ZAMKNIĘCIE SERWISU

Cyfrowy Polsat S.A. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Łubinowa 4a, 03-878 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000010078, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, o kapitale zakładowym 25 581 840,64 zł w całości wpłaconym, NIP 7961810732, niniejszym informuje, że kończy działalności w zakresie działalności Serwisu FrazPC.pl. Zamknięcie Serwisu nastąpi w dniu 31 grudnia 2018 roku. Do dnia 31 grudnia 2018 roku serwis będzie działał na dotychczasowych zasadach. Zachęcamy aby w tym okresie pobrać z Serwisu potrzebne użytkownikom materiały, gdyż po dniu 31 grudnia 2018 roku żadne materiały nie będą dostępne.

Khronos Group tworzy nową inicjatywę dedykowaną VR

Daniel Górecki, 2016-12-07 15:00 | Źródło |

W ubiegłym tygodniu Razer dołączył do Khronos Group, czyli grupy stojącej za graficznymi technologiami typu open-source, w tym Vulkan, OpenGL czy OpenCL. Wygląda na to, że firma miała ku temu dobry powód, ponieważ Khronos właśnie zapowiedziało nową inicjatywę dedykowaną standardom wirtualnej rzeczywistości.

Celem VR Standards Initiative jest stworzenie nowego otwartego API, które objęłoby wszystkie kompatybilne urządzenia niezależnie od producenta. Na liście uczestników tego przedsięwzięcia znajdziemy takie firmy, jak Razer, Oculus, Epic Games, AMD, Nvidia, Intel, Google, ARM, Valve, Tobii, Sensics i VeriSilicon. Wszystkie te podmioty związane są już w różnym stopniu i zakresie z VR i np. Razer posiada platformę OSVR, Oculus i Valve rywalizują ze sobą na rynku headsetów, z kolei AMD i Nvidia na rynku kart graficznych i sterowników pod wirtualną rzeczywistość.

Oczywiście Khronos liczy na to, że więcej partnerów zechce dołączyć do tej inicjatywy. Warto także wspomnieć, że fundamentem nowego API ma być OpenVR od Valve, ale poza tym grupa zamierza przygotować API do śledzenia headsetów, kontrolerów i innych obiektów.

2016-vr-graphic-2b

Tagi: AMD, nvidia, Intel, Google, VR, wirtualna rzeczywistość, Valve, ARM, razer, Epic Games, API, Oculus, Tobii, Khronos, open-source, Khronos Group, Sensics, VeriSilicon,

Komentarze (0)

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.