NVIDIA PhysX i APEX coraz popularniejsze

Kamil Pieczonka, 2009-04-28 16:11 |

NVIDIA nie zwalnia tempa z promocją swojego silnika fizycznego PhysX i APEX. Dzisiaj poinformowano, że firma Sega Corporation wykupiła licencje na obie technologie i będzie wykorzystywać je przy tworzeniu wszystkich swoich nowych gier na różne platformy, w tym PC, PS3, Xbox 360, Nintendo Wii, a nawet Apple iPhone. Ponadto podano dzisiaj listę nadchodzących gier, które będą korzystać z zalet silnika fizyki oferowanego przez NVIDIA. Będą to między innymi takie tytuły jak Terminator Salvation, Dark Void, Darkest of Days oraz U-Wars. Szerszy komunikat prasowy oraz opis wymienionych gier znajdziecie w rozszerzeniu newsa.
Informacja prasowa NVIDIA

SEGA LICENCJONUJE TECHNOLOGIE PHYSX I APEX DO UŻYTKU W SWOICH ODDZIAŁACH
NA CAŁYM ŚWIECIE

SANTA CLARA, KALIFORNIA — 28 KWIETNIA 2009 — NVIDIA Corporation poinformowała dzisiaj, że Sega Corporation wykupiła licencje na technologie NVIDIA® PhysX® i APEX, które służyć mają jako platforma producencka we wszystkich oddziałach firmy Sega. Technologie NVIDIA PhysX i APEX tworzą razem najbardziej rozpowszechnioną platformę służącą do opracowywania akceleracji fizyki w różnych formach interaktywnej rozrywki, sprawiając, że tworzenie skalowalnych efektów PhysX o wysokiej jakości jest zajęciem intuicyjnym i wygodnym dla twórców.

„Sega wykorzystuje technologię PhysX już od kilku lat, ale nowa umowa pozwoli naszym studiom producenckim w pełni wykorzystać zalety pełnej gamy międzyplatformowych silników PhysX”, powiedział Takashi Shoji, szef sekcji Consumer Software R & D Support w dziale Consumer R&D Division w firmie SEGA Corporation. „W czasie podejmowania decyzji ważnym czynnikiem był APEX, gdyż dzięki łatwości tworzenia zaawansowanych efektów fizycznych zwiększa naszą produktywność”.

Podczas gdy środowisko programistyczne NVIDIA PhysX daje twórcom oprogramowania kontrolę nad interaktywną sferą gry, technologia NVIDIA APEX przenosi metody tworzenia treści za pomocą technologii PhysX na nowy poziom. APEX pozwala stosować technologię PhysX artystom, bez pomocy programistów, ale także bez utraty kontroli nad silnikiem PhysX. Dzięki APEX, artyści zatrudnieni przy produkcji gier mogą tworzyć złożone środowiska fizyczne: mogą zmieniać wielkość i graficzną jakość obiektów podlegających destrukcji, mogą sprawiać, że drzewa i inna roślinność stanie się integralną częścią rozgrywki oraz tworzyć realistyczne tkaniny oddziałujące z innymi obiektami w grze.

Technologia NVIDIA PhysX działa na wszystkich ważniejszych platformach dla gier, w tym komputerach PC, konsolach Xbox360™, PLAYSTATION®3, Nintendo Wii™ oraz w urządzeniach iPhone i może być akcelerowana zarówno przez CPU, jak i przez dowolny procesor graficzny NVIDIA z obsługą CUDA™.

„Chętnie zobaczymy, co twórcy z firmy Sega mogą osiągnąć dzięki mocy naszych technologii PhysX i APEX”, powiedział Tony Tamasi, wiceprezes działu technologii i treści w firmie NVIDIA. „Sega ma długą tradycję tworzenia najlepszych gier w branży, zaś dzięki PhysX powinni móc zaoferować jeszcze bardziej interaktywną i ekscytującą rozrywkę”.


Więcej informacji na temat technologii NVIDIA PhysX znaleźć można na stronie www.nvidia.pl/physx.

----------------------------------------------------------------------

NVIDIA PHYSX: PRZEGLźD NOWOŚCI

SEGA licencjonuje PhysX w swoich oddziałach na całym świecie; zapowiedzi kolejnych gier z obsługą PhysX
SEGA licencjonuje NVIDIA PhysX

NVIDIA Corporation poinformowała dzisiaj, że firma Sega Corporation wykupiła licencje na technologie NVIDIA® PhysX® i APEX, które służyć mają jako platforma producencka we wszystkich oddziałach firmy Sega. Technologie NVIDIA PhysX i APEX tworzą razem najbardziej rozpowszechnioną platformę służącą do opracowywania akceleracji fizyki w różnych formach interaktywnej rozrywki, sprawiając, że tworzenie skalowalnych efektów PhysX o wysokiej jakości jest niezwykle wygodne i proste dla twórców.

„Sega wykorzystuje technologię PhysX już od kilku lat, ale nowa umowa pozwoli naszym studiom producenckim w pełni wykorzystać zalety szerokiej gamy międzyplatformowych silników PhysX”, powiedział Takashi Shoji, szef sekcji Consumer Software R & D Support w dziale Consumer R&D Division w firmie SEGA Corporation. „W podjęciu tej decyzji pomogło nam wprowadzenie przez firmę NVIDIA technologii APEX, która zwiększa naszą produktywność dzięki prostocie tworzenia zaawansowanych efektów fizycznych”.

Także inni twórcy oprogramowania zaanonsowali nadchodzące gry wykorzystujące PhysX:

Terminator Salvation
Studio GRIN – pochodzący ze Szwecji twórcy nadchodzącej gry Terminator Salvation – wybrali technologię NVIDIA PhysX, aby móc stworzyć niezwykle wciągającą, interaktywną grę akcji rozgrywaną w trybie trzeciej osoby, której wydanie zbiegnie się z premierą długo oczekiwanego filmu firmy Halcyon (amerykańska premiera będzie miała miejsce 21 maja 2009 roku).

„Technologia NVIDIA PhysX naprawdę pozwala nam robić w grze rzeczy, których do tej pory nie byliśmy w stanie”, powiedział Bo Andersson, dyrektor generalny firmy GRIN. „Współpracując ściśle z firma NVIDIA i zespołem zajmującym się technologią PhysX mogliśmy sprawić, że lokacje, w których rozgrywa się Terminator Salvation wyglądają tak realistycznie, jak w filmie. Gracze będą mieli niezłą zabawę”.
Więcej informacji na temat gry Terminator Salvation znaleźć można na stronie www.terminatorsalvationthegame.com.

Dark Void™
Capcom Entertainment, Inc. oraz Airtight Games, twórcy przygodowej gry akcji z gatunku science-fiction, Dark Void™, wykorzystują technologie NVIDIA® PhysX® i APEX do tworzenia zdumiewających efektów fizycznych. Dzięki technologiom NVIDIA PhysX i APEX gra Dark Void zaoferuje graczom inspirującą, interaktywną rozgrywkę oraz akcelerowany przez GPU system cząsteczkowy, wykorzystywany przy symulacji działania broni i niektórych skutków jej działania (gruzy). Dark Void opublikowana zostanie jesienią 2009 roku w wersjach dla konsol Xbox 360 i PlayStation 3 oraz komputerów PC.\

„Możliwości technologii NVIDIA PhysX i APEX są ogromne”, powiedział Jim Deal, prezes firmy Airtight Games. „Zaprezentowany niedawno przez firmę NVIDIA moduł APEX do symulacji turbulencji daje nam nieograniczoną wolność przy kształtowaniu wyglądu gry, jej atmosfery i rozgrywki”. Więcej informacji na temat gry Dark Void znaleźć można na stronie: www.darkvoidgame.com.

Darkest of Days
Firma 8monkey Labs zastosowała technologię NVIDIA® PhysX® do stworzenia interaktywnych, wyrazistych i maksymalnie zbliżonych do naturalnych lokacji w opartej na historycznych wydarzeniach, nadchodzącej grze typu FPS Darkest of Days. Gra ukaże się jesienią 2009 roku w wersjach dla konsol Xbox 360 oraz komputerów PC i zawierać będzie wiele dodatkowych, akcelerowanych przez GPU, efektów fizycznych.

„Technologia NVIDIA PhysX pomogła nam w uzyskaniu niezwykłych historycznych szczegółów”, powiedział Mark Doeden, dyrektor kreatywny w firmie 8monkey Labs. „Nasz silnik Marmoset Engine pozwala na odtworzenie historycznych bitew z niezwykłym realizmem, zaś technologia PhysX umożliwiła jej ożywienie”. Więcej informacji na temat gry Darkest of Day znaleźć można na stronie www.darkestofdays.com.

U-Wars
Firma Biart Studio, mająca swoją siedzibę w rosyjskiej „Dolinie Krzemowej”, zastosowała technologię NVIDIA® PhysX® w nadchodzącej taktycznej strzelance science-fiction U-Wars. Na komputerach PC, efekty fizyczne w grze U-Wars akcelerowane są przez dowolny procesor graficzny z obsługą CUDA, w tym układy NVIDIA GeForce® 8800 GTX lub szybsze. Więcej informacji na temat gry U-Wars znaleźć można na stronie: http://www.uwar-game.com/.

Komentarze (2)

Skocz do ostatniej odpowiedzi | Pierwszy post na stronie

28.04.2009 16:25

Wątków: 204 | Odpowiedzi: 22647

ja czekam

na cuda w pcsx2,to będzie rewolucja

28.04.2009 22:35

Wątków: 385 | Odpowiedzi: 15301

---

Czy nie można by już pospier***** z takimi "newsami"? Jak nV chce sobie robić reklamę to niech na swoich reklamach taką papkę umieszczają...

Niech moc będzie z wami: i7-2600k,16GB RAM,ASUS P8Z77-V LX, Gigabyte GTX 1070, Plextor M5P 128GB, WD Red 1TB,QNAP TS-439 Pro, BD LG, BD-RE LG,Acer Iconia W501P,X1, X360Premium

Aby dodać odpowiedź zaloguj się.