Nowa recenzja: Popcorn Hour C-200

Kamil Pieczonka, 28.10.2009 14:02 | Komentarze (23)

Dzisiaj mamy dla Was pierwszą w Polsce recenzje sieciowego odtwarzacza Popcorn Hour C-200, urządzenia, z którym wielu użytkowników tego typu rozwiązań wiąże spore nadzieje. Model C-200 został znacznie poprawiony w stosunku do wersji A-100/110, mamy alfanumeryczny wyświetlacz na przednim panelu, możliwość montażu napędu Blu-ray oraz dysku twardego, a także ogrom obsługiwanych formatów audio i wideo. Jeśli jesteście ciekawi oceny nowego Popcorna to powinniście się zapoznać z poniższą recenzją, której autorem jest Antoni Woźniak.

Najnowszy odtwarzacz Syabas Technology Inc. to sprzęt, który na długo przed premierą wzbudzał żywe zainteresowanie potencjalnych klientów, mediów branżowych, osób zainteresowanych szeroko rozumianą branżą audio/video. Cóż takiego przykuło uwagę do najnowszego Popcorna? Tym czymś miało być nie tylko zerwanie z siermiężną stylistyką dotychczasowych produktów, ale również bezkompromisowe podejście do oferowanych przez sprzęt możliwości. Nowy odtwarzacz sieciowy miał mieć 'wszystko' - to znaczy oprócz dotychczasowych, sporych możliwości jakie oferuje platforma NMT (Network Media Tank) miał posiadać możliwość instalacji napędu Blu-ray, poza tym być wyposażony w (opcjonalny) moduł sieci bezprzewodowej w standardzie 802.11n oraz duży ekran alfanumeryczny umożliwiający korzystanie ze sprzętu, jego obsługę bez konieczności włączania telewizora.

Czytaj dalej ...

Tagi: Blu-ray, odtwarzacz sieciowy, Popcorn Hour, SyaBas Technology, C-200,

Komentarze (23)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

28.10.2009 10:59

Wątków: 494 | Odpowiedzi: 27501

hm

Za takie pieniądze, to chyba lepiej złożyć samemu jakiegoś htpc.

Q9300 @ 3,20 GHz, Corsair Vengeance DDR3 4GB 1600MHz, ASUS Radeon HD 6850, 4TB HDD i takie tam

28.10.2009 14:09

Wątków: 443 | Odpowiedzi: 13607

.:.

A czemu brak tabelki na zakończenie?

C2D E8200 2,66@3,6, Blood Iron P35, 4GB, 2xF3 500GB + M4 64GB + 500GB zew, 460GTX, Xonar D1, Genius 5005, Creativ Aurvana Live!, Windows 7, Xbox, Xbox 360, PSP, DFGT, Panas 50G30, Galaxy Ace

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

28.10.2009 15:57

Wątków: 374 | Odpowiedzi: 11986

Bo to nie jest

recenzja w pełnym tego słowa znaczeniu. Laurów też jak widać nie ma... choć za wydajność (czyt. możliwości) można by przecież przyznać. W tekście wyjaśnione są powody.

ojoj

28.10.2009 16:28

Wątków: 443 | Odpowiedzi: 13607

ein

Ok, kapuje

C2D E8200 2,66@3,6, Blood Iron P35, 4GB, 2xF3 500GB + M4 64GB + 500GB zew, 460GTX, Xonar D1, Genius 5005, Creativ Aurvana Live!, Windows 7, Xbox, Xbox 360, PSP, DFGT, Panas 50G30, Galaxy Ace

28.10.2009 17:53

Wątków: 9 | Odpowiedzi: 84

@ Flapjack

Zgadzam się w pełni z twoją opinią , ja ogólnie nie wiem czemu się niektórzy tak podniecają jakimś popkornHAŁR

Platforma na zotac ION ITX z 2rdzeniowym atomem oraz pełnym 9400M daje dużo większe możliwości zmiany konfiguracji - od karty graficznej (pełne pci-e 16x) po obudowę

wadą jest że ciągnie więcej prądu wymaga stosowania wentylatorów , systemu operacyjnego , ale należy pamiętać o zaletach .

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

28.10.2009 19:10

Wątków: 374 | Odpowiedzi: 11986

PH stoi

jeszcze u mnie, więc postanowiłem nieco się nim pobawić. I tak odnośnie dysków - montujemy 3,5 cala w zatoce (w tekście mowa o demontażu, który owszem jest konieczny, ale tylko w sytuacji instalacji BD/DVD). Innymi słowy klapka będzie na swoim miejscu i dysk 3,5 cala również A 2.5 calówkę montujemy albo pod kieszenią, albo w miejscu o którym pisałem.

Sprawdzę jeszcze działanie w trybie serwera muzycznego (wyświetlanie informacji nt. plików na ekranie C-200) odtwarzającego audio z lokalnych zasobów. Ocenę oparłem na połączeniu za pośrednictwem dedykowanego oprogramowania myiHome. Podobno nie ma problemu z wyświetlaniem info o źródłach na ekraniku (foldery, pliki) gdy łączymy się za pomocą Samby... to jeszcze zweryfikujemy.

Aha, możemy sobie muzyczkę w tle puścić, gdy wyświetlamy zdjęcia, po prostu nawigujemy (na tyle, na ile nam przycisk kierunkowy pozwoli) po menu i wybieramy co trzeba (np. radio internetowe)

ojoj

28.10.2009 22:47

Wątków: 3 | Odpowiedzi: 648

Całkiem całkiem

ładny i stylowy interface :]

28.10.2009 23:15

Wątków: 10 | Odpowiedzi: 6445

...

Swietny sprzet dla kogos kto bedzie mial na niego kase i nie bedzie tej osobie chcialo "bawic" sie w jakies htpc.

Nic dodać, nic ująć... jestem boski! :-)

29.10.2009 12:56

Wątków: 2 | Odpowiedzi: 203

A100

Mam w domu model sprzed lat A100, kupiony przy dolarze po 2zł i przy nim zostaje, nic więcej mi nie potrzeba. Do tego teraz stoi praktycznie nie używany, odkąd w TV Samsunga ma złącze MovieUSB, filmy lecą wprost z dysku lub penka z napisami, również txt i to z ogonkami

pzdr

29.10.2009 14:52

Wątków: 443 | Odpowiedzi: 13607

JAAX

ale mkv już Ci nie poleci bezpośrednio przez tv

C2D E8200 2,66@3,6, Blood Iron P35, 4GB, 2xF3 500GB + M4 64GB + 500GB zew, 460GTX, Xonar D1, Genius 5005, Creativ Aurvana Live!, Windows 7, Xbox, Xbox 360, PSP, DFGT, Panas 50G30, Galaxy Ace

29.10.2009 14:57

Wątków: 70 | Odpowiedzi: 346

w Samsungu

w serii 6 poleci z usb oj poleci.

29.10.2009 14:59

Wątków: 443 | Odpowiedzi: 13607

.:.

Tia? Może jeszcze z napisami?

C2D E8200 2,66@3,6, Blood Iron P35, 4GB, 2xF3 500GB + M4 64GB + 500GB zew, 460GTX, Xonar D1, Genius 5005, Creativ Aurvana Live!, Windows 7, Xbox, Xbox 360, PSP, DFGT, Panas 50G30, Galaxy Ace

30.10.2009 06:03

Wątków: 247 | Odpowiedzi: 4341

Brateq

z napisami bez problemu, jedyne problemy to audio w filmach z dts (ale wystarczy przerobic na ac3)

"In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends."

30.10.2009 15:00

Wątków: 443 | Odpowiedzi: 13607

.:.

Cóż, nie uwierzę jak nie zobacze na swoje oczy

C2D E8200 2,66@3,6, Blood Iron P35, 4GB, 2xF3 500GB + M4 64GB + 500GB zew, 460GTX, Xonar D1, Genius 5005, Creativ Aurvana Live!, Windows 7, Xbox, Xbox 360, PSP, DFGT, Panas 50G30, Galaxy Ace

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

11.11.2009 20:54

Wątków: 374 | Odpowiedzi: 11986

Mamy podgląd

plików przez Sambę (audio - można grać bez TV). Zamontowałem pod napędem dysk 2.5 calowy i choć gorący, to temperatura w normie. Kolejne wersje oprogramowania z tego, co widać idą w dobrą stronę (sporo poprawek, ponownie support będzie mocną stroną Kukurydzy). Z tego co mi wiadomo, informacje o zaprzestaniu wysyłki C-200 nie są prawdziwe - sprzęt trafia do klientów.

Naprawdę szkoda, że ten wyświetlacz nie jest bardziej czytelny. No i jako serwer muzyczny C-200 ma jedną niedogodność (a imho dałoby się to prosto wprowadzić do firmware) - nie można przegrywać płyt CDA w jakimś wybranym formacie na dysk... to byłoby dokładnie to, co w tego typu urządzeniach (audio serwerach) stanowi standard - przenoszę sobie kolekcję krążków na dysk i zapominam o płytkach. Wiele osób ma kolekcje muzyki na CDA i w przypadku C-200 będzie zmuszona do kopiowania za pomocą komputera.

WiFi ma mieć aż 3 antenki więc z tyłu zrobi się niezły "las" Zaletą może być lepsza jakość transferu / zasięg. Przy tej cenie ten element powinien być jednak w standardzie. Jako że jest to także NAS trochę brakuje tutaj pełnego dostępu / administrowania przez www. Konkurencja jest tu lepsza. Mój NAS padł niedawno, stąd nie zweryfikowałem tego, ale podobno są pewne problemy z płynnym odtwarzaniem HD z NASa na PH... ponownie coś Samba niedomaga. Z komputera nie było problemu. Pracują też nad lepszym transferem w ramach protokołu. To chyba wszystko, co da się obecnie o C-200 powiedzieć...

ojoj

25.07.2010 09:33

Wątków: 2 | Odpowiedzi: 9

a konkurencja

autor wspomina o lepszej konkurencji - pytanie co jest lepszego? Mi np. zależy na możliwości puszczenia muzyki i radia i-netowego bez konieczności włączania TV.

Marcin "kopciej2001" K.

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

26.07.2010 01:07

Wątków: 374 | Odpowiedzi: 11986

To zależy

czy potrzebujemy BD. Jeżeli nie potrzebujemy jest tańsza alternatywa dla PH, jeżeli BD jest ważne to A200 kosztuje mniej, a robi to samo co jw. Odnośnie alternatywnego sprzętu przykładowo ostatnio wpadł mi w ręce QNAP NMP-1000 - dobry sprzęt. Można także zbudować cały system z firmowym, solidnym NASem sterowany via telefon (i administrowany), w oparciu o rozrastającą się ofertę Xtreamera. Oczywiście radia oraz muzyki posłuchasz sobie bez konieczności włączania TV. Jeżeli interesuje Cię muzyka głównie to mają nawet firmowy bezprzewodowy zestaw słuchawkowy Alternatywą, alternatywy jest muzyczny odtwarzacz strumieniowy w rodzaju Logitech Duet (lepszym, ale droższym urządzeniem tego typu będzie Sonos ZP90). Co prawda to rzecz wyspecjalizowana, ale imho lepsza w przypadku odtwarzania audio od typowego odtwarzacza sieciowego AV.

ojoj

27.07.2010 13:17

Wątków: 2 | Odpowiedzi: 9

hmm

Chyba mnie nie przekonałeś

BD nie potrzebuję, bo mam stacjonarny, ale to co mnie skłania do C200 to możliwość zamontowania 3 dysków.
Wskazany przez Ciebie QNAP NMP-1000 wraz z Sonos ZP90 mają po 1 dysku.
Może nie wyraziłem się precyzyjnie z tym puszczaniem muzyki bez włączania TV, ale nie wiem w jaki sposób można poruszać się po folderach na dysku kiedy wyświetlacz jest 1-wierszowy (QNAMP), a Sonos w ogóle nie ma wyświetlacza. A200 to samo 1 dysk + brak wyświetlacza.

Marcin "kopciej2001" K.

27.07.2010 13:18

Wątków: 2 | Odpowiedzi: 9

hmm

Chyba mnie nie przekonałeś

BD nie potrzebuję, bo mam stacjonarny, ale to co mnie skłania do C200 to możliwość zamontowania 3 dysków.
Wskazany przez Ciebie QNAP NMP-1000 wraz z Sonos ZP90 mają po 1 dysku.
Może nie wyraziłem się precyzyjnie z tym puszczaniem muzyki bez włączania TV, ale nie wiem w jaki sposób można poruszać się po folderach na dysku kiedy wyświetlacz jest 1-wierszowy (QNAMP), a Sonos w ogóle nie ma wyświetlacza. A200 to samo 1 dysk + brak wyświetlacza.

Marcin "kopciej2001" K.

27.07.2010 13:19

Wątków: 2 | Odpowiedzi: 9

Chyba mnie nie przekonałeś.

BD nie potrzebuję, bo mam stacjonarny, ale to co mnie skłania do C200 to możliwość zamontowania 3 dysków.
Wskazany przez Ciebie QNAP NMP-1000 wraz z Sonos ZP90 mają po 1 dysku.
Może nie wyraziłem się precyzyjnie z tym puszczaniem muzyki bez włączania TV, ale nie wiem w jaki sposób można poruszać się po folderach na dysku kiedy wyświetlacz jest 1-wierszowy (QNAMP), a Sonos w ogóle nie ma wyświetlacza. A200 to samo 1 dysk + brak wyświetlacza.

Marcin "kopciej2001" K.

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

27.07.2010 23:15

Wątków: 374 | Odpowiedzi: 11986

Sonos

to rozwiązanie dobre, gdy się ma iPoda touch / iPhone. Darmowa aplikacja i już sobie przeglądasz, odtwarzasz... wyżej wymienione urządzenia robią za kontroler (aplikacja do obsługi jest darmowa). Niestety koszt dedykowanego, firmowego kontrolera (hware) zabija. Taniej wyjdzie komplet Logitecha, czyli wspomniany Duet. ZP90 jak i Duet łączą się z kompem, NASem etc. Ogólnie polecam takie rozwiązanie, oparte na serwerze z danymi (zamiast na kilku dyskach w odtwarzaczu jw).

Jeżeli zależy Ci na łatwym nawigowaniu, nie chcesz się bawić w zakup iSprzętu to alt. jest Xtreamer. Odtwarzacze mają dedykowaną aplikację obsługiwaną przez telefony (jakiś smartfon się przyda - ma być jest dla Androida, iOs oraz WM), która umożliwia sterowanie oraz administrowanie zasobami odtwarzacza. Z tego co wiem, to podobnej aplikacji dla PH niestety nie ma.

ojoj

13.08.2010 08:44

Wątków: 0 | Odpowiedzi: 1

YouTube HD

Czy to urządzenie współpracuje z YouTube w jakości HD ?

  • Sprawdź bezpośredni link do posta

13.08.2010 20:26

Wątków: 374 | Odpowiedzi: 11986

Z tego co wiem

to nie. Zresztą podczas testów YT było niedostępne - Google wprowadził wtedy nowe zasady dostępu z urządzeń AV do serwisu. Inne usługi wideo/kanały w HD (w streamingu) są obsługiwane. Pisałem o tym przy okazji recenzji PH A200:

http://www.frazpc.pl/recenzje-2/294821,Popcorn-Hour-A-200.html

ojoj

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.