ZAMKNIĘCIE SERWISU

Cyfrowy Polsat S.A. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Łubinowa 4a, 03-878 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000010078, dla której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, o kapitale zakładowym 25 581 840,64 zł w całości wpłaconym, NIP 7961810732, niniejszym informuje, że kończy działalności w zakresie działalności Serwisu FrazPC.pl. Zamknięcie Serwisu nastąpi w dniu 31 grudnia 2018 roku. Do dnia 31 grudnia 2018 roku serwis będzie działał na dotychczasowych zasadach. Zachęcamy aby w tym okresie pobrać z Serwisu potrzebne użytkownikom materiały, gdyż po dniu 31 grudnia 2018 roku żadne materiały nie będą dostępne.

Debata nad przyszłością FireWire

Antoni Woźniak, 2009-12-11 17:25 |

Wygląda na to, że FireWire przechodzi powoli, ale nieubłaganie do historii. Interfejs powszechnie stosowany (DVR) w elektronice użytkowej, głównie w nagrywarkach DVD/HDD, kamerach wideo obecnie występuje coraz rzadziej, wypierany przez USB oraz Ethernet. Dzięki takim technologiom jak DLNA czy Mocca w urządzeniach AV zastosowanie złącza FireWire mija się z celem. Wyraźnie także widać, że to interfejs USB stanowi wszechobecny standard cyfrowego przesyłu dźwięku i obrazu. Edycja obrazu za pośrednictwem DV (kamery) to przeszłość. W dobie sprzętu SD FireWire królowało, obecnie w kamerach HD po prostu się go nie stosuje. Podobnie źle wygląda sytuacja z komputerami - w PC jeszcze od czasu do czasu pojedyncze gniazdko FW znajdziemy na płycie, albo karcie rozszerzeń. Niedawny promotor tego interfejsu - Apple - zrezygnował praktycznie całkowicie z montowania FireWire w swoim sprzęcie. Zasadnie zatem staje się pytanie, czy jest sens montować praktycznie niewykorzystywane złącze? Czy warto ponosić dodatkowe koszty utrzymywania tracącego na znaczeniu i popularności interfejsu?

Tagi: FireWire, utrata znaczenia, utrata popularności, RIP FireWire?,

Komentarze (34)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

11.12.2009 17:37

Wątków: 54 | Odpowiedzi: 32254

hmmmz

"good riddance" jak to mawiają Brytole. FireWire do piachu!

Capitalization is the difference between "helping your uncle Jack off a horse" and "helping your uncle jack off a horse" https://www.boardpc.pl/u/titus_fox

11.12.2009 20:16

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 49

...

Nigdy nie widziałem sensu istnienia tego kabelka... USB jest bardziej uniwersalne... A to się do wielu rzeczy nie nadawało...

Nie mogę ci pomóc... Jestem koniem...

11.12.2009 21:07

Wątków: 54 | Odpowiedzi: 4647

o, fajnie...

w końcu może uda się tanio kupić obudowę na dysk zasilaną z FW...

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

11.12.2009 21:09

Wątków: 62 | Odpowiedzi: 2607

Ja tego w życiu nie wiedziałem ...

...

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

11.12.2009 21:32

Wątków: 280 | Odpowiedzi: 13773

Guz00

widac nigdy nie zgrywales nic z kamery cyfowej na dysk wiec nie masz pojecia. Nawet USB 2.0 w tym przypadku byloby straaasznie wolne, a fireware oferowalo jako tako jeszcze przyzwoity tranfer wiec sie go wlasnie do tego uzywalo, stad ciagla jego obecnosc na plytach i kamerach.

PS4 Pro | PS VR | X360 | Nexus 4 | LG G Pad 8.3 | Intel i5-6500, Kingston 16 GB RAM DDR4 2133MHz CL14, EVGA GeForce GTX 960 4 GB, ASRock H110M-DGS | SSD + HDD | i inne bzdury | kto to czyta...

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

11.12.2009 23:10

Wątków: 263 | Odpowiedzi: 20767

Guz00

Gadasz jak ignorant. Poczytaj i porównaj sobie USB i FireWire.

silentium universi

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

11.12.2009 23:22

Wątków: 263 | Odpowiedzi: 20767

.

"obecnie w kamerach HD po prostu się go nie stosuje"

Bzdura. Jak już, to dopisz, że w AMATORSKICH.

silentium universi

11.12.2009 23:34

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 633

@Pinto

Widać że kamery SD w rękach nie trzymałeś czy Dysku twardego pod FireWire... ostatnie jest wyraźnie szybsze,pozwala stworzyć sieć między poin2poin , a na makach użyć jednego Maczka w target disk mod, kiedy masz bezpośredni dostęp do dysku twardego drugiego Maca...

Co do treści wiadomości to szanowny autor może nam wyjaśni insynuacje: "Niedawny promotor tego interfejsu - Apple - zrezygnował praktycznie całkowicie z montowania FireWire w swoim sprzęcie."

Faktycznie wyginął firewire 400, oraz jest niedostępny w cale w MacBookach, iPodach, iPhonach, i peryferii, ale zaktualizowana wersja 800 wciąż pozostaje w Mac Pro, iMac, MacBookach Pro, i Mac mini... więc do śmierci FW jeszcze daleka droga... Wciąż pozostaje pozycją obowiązkową na każde płycie głównej >120$...

Co do przyszłości Firewire i USB na platformie Mac, to jak montowanie czytnika SD zwiastuje odejście od DVD, tak i obecność Light Peak w przed produkcyjnym Mac Pro na IDF 2009 wyraźnie świadczy w jakim kierunku będzie podążać przyszłość na PC --- 10-15 jednakowych zląc z których każde może być HDMI, PCI-Express, USB, DVI, Firewire, DP, Lan i każdym pozostałym...

MacBook Pro 13" / iPhone 4 / Interfejs, głupcze!

11.12.2009 23:38

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 633

Ooops....

Korrekta:

Zamiast @Pinto, czytać @Guz00...

MacBook Pro 13" / iPhone 4 / Interfejs, głupcze!

11.12.2009 23:53

Wątków: 4 | Odpowiedzi: 77

Jeszcze zewnętrzne profesjonalne karty muzyczne

i małe cyfrowe miksery posiadają złącze FW. Obecnie laptop dla profesjonalnego muzyka powinien posiadać FW. Żadna z najlepszych kart USB 2.0 nie posiada takiej wydajności jak karty na FW. Może jak producenci zaczną robić karty USB 3.0 to się zmieni. Mi się pare razy zdarzyło połączyć komputery przez FW i powiem że w dobie kart sieciowych 100MB to Fire Wire pozwalało na najszybszy transfer plików.

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

12.12.2009 19:59

Wątków: 374 | Odpowiedzi: 11986

Pinto

ale o czym Ty piszesz? Przecież to rynek masowy decyduje. Kto dziś stosuje FW w kamerach wideo? Nikt. I co z tego, że w profesjonalnych rozwiązaniach ktoś jeszcze FW zamontuje? To się kompletnie nie liczy, nie ma żadnego przełożenia na rynek. Żadnego.

ojoj

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

12.12.2009 20:16

Wątków: 263 | Odpowiedzi: 20767

ein

Tak samo można napisać np. o złączu SDI - nie istnieje, bo się go nie stosuje na rynku konsumenckim.

silentium universi

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

12.12.2009 21:12

Wątków: 374 | Odpowiedzi: 11986

I tu się

mylisz - stosuje (vide przerabiane odtwarzacze, procesory wideo z opcją na HD-SDI np. produkty Anchore Bay DVDO). Tylko czego to ma dowodzić? SDI od zawsze było tylko i wyłącznie PRO. I koniec. Nie miało być dla ludu tylko dla profesjonalistów właśnie. W przypadku FW jest akurat zupełnie odwrotnie. To miało być popularne, masowe, dla ludu złącze (i było w czasach świetności vide DV dostępne wszędzie). Ale to już historia. Nie ma więc tutaj analogi. FW może będzie jeszcze dogorywać w rozwiązaniach PRO, ale będzie to prawdopodobnie zmierzch tego interfejsu. Czyli tak jak wyżej napisałem, to że w jakiejś kamerze profesjonalnej ostało się FW nie ma w praktyce znaczenia.

ojoj

13.12.2009 00:47

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 633

Ojoj

FW sprzedaje się w 90% komputerach Appla i jest obowiązkowe w każdej płycie głównej powyżej średniej półki... Koniec FW to tak samo jak koniec DVD --- niby jest tam gdzieś następca, ale w masowej sprzedaży go nie widać.....

MacBook Pro 13" / iPhone 4 / Interfejs, głupcze!

13.12.2009 04:33

Wątków: 10 | Odpowiedzi: 6445

...

Hmmm... najwyzsza pora skonczyc z firewire, bylo milo ale sie skonczylo i mamy 2009 (prawie 2010) i aktualnie mamy lepsze rozwiazania a tuz tuz wchodza kolejne technologie - trzeba isc z duchem czasu

Nic dodać, nic ująć... jestem boski! :-)

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

13.12.2009 12:36

Wątków: 374 | Odpowiedzi: 11986

aleksonyks12

port bez możliwości wykorzystania go, to chyba znak że z 90% (baaardzo przesadziłeś, coraz częściej tego interfejsu właśnie nie ma na PCB) zaraz będzie 10. Brak urządzeń z segmentu popularnej elektroniki użytkowej korzystających z FW. Do tego zbliżające się USB 3.0.

ojoj

13.12.2009 14:32

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 633

Jeszcze raz się powtórzę...

Dopóki Light Peak nie zostanie powszechnie obowiązującym standardem a USB 3.0 będzie montowane na każdej Flash-ce, pozycje FireWire jako rozwiązania alternatywnego do obecnego USB 2.0 pozostanią niezagrożone --- w tym przypadku przyszłość w wydaniu Apple to Secure Digitall zamiast DVD oraz Light Peak +Wi-fi (BT) zamiast FW, USB i pozostałych łącz.... całkiem interesująca nieprawdaż, osobliwie po sukcesie rynkowym takiej kontrowersji z 2007r jak MacBook Air, który posiada uwaga 1 złącze USB.....

MacBook Pro 13" / iPhone 4 / Interfejs, głupcze!

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

13.12.2009 14:51

Wątków: 374 | Odpowiedzi: 11986

Nie no padnę,

czyli jedno USB w Air ma oznaczać, że USB jest "niepotrzebne", "wystarczy jedno"?

I nie powtarzaj, bo się mylisz i błądzisz (martwy port, pod którego nic nie podłączymy jest nic nie wart - może dotrze, choć wątpię). I po jaką cholerę piszesz o Apple, jeżeli globalnie jego udział w rynku PC jest znikomy? Co to ma do rzeczy?

ojoj

14.12.2009 01:42

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 633

Wiadomość....

Dziwnym trafem dotyczyła Apple.... może dlatego że dziwnym trafem ostatnia zajmuje ponad 70% rynku w skali globalnej PC z ceną >1000$, dziwnym trafem ta znikoma dola procentu udziałów światowych, chyba w tym przypadku po ilości sprzedanych sztuk, jest odpowiedzialna za powstanie 99% oglądanych projektów grafiki statycznej i dynamicznej (obraz i film) przede wszystkim w ujęciu komercyjnym... Jak widać w tym środowisku FW jest na cenę złota....
A z drugiej strony może mam po prostu przekorę zaprzeczać twoim insynuacjom w rodzaju: ponieważ statystycznie każdy człowiek na ziemi na 1 jądro i 1 gruczoł piersiowy logicznym jest że każdy człowiek na ziemi rodzi się hermafrodytą.....
Wiec przed tym jak przewidywać pogodę na jutro doradzam wyjrzeć i popatrzyć co jest na rynku dzisiaj....
Co tyczy Appla to jej sukces jest w tym że po-pierwsze potrafi nieźle zarobić na komputerach >1000 dolców, a po drugie przekonać użytkownika by kupił następny z tej samej rodziny za kilka lat, na żal konkurenci tej sztuki w ostatnich 20 latach jeszcze nie ogarnęli.....

MacBook Pro 13" / iPhone 4 / Interfejs, głupcze!

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

14.12.2009 03:03

Wątków: 374 | Odpowiedzi: 11986

A konkretnie to...

Zarówno news, jak i źródło w żadnym miejscu nie wspominają o Apple. Czyli mijasz się po raz kolejny w prawdą. Dywagacje nt. Apple po raz kolejny nie dotyczą tematu. Cały powyższy komentarz jest nie na temat. Informacje podane przez ciebie są zwykłym kłamstwem vide pierwsze zdanie... to wyssane z brudnego palucha dane.

Użytkownicy Apple wstydzą się, że ktoś taki jw robi antyreklamę makówkom. Jobs załamuje ręce, nie potrafi wymyślić kampanii, która mogłaby w równie totalny sposób zdyskredytować konkurencję. Konkurencja się cieszy i w duchu dziękuję, że jest ktoś taki jak aleksonyks12

ojoj

14.12.2009 13:08

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 633

Polecam....

Wiki: Firewire --- twórca = Apple
Tekst newsa ctrl+f = Apple

Czytamy, przed pisaniem bo inaczej wychodzi jak zawsze buzzzzz.......

Do pogrążenia twego ekonomicznego analfabetyzmu dorzucę jeszcze to:

http://brainstormtech.blogs.fortune.cnn.com/2008/05/19/report-ap...

Czytamy i się uczymy..... i następnym razem używamy mózgu zamiast kurzego móżdżku....
P.S.: Jak masz jakieś problemy psychologiczne dotyczące ikon współczesnej popkultury polecam specjalistyczną pomoc....
Dywagacje analfabetycznych frustratów nic nie wnoszą merytorycznego w kontekst dyskusji --- spróbowałeś bycia wróżką --- wyszło jak zawsze. Amen.

MacBook Pro 13" / iPhone 4 / Interfejs, głupcze!

14.12.2009 18:09

Wątków: 40 | Odpowiedzi: 1026

hmmmm

ein, a wlasnie ze Twoj news wspomina Apple w jednym miejscu. Chyba sie zagalopowales...

1 Kor 13, 1-13

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

14.12.2009 18:38

Wątków: 374 | Odpowiedzi: 11986

aleksonyks12

no cóż, wyszło chamstwo z worka. Gdyby to jeszcze było choć minimalnie inteligentne. Apple pewnie cię w końcu pozwie. Powinno

Okupant owszem - ale jak widzisz, są tacy którzy całą rzecz sprowadzili do Apple (to było zresztą moje wtrącenie, w źródle o tym nie ma mowy). Ba rzecz tyczy głównie tego co zrobi, bądź nie zrobi Intel.

ojoj

14.12.2009 20:52

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 633

Tu polecam...

Nie chować się za plecy czytelników....

Jedynie odpłacam pięknym za nadobne...

Następnym razem doradzam weryfikować informacje przed zarzuceniem mi niekompetencji.....

MacBook Pro 13" / iPhone 4 / Interfejs, głupcze!

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

14.12.2009 21:15

Wątków: 374 | Odpowiedzi: 11986

Ależ,

i kto to mówi? Przecież niczego twoje wypowiedzi nie dowiodły, może oprócz tego, że ponownie "Apple, Apple uber alles", czyli jak zwykle zrobiłeś antyreklamę tym, jakże zacnym, produktom. A przecież wystarczyło przyznać, że samo Apple nie jest zainteresowane utrzymywaniem "trupa" (brak FW 800, brak FW w nowych makówkach, wreszcie działania podejmowane jw).
I nie odpłacasz, bo jw chamstwo wychodzi. Czy ja ciebie osobiście obrażam? Uważam, że ilekroć się wypowiadasz to w dużej mierze nie na temat, zawsze na każdym kroku podkreślasz genialność A. (co zresztą jest doskonałą formą antyreklamy A. jaką tu praktykujesz na każdym kroku). etc, etc, etc. Zawsze ta sama zdarta płyta. Po prostu w "uwielbieniu" zupełnie umykają ci fakty, liczy się tylko "Apple, Apple ..." Ostatni post twojego autorstwa doskonale tego dowodzi.

ojoj

14.12.2009 21:19

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 633

Zasadniczo...

Debata nad przyszłością FW polega nie na stwierdzeniu, że jeżeli autor newsa nie widzi przyczyn osobistego zastosowania FW -"nastąpił jego pomór" ale kwestii czym FW zostanie zastąpiony kiedy nie będzie przez Apple produkowane żadnego PC z tym złączem (na co jak na razie nie zapowiada się) i czy będzie zachowana wsteczna kompatybilność....

Argumentacja że dla zwykłego użytkownika FW nie ma przydatności, jest przyczyną dlaczego FW został usunięty z zwykłych MacBook-ów (Air, Alu i Plastykowych), (przypomnę że MacBook Alu nie jest tym samym co MacBook Pro 13", chociaż wyglądają prawie identycznie) czyli z około 10% asortymentu PC Appla, (licząc po sprzedaży wartościowej). Ale nie jest to przyczyna jego -FW- jakiej kolwiek domniemanej zagłady.....

Co tyczy Intela i Light Peak --- to w stosunku do Appla i FW to się liczy z bardzo prostej przyczyny --- Apple zezwoliła zamontować ten Light Peak i pokazać publiczności w składzie przedprodukcyjnego modelu Mac Pro, chyba jest oczywiste że bez zezwolenia z samej góry Appla, coś takiego do Mac Pro nigdy by nie trafiło....

Więc analizować, wyciągać wnioski i zawsze szukać alternatywne wytłumaczenie....

MacBook Pro 13" / iPhone 4 / Interfejs, głupcze!

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

14.12.2009 21:28

Wątków: 374 | Odpowiedzi: 11986

Przecież

o tym napisano w treści newsa: sieć + USB 3.0. (uzupełnieniem być może będzie jeszcze eSATA jak wymyślą sensownie kwestie zasilania) I już. I nie ma FW. Zwykły użytkownik jest tu kluczowy... przecież to standard stworzony dla ludu (i tak do niedawna było, że wręcz obowiązkowy w niektórych zastosowaniach). Liczy się więc ilość dostępnych urządzeń wykorzystujących to złącze. Tych nie tyle ubywa - tych już praktycznie nie ma. No i zastanawia mnie ta wiara ("nie zapowiada się") odnośnie rezygnacji Apple z FW - przecież decyzje dotyczące ostatnio wprowadzanych produktów dowodzą czegoś wręcz przeciwnego.

ojoj

14.12.2009 21:53

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 633

Morze pora....

Rozwiać twą idyllę jedynego oświeconego:
Poproszę o zaprzeczenie że FW 800 nie znajduje zastosowania w Mac Pro, iMac, MacBook Pro i Mac mini --- chyba będzie to trudno zrobić jeżeli FW 800 jest wymienione w opisie technicznym każdego nowego z tych komputerów..... (więc obalamy pierwszą tezę)

"Apple, Apple uber alles" ---

powtórzę się żeli masz jakiś problemy z akceptowaniem rzeczywistości taką jaka ona jest, gdzie Apple jest liderem na rynku PC pod względem innowacyjności, ergonomii i przemysłowego dizajnu, istnieją specjalistyczne rozwiązania do eliminacji wspomnianej pomofobii....

Co dotyczy obrażenia mnie to pozwolę na kilka cytatów twego autorstwa:

"Zarówno news, jak i źródło w żadnym miejscu nie wspominają o Apple, Czyli mijasz się po raz kolejny w prawdą" --

nie muszę jeszcze raz dowodzić że okazało się odwrotnie i sam w tym newsie Apple wymieniasz, czyżby dla ciebie istniała prawda 1984r kiedy 2+2= 3 i 5 jednocześnie?

" Informacje podane przez ciebie są zwykłym kłamstwem vide pierwsze zdanie, to wyssane z brudnego palucha dane. " --

znowu wracamy do kwestii że Apple nie jest w centrum newsa i że moje dane statystyczne nie pochodzą od Fortune i NPD (więc kolejny twój zarzut mojej nierzetelności jednym moim linkiem został obalony), dodam - jaka stylistyka i "intyligencja" jest zawarta w tych zwrotach --- słoma tu sterczy już nie z botów, ale z uszu, a także nozdrzy....

Coś takiego jak:

"Użytkownicy Apple wstydzą się, że ktoś taki jw robi antyreklamę makówkom. Jobs załamuje ręce, nie potrafi wymyślić kampanii, która mogłaby w równie totalny sposób zdyskredytować konkurencję. Konkurencja się cieszy i w duchu dziękuję, że jest ktoś taki jak aleksonyks12"

oraz

"zawsze na każdym kroku podkreślasz genialność A. (co zresztą jest doskonałą formą antyreklamy A. jaką tu praktykujesz na każdym kroku). etc, etc, etc. Zawsze ta sama zdarta płyta. Po prostu w "uwielbieniu" zupełnie umykają ci fakty, liczy się tylko "Apple, Apple ..."

Nosi nazwę sofizmu, wyśmiewania oponenta i polaryzacji dyskusji do: liczą się tylko jabłka albo tylko okna i każdy ma metkę z popisanym Wyznawca Billa + Wyznawca
Stiva......

Więc proszę odpuść sobie zagadywanie czytelników --- co się napisało tego się nie wytnie, kiedy zacząłem się zwracać do ciebie w kategoriach języka jakim piszesz, od razu do ciebie treść mego przekazu dotarła.... Oczywiste jest że odbiorca docelowy rozumie tylko treść dostosowaną do jego poziomu rozwojowego i kategorii jakimi myśli i posługuje się.... (ABC strategii marketingowej i komunikacji interpersonalnej).

MacBook Pro 13" / iPhone 4 / Interfejs, głupcze!

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

14.12.2009 22:11

Wątków: 374 | Odpowiedzi: 11986

Jest różnica

w twierdzeniu, że ktoś jest fanatykiem marki (jw), a ktoś ma "kurzy móżdżek". Tego nie przeskoczysz. Sorry, ale trzeba umieć dyskutować, a ty tego zwyczajnie nie potrafisz. I nie próbuj po raz kolejny komuś zarzucać pomofobii - jesteś jej klinicznym przypadkiem, tylko tego sobie nie uświadamiasz. Twoja "wiara" jest jw najlepszą formą antyreklamy. I możesz jeszcze milion razy napisać nie na temat (źródło!), ale niczego w ten sposób nie udowodnisz, oprócz tego że Apple w twojej osobie ma najgorszego rzecznika owej innowacyjności, dizajnu i czego tam jeszcze. Twoje wypowiedzi są karykaturą tego, co stanowi największe atuty tej firmy, co jest w jej produktach najwartościowsze. Jesteś "żywą antyreklamą Apple". Rozumiem, że jest to dla ciebie trudne do zaakceptowania, a jeszcze trudniejsze do zrozumienia. Cóż...

"Zagadywanie?" ...to jakaś nowa forma nieudolnej obrony? Resztę masz wyjaśnioną powyżej, nie ma sensu się powtarzać. Wcześniejszy post dawał złudną nadzieję na normalną dyskusję, ale ponownie dowiodłeś, że liczy się tylko "Apple, Apple uber alles"

ojoj

15.12.2009 02:59

Wątków: 10 | Odpowiedzi: 6445

...

Good one ->>> "Apple jest liderem na rynku PC pod względem innowacyjności, ergonomii i przemysłowego dizajnu"

Nic dodać, nic ująć... jestem boski! :-)

15.12.2009 11:46

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 633

Tyle że....

Nie zamierzam cię przekonywać... ponieważ nie widzę różnicy między brudnymi paluchami i kurzym móżdżkiem... czy przypisywaniem fantastyczności, co by ty nie próbowałeś powiedzieć...., pozostaje to dywagacjami, sofizmem, i polaryzacja dyskusji...

Co do przodowania Apple, widać że poziom źródeł na tej stronie kończy się na gadrzetomanija.pl, polecam doszkolenie się chociażby na tym:

http://www.appleinsider.com/articles/09/12/14/apple_named_brand_...

Co do przypisywania mi roli rzecznika niosącego Piar w Masy od Apple, to tu się mylisz - moje opinie przeznaczony nie dla tych kto nauczył się tylko czytać, ale dla tych kto czyta z rozumieniem, na żal takich nie jest wielu......

P.s.: A i dyskusja dotyczy nie źródła, tylko wypisywanych przez ciebie konfabulacji...., obalenia których nawet nie próbujesz podważyć, co znaczy, że jesteś świadom stosowanych przez ciebie sofizmów.....

MacBook Pro 13" / iPhone 4 / Interfejs, głupcze!

15.12.2009 11:54

Wątków: 54 | Odpowiedzi: 32254

hmmmz

teraz to już nie wytrzymałem

"moje opinie przeznaczony nie dla tych kto nauczył się tylko czytać, ale dla tych kto czyta z rozumieniem, na żal takich nie jest wielu"

Przecież ten tekst wygląda jakby ktoś z angielskiego tłumaczył poprzez włoski i albański na polski, używając do tego tłumacza on-line. Czy ty sam siebie czytasz, chłopie???

Capitalization is the difference between "helping your uncle Jack off a horse" and "helping your uncle jack off a horse" https://www.boardpc.pl/u/titus_fox

15.12.2009 23:15

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 633

Ooops....

Tak to bywa jak się ma słowotok myślowy --- xD

MacBook Pro 13" / iPhone 4 / Interfejs, głupcze!

15.12.2009 23:31

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 633

Właśnie ukazał się chyba....

Jedyny znany mi artykuł w języku polskim traktujący o innowacyjności Apple: Nieco "orgazmiczny" ale dobrze wyjaśniający o co chodzi w tych nadgryzionych jabłkach....

Właściwie odpowiada na pytanie: Dlaczego "Apple jest liderem na rynku PC pod względem innowacyjności, ergonomii i przemysłowego dizajnu"?

Miłej lektury:

http://dl.dropbox.com/u/3095249/marketing_w_praktyce_2009_12_01_...

MacBook Pro 13" / iPhone 4 / Interfejs, głupcze!

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.