany nawet w 10nm

Prawda jest taka, że wypluły go gwiazdy.

16.12.2016 11:20

Wątków: 52 | Odpowiedzi: 2184

...

I tak gier na to nie będzie żadnych. Na WiiU są dwie w które bym zagrał. Na Wii te cztery ograłem na emulatorze.

18.12.2016 18:28

Wątków: 16 | Odpowiedzi: 41

Najbrzydsza konsola do tego podobno brak kompatybilności wstecznej w WiiU i Wii.

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.